لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.

تحصیل در آمریکا

01

تحصـــیل در آمـــریکـا

تحصیل کردن در دانشگاه یکی از مهم ترین کار هایی است که جوانان باید برای تضمین کردن آینده روشن خود انجام دهند. تحصیل در کشور های دیگر و سفر تحصیلی نیز در کنار تحصیل در دانشگاه های معتبر ایران یکی از مهم ترین گزینه های افراد است که بسیاری به آن علاقه بسیار زیادی دارند.

در میان کشور های مختلف، آمریکا به دلیل دانشگاه های بسیار شناخته شده و معروف خود بیشترین میزان درخواست برای ویزای دانشجویی در پذیرش دانشجویان بین المللی را دارد. بسیاری از ایرانیان نیز علاقه به ادامه تحصیل در رشته های مختلف و مورد علاقه خود در این کشور را دارند.

تحصیل در آمریکا و اعزام دانشجو به این کشور در حال حاضر هدف بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی می باشد. در ادامه این مطلب در سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با همه جوانب تحصیل در آمریکا و زندگی در آن آشنا کنیم.

RAD GROUP
RAD GROUP

درباره آمریکا

آمریکا سومین کشور بزرگ دنیا می باشد که در دنیا تقریبا از همه نظر به عنوان بهترین کشور دنیا شناخته می شود یا در 5 کشور برتر می باشد. آمریکا از نظر وضعیت سلامت، اقتصاد و درآمد و ثروت، امنیت داخلی و خارجی، کیفیت آموزشی و تحصیلات و همچنین مسکن بسیار مناسب می باشد.

از دیگر نکات بسیار مهم درباره آمریکا می توان به آزادی در آن اشاره کرد که شما تقریبا می توانید در این کشور به هر زبانی که میخواهید صحبت کنید و دین مورد نظر خود را داشته باشید و تا زمانی که قوانین این کشور را زیر پا نگذارید هر طور که دوست دارید زندگی کنید. دولت آمریکا اعلام کرده است که زبان رسمی در آمریکا وجود ندارد زیرا تقریبا مردم به همه زبانی در این کشور صحبت می کنند و بیشترین زبان هایی که در کشور آمریکا صحبت می شوند، انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی می باشد.

فرهنگ مردم آمریکا

با همه این صحبت ها نباید از فرهنگ مردم در این کشور غافل شد. از طرفی ارزش هایی مانند استقلال، حریم خصوصی، رک بودن، برابری، خودمانی بودن و رقابت کردن از دسته مهم ترین ارزش های مردم این کشور می باشد. اما گاها برخورد برخی از آمریکایی ها با افراد در کشور های دیگر ممکن است کمی بد باشد و در میان افراد آمریکایی، نژاد پرست ها نیز وجود دارند. شما در زمان سفر تحصیلی به این کشور باید به فرهنگ این کشور عادت کنید و تلاش کنید با آمریکایی ها یکی شوید.

 

درباره آمریکا
درباره آمریکا

اقتصاد آمریکا

آمریکا در حال حاضر به عنوان ابر قدرت و قدرتمند ترین کشور از نظر اقتصادی در تمام جهان شناخته می شود. این کشور از نظر اقتصادی در سال نزدیک به 20937 میلیارد دلار درآمد دارد زندگی مردم در این کشور بسیار راحت و با مشکل های بسیار پایین می باشد. بسیاری از قیمت ها برای مردم پایین و مناسب می باشند و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را بپردازند. البته برخی از قیمت ها در آمریکا مانند قیمت سوخت و بنزین بالا بوده.

سه سال پیش و پس از شیوع بیماری کوید 19 یا کرونا در این کشور، تاثیر منفی بسیاری در تولیدات و اقتصاد این کشور به وجود آمد که دلیل اصلی آن قرنطینه کامل، بیکاری و تعطیلی بسیاری از مشاغل می بود. البته تاثیر این تعطیلی و بحران اقتصادی بر زنان، کارگران غیر سفید پوست، حقوق بگیران داخلی و افراد با تحصیلات پایین بسیار بیشتر بود.

اما این کشور با درمان کرونا و پس از کشف شدن واکسن دوباره به دوران قبل خود برگشته است و مردم در این کشور مثل گذشته به کار خود ادامه می دهند و اقتصاد آمریکا نیز دوباره رو به بهبود و بهتر شدن است.

تاریخ آمریکا

تقریبا همه ما می دانیم که اولین بار کریستف کلمب در سال 1492 آمریکا را کشف کرد و از همان موقع بود که استعمار اروپا در آمریکا شروع شد. اما از سال 1600 به بعد گروه های مختلف و جدیدی در این سرزمین از ملیت های مختلف تشکیل شدند. اما شاید برایتان جالب باشد که نام آمریکا به احتمال زیاد از دریانورد ایتالیایی به نام آمریگو وسپوچی گرفته شده است که نقش مهمی در نقشه برداری از ساحل های آمریکا داشته است.

چرا تحصیل در آمریکا آرزوی همه جوانان دنیاست؟

1: پیشرفت علمی دانشجو

اولین دلیلی که بسیاری از دانشجویان بین المللی در دنیا رویای تحصیل در آمریکا را در سر خود می گذرانند، سیستم تحصیلی بینظیر این کشور است که باعث پیشرفت تحصیلی عالی دانشجویان در دانشگاه این کشور می شود که می تواند برای آینده این افراد بسیار مناسب و مفید باشد.

2: تنوع موقعیت های آموزشی

کشور آمریکا دارای هزاران کالج، دانشگاه های مطرح و آموزشگاه های مختلف می باشد که شما می توانید در آنها به تحصیل بپردازید و هر رشته یا حرفه ای که می خواهید را در این دانشگاه ها بیاموزید. فراوانی کالج ها و دانشگاه های این کشور باعث شده است که تحصیل در این کشور محبوبیت بیشتری داشته باشد.

3: تکنولوژی به روز

از دسته مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا می توان به آن اشاره کرد، تکنولوژی به روز و استفاده از آخرین دستگاه ها و تکنولوژی های دنیا برای آموزش و تحقیقات می باشد که به دانشجویان کمک می کند تا در علم آموزی و حتی تحقیقات موفق تر باشند و کار راحت تری داشته باشند.

چرا تحصیل در آمریکا
چرا تحصیل در آمریکا

4: موقعیت های تحقیقاتی

شما می توانید در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا از موقعیت های تحقیقاتی استفاده کنید و حتی از این راه کمک به هزینه های تحصیل خود در آمریکا نیز بکنید.

5: انعطاف پذیری

از دسته مهم ترین مزایای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی آمریکا می توان انعطاف پذیری برای پایان نامه ها اشاره کرد. در بسیاری از کشور ها پروژه ها و پایان نامه ها باید در مباحث خاصی باشد اما در آمریکا دانشجویان آزادند که در رشته های تحصیلی خود پایان نامه های مختلف مربوط به علاقه خود داشته باشند.

6: تحصیلات با ارزش جهانی و چشم انداز های شغلی

نکته دیگر تحصیل در دانشگاه های آمریکا این است که مدرک تحصیلی این دانشگاه ها از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و شما می توانید با تحصیل در دانشگاه های این کشور، به آینده شغلی و حرفه ای خود اطمینان داشته باشید. بسیاری از شرکت های آمریکایی نیز حاضر به استخدام کردن شما با مدرک دانشگاهی معتبر از دانشگاه های آمریکایی می باشند.

سیستم آموزشی آمریکا

سیستم آموزشی آمریکا یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت و کیفیت بالای تحصیلات در این کشور می باشد که باعث شده بسیاری از افراد به این کشور جذب شوند. ساختار تحصیل در آمریکا به این شکل می باشد که کودکان در سنین 6 یا 7 سال از مدارس Elementary و Primary شروع می کنند. پس از 6 سال تحصیل در این مدارس وارد Secondary Education می شوند و در Junior High School، Middle School و High School یا دبیرستان های آمریکا تحصیل می کنند و بعد از 6 سال تحصیل در این مدارس؛ بعد از 12 سال تحصیل به مدرک دیپلم می رسند.

دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند برای ورود به کالج یا دانشگاه اقدام کنند. جهت پذیرش در رشته های مختلف در کالج ها ودانشگاه ها ریزنمرات Transcript و معدل GPA دانش آموزان نقش مهمی دارند.

بهترین دانشگاه های آمریکا
بهترین دانشگاه های آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا

همانطور که گفته شد دانشگاه های آمریکا کیفیت تحصیلی بسیار بالایی دارند و در تمامی دانشگاه های این کشور شما می توانید تحصیلات خود را با کیفیت بالا ادامه دهید. تقریبا تمامی ایالات کشور آمریکا نیز دانشگاه های عالی و مفید دارد که بتوانید در آنها به تحصیل بپردازید. اما برخی از دانشگاه های این کشور شهرت جهانی دارند و در لیست بهترین دانشگاه های دنیا می باشند. ده تا از بهترین دانشگاه های آمریکا عبارتند از:

  1. دانشگاه هاروارد
  2. دانشگاه استنفورد
  3. موسسه فناوری ماساچوست
  4. دانشگاه کالیفرنیا برکلی
  5. دانشگاه کلمبیا
  6. دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس
  7. دانشگاه ییل
  8. دانشگاه پنسیلوانیا
  9. دانشگاه پرینستون
  10. دانشگاه کرنل

چرا دانشگاه های آمریکا مکان بهتری برای تحصیل شناخته می شوند؟

همانطور که اشاره شد، آمریکا یکی از کشور هایی است که نزدیک به 20 میلیون دانشجو بین المللی در این کشور وجود دارد و این موضوع دو دلیل بسیار مهم دارد. اولین دلیل این علاقه شدید دانشجویان سراسر دنیا به تحصیل در آمریکا، سیستم آموزشی با کیفیت این کشور در مدارس و دانشگاه های خود است که باعث می شود تحصیلات با کیفیت بالایی پیش گرفته شوند و این موضوع به پیشرفت کشور کمک های بسیار زیادی می کند.

دومین موضوعی که باید بدانید این است که دانشگاه های کشور آمریکا را می توان یکی دیگر از مهم ترین دلایل علاقه مردم برای سفر به آمریکا برای تحصیل دانست. جدا از اینکه 34 دانشگاه آمریکایی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا هستند، شهرت بسیاری از دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه هاروارد، استفنورد، MIT، پرینستون و غیره مثال زدنی است و از دیگر دلایل درخواست های زیاد برای پذیرش تحصیلی آمریکا می باشد.

انتخاب دانشگاه مناسب در آمریکا

یکی از مهم ترین قدم هایی که باید برای سفر تحصیلی به آمریکا بردارید این است که دانشگاه مورد نظر خودتان برای ارسال درخواست را انتخاب کنید. شما باید دانشگاهی که علاقه دارید در آن تحصیل کنید و از پس هزینه های آن نیز بر می آیید را انتخاب کنید. معیار های مهمی که شما باید داشته باشید بیشتر مربوط به رشته های مد نظر شما برای تحصیل و هزینه دانشگاه می شود.

شما باید در مراحل اولیه دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می کنند را انتخاب کنید و در لیستی بگذارید. پس از آن شما باید هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف را بررسی کنید تا ببینید از پس هزینه های کدام دانشگاه ها بر می آیید. پس از این کار می توانید بین دانشگاه های باقی مانده بر اساس اینکه رشته مورد نظر شما را با چه کیفیتی ارائه می دهند انتخاب کنید.

مزایا و معایب زندگی در آمریکا

مزایای زندگی در آمریکامعایب زندگی در آمریکا
تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و امکان انتخاب های گزینه های گسترده و کیفیت بالای آموزش دانشگاهیهزینه بالای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و سنگین بودن این هزینه برای دانشجویان بین المللی ایرانی
کار با درآمد بالا در آمریکا با شعار آمریکا؛ واقعی کردن رویا (Living The American Dream) و درآمد به دلار که یکی از معتبر ترین ارز های دنیاست.فضای کاری بسیار رقابتی و سخت در آمریکا و نیاز به کار و شکاف درآمدی قابل توجه بین فقیران و ثروتمندان در این کشور
مالیات کشور آمریکا که نسبت به دیگر کشور های عالی در دنیا با درآمد بالا مالیات پایین تری می باشد.سیستم مالیاتی آمریکا پر از قانون ها و تبصره های مختلف است که ممکن است برای شما کمی پیچیده باشد.
بیمه و خدمات درمانی در آمریکا که در صورتی که از بیمه کامل درمانی بهره ببرید، کیفیت بسیار بالایی برای شما دارد.قانون های بیمه نیز بسیار پیچیده هستند و افراد از طرف دولت بیمه نمیشوند و این موضوع باعث می شود که در شرایط مشمول نشدن شرایط بیمه خودتان مجبور به پرداخت هزینه های سنگین درمان باشید.
فرهنگ و اجتماع این کشور که ارزش های خوب و زیبایی مانند برابری، استقلال و آزادی را رواج می دهد.آمریکا همانطور که گفته شد تنها کشور جهان بدون زبان رسمی است و زبان های زیادی در آن وجود دارد و این می تواند ارتباط برقرار کردن را گاها سخت کند.
طبیعت و آب و هوا و پراکندگی جغرافیایی بالای این کشور که می توانید در ایالت های مختلف آن در آب و هوای مناسب خود زندگی کنید.امنیت و آمار جنایت در آمریکا بسیار بالاست و جرم و جنایت های خیابانی بسیار زیادی در این کشور رخ می دهد.
دسترسی به برترین و به روز ترین تکنولوژی های دنیا به دلیل اینکه آمریکا یکی از کشور های مهم در نوآوری در جهان می باشد.امکان حمل آزادانه سلاح گرم در آمریکا و خطرناک بودن این موضوع
امکانات رفاهی مختلف مثل شرایط مطلوب خرید مسکن، خودرو و خرید و تفریح در این کشورهزینه های بسیار زیاد برای زندگی در آمریکا مثل هزینه مسکن، حمل و نقل عمومی یا خورد و خوراک
کشوری پر از تنوع که از فرهنگ ها، قومیت ها و کشور های مختلف مردم در آن زندگی می کنند و فرهنگ های مختلفی را می توانید تجربه کنید.مشکلات فرهنگی در برخی از افراد مثل فمینیست های زیاده رو یا نژادپرستی در این کشور
استاندارد بالای زندگی که در این کشور بسیار مهم است و از دسته کشور ها با استاندارد زندگی بسیار بالا می باشد.استفاده از سیستم اندازه گیری مختلف و جدا از سیستم متریک
فرهنگ های مختلف آشپزی و وجود بیش از 600,000 هزار رستوران در این کشور با فرهنگ ها و ذائقه های مختلفشهر های بزرگ کشور آمریکا در دسته کثیف ترین شهر های دنیا شناخته می شوند.
اینترنت و سیستم مخابراتی پیشرفته و بسیار سریع که برای رفاه بیشتر مردمترافیک و سیستم حمل و نقل ضعیف در کشور آمریکا

بهترین جاذبه های گردشگری آمریکا

در پی صحبت درباره مزایا و معایب کشور آمریکا باید درباره جاذبه های گردشگری این کشور نیز صحبت کرد. کشور آمریکا سومین کشور دنیاست و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. اگر شما به مکان های طبیعی علاقه دارید مکان های طبیعی مختلف در سراسر کشور آمریکا می تواند شما را در تمام طول تحصیل خود در آمریکا سرگرم نگه دارد. البته که مسافت زیادی را باید طی کنید اما مکان های دیدنی مثل استخر همیلتون، گراند کانیون و پل شیطان از مهم ترین جاذبه های طبیعی می باشند.

جاذبه های گردشگری در آمریکا
جاذبه های گردشگری در آمریکا

اگر هم شما به موزه ها علاقه دارید، از کاخ سفید گرفته تا انواع و اقسام موزه های مختلف در شهر های متنوع آمریکا وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و هم چیز های بسیار زیادی درباره تاریخ آمریکا یاد بگیرید و هم لذت ببرید. شهر های مختلف این کشور نیز پر از جاذبه های گردشگری مختلف می باشند که در شهر می توانید از آنها دیدن کنید و از شهر بازی ها، باغ وحش ها، پارک ها، نمایشگاه ها و جاذبه های دیگر دیدن کنید.

چه واکسن هایی زده باشیم می توانید برای تحصیل به آمریکا برویم؟

پس از شیوع بیماری کرونا و درگیری های اپیدمی ویروس کووید 19 در دنیا یکی از نگرانی های دنیا، شیوع دوباره این بیماری در کشور های مختلف می باشد. در آمریکا شما باید حتما واکسن های خاصی را در دوز های مشخص زده باشید تا بتوانید وارد این کشور شوید و در آمریکا زندگی کنید. واکسن هایی که شما باید زده باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید؛ عبارتند از:

  • فایزر-بیوان‌تک
  • مدرنا
  • آسترازنکا
  • سینوفارم
  • جانسن اند جانسن
  • نواواکس
  • کواکسین
  • کوویشیلد
  • سینوواک

شرایط تحصیل در آمریکا؛ برای اعزام به آمریکا به چه چیز هایی نیاز دارید؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

  • به همراه داشتن فرم چاپ شده I-20
  • رسید پرداخت کارمزد های SEVIS
  • رسید ثبت پرونده آنلاین (فرم DS-160)
  • پاسپورتی با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه بیشتر از مدت زمان مورد نظر برای اقامت در ایالات متحده آمریکا
  • تمامی پاسپورت های قدیمی شما
  • مدارک مربوط به وضعیت مالی شما در دوران تحصیلی و تمکن مالی شما
  • دو عکس رنگی جدید، یکی نسخه فیزیکی و یکی نسخه دیجیتالی
  • مدارک تحصیلی، نمرات آزمون، مدارک و گواهینامه های مختلفی که از مدارس متفاوت کسب کرده اید.
  • مدرک آیلتس با میانگین نمره 6.5 یا آزمون تافل با میانگین نمره 80
  • مدرک SAT (Scholastic Assessment Test) (اختیاری)
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه یا SOP (Statement of purpose)
  • توصیه نامه از طرف اساتید معتبر (در صورت وجود)
  • مدرک GRE و مدرک GMAT برای مقاطع کارشناسی ارشد

آزمون های استاندارد زبان

کلیه متقاضیانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست باید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، معمولاً باید نمره آزمون تافل یا آیلتس را ارائه دهید. در دانشگاه خلیج آتلانتیک، در صورتی که متقاضی چهار سال تحصیلات خود را در یک مدرسه متوسطه انگلیسی زبان گذرانده باشد، شرط مهارت زبان انگلیسی لغو می شود.

سایر آزمون‌های مهارت زبان می‌توانند آزمون استعداد تحصیلی (SAT) برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) برای دانشجویان کارشناسی ارشد باشد. بهتر است این امتحانات را یک سال قبل از شروع دانشگاه کامل کنید. دانشگاه ها معمولاً طبق دانشگاه خلیج آتلانتیک حداقل امتیاز را تعیین می کنند.

مدارک مربوط به تمکن مالی

دانشجویان بین المللی ملزم به ارائه تاییدیه واجد شرایط بودن مالی هستند. یک کپی از حساب بانکی شما از اکثر مدارس انتظار می رود، اگرچه برخی ممکن است به سایر اسناد اجازه دهند که واجد شرایط بودن مالی را نشان دهند. به طور کلی، دانشگاه های آمریکایی دو نوع بودجه ارائه می دهند: کمک های مالی، که مبتنی بر نیاز است، و بورسیه هایی که برتری علمی را اعطا می کنند.

میزان تمکن مالی مورد نظر برای برخی از دانشگاه های مهم آمریکا

نام دانشگاهمیزان تمکن مالی
دانشگاه امریکن (American University)17131 تا 70231 دلار
دانشگاه یوتا (Utah)48116 تا 51289 دلار
دانشگاه SMU21500 تا 81000 دلار
دانشگاه UNT31691 تا 37773 دلار
دانشگاه واشنگتن (Washington University)18750 تا 75000 دلار
دانشگاه تگزاس (Texas University)23800 تا 29397 دلار
دانشگاه نیویورک (NYU)60671 تا 103649 دلار
دانشگاه UML46179 دلار
دانشگاه بوفالو45637 دلار
دانشگاه ایالتی تگزاس37100 تا 40900 دلار
دانشگاه ایلینوی48743 تا 49160 دلار
دانشگاه استونی بروک44108 تا 48552 دلار
دانشگاه آلاباما48526 تا 61306 دلار
دانشگاه کانکتیکات42590 تا 64000 دلار
دانشگاه ایالتی وبر27500 تا 30500 دلار
دانشگاه میزوری39000 تا 41800 دلار
دانشگاه چپمن80312 دلار
دانشگاه کارولینای جنوبی45500 تا 56400 دلار
دانشگاه ایالتی جورجیا38294 تا 57500 دلار

شرایط سنی اعزام دانشجو به آمریکا

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد در ایران برای اعزام دانشجو به آمریکا یا کشور های دیگر به آن فکر میکنند این است که شرایط سنی تحصیل در آمریکا چیست؟ این موضوع از مهم ترین مسائلی است که باید برای تحصیل در آمریکا به آن فکر کنید. شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداکثر 25، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 30 و برای تحصیل در مقطع دکتری باید 40 سال داشته باشید.

دلیل اهمیت بالای سن دانشجوی شما در زمان اعزام دانشجو به آمریکا این است که کشور آمریکا برای آینده خود اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای همین موضوع است که دانشگاه های این کشور شرایط سنی مختلفی دارند تا بیشتر جوانان بتوانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

تحصیل در مدارس آمریکا
تحصیل در مدارس آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا

در کنار مسائل مربوط به تحصیل در آمریکا، اعزام دانش آموز به این کشور می باشد. بسیاری از والدین در ایران قصد دارند تا فرزندان خود که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان تحصیل میکنند را برای تحصیل با کیفیت بیشتر به آمریکا بفرستند. برای این کار باید چند مورد را بدانید.

تحصیل در مقطع مدرسه در آمریکا از سن 6 سالگی شروع می شود و 12 سال طول میکشد. مدارس نیز به دو بخش ابتدایی (Primary) و شش سال دوم (Secondary) می باشد که مانند ایران است. مقطع تحصیلات ثانویه آمریکا نیز به دو بخش مدارس راهنمایی (Middle School) و دبیرستان (High School) تقسیم میشوند که شبیه به سال های تحصیل در ایران است. زمان تحصیل در سال و سال تحصیلی نیز تقریبا مانند ایران می باشد.

برای اینکه بتوانید فرزند خود را در مدارس آمریکا ثبت نام کنید به دو چیز نیاز دارید. اول اینکه دانش آموز بین المللی شما باید در آمریکا یک سرپرست داشته باشد تا بتواند در مدارس تحصیل کند. نکته دوم اینکه فرزند شما برای پذیرش تحصیلی آمریکا باید برای کلاس های نهم تا دوازدهم آمریکا آزمون تافل جونیور را کسب کرده باشد.

برای هزینه های تحصیل در مدارس آمریکا نیز شما باید سالانه از 15 تا 20 هزار دلار برای شهریه سالانه مدرسه، 3 تا 4 هزار دلار برای هزینه های مربوط به آموزش، 600 دلار برای هزینه های بیمه دانش آموزی و از 9,600 تا 12,000 دلار باید برای هزینه زندگی فرزند خود بپردازید.

هزینه های تحصیل در آمریکا

هزینه های تحصیل در آمریکا یکی از موضوعات دیگر است که باید حتما قبل از اعزام برای تحصیل در کشور آمریکا آن را بررسی کنید. درباره خرج های زندگیتان در آمریکا نیز مهم ترین هزینه هایی که باید بکنید، هزینه اقامت و رفت و آمدتان به دانشگاه می باشد که می تواند برای شما سنگین باشد و باید آن را بپردازید. خرج های دیگر شما نیز در آمریکا به سبک زندگی شما بستگی دارد و در صورت نیاز باید به فکر این هزینه های خود نیز باشید. برای مثال هزینه هایی مانند رفت و آمد های محلی دیگر، بلیط سینما، شهریه باشگاه های بدنسازی، هزینه ماهانه تامین اینترنت و …

برای مشاهده ریز قیمت ها و هزینه های خود در زمان تحصیل در آمریکا، می توانید به مقاله “هزینه تحصیل در آمریکا” مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در آمریکا
هزینه تحصیل در آمریکا

بورسیه تحصیلی و فاند برای دانشگاه های آمریکا

بیش از 1100 بورسیه تحصیلی در دانشگاه های برتر ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2023-2024 در دسترس است. این بورسیه ها به طور متوسط ​​2000 دلار کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر ارائه می کنند. در ادامه با بورسیه تحصیلی دانشگاه های مختلف آشنا شوید که می توانید به آنها مراجعه کنید اشاره می شود اما برای آشنایی بیشتر باید به مقاله «بورسیه تحصیلی و فاند در دانشگاه های آمریکا» سری بزنید.

  1. Fulbright Scholarships USA
  2. Stanford University Scholarships
  3. Yale University Scholarships USA
  4. University of New Haven Scholarship
  5. University of Memphis Scholarships
  6. University of Minnesota Fellowship
  7. AAUW International Fellowship Program
  8. ACI Foundation Scholarship
  9. Onsi Sawiris Scholarship
  10. Rotary Peace Fellowship Program
  11. Clark Global Scholarship Program
  12. The HAAA Scholarship
  13. Treasure Scholarship at Boise State University
  14. Boston University Presidential Scholarship
  15. Berea College Scholarships
  16. Cornell University Financial Aid
  17. Illinois Wesleyan University Scholarships
  18. Jefferson Scholars Foundation National Fellowship
  19. University of Miami Stamps Scholarship
  20. University of Mississippi Scholarships
  21. Fairleigh Dickinson University Scholarships
  22. Musser Fellowship in Entrepreneurial Studies
  23. INSEAD Jacques Nasser Endowed Leadership Scholarship
  24. Harvard University MBA Scholarship
  25. Helen Hay Whitney Fellowships
  26. Auburn University International Undergrad AUM Scholarship

انواع بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آمریکا

بورسیه تحصیلی یکی از راه های دانشجویان بین المللی یا دانشجویان محلی یک کشور است که کمک می کند تا شما بتوانید تحصیل رایگان در آمریکا را تجربه کنید که به دلیل شرایط برای افراد خاص ارائه می شود. انواع بسیاری بورس تحصیلی وجود دارند که در ادامه با برخی از مهم ترین انواع آن آشنا می شویم.

  1. بورسیه های تحصیلی و بورسیه های شایستگی: بورسیه های شایستگی اغلب به عملکرد تحصیلی مربوط می شود، اما همچنین می تواند به نامزدی اعطا شود که موفقیت و مهارت استثنایی هنری یا ورزشی یا حتی ترکیبی از هر دو را نشان می دهد.
  2. بورسیه های رهبری: بورسیه های رهبری به دانش آموزانی داده می شود که سابقه تعهدشان به مدرسه، جامعه یا فعالیت های فوق برنامه ثابت شده باشد. این بورسیه ها برای پاداش دادن به رهبران دانشجویی طراحی شده اند که به عنوان سرپرست باشگاه ها، انجمن های دانشجویی و غیره خدمت کرده اند.
  3. بورسیه های نظامی: چه عضو نیروی هوایی، ارتش، گارد ساحلی، تفنگداران دریایی یا نیروی دریایی باشید، تعدادی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی برای اعضای خدمات، جانبازان و خانواده های آنها وجود دارد.
  4. بورسیه های معتبر: بورسیه های معتبر در سطح ملی و اغلب در سطح بین المللی شناخته می شوند. کسب بورسیه های معتبر نه تنها هزینه های کالج را پوشش می دهد، بلکه برای رزومه ها و مراجع بعدی فوق العاده است.
  5. بورسیه های تجدیدپذیر: این بورسیه ها یک معامله “یک و تمام” نیستند. با برآوردن الزامات خاص، برندگان بورسیه های تجدیدپذیر می توانند کمک هزینه تحصیلی طولانی مدت و مکرر بیشتری را تضمین کنند.
  6. بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان متوسط: سرنوشت هر دانش آموزی برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در دنیای آکادمیک نیست. با این حال، بورسیه های زیادی برای دانشجویانی که در دنیای واقعی موفق خواهند شد وجود دارد.
  7. بورسیه برای مادران: برای زنانی که می دهند، ما می خواهیم پس بدهیم. بورسیه هایی برای مادران علاقه مند به رقابت در دنیای شرکت ها و موارد مشابه وجود دارد و بازگشت به مدرسه یک گزینه مناسب است.
  8. بورسیه های خاص: دانش آموزانی که استعدادها و علایق غیرمعمول دارند اغلب خود را برای بورسیه های هنری، بورس های تحصیلی خلاق و بسیاری دیگر که مستلزم استعدادهای “ویژه” هستند مناسب می بینند.
  9. بورسیه های نویسندگی: برای کسانی که در کلمات و نوشتن مهارت دارند، تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در نوک قلم شما وجود دارد. بورسیه ها اغلب بر اساس معیارهای استاندارد، پایه و نسبتاً جهانی اعطا می شوند.
  10. بورسیه های تحصیلی سرطان: دانش آموزانی که با سرطان مبارزه می کنند یا در مبارزه با سرطان موفق می شوند، در پیگیری تحصیلات پس از دبیرستان مستحق کمک هستند. طبق گزارش موسسه ملی سرطان، تقریباً 8 میلیون آمریکایی سابقه سرطان دارند.

تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های آمریکا

دوره های لیسانس در ایالات متحده معمولاً 4 سال طول می کشد. 2 سال اول شامل دروس رایج مورد نیاز مانند ریاضی، تاریخ، ادبیات و ارتباطات است. این یک دانش گسترده را در بسیاری از زمینه های موضوعی ایجاد می کند – یک مزیت برای رقابت در محل کار جهانی.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آمریکا

یک مدرک کارشناسی ارشد در یک دانشگاه آمریکایی معمولاً حدود دو سال تحصیل تمام وقت طول می کشد (البته برخی از دوره ها کوتاهتر هستند). این مدت طولانی تر از برخی از کشورها (مانند بریتانیا) است، اما نشان دهنده تأکید بیشتر بر آموزش ساختاریافته و ارزیابی منظم در برنامه تحصیلات تکمیلی ایالات متحده است.

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا

در مجموع طول دوره دکتری در ایالات متحده آمریکا معمولاً 4-6 سال (تمام وقت) است. دانشجویان 1-4 سال را در مرحله درسی برنامه خود و 2-4 سال را روی پایان نامه خود می گذرانند. سال تحصیلی در ایالات متحده شامل دو ترم آموزشی است: آگوست-دسامبر و ژانویه-مه.

بررسی انواع مختلف دانشگاه ها در آمریکا

1: دانشگاه های دولتی (Public universities)

دانشگاه های دولتی به موسسات آموزشی گفته می شود که بودجه های آنها از طریق دولت تامین می شود و از طریق این بودجه به دانشجویان خود خدمات آموزشی و غیره ارائه می دهند. این دانشگاه ها معمولا دانشگاه های بزرگی هستندو و هزینه شهریه آنها نیز کمتر می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در این دانشگاه ها نیز بسیار بهتر است و شما ممکن است حتی بتوانید بدون هزینه و رایگان در این دانشگاه ها تحصیل کنید. از دیگر مهم ترین موضوعات درباره این دانشگاه ها این است که بیشتر تمایل به ثبت نام دانشجویان پاره وقت و بین المللی دارند.

2: دانشگاه های خصوصی (Private universities)

دانشگاه های خصوصی توسط دولت ایالتی تامین مالی نمی شوند و تعداد قابل توجهی از ثبت نام در ایالات متحده را تشکیل می دهند. این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی شهریه بیشتری دارند. در مورد هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی، دانشجویان بین المللی و داخلی به طور یکسان هستند.

اگرچه هزینه بیشتری دارند، اما بسیاری از این موسسات کمک های مالی یا طیف وسیعی از بورسیه ها را ارائه می دهند که می تواند هزینه ها را به حداقل برساند یا به طور کامل از آنها مراقبت کند.

3: دانشگاه های خصوصی انتفاعی (For-profit private universities)

دانشگاه های خصوصی انتفاعی از دانشگاه های غیرانتفاعی متمایز می‌شوند، زیرا هدف آن‌ها نه تنها آموزش دانشجویان، بلکه درآمدزایی برای سهامداران است و آنها تمایل دارند به سمت پول‌سازی گرایش پیدا کنند. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که این دانشگاه ها آموزش با کیفیتی را نیز ارائه نمی دهند. در واقع، بسیاری از دانشگاه های خصوصی انتفاعی با برنامه های درسی عالی وجود دارند.

4: دانشگاه های خصوصی غیر انتفاعی (Non-profit private universities)

دانشگاه های خصوصی غیر انتفاعی همواره تلاش دارند تا در کنار ارائه برنامه های درسی با کیفیت بالا، سودآورترین دانشگاه برای سهامداران خود نیز باشند. این مؤسسات به دلیل توجه بیشتر به تولید برنامه های درسی و آموزش با کیفیت، عموماً شهرت بهتری نسبت به مؤسسات انتفاعی دارند.

دانشگاه خلیج آتلانتیک (BAU) یکی از دانشگاه های خصوصی غیر انتفاعی در ایالات متحده است و دارای بورسیه های تحصیلی متعددی به دانشجویان داخلی و بین المللی است.

5: دانشگاه های تحقیقاتی (Research universities)

دانشگاه‌های تحقیقاتی می‌توانند دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی خصوصی باشند که به عنوان مؤسسات اعطای مدرک دکترا به شمار می‌روند که میلیون‌ها هزینه تحقیقاتی را صرف می‌کنند و فعالیت‌های تحقیقاتی بالایی دارند. 131 موسسه از این قبیل در ایالات متحده وجود دارد که شامل هر هشت دانشگاه Ivy League و سایر دانشگاه های بسیار معتبر و بسیاری از دانشگاه های دولتی می شود.

6: مدارس آیوی لیگ (Ivy League schools)

مدارس آیوی لیگ شامل هشت دانشگاه شمال شرقی ایالات متحده است و یک کنفرانس ورزشی دانشگاهی آمریکایی است. با این حال، پیوند بین این دانشگاه ها فراتر از ورزش است و همه آنها به دلیل برتری علمی، نخبه گرایی اجتماعی و انتخاب پذیرفته شدن مورد توجه قرار می گیرند. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه براون
  • دانشگاه دارتموث
  • دانشگاه کرنل
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه ییل

7: کالج های هنرهای لیبرال (Liberal arts colleges)

کالج‌های هنرهای لیبرال عمدتاً کالج‌های خصوصی غیرانتفاعی هستند (تعدادی کالج عمومی هنرهای آزاد وجود دارند) که نسبتاً کوچک تر از دانشگاه های دیگر می باشند و برنامه‌هایی در علوم انسانی، علوم و علوم اجتماعی ارائه می‌دهند.

آنها تمایل دارند به جای تحقیق، بر تحصیل در مقطع کارشناسی و جامع تأکید کنند و عموماً روی دو و میدانی تمرکز نمی کنند. این کالج‌ها معمولاً به جای تقسیم یک مدرک به چند شاخه، یک حوزه مطالعاتی گسترده ارائه می‌دهند. آنها تمایل دارند به جای مهارت های حرفه ای، بر جنبه آکادمیک تر آموزش عالی تمرکز کنند.

8: کالج های اجتماعی (Community colleges)

کالج های اجتماعی، که گاهی اوقات به عنوان کالج های جوان شناخته می شوند، در درجه اول موسسات آموزش عالی دو ساله هستند. آنها تحصیلات عالیه را در سطح پایین ارائه می دهند و مدرک کاردانی، دیپلم و گواهینامه اعطا می کنند. در بیشتر موارد، این مؤسسات دانشجویان محلی را جذب می کنند و معمولاً از درآمد مالیات محلی تأمین می شوند.

بسیاری از دانشجویان از کالج محلی به عنوان پله ای برای رسیدن به یک دانشگاه چهار ساله یا یک کالج هنرهای آزاد استفاده می کنند. اگرچه اصطلاح کالج جوان برای توصیف کالج های اجتماعی استفاده می شود. کالج جوان به کالج های دو ساله خصوصی اشاره دارد، در حالی که کالج محلی به کالج های دو ساله دولتی اشاره دارد.

انواع موسسات آموزشی در آمریکا
انواع موسسات آموزشی در آمریکا

ویزای دانشجویی و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا

  1. مرحله اول: برای شروع کردن اقدام خود برای گرفتن ویزای دانشجویی آمریکا باید در ابتدا در یکی از موسسات آموزشی تایید شده توسط SEVP پذیرش شوید. یعنی در ابتدا باید برای این موسسه آموزشی نامه ارسال کنید و بعد از آن پذیرش این موسسه را دریافت کنید.
  2. مرحله دوم: ثبت تمامی اطلاعات شما در سامانه SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System) و پرداخت کردن کارمزد این سامانه کار دومی است که شما باید انجام دهید. شما همچنین باید بعد از پرداخت کارمزد های این سامانه فرم I-20 که مربوط به تمکن مالی شما می باشد را باید کامل کنید و برای اخذ ویزای دانشجویی آماده داشته باشید. این یکی از مهم ترین هزینه های ویزای تحصیلی آمریکا می باشد.
  3. مرحله سوم: درخواست کردن برای ویزای دانشجویی و تکمیل کردن مراحل آنلاین برای تشکیل دادن پرونده برای شما سومین کاری است که شما باید انجام دهید. شما در این مرحله نیز هزینه های مربوط به تشکیل پرونده برای خود را پرداخت کنید.
  4. مرحله چهارم: دریافت نوبت از سفارت آمریکا در کشور های همسایه و آماده شدن برای مصاحبه حضوری نیز از آخرین کار هایی است که شما باید برای ویزای تحصیلی آمریکا انجام دهید.
  5. مرحله آخر: شرکت کردن در مصاحبه حضوری در یکی سفارت های آمریکا در کشور های همسایه و ارائه تمامی مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی نیز آخرین کاری است که شما باید انجام دهید تا بعد از مصاحبه ویزا، ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید.

مصاحبه برای ویزای تحصیلی

مصاحبه ویزای شما همانطور که گفته شد باید در یکی از سفارت ها در کشور های همسایه اتفاق بیفتد به این خاطر که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد. شما در زمان مصاحبه بهتر است که سر وقت حاضر شوید و تاخیری نداشته باشید. در زمان مصاحبه شما در اتاقی قرار دارید که با یک شیشه ضدگلوله به دو قسمت تقسیم شده است. مصاحبه کننده شما در طرف دیگر شیشه می باشد.

شما باید تمامی مدارک لازم خود را از طریق یک شکاف در روی شیشه به مصاحبه کننده تحویل دهید به صورت صادقانه به سوالاتی که مصاحبه کننده از شما می پرسد پاسخ دهید. سوالاتی که پرسیده می شوند بیشتر به شما مربوط می شوند و از دسته مهم ترین سوالاتی که از شما پرسیده می شود، تضمین دادن برای بازگشت به کشور خودتان پس از زمان تحصیل می باشد.

نکاتی کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های آمریکا

  1. نمرات بینظیر و عالی در آزمون های مختلف کسب کنید.
  2. مقاله ورودی یا Entrance Essay درخشان و جذاب بنویسید.
  3. به دلیل حجم بالای درخواست ها زودتر برای تحصیل در آمریکا اقدام کنید.
  4. با دقت دانشگاه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
  5. در فعالیت های خارج از مدرسه یا دانشگاه نیز شرکت داشته باشید.

بهترین رشته برای تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد و می دانید دانشگاه های آمریکا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و رشته های تحصیلی مختلف در دانشگاه های این کشور با کیفیت بسیار بالایی تدریس می شوند. اما برخی از رشته های تحصیلی در کشور آمریکا با کیفیتی جهانی تدریس می شوند و دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا برای تحصیل در این رشته ها به آمریکا می آیند. شما می توانید در مقاله «بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا» به طور کامل با این رشته ها آشنا شوید اما برخی از بهترین و شناخته شده ترین رشته های تحصیلی در آمریکا عبارتند از:

1: مدیریت کسب و کار

اولین و بیشترین رشته ای که می توانید برای سفر تحصیلی به آمریکا انتخاب کنید، رشته مدیریت کسب و کار یا به اصطلاح رشته MBA در آمریکا می باشد که تا به حال بیشتر از 197 هزار دانشجو در این رشته از طریق اعزام دانشجو به آمریکا آمده اند. بهترین دانشگاه برای تحصیل در این رشته دانشگاه بیزنس هاروارد، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه استنفورد، دانشگاه MIT و دانشکده کسب و کار کلمبیا می باشد.

2: رشته های مهندسی

یکی از دسته رشته هایی که شما می توانید از طریق آن احتمال قبول شدن سفر تحصیلی به آمریکا خود را افزایش دهید انواع رشته های مهندسی در آمریکا می باشند. این رشته ها تا کنون بیش از 196 هزار دانشجو از طریق آنها به آمریکا رفته اند. بهترین دانشگاه های مربوط به رشته های مهندسی نیز دانشگاه MIT، استنفورد، کالیفرنیا، هاروارد و کال تک می باشند.

3: ریاضیات و علوم کامپیوتر

رشته های مربوط به علوم ریاضیات و علوم کامپیوتر نیز یکی دیگر از انواع رشته هایی است که افراد بسیاری توانسته اند با درخواست دادن برای این رشته سفر تحصیلی موفق تری داشته باشند. این رشته ها نزدیک به 113 هزار دانشجو را به آمریکا آورده است. دانشگاه های MIT، Harvard، Stanford و University of California بهترین دانشگاه ها برای رشته های ریاضیات و علوم کامپیوتر می باشند.

4: علوم اجتماعی

رشته های مربوط به علوم اجتماعی نیز از دسته رشته هایی است که دانشجویان بین المللی بسیار زیادی در آن تحصیل کرده اند و تا به حال بیش از 76 هزار دانشجو برای تحصیل در رشته های مختلف مربوط به علوم اجتماعی وارد دانشگاه های آمریکا شده اند. بهترین دانشگاه های مربوط به علوم اجتماعی نیز هاروارد، ام آی تی، پرینستون، دانشگاه شیکاگو و استنفورد می باشند.

5: علوم طبیعی و زیستی

رشته های مربوط به پزشکی و زیست شناسی نیز آخرین رشته در میان رشته های محبوب دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آمریکا می باشند که برای تحصیل به آمریکا آمده اند و دانشگاه های کالیفرنیا، در سان فرانسیسکو و لس آنجلس، دانشگاه جانز هاپکینز و دانشگاه های هاروارد و استنفورد بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته ها می باشند.

اسکان و اقامت دانشجویان در آمریکا

اسکان یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به زندگی دانشجویی شما در آمریکا می باشد. شما حتما باید گزینه خوبی برای اسکان خود آماده داشته باشید. شما به سه روش می توانید اسکان دانشجویی در آمریکا تهیه کنید. اولین و راحت ترین مدل آن، اسکان و اقامت در خوابگاه های داخل محیط دانشگاه می باشد. اگر بتوانید در محوطه و داخل خوابگاه های خود دانشگاه اقامت داشته باشید هم هزینه کمتری می پردازید و هم دیگر به حمل و نقل نیازی ندارید.

گزینه دوم شما برای اسکان دانشجویی در آمریکا، اقامت در خوابگاه ها و هاستل های خارج از محیط دانشگاه می باشد که می توانید با هزینه هفتگی یا ماهانه به راحتی در این مکان ها اسکان داشته باشید و حتی با افراد مختلفی نیز آشنا شوید و زندگی کنید.

گزینه سوم شما برای زندگی در آمریکا اجاره کردن یک خانه است که هزینه زیادی دارد. اما یکی از موضوعاتی که می تواند در این گزینه به شما کمک کند، آپارتمان های مسکونی می باشد. بسیاری از جوانان در آمریکا در آپارتمان ها مسکونی زندگی می کنند و معمولا به دلیل هزینه سنگینی که باید بدهند به دنبال هم اتاقی هستند. پس شما می توانید یک آپارتمان را به صورت دو نفره و با یک شخص دیگر اجاره کنید و در طول تحصیل در آن آپارتمان زندگی کنید.

اسکان دانشجویی در دوران تحصیل در آمریکا
اسکان دانشجویی در دوران تحصیل در آمریکا

کار دانشجویی در آمریکا

یکی از کار هایی که می تواند در زمان تحصیل شما در آمریکا به شما کمک کند تا هزینه کمتری از خانواده خود در ایران بگیرید و بتوانید زندگی خود در آمریکا را راحت کنید، کار دانشجویی در آمریکا می باشد.

در سال اول شما نمی توانید در جایی استخدام شوید، اما از سال دوم تحصیل خود به بعد می توانید با داشتن ویزای F1 در آمریکا به راحتی در شرکت ها و مجموعه های مختلف مشغول به کار شوید و هزینه های خودتان را کاهش دهید. دانشجویان در دانشگاه های آمریکا همچنین اجاز 20 ساعت کار در هفته در محیط دانشگاه را نیز دارند که به آنها در خرج هایشان کمک کند.

پذیرش دانشجویان ایرانی در آمریکا با موسسه راد

موسسه راهیان آبی دانش یا راد یکی از موسسات مجاز اعزام دانشجو تایید شده توسط وزارت علوم می باشد که شما می توانید برای اعزام برای تحصیل در آمریکا به موسسه ما مراجعه کنید. شما می توانید در ابتدا مشاوره کامل برای تحصیل در آمریکا را پشت سر بگذارید و سپس بعد از آن برای مراحل مختلف سفر تحصیلی خود مثل اخذ ویزا، نوشتن درخواست و باقی کار ها از موسسه اعزام دانشجو راد کمک بگیرید و برای اعزام دانشجو به آمریکا از موسسه راد کمک بگیرید.

اقامت بعد از تحصیل در آمریکا

یکی از کار هایی بسیاری از دانشجویان بین المللی ایرانی تلاش دارند تا پس از فارغ التحصیلی در آمریکا انجام دهند، اخذ اقامت کاری در آمریکا می باشد. بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که آینده کاری خود را نیز در آمریکا رقم بزنند. برای اینکه بتوانید پس از تحصیل در آمریکا اقامت کاری بگیرید باید گزینه های زیر را رعایت کنید:

  1. شغل شما باید مستقیما با رشته شما مرتبط باشد
  2. شما باید وضعیت قانونی F-1 را حفظ کنید
  3. قبل از تکمیل تمام کارهای مورد نیاز برای مدرک خود باید برای OPT خود درخواست دهید
  4. شما ممکن است قبل یا بعد از اتمام مدرک خود یا هر دو کار کنید
  5. شما می توانید تا 12 ماه پس از اتمام دوره آموزشی خود در ایالات متحده بمانید و کار کنید

در این مطلب در وب سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با همه چیز درباره تحصیل در آمریکا و سفر به این کشور را شرح دهیم تا شما بتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و برای این کار اقدام کنید. موسسه راد برای اعزام دانشجو به آمریکا به صورت کامل به شما مشاوره می دهد و شما را برای این کار آماده می کند.

سوالات متداول درباره تحصیل در آمریکا

  1. مزایای تحصیل در آمریکا چیست؟ تحصیلات دانشگاهی در کشور آمریکا با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و باعث پیشرفت علمی دانشجو می شود. آمریکا نیز کشوری پر از فرصت برای افراد با استعداد و پشتکار است و آینده شما نیز تضمین می شود.
  2. بهترین دانشگاه های آمریکا کدامند؟ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه کلمبیا و …
  3. چطور در آمریکا دانشگاه برای تحصیل انتخاب کنیم؟ شما باید برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل در آمریکا ابتدا لیست دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می دهند را پیدا کنید. پس از آن مسائل مختلف را بررسی کنید و هزینه دانشگاه را نیز محاسبه کنید. پس از آن بین گزینه های باقی مانده خودتان بهترین گزینه را برای خودتان را بر اساس شهر و علاقه و نکات دیگر انتخاب کنید. برای آشنایی با دانشگاه های آمریکا می توانید به مقالات معرفی دانشگاه های آمریکا مراجعه کنید.
  4. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا چیست؟ فرم چاپ شده I-20 – کارمزد های SEVIS – پاسپورتی با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه – مدارک مربوط تمکن مالی شما – مدارک تحصیلی، نمرات آزمون، مدارک و گواهینامه های مختلف – مدرک آیلتس با میانگین نمره 6.5 یا آزمون تافل با میانگین نمره 80 – رزومه تحصیلی – انگیزه نامه
  5. شرایط سنی تحصیل در آمریکا چیست؟ در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا را دارید، باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی زیر 25، کارشناسی ارشد زیر 30 و دکتری زیر 40 سال باشید!
  6. هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟ هزینه تحصیل شما در آمریکا به هزینه شهریه دانشگاه مورد نظرتان، هزینه های زندگی در دانشگاه یا خارج از دانشگاه و هزینه های شخصی شما مربوط می شود. برای آشنایی بیشتر می توانید به مقاله هزینه تحصیل در آمریکا مراجعه کنید!

02

آخــرین مقــالات

1 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در آمریکا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *