لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

رشته های مهندسی پر طرفدار در آمریکا

mohandesi

 

همه دانشجویان بین المللی می دانند به دست آوردن مدرک مهندسی از دانشگاه های آمریکا بسیار ارزشمند است و داشتن این مدرک راهی برای پیدا کردن کردن شغل مناسب در آن کشور ویا سایر کشورهای جهان هست.

تحصیل در آمریکا 

رشته مهندسی در آمریکا سه شاخه مهم دارد که قصد بررسی آینده شغلی آنهارا داریم.این شاخه ها عبارتند از: رشته مهندسی عمران، رشته مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر

مشاغل در مهندسی عمران در آمریکا

تمرکز مهندسان این شاخه یعنی عمران بر طراحی و ساخت زیرساخت ها،ساختمان ها و پل ها می باشد. رشته مهندسی عمران در آمریکا به دانشجو ها این امکان را میدهد تا به بهبود زندگی افراد جامعه کمک کنند و کیفیت سازه ها را روز به روز ارتقا دهند. برخی مشاغلی که همیشه برای یک مهندس عمران وجود دارد شامل : مدیریت پروژه ،مهندس نقشه بردار، مدیریت ساخت وساز ، مهندس پروژه

یک مهندس عمران در سمت هایی مثل طراح بزرگراه، مدیر خدمات عمومی، مهندس راه آهن، طراح تجهیزات ساختمانی، برنامه ریز شهری، مهندس محیط زیست، مهندس نیروگاه آب و روی پروژه های زیرساختی کار می کند.

شرکت های بالقوه برای مهندسی عمران بسیار زیاد هستند. دانشجویان بین المللی می توانند با شرکت های معماری و ساختمانی، شرکت های تولیدی و مهندسی، سازمان های محیط زیست، شرکت های مشاوره، خدمات عمومی  و یا موسسات تحقیقاتی کارکنند. برخی از دانشجویان بین‌المللی نیز برای سازمانهای دولتی  که سابقه قوی در استخدام دانشجویان برتر مهندسی عمران دارند، کار می‌کنند. اخیرا دولت ایالات متحده جهت ایجاد و بهبود زیرساختها، بخش زیادی از بودجه خود را به همین منظور اختصاص داده است.

میزان درآمد یک مهندس عمران در آمریکا از سالی 86000 هزار دلار تا114000 هزار دلار میتواند متفاوت باشد.

مشاغل در مهندسی مکانیک در آمریکا

مهندسی مکانیک طرفداران خاص خودش را دارد زیرا قسمتی از این رشته طراحی و ساخت ماشین آلات و علاوه برآن به عملکرد ماشین الات مرتبط می باشد. این رشته از لحاظ پیدا کردن شغل بسیار گسترده است به عبارتی بازار کار وسیعی دارد. بعضی از فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک درمقوله طراحی هوافضا وارد بازار کار میشوند وبرخی به عنوان مهندسی زیست پزشکی یا خودروها ویا روی سیستم های طراحی فناوری جدید مشغول به کار میشوند.

حقوق سالیانه مهندس مکانیک در آمریکا از سال 80000هزار دلار تا 110000 هزار دلار متغیر هست.

مشاغل مهندسی کامپیوتر در آمریکا

باپیشرفت روزافزون حوزه مهندسی کامپیوتر می توان گفت بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته درآمریکا بسیار زیاداست. مهندسان این حوزه میتوانند در شاخه های مختلفی شروع به کار کنند مانند مهندس الکترونیک هوانوردی، تحلیلگر سیستم های کامپیوتری، شبکه، مهندس کابل، حفاظت و …

شمارزیادی از این مهندسان در حوزه های قطعات کامپیوتر ، برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی کامپیوتر و مهندسی برنامه مشغول فعالیت هستند.

مهندسی داده که با خلق سخت افزار و معماری سیستم ها سروکار دارد همینطور مهندسی سخت افزارکه کاملاً فنی و با طراحی و توسعه سیستم ها و اجزای کامپیوترمرتبط هست ، امروزه بازار کار خوبی را به خود اختصاص داده اند.

درآمد سالیانه از سالی 80000هزار دلار تا 120000هزار دلار متغیرهست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *