لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.

تحصیل در استرالیا

01

تحصـــیل در استرالـیــا

 تحصیلات در مقطع دانشگاه یکی از اهداف بسیاری از جوانان می باشد و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی برای تضمین آینده شغلی و زندگی بهتر بسیار نیاز است. استرالیا یکی از بهترین کشور ها در دنیا برای تحصیل می باشد و در دسته یکی از گران قیمت ترین کشور ها برای تحصیل نیز قرار میگیرد. در این کشور دانشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایالات مختلف وجود دارد.
اعزام دانشجو به استرالیا برای بسیاری از دانشجویان ایرانی به یک رویای بسیار مهم تبدیل شده است و بسیاری از افراد علاقه به تحصیل در این کشور دارند. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با اطلاعات مختلف مورد نیاز شما درباره سفر تحصیلی به استرالیا و تحصیل در این کشور مانند ویزای تحصیلی، شرایط اعزام دانشجو به استرالیا، هزینه ها، زندگی و تحصیل در این کشور آشنا کنیم.

RAD GROUP
RAD GROUP

درباره استرالیا

قبل از اینکه بخواهیم درباره تحصیل در استرالیا صحبت کنیم باید کمی اطلاعات درباره استرالیا داشته باشیم. استرالیا یک کشور نسبتا بزرگ با 7.6 میلیون کیلومتر مربع مساحت است که جمعیتی نزدیک به 26 میلیون نفر دارد. این کشور در قاره اقیانوسیه در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و 6 ایالت، 3 قلمرو داخلی و 7 قلمرو خارجی دارد. پایتخت استرالیا شهر بزرگ کانبرا می باشد و سیدنی، ملبورن، پرث، آدلاید و بریزبن از بزرگ ترین و شناخته شده ترین شهر های این کشور می باشند.

 

ایالت های مختلف استرالیا
ایالت های مختلف استرالیا

 

واحد پول استرالیا

واحد پول این کشور AUD یا دلار استرالیا می باشد که که در اسکناس های پلیمری 5، 10، 20، 50 و 100 دلاری عرضه می شود و نماد آن نیز $A یا $AU می باشد.

 

تاریخ استرالیا

استرالیا اولین بار در اوایل قرن 17 و در سال 1606 توسط کاشفان هلندی کشف شد. به همین خاطر بود که در ابتدا به این کشور نیوهلند گفته میشد. پس از گذشت یک قرن این کشور توسط نیرو های انگلستانی تصرف شد و به سلطه انگلستان در آمد. ملکه ویکتوریا در سال 1900 میلادی طی قانونی استقلال سیاسی استرالیا را اعلام کرد و این کشور در سال 1901 و در ابتدای شروع قرن 18 به استقلال کامل رسید.

 

 

وضعیت اقتصادی در استرالیا

اقتصاد هر کشور از دسته مهم ترین موضوعات برای زندگی راحت تر و بدون مشکل در آن کشور می باشد. کشور استرالیا در میان تمامی کشور های دنیا، در رتبه 13 بهترین اقتصاد جهان قرار دارد. عمده اقتصاد استرالیا از کشاورزی و بازرگانی می باشد. اما این کشور معادن بسیار زیادی از ابتدا تا کنون داشته است اما در حال حاضر بیشتر درآمد این کشور از کشاورزی و بازرگانی آن می باشد.

 

بهترین جاذبه های گردشگری استرالیا

اگر قصد سفر تحصیلی به استرالیا را دارید و دوست دارید که در این کشور زندگی کنید، بهتر است که با جاذبه های مهم گردشگری این کشور نیز آشنا باشید. مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور مناطق دیدنی طبیعی مختلف آن مثل وِیو راک، صخره معلق یا غیره می باشند که شما می توانید با یک سفر ماشین کوتاه در اطراف شهر های مختلف به این مناطق بروید و از آنها دیدن کنید.

پس از مناطق طبیعی مختلف به خلیج ها و دریا های مختلف این کشور می رسیم که دور تا دور شما هستند و می توانید با سفر به هر ایالت از دریا های جذاب و ساحل های قشنگ این کشور نیز لذت ببرید. در کنار دریا و خلیج ها، جزیره های اطراف این کشور نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند و برای سفر های یک یا چند روزه بسیار مناسب می باشند.

از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور می توان به برخی از مهم ترین شهر های این کشور یعنی سیدنی، ملبورن، پرث و آدلاید و دیگر شهر های استرالیا اشاره کرد که هر کدام جاذبه های بسیاری برای شما دارد و به عنوان جاذبه های گردشگری این کشور شناخته می شود.

جاذبه گردشگری استرالیا
جاذبه گردشگری استرالیا

 

مزایای تحصیل در استرالیا؛ دلایل محبوبیت دانشگاه های استرالیا

یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت کشور استرالیا دانشگاه های این کشور می باشند که علم آموزی و تحصیلات افراد در آنها به بهترین شکل انجام می شود. همین موضوع از مهم ترین دلایل پیشرفت این کشور به حساب می آید. دانشگاه های استرالیا یکی از بهترین مکان ها برای کسب دانش و اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر و مناسب است.

استرالیا به دلیل جمعیت 23 میلیون نفری که در این کشور بزرگ دارد کشور مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. از دیگر دلایل مهم انتخاب استرالیا توسط بسیاری از دانشجویان در دنیا برای تحصیل، دانشگاه های این کشور است که در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار میگیرند.

از دیگر افتخارات دانشگاه های استرالیا این است که این دانشجویان و تحصیل کنندگان این دانشگاه ها 15 جایزه نوبل برده اند و این یکی دیگر از دلایل اعتبار شدیدا زیاد دانشگاه های استرالیا در تمام دنیا می باشد.

 

سیستم آموزشی استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا در بسیاری از کشور ها زبان زد می باشد و در کل کشور های دنیا به عنوان یک سیستم آموزشی بین المللی درجه یک شناخته می شود. اما این سیستم می تواند کمی برای ما عجیب باشد. در ساختار سیستم آموزشی استرالیا شما باید ابتدا 7 یا 8 سال دوران Primary یا دبستان را بگذرانید. پس از آن به 4 سال دبیرستان یا Secondary می رسید و پس از آن نیز می توانید دو سال به مقطع دبیرستان ارشد بروید. در تصویر زیر می توانید خیلی بهتر موضوع سیستم آموزشی استرالیا را درک کنید.

سیستم آموزشی استرالیا

دانشگاه های استرالیا

همانطور که گفته شد یکی از دلایل علاقه بسیار زیاد افراد برای تحصیل در کشور استرالیا، دانشگاه های بسیار معتبر این کشور می باشد که دانشجویان مختلف از کشور های دیگر را به این کشور جذب می کند. در ایالت های مختلف استرالیا، دانشگاه های بسیار زیاد و عالی وجود دارند که برخی از آنها در رتبه بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند.

استرالیا دارای 38 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی می باشد که بسیاری از آنها از در لیست بهترین دانشگاه های دنیا شناخته می شوند. رشته های بسیار زیادی مانند مهندسی، تجارت و بازرگانی یا رشته های پزشکی در این دانشگاه ها با بالاترین کیفیت آموزش داده می شوند و برای آینده شغلی خود اقدام می کنند.

 

 

معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

1: دانشگاه ملبورن2: دانشگاه سیدنی3: دانشگاه کویینزلند استرالیا4: دانشگاه موناش5: دانشگاه نیوساوث ولز 
6: دانشگاه ملی استرالیا7: دانشگاه آدلاید8: دانشگاه استرالیای غربی9: دانشگاه تکنولوژی سیدنی10: دانشگاه کرتین
11: دانشگاه تکنولوژی کویینزلند12: دانشگاه گریفیث13: دانشگاه ولنگونگ14: دانشگاه مکواری15: دانشگاه دیکین

 

مزایا و معایب زندگی و تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل استرالیا

  1. استاندارد های زندگی بالا: از دسته مهم ترین موضوعات در زمان زندگی در هر مکانی استاندارد های زندگی می باشند که به کیفیت زندگی شما مربوط می شوند. به طور کلی بخواهیم نگاهی به زندگی در استرالیا بیاندازیم باید بگوییم که این کشور از نظر کیفیت زندگی و استاندارد های مختلف زندگی بسیار کشور مناسبی می باشد و کشور مهاجر پذیری است.
  2. درآمد بالا: از مهم ترین مزایایی که شما می توانید برای زندگی در این کشور به آن دقت داشته باشید این است که شما می توانید با کار های مختلف به راحتی در این کشور به واحد کشور پول زیاد در بیاورید و زندگی خوبی داشته باشید. میانگین درآمد سالانه مردم در این کشور نزدیک به 90,000 هزار دلار استرالیا می باشد.
  3. مراقبت بهداشتی با کیفیت و عالی: سیستم درمانی این کشور بسیار کارآمد و پیشرفته می باشد و از دسته مهم ترین شاخص ها در مزایای زندگی در این کشور می باشد. به هر حال شهروندان سالم، شهروندان شاد تری هستند و این موضوع در شاد تر شدن مردم این کشور نیز بسیار موثر می باشد.
  4. فرهنگ مهاجرپذیر: از دیگر نکات بسیار مفید در زندگی در استرالیا می توان به فرهنگ بسیار بالا و مهاجرپذیر مردمش اشاره کرد که تحصیل و زندگی در این کشور را بسیار آسان تر از سفر تحصیلی به کشور های دیگر می کند.
  5. دانشگاه های بسیار عالی: از دلایل انتخاب این کشور برای سفر تحصیلی می توان به دانشگاه های بی نظیر و امکان تحصیل با کیفیت در این کشور اشاره کرد.
  6. بازار کار عالی: از مهم ترین مزیت های زندگی در استرالیا نیز بازار کار خوب آن است که شما می توانید به راحتی شغل مورد علاقه و مناسب برای خودتان را انتخاب کرده، پیدا کنید و در این حرفه به درآمد بسیار بالایی برسید.
  7. سرگرمی و تفریحات: کشور استرالیا میانگین سنی نسبتا جوانی دارد و از کشور های منحصر به فرد برای زندگی جوانان به حساب می آید. بسیاری بر این باورند که شهر های آدلاید، ملبورن و سیدنی هرگز برای شما کسل کننده و تکراری نمیشود. موزه های پرشمار، فستیوال های هنری و رویداد های موسیقی مختلف، جشنواره های بین المللی و محلی مختلف، کلوپ های شبانه، رستوران های چند ملیتی و حتی قدم زدن در شهر هایی مثل آرمیدل، راک همپتون و بالارات از دسته تفریحاتی است که می توانید در این کشور داشته باشید.
  8. مناسب برای خانواده: از دیگر موارد بسیار مهم در لیست مزیت های زندگی در استرالیا نیز می توان به مناسب بودن این کشور برای خانواده و تربیت فرزندان در این کشور اشاره کرد.
  9. کیفیت بالای تحصیل در استرالیا: یکی از مهم ترین دلایل و مزایای تحصیل در استرالیا، کیفیت بالای تحصیل در این کشور میباشد. جدا از دانشگاه های بسیار با کیفیت در این کشور، سیستم آموزشی کشور استرالیا نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که این موضوع نشان دهنده این است که تحصیل در این کشور، چه در مقاطع تحصیلی ابتدایی و چه در مقاطع تحصیلی عالیه و دانشگاهی عالی است.
  10. کار در حین تحصیل در استرالیا: کار دانشجویی در استرالیا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت اعزام دانشجو به استرالیا می باشد. بسیاری از کشور ها به دلیل برنامه فشرده تحصیلی، دانشجویان توانایی کار در زمان تحصیل را ندارند. اما استرالیا قوانینی برای کار دانشجویان دارد که شما می توانید در زمان تحصیل در دانشگاه های این کشور به راحتی کار کنید. فقط قوانینی برای کار دانشجویی در استرالیا وجود دارند که شما باید این قوانین را به خوبی بشناسید.
  11. اخذ اقامت بعد از تحصیل: از دیگر مزایای بسیار عالی تحصیل در دانشگاه های استرالیا این است که شما می توانید پس از اتمام تحصیل خود، ویزای های Post-study work stream visa یا Graduate work stream visa را اخذ کنید و افامت زندگی در استرالیا را دریافت کنید و زندگی خوبی در استرالیا داشته باشید.
  12. همراه با خود ببرید: دوری از خانواده یا حتی همسر یکی از مشکلات بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا می باشد. اما یکی از مزایای اصلی تحصیل در استرالیا قطعا این است که شما می توانید برای همراهان خود نیز ویزای همراه دانشجو بگیرید تا بتوانید افراد خانواده یا همسر و فرزندان خودتان را به همراه خود به استرالیا ببرید تا از آنها دور نباشید.
  13. زبان انگلیسی: یکی دیگر از مزایای تحصیل در استرالیا این است که زبان اول این کشور انگلیسی می باشد. زبان انگلیسی زبان اول دنیاست و تقریبا تمام ما تا حدی زبان انگلیسی را بلدیم. اما مزیت تحصیل در استرالیا نسبت به کشور هایی مثل سوئد، آلمان یا فرانسه این است که شما نیازی به آموزش یک زبان دیگر ندارید.
مزایا و معایب زندگی و تحصیل در استرالیا
مزایا و معایب زندگی و تحصیل در استرالیا

معایب زندگی در استرالیا

  1. بازار گران مسکن: از دسته معایبی که ممکن است برای شما، مخصوصا در ابتدای زندگی در استرالیا مشکل ایجاد کند، قیمت بسیار بالای بازار مسکن می باشد. برای همین در سال های اول سفر تحصیلی خود باید به فکر یک خانه اشتراکی برای زندگی باشید.
  2. هزینه زیاد زندگی: گرانی در استرالیا از مشکلاتی است که می تواند زندگی را برای شما سخت کند. برای مثال هزینه بیمه مراقبت درمانی در استرالیا ممکن است برای یک خانواده 4 نفره کمی سنگین در بیاید.
  3. مسافت زیاد: یکی از موضوعاتی که به عنوان عیب این کشور شناخته می شود، دور افتادگی و دور بودن این کشور از کشور های مختلف دنیا می باشد که برای دیدار خانواده و سفر کردن به آن دچار مشکلات مختلف می شوید.
  4. جانوران خطرناک: احتمالا همه شما با انواع مختلف حیواناتی که در استرالیا زندگی می کنند آشنایی دارید. در میان حیوانات عجیب و جالبی که در استرالیا وجود دارند گونه های خطرناکی هست که باید مواظب آنها باشید و در محیط های طبیعی و گردش های خود مواظب این جانوران باشید.
  5. اشعه UV: زیاد بودن تعداد روز های آفتابی و داغ در استرالیا نیز یکی دیگر از معایب زندگی در این کشور می باشد که ممکن است حتی شما برای مدت زمان زیادی در معرض اشعه UV قرار داشته باشید. پس اگر به استرالیا رفتید، بهتر از با کرم ضد آفتاب رابطه خوبی داشته باشید.
  6. غربت و تنهایی: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در صورتی که تنها برای تحصیل به استرالیا سفر کنید، غربت و تنهایی می باشد. دور بودن از خانه و خانواده حس غربتی است که همیشه در زمان زندگی یا تحصیل در کشور های دیگر به سراغ شما می آید. پیدا کردن دوست نیز ممکن است کمی سخت باشد و شما ممکن است در چند ماه ابتدایی کمی تنها باشید و اذیت شوید.
  7. شرایط آب و هوایی شدید: استرالیا به دلیل شرایط آب و هوایی پیچیده در زمستان و تابستان به خوبی شناخته شده است. با این حال، با گذشت زمان، دانش‌آموزان با پوشیدن لباس‌های مناسب یا ماندن در داخل خانه در صورت لزوم با این شرایط اقلیمی آشنا می‌شوند.
  8. اتصال ضعیف به اینترنت در بعضی از موارد: استرالیا کشوری بسیار توسعه یافته است، اما با وجود این، اتصال به اینترنت آنطور که انتظار می رود خوب نیست. ممکن است بعضی از مواقع شما کمی سخت به اینترنت وصل شوید و نتوانید به راحتی کار های خود را انجام دهید.
  9. نژادپرستی: اجازه دهید به این شیطان ریشه‌دار به نام نژادپرستی بپردازیم. این یک مشکل موجود و رو به رشد در استرالیا است. بسیاری از افرادی که در جنبه‌های مختلف کار می‌کنند، سیاه‌پوست هستند یا اصالتا اروپایی ندارند، موارد نژادپرستی را گزارش کرده‌اند. یک نظرسنجی بزرگ که توسط ABC انجام شد نشان داد که 76 درصد از استرالیایی‌ها با پیشینه غیر اروپایی با تبعیض نژادی بر اساس قومیت خود مواجه شده‌اند.
  10. قوانین سختگیرانه و مشکل برای ایرانیان: استرالیا فرهنگ بسیار غنی دارد و یکی از عوامل این فرهنگ عالی در کشور قوانین سفت و سخت این کشور است. این موضوع و تغییر فرهنگی می تواند برای ما ایرانیان کمی سخت باشد. برای مثال عمل Jaywalking (رد شدن از وسط خیابان و از نه از روی خط عابر پیاده) در استرالیا جرم است و جریمه دارد. این تغییر فرهنگی نیز می تواند برای ما کمی مشکل باشد.

 

 

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه شما برای تحصیل و زندگی در استرالیا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید آن را در نظر داشته باشید. در قسمت معایب زندگی در استرالیا درباره هزینه های زیاد زندگی در این کشور اشاره کوتاهی داشتیم. اما این موضوع را نیز بهتر است بدانید که استرالیا در میان 5 کشوری است که تحصیل در آنها بیشترین هزینه را نیاز دارد.

مهم ترین هزینه های شما برای زندگی در استرالیا هزینه های دانشگاه ها و تحصیل شما می باشد. هزینه شهریه دانشگاه شما از دسته مهم ترین هزینه های شما می باشد. متوسط شهریه دانشگاه های استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت سالانه از 35 تا 45 هزار دلار استرالیا می باشد. البته این هزینه بستگی بسیاری به دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می شوید نیز دارد.

هزینه زندگی شما بدون در نظر گرفتن هزینه های دانشگاهی و تحصیلی شما نیز نزدیک به سالانه 20 هزار دلار می باشد و به سبک زندگی شما نیز بستگی زیادی دارد. هزینه 20 هزار دلار بیشتر مربوط به هزینه های خوراک و اقامت شما می شود. برای همین است که شما برای تحصیل در استرالیا و زندگی در این کشور تقریبا نیاز به حداقل 60 هزار دلار استرالیا دارید.

هزینه های زندگی در استرالیا
هزینه های زندگی در استرالیا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا

  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس پاسپورتی (2 عدد)
  • ترجمه رسمی شناسنامه (و سند ازدواج در صورت متاهل بودن)
  • رسید پرداخت بررسی پرونده
  • سوابق کاری و تحصیلی
  • اصل و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدارک نشان دهنده تمکن مالی
  • اصل و کپی مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای تمامی مقاطع دانشگاهی
  • نامه گردش حساب 3 یا 4 ماه اخیر متقاضی یا اسپانسر مالی
  • شناسنامه و مدارک هویتی اسپانسر مالی
  • اصل فرم های تکمیل شده برای درخواست ویزای تحصیلی
  • اصل پذیرش تحصیلی متقاضی
  • اصل ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه
  • دیگر مدارک تکمیلی مورد نیاز مانند SOP یا انگیزه نامه و مدارک مربوط به همراهان

 

ویزای دانشجویی و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

از مهم ترین مدارکی که برای تحصیل در استرالیا نیاز دارید، ویزای تحصیلی و دانشجویی این کشور می باشد که شما باید حتما آن را تهیه کنید. انواع ویزا های تحصیلی مختلفی برای تحصیل در استرالیا وجود دارد اما مهم ترین آنها ساب کلاس های 500 و 590 می باشد که باید آنها را بشناسید. به طور خلاصه ساب کلاس 500 متعلق به دانشجویان و ساب کلاس 590 به گاردین دانشجویان مربوط می شود.

شما باید در زمانی که قصد اقدام برای تحصیل در استرالیا را دارید، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید و مدارک مختلفی از جمله: پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال تاریخ، تاییدیه ثبت نام (CoE)، انگیزه نامه، مدرک زبان و غیره را آماده کرده و برای اخذ ویزا درخواست کنید تا بتوانید برای اعزام دانشجو به این کشور اقدام کنید و ویزای خود را بگیرید. ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 نیز بسته به مدت زمان تحصیل شما از یک تا 5 ساله می باشد و شما می توانید تا حداکثر 5 سال در دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا به تحصیل بپردازید.

بهترین رشته برای تحصیل در استرالیا

بسیاری از افراد و دانشجویان بین المللی علاقه دارند تا در بهترین رشته های دانشگاه های مورد نظر خود در استرالیا تحصیل کنند. از محبوب ترین رشته های تحصیلی در استرالیا می توان به رشته های تحصیلی مدیریت کسب و کار، علوم پزشکی، مهندسی و معماری اشاره کرد.

تمامی رشته های زیر مجموعه این چهار رشته اصلی مثل رشته های نمایندگی فروش، بانکداری، مدیر عملیاتی تجارت، پرستاری، فیزیوتراپیست، مهندس نرم افزار، عمران، برق، مکانیک و معماری تجاری، مسکونی یا صنعتی از دسته بهترین و محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در کشور استرالیا به حساب می آیند.

پردرآمد ترین رشته های تحصیلی استرالیا

  1. جراح: 394 هزار دلار سالانه
  2. متخصص بیهوشی: 386 هزار دلار سالانه
  3. متخصص داخلی: 304 هزار دلار سالانه
  4. معماری فناوری اطلاعات: 248 هزار دلار سالانه
  5. روانپزشک: 235 هزار دلار سالانه
  6. متخصصین پزشکی: 222 هزار دلار سالانه
  7. متخصصین قضایی و حقوق: 188 هزار دلار سالانه
  8. مهندس معدن: 184 هزار دلار سالانه
  9. انکولوژیست: 170 هزار دلار سالانه
  10. مدیریت ساخت و ساز: 158 هزار دلار سالانه

بیشترین میزان استخدام در زمینه های متفاوت کاری

  1. مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی
  2. خدمات تخصصی، علمی و فنی
  3. خرده فروشی
  4. آموزش و پرورش
  5. مدیریت عمومی و ایمنی
  6. ساخت و ساز
  7. خدمات مالی و بیمه ای
  8. حمل و نقل، پست و انبارداری
  9. خدمات اسکان و غذا

منبع موثق: https://www.abs.gov.au/articles/status-employment-industry

 

اسکان و اقامت دانشجویان در استرالیا

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی چندین گزینه مختلف برای اقامت و اسکان در استرالیا دارید. در ادامه تلاش داریم تا شما را به طور خلاصه با انواع گزینه های اسکان دانشجویی آشنا کنیم.

  1. سالن های اقامتی کالج ها: برخی از خوابگاه ها هستند که در محیط کالج و دانشگاه یا نزدیک آن می باشند و شما می توانید در اتاق های یک نفره این سالن های اقامتی را اجاره کنید و از امکانات آنها نیز به طور کامل استفاده کنید. با اقامت در این سالن ها دیگر نیازی به پرداخت کرایه برای دانشگاه ندارید و موسسات ورزشی و تفریحی مختلف نیز در نزدیک این سالن ها زیاد است. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که هزینه این سالن ها گران است و باید به قوانین آنها نیز به طور کامل احترام بگذارید.
  2. آپارتمان های دانشگاه: آپارتمان های کالج نیز یک نوع زندگی مستقل در کالج های استرالیا می باشد که معمولا نزدیک به دانشگاه نیز می باشند. حریم خصوصی مناسبی نیز در این آپارتمان ها خواهید داشت. اما شما هزینه های اضافی باید برای خوراک و دسترسی به اینترنت بپردازید.
  3. هاستل ها: هاستل ها مثل خوابگاه هایی هستند که ممکن است در سطح شهر پیدا کنید و بتوانید در آنها همراه با افراد دیگری زندگی کنید و به راحتی بتوانید با هزینه کم تر زندگی کنید. شما می توانید در این هاستل ها در کنار افراد دیگر که می توانید با آنها دوست شوید به راحتی زندگی کنید و هزینه کمتری نیز بپردازید.
  4. اجاره خانه: احتمالا پر هزینه ترین گزینه شما برای اقامت و اسکان در استرالیا اجاره کردن یک خانه است که به شما استقلال کامل برای زندگیتان می دهد اما باید به فکر هزینه زیاد آن باشید.
  5. اقامت در کنار یک خانواده (Homestay): برخی از خانواده ها در استرالیا قبول می کنند که به ازای هزینه هفتگی یا ماهانه در منزل آنها یک اتاق اجاره کنید با خانواده آنها زندگی کنید تا مدت تحصیل تان تمام شود یا بتوانید از بین گزینه های دیگر انتخاب دیگری داشته باشید. این خانواده ها معمولا در میان 110 تا 270 دلار در هفته از شما هزینه می گیرند.

کار دانشجویی در استرالیا

دانشجو در حین تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند پاره وقت یعنی 20 ساعت در هفته کار کند البته در تعطیلات می تواند کار تمام وقت داشته باشد. دانشجودکترا نیزدر صورتی که بورسیه نداشته باشند می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. درصورتی که دانشجو ارشد و دکترا متاهل باشد همسر می تواند تمام وقت کار کند ولی همسر دانشجو کارشناسی مجاز به کار نیمه وقت یعنی همان 20 ساعت در هفته هست. بنابراین کار دانشجویی در استرالیا می تواند به شما در راحت تر کردن زندگی و کمتر کردن هزینه های اسپانسر مالی تان تا حدودی کمک کننده باشد.

اعزام دانشجو به استرالیا در موسسه راد و روند دریافت پذیرش دانشجویان ایرانی در استرالیا

موسسه راهیان آبی دانش یا راد یکی از بهترین موسسات مجاز اعزام دانشجو به کشور استرالیا می باشد که از وزارت علوم نیز مجوز دارد و خدمات مختلف اعزام دانشجو به استرالیا را انجام می دهد. موسسه راد به شما در تمامی مراحل مختلف سفر تحصیلی به استرالیا شما را راهنمایی می کند و در این مسیر به شما کمک می کند. مراحل مختلف پذیرش دانشجوی ایرانی در کشور استرالیا نیز به شرح زیر است.

  • گام اول: برنامه ریزی تحصیلی
  • گام دوم: انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد
  • گام سوم: اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • گام چهارم: تکمیل مدارک و تشکیل پرونده در سفارت استرالیا
  • گام پنجم: اقدامات و مطالعات ضروری قبل از ورود به کشور استرالیا
  • گام آخر: ورود به کشور استرالیا

در این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با تحصیل در استرالیا و تحصیل در این کشور آشنا کنیم و درباره تمامی موارد مختلفی که نیاز است درباره این موضوع بدانید آشنا کنیم.

02

آخــرین مقــالات

1 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در استرالیا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *