لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه کانبرا استرالیا

دانشگاه کانبرا

دانشگاه کانبرا: دانشگاه کانبرا (UC) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که پردیس اصلی آن در بروس، کانبرا، منطقه پایتخت استرالیا واقع شده است. پردیس اصلی این دانشگاه نیز تا مرکز مدنی کانبرا قرار دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه هایی که در پایتخت کشور استرالیا قرار دارد، یکی از دانشگاه های محبوب دانشجویان بین المللی می باشد که برای تحصیل در استرالیا به آن درخواست ارسال میکنند. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کانبرا، تاریخچه، رتبه بندی، هزینه تحصیل و رشته های تحصیلی این دانشگاه آشنا کنیم.

 

دانشگاه کانبرا (University of Canberra)

دانشگاه کانبرا در شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا درسال 1967 تاسیس شده است. دانشگاه کانبرا خود را متعهد به آموزش به روز و افزایش کیفیت علمی دانشکده های متعدد می داند، خدماتی که از طرف بهترین محققان و اساتید علمی استرالیا و جهان به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می گردد. تمامی تلاش دانشگاه کانبرا برای آن است تا هر دانشجویی از هر کشوری از جهان را با هر سابقه ی شغلی و تحصیلی در مسیر مناسب و قابل قبول خود قرار دهد. این موضوع به نوعی استراتژی اصلی دانشگاه کانبرا است تا با ارائه ی یک سرویس ممتاز رضایت مندی دانشجویان بین المللی را به همراه داشته باشد.

در صورتی که پیش از تحصیل در استرالیا نیازمند یادگیری دقیق تر زبان انگلیسی و آمادگی بیشتر برای حضور در کلاس های درسی تان باشید ، می توانید از دوره های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه کانبرا بهره ببرید. دوره های Pathway در رشته های مختلف تحصیلی نیز شما را در انتخاب بهتر مسیر آینده تان که مبدا آن این دانشگاه خواهد بود کمک خواهد کرد. UC با دو مدرسه محلی ACT شریک می شود: کالج دبیرستان ارشد UC لیک گینیندرا و دبیرستان دانشگاه کانبرا کالین. کالج دانشگاه کانبرا مسیرهای ورود به دانشگاه را برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم می کند.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه کانبرا

  • تاریخ تاسیس: 1967 میلادی (CAE) 1990 میلادی (دانشگاه کانبرا)
  • ریاست دانشگاه: تام کالما (Tom Calma)
  • معاون دانشگاه: پدی نیکسون (Paddy Nixon)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 1,000 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 10,785 نفر

رتبه دانشگاه کانبرا

دانشگاه کانبرا در میان 4 درصد بهترین دانشگاه های دنیا و 100 دانشگاه جوان جهان قرار دارد. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دانشگاه آینده شغلی و شانس کسب مشاغل با درآمد قابل قبول را دارند. زیر شاخه های رشته های تحصیلی ورزش و توانبخشی رتبه اول را در میان تمامی دانشگاه های استرالیا دارا می باشد. دانشجویان تکنولوژی دانشگاه کانبرا، برای 5 سال برنده ی جایزه ی Microsoft Imagine Cup شده اند که این جایزه تا به حال 10 مرتبه در جهان اعطا شده است. رشته های تحصیلی ژنتیک، دانش ورزش و پرستاری در دانشگاه در بالاترین استاندارد آموزش و تحقیقات علمی در جهان قرار دارند .

درباره دانشگاه کانبرا
درباره دانشگاه کانبرا

پردیس های دانشگاه کانبرا

پردیس Bruce

این پردیس در منطقه ی بروس Bruce شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا قرار دارد. اولین پردیس دانشگاه کانبرا که مملو از درختان بومی استرالیا و حیات وحش جذاب این کشور است و تا مرکز شهر فاصله ی چندانی ندارد. شما می توانید از مراکز تفریحی و سرگرمی پردیس، کتابخانه، کافه ها و همین طور مرکز بهداشت پردیس استفاده کنید و جالب تر اینکه در همه ی این مکان ها کانگروها ی دوست داشتنی استرالیا این طرف و آن طرف دیده می شوند.

پردیس Queensland

در این پردیس بازه ای از رشته های تحصیلی از طرف دانشگاه کانبرا و شبکه ی علوم فنی Queensland همراه با پروژه های کاربردی و صنعتی مربوط به آن ها ارائه می گردد. این موضوع تجربه ی بی نظیری از تحصیل و کار در این رشته ها را برای دانشجویان مورد علاقه در کنار کادر آموزشی مجرب و شناخته شده فراهم می آورد. شبکه علوم فنی Queensland در شش منطقه ی مختلف ایالت برگزارکننده ی این دوره ها می باشد. این مرکز در واقع بزرگترین مرکز آموزش فنی در میان دانشگاه های استرالیا محسوب می شود که سالانه بیش از 180 هزار دانشجو را در 500 رشته ی تحصیلی پوشش می دهد.

پردیس Melbourne

همکاری نزدیک دانشگاه کانبرا با کالج تجارت جهانی در ملبورن، فرصت بسیار خوبی را برای دانشجویان به منظور تجربه ی علمی و کاربردی در رشته های حوزه ی تجارت و صنعت ایجاد کرده است. کار و یادگیری در کنار اساتید کار آزموده و اطمینان از کار در محیط های حرفه ای صنعت در سراسر جهان، تجربه ای ارزشمند برای تک تک دانشجویان خواهد بود. این پردیس تنها چند دقیقه تا ایستگاه مرکزی ملبورن فاصله دارد و امکانات مربوط به اسکان دانشجویان در همین محدوده قرار دارد. هر دانشجو می تواند از فرصت های مطالعاتی و همین طور کتاب ها و مقالات به روز در این زمینه بهره ببرد. در حالی که شما از تحصیلات عالی خود لذت می برید، می توانید رزومه ی کاری تان را ارتقا دهید.

 

تاریخچه دانشگاه Canberra

دانشگاه کانبرا برای اولین بار در سال 1967 به عنوان کالج آموزش پیشرفته کانبرا تأسیس شد. کانبرا CAE تحت حمایت دانشگاه موناش در سال 1990 به دانشگاه کانبرا تبدیل شد. از سال 1970 بیش از 70000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه کانبرا از سال 2007 تا 78 درصد رشد کرده است و از 7300 دانشجو به بیش از 13000 دانشجو در سال 2014 رسیده است. از سال 2023، 10785 دانشجو ثبت نام کرده اند. میانگین رتبه پذیرش تحصیلی استرالیا در دانشگاه های UC تقریباً 71 است.

 

دانشکده های دانشگاه کانبرا

دانشگاه کانبرا دارای چهار دانشکده است:

  • Faculty of Arts and Design
  • Faculty of Business, Government, and Law
  • Faculty of Education, Science, Technology and Mathematics
  • Faculty of Health
هزینه تحصیل در دانشگاه Canberra
هزینه تحصیل در دانشگاه Canberra

هزینه تحصیل در دانشگاه کانبرا

هزینه تحصیل در استرالیا و دانشگاه کانبرا یک موضوع بسیار مهم است که باید پیش از ارسال مدارک برای این دانشگاه آن را بررسی کنید تا بتوانید مدارک مربوط به تمکن مالی خودتان را کامل کنید. هزینه های تحصیل در دانشگاه کانبرا طبق سایت دانشگاه کانبرا در سال 2022، 20,544 دلار استرالیا برای دانشجویان بین المللی می باشد. البته در زمان حساب هزینه های تحصیل در دانشگاه کانبرا باید هزینه های زندگی در استرالیا را نیز در نظر داشته باشید.

 

بورس های تحصیلی دانشگاه کانبرا

بورسیه های تحصیلی باعث می شود تا دانشجو تمرکز و وقت بیشتری برای حضور در دانشگاه و یا مطالعه و تحقیق در مورد واحد ها درسی خود داشته باشد. طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی از طرف دانشگاه کانبرا به دانشجویان ممتاز دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه خواهد شد مانند:

  • AusAID Scholarships
  • Endeavour Awards

 

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کانبرا

لیسانس حسابداری (Bachelor of Accounting) لیسانس مدیریت ساختمان و ساخت و ساز (Bachelor of Building and Construction Management) لیسانس بازرگانی (کارآفرینی و نوآوری) (Bachelor of Business (Entrepreneurship and Innovation))
لیسانس بازرگانی (مدیریت منابع انسانی) (Bachelor of Business (Human Resource Management)) لیسانس بازرگانی (بازرگانی بین المللی) (Bachelor of Business (International Business)) لیسانس بازرگانی (مدیریت) (Bachelor of Business (Management))
لیسانس بازرگانی (بازاریابی) (Bachelor of Business (Marketing)) لیسانس بازرگانی (مدیریت ورزشی) (Bachelor of Business (Sport Management)) لیسانس بازرگانی – لیسانس هنر (Bachelor of Business – Bachelor of Arts)
لیسانس بازرگانی – لیسانس انفورماتیک بازرگانی (Bachelor of Business – Bachelor of Business Informatics) لیسانس بازرگانی – لیسانس ارتباطات و رسانه (Bachelor of Business – Bachelor of Communication and Media) لیسانس بازرگانی – لیسانس طراحی (Bachelor of Business – Bachelor of Design)
لیسانس بازرگانی – لیسانس فناوری اطلاعات (Bachelor of Business – Bachelor of Information Technology) لیسانس بازرگانی – لیسانس حقوق (Bachelor of Business – Bachelor of Laws) لیسانس بازرگانی – لیسانس علوم در روانشناسی (Bachelor of Business – Bachelor of Science in Psychology)
لیسانس مدیریت بازرگانی (Bachelor of Business Administration) لیسانس انفورماتیک بازرگانی (Bachelor of Business Informatics) لیسانس بازرگانی (حسابداری و مالی) (Bachelor of Commerce (Accounting and Finance))
لیسانس بازرگانی (حسابداری) (Bachelor of Commerce (Accounting)) لیسانس بازرگانی (اقتصاد بازرگانی) (Bachelor of Commerce (Business Economics)) لیسانس بازرگانی (مالی و بانکداری) (Bachelor of Commerce (Finance and Banking))
لیسانس بازرگانی (برنامه ریزی مالی) (Bachelor of Commerce (Financial Planning)) لیسانس بازرگانی – لیسانس فناوری اطلاعات (Bachelor of Commerce – Bachelor of Information Technology) لیسانس بازرگانی – لیسانس حقوق (Bachelor of Commerce – Bachelor of Laws)
لیسانس ارتباطات و رسانه (ارتباطات شرکتی و عمومی) (Bachelor of Communication and Media (Corporate and Public Communication)) لیسانس ارتباطات و رسانه (ارتباطات بازاریابی) (Bachelor of Communication and Media (Marketing Communication)) لیسانس ارتباطات و رسانه (رسانه های ورزشی) (Bachelor of Communication and Media (Sports Media))
لیسانس صنایع خلاق (بازیگری و اجرا) (Bachelor of Creative Industries (Acting and Performance)) لیسانس صنایع خلاق (تمرین موسیقی معاصر) (Bachelor of Creative Industries (Contemporary Music Practice)) لیسانس صنایع خلاق (درام و اجرا) (Bachelor of Creative Industries (Drama and Performance))
لیسانس صنایع خلاق (هنرهای تجسمی) (Bachelor of Creative Industries (Visual Arts)) لیسانس سیاست و روابط بین الملل – لیسانس بازرگانی (Bachelor of Politics and International Relations – Bachelor of Business) لیسانس علوم بینایی (Bachelor of Vision Science)
دیپلم بازرگانی (Diploma of Business) دیپلم ارتباطات (Diploma of Communication) لیسانس هنر (فرهنگ و میراث) (Bachelor of Arts (Culture and Heritage))
لیسانس هنر (مطالعات جهانی) (Bachelor of Arts (Global Studies)) لیسانس هنر – لیسانس ارتباطات و رسانه (Bachelor of Arts – Bachelor of Communication and Media) لیسانس هنر – لیسانس روانشناسی (Bachelor of Arts – Bachelor of Science in Psychology)
لیسانس ارتباطات و رسانه (روزنامه نگاری) (Bachelor of Communication and Media (Journalism)) لیسانس ارتباطات و رسانه – لیسانس مدیریت رویداد و گردشگری (Bachelor of Communication and Media – Bachelor of Event and Tourism Management) لیسانس ارتباطات و رسانه – لیسانس حقوق (Bachelor of Communication and Media – Bachelor of Laws)
لیسانس طراحی (طراحی ارتباطات بصری) (Bachelor of Design (Visual Communication Design)) لیسانس طراحی – لیسانس ارتباطات و رسانه (Bachelor of Design – Bachelor of Communication and Media) لیسانس سیاست و روابط بین الملل (Bachelor of Politics and International Relations)
لیسانس سیاست و روابط بین الملل – لیسانس هنر (Bachelor of Politics and International Relations – Bachelor of Arts) لیسانس سیاست و روابط بین الملل – لیسانس ارتباطات و رسانه (Bachelor of Politics and International Relations – Bachelor of Communication and Media) لیسانس سیاست و روابط بین الملل – لیسانس حقوق (Bachelor of Politics and International Relations – Bachelor of Laws)
لیسانس سیاست و روابط بین الملل – لیسانس روانشناسی (Bachelor of Politics and International Relations – Bachelor of Science in Psychology) لیسانس روانشناسی (Bachelor of Science in Psychology) لیسانس روانشناسی – لیسانس علوم سلامت (جنبش انسانی) (Bachelor of Science in Psychology – Bachelor of Health Science (Human Movement))
لیسانس روانشناسی – لیسانس حقوق (Bachelor of Science in Psychology – Bachelor of Laws) لیسانس سیاست اجتماعی و اقتصادی (سیاست اقتصادی) (Bachelor of Social and Economic Policy (Economic Policy)) لیسانس سیاست اجتماعی و اقتصادی (جامعه شناسی) (Bachelor of Social and Economic Policy (Sociology))
لیسانس فیزیولوژی ورزشی و توانبخشی (Bachelor of Exercise Physiology and Rehabilitation) لیسانس علوم بهداشتی (Bachelor of Health Science) لیسانس علوم سلامت (جنبش انسانی) (Bachelor of Health Science (Human Movement))
لیسانس علوم سلامت (حرکت انسانی) – لیسانس تغذیه انسان (Bachelor of Health Science (Human Movement) – Bachelor of Human Nutrition) لیسانس علوم بهداشتی (مطالعات تغذیه) (Bachelor of Health Science (Nutrition Studies)) لیسانس علوم بهداشتی (Bachelor of Health Sciences)
لیسانس تغذیه انسانی (Bachelor of Human Nutrition) لیسانس پرتو پزشکی (تصویربرداری پزشکی) (Bachelor of Medical Radiation Science (Medical Imaging)) لیسانس علوم پزشکی (Bachelor of Medical Science)
لیسانس مامایی (Bachelor of Midwifery) لیسانس پرستاری (Bachelor of Nursing) لیسانس کاردرمانی (Bachelor of Occupational Therapy)
لیسانس داروسازی (Bachelor of Pharmacy) لیسانس فیزیوتراپی (Bachelor of Physiotherapy) لیسانس علوم – علوم زیست پزشکی (Bachelor of Science – Biomedical Science)
لیسانس روانشناسی (Bachelor of Science in Psychology ) لیسانس آموزش متوسطه (بهداشت و تربیت بدنی) (Bachelor of Secondary Education (Health and Physical Education)) لیسانس علوم ورزشی و ورزشی (Bachelor of Sport and Exercise Science)
دیپلم بهداشت (Diploma of Health) دیپلم علوم (Diploma of Science) لیسانس هنر (نویسندگی خلاق) (Bachelor of Arts (Creative Writing))
لیسانس هنر (رسانه های دیجیتال) (Bachelor of Arts (Digital Media)) لیسانس هنر و طراحی (Bachelor of Arts and Design) لیسانس صنایع خلاق (مد کاربردی) (Bachelor of Creative Industries (Applied Fashion))
لیسانس طراحی (طراحی صنعتی) (Bachelor of Design (Industrial Design)) لیسانس طراحی (طراحی تعاملی) (Bachelor of Design (Interaction Design)) لیسانس طراحی دیجیتال (رسانه های دیجیتال) (Bachelor of Digital Design (Digital Media))
لیسانس طراحی دیجیتال (طراحی بازی) (Bachelor of Digital Design (Game Design)) لیسانس تولید فیلم (Bachelor of Film Production) لیسانس معماری منظر (Bachelor of Landscape Architecture )
لیسانس محیط ساخت (معماری) (Bachelor of the Built Environment (Architecture)) لیسانس محیط ساخته شده (معماری داخلی) (Bachelor of the Built Environment (Interior Architecture)) دیپلم طراحی (Diploma of Design)
لیسانس هنر – لیسانس مدیریت رویداد و گردشگری (Bachelor of Arts – Bachelor of Event and Tourism Management) لیسانس هنر – لیسانس حقوق (Bachelor of Arts – Bachelor of Laws) لیسانس هنر و طراحی (Bachelor of Arts and Design )
لیسانس آموزش ابتدایی (هنر خلاق) (Bachelor of Primary Education (Creative Arts)) لیسانس آموزش متوسطه – لیسانس هنر (Bachelor of Secondary Education – Bachelor of Arts) کارشناسی مهندسی (Bachelor of Engineering)
لیسانس فناوری اطلاعات (Bachelor of Information Technology) لیسانس مهندسی نرم افزار (Bachelor of Software Engineering) لیسانس مهندسی نرم افزار – لیسانس انفورماتیک بازرگانی (Bachelor of Software Engineering – Bachelor of Business Informatics)
دیپلم فناوری اطلاعات (Diploma of Information Technology) لیسانس دوران کودکی و آموزش ابتدایی (Bachelor of Early Childhood and Primary Education) لیسانس آموزش ابتدایی (Bachelor of Primary Education)
لیسانس آموزش ابتدایی (بهداشت و تربیت بدنی) (Bachelor of Primary Education (Health and Physical Education)) لیسانس آموزش ابتدایی (STeM) (Bachelor of Primary Education (STeM)) لیسانس آموزش متوسطه – لیسانس علوم (Bachelor of Secondary Education – Bachelor of Science)
کارشناسی مهندسی (Bachelor of Engineering ) لیسانس فناوری مهندسی (Bachelor of Engineering Technology) لیسانس علوم (Bachelor of Science)
لیسانس سیاست و بین الملل (Bachelor of Politics and International) لیسانس مطالعات عدالت (Bachelor of Justice Studies) لیسانس حقوق (Bachelor of Laws)
لیسانس مدیریت رویداد و گردشگری (Bachelor of Event and Tourism Management) لیسانس علوم (علوم محیط زیست) (Bachelor of Science (Environmental Science))

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کانبرا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد تحصیل در این دانشگاه یا اعزام دانشجو به استرالیا را دارید، این دانشگاه، رشته های آن و هزینه تحصیل در این دانشگاه را به صورت کامل بشناسید.

منبع: canberra.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *