لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا: آمریکا امروزه به عنوان یکی از قدرتمند ترین و بهترین کشور های دنیا در زمینه های مختلف شناخته می شود و یکی از این زمینه ها آمریکا قطعا حرف اول را در آن می زند، تحصیلات دانشگاهی می باشد. بسیاری از دانشجویان جوان در سراسر دنیا علاقه دارند که تحصیلات دانشگاهی و عالیه خود را در کشور آمریکا بگذرانند و یکی از دلایل آن نیز سیستم آموزشی آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا امروزه به رویای بسیاری از جوانان کشور ایران نیز تبدیل شده و دوست دارند برای تحصیل به آمریکا سفر کنند. اما تحصیل در آمریکا نیازمند ویزای تحصیلی این کشور است و ویزای آمریکا نیز هزینه دارد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با هزینه های مختلف ویزای دانشجویی در آمریکا آشنا کنیم تا برای آن آماده باشید.

 

ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که احتمالا می دانید، ویزا یکی از مهم ترین نیاز های شما برای هجرت کوتاه مدت یا بلند مدت به یک کشور دیگر می باشد. آمریکا نیز قوانین مهمی درباره ویزا های مختلف خود دارد. دانشجویان بین المللی که از سراسر دنیا تلاش دارند تا به رویای اعزام دانشجو در آمریکا برسند نیازمند ویزای تحصیلی آمریکا می باشند که دو دسته ویزا های F1 و M1 می باشند.

ویزای F-1 (دانشجوی آکادمیک) به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در یک کالج معتبر، دانشگاه، هنرستان، دبیرستان آکادمیک، مدرسه ابتدایی، یا سایر موسسات دانشگاهی یا در یک برنامه آموزش زبان وارد ایالات متحده شوید. رده ویزای M-1 (دانشجوی حرفه ای) نیز شامل دانش آموزانی است که در برنامه های حرفه ای یا غیر آکادمیک به غیر از آموزش زبان هستند.

شما می توانید اطلاعات مختلف مثل انواع ویزا، مدارک مورد نیاز یا موارد دیگر را در مقاله «ویزای تحصیلی آمریکا» مطالعه فرمایید.

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا
هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه های ویزای تحصیلی آمریکا

برای یک ویزای تحصیلی F1 در آمریکا شما نیازمند حداقل 510 دلار آمریکا می باشید که باید در مرحله های مختلف هزینه کنید. در ادامه با این مراحل کمی بیشتر آشنا می شویم.

1: در یک برنامه آموزشی پذیرفته شوید!

اولین مرحله شما برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا این است که برای یک دانشگاه در آمریکا درخواست ارسال کنید. دفتر دانشجویی بین المللی موسسه انتخابی شما یک فرم I-20 را برای شما ارسال می کند. این فرم باید ایمن باشد، زیرا برای مصاحبه ویزای خود به آن نیاز دارید. این مرحله و ارسال درخواست به دلیل آنلاین بودن هزینه زیادی برای شما ندارد.

2: برای SEVIS ثبت نام کنید و هزینه آن را بپردازید! (350 دلار)

دومین کار شما ثبت نام برای SEVIS می باشد و این کار برای شما نزدیک به 350 دلار هزینه دارد. این بدان معناست که سیستم اطلاعات دانشجویی و بازدید کنندگان تبادلی باید قبل از تکمیل DS-160 هزینه شما را داشته باشد.

3: تکمیل و پرداخت هزینه درخواست ویزای غیر کوچی آنلاین (DS-160 – 160 دلار)

شما باید همچنین عکسی از خود آپلود کنید که شرایط خاصی را داشته باشد و سایر اسناد درخواستی را ارائه دهید. این مرحله نیز برای شما تقریبا 160 دلار هزینه دارد.

4: وقت ملاقات برای مصاحبه ویزا تعیین کنید!

از هزینه های دیگری که شما باید بکنید سفر به یکی از کشور های همسایه مثل ترکیه برای رفتن به سفارت آمریکا و مصاحبه ویزای شماست که باید هزینه های آن را بررسی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید.

 

زمان پردازش ویزای دانشجویی آمریکا

زمان لازم برای دریافت ویزای F1 بسته به پیچیدگی پرونده شما می تواند از یک هفته تا چند ماه متغیر باشد. در بیشتر موارد، رسیدگی به درخواست شما تنها چند روز طول می‌کشد و پس از آن باید دو یا سه روز دیگر برای تحویل پاسپورت به‌روز شده خود فرصت دهید. با این حال، شما باید حداقل سه ماه قبل از تاریخ عزیمت خود درخواست دهید تا مطمئن شوید که ویزای خود را به موقع دریافت کرده اید.

مصاحبه ویزای دانشجویی آمریکا
مصاحبه ویزای دانشجویی آمریکا

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا

  1. گذرنامه معتبر با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت شما
  2. یک نسخه چاپی از DS-160، فرم درخواست آنلاین
  3. رسید هزینه SEVIS
  4. نامه قرار مصاحبه (اصل و کپی)
  5. فرم I-20 ارسال شده توسط کالج (جایی که قرار است در آن تحصیل کنید)
  6. رسید تایید پرداخت هزینه ویزا
  7. صورت‌حساب بانکی برای حداقل سه سال که نشان می‌دهد شما دارایی کافی برای پرداخت در سال اول دارید.
  8. فیش حقوقی/حقوقی
  9. برگه های علامت اصلی / گواهی های موقت
  10. برگه نمره امتحانات مانند تافل، GMAT، آیلتس و غیره.

 

در این مقاله در وب سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با هزینه های مختلف ویزای تحصیلی آمریکا و برخی نکات دیگر درباره ویزا آشنا کنیم.

منبع: https://studee.com/guides/how-to-apply-for-a-usa-student-visa/ , https://studyabroad.shiksha.com/usa-student-visa-guide-applycontent5762

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *