لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال 2022

شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال 2020

شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال 2022: تحصیل در آمریکا همانطور که می دانید امروزه به آرزوی بسیاری از جوانان در کشور ما تبدیل شده و بسیاری از افراد دوست دارند که برای تحصیلات عالیه خود به آمریکا سفر کنند و در معتبر ترین دانشگاه های این کشور و دنیا مدرک تحصیلی خود را بگیرند تا بتوانند از این راه آینده شغلی خود را تضمین کنند. اما تحصیل در آمریکا شرایط و فضای خاصی دارد که باید آن را بشناسیم. در این مقاله در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با مهم ترین شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال 2022 آشنا کنیم.

 

تحصیل در دانشگاه های آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور های جهان می باشد. مساحت کشور آمریکا ۹,۸ میلیون کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۳۲۹ میلیون نفر محاسبه شده است. کشور آمریکا در همسایگی کشورهای کانادا و مکزیک قرار دارد. پایتخت کشور آمریکا واشنگتن دی سی، و بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر این کشور نیویورک می باشد. زبان ملی کشور آمریکا انگلیسی است. واحد پول این کشور دلار آمریکا است. کشور آمریکا یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان است و از اقتصاد قدرتمندی برخودار است. این کشور از امکانات آموزشی بسیار بالایی برخورداراست و تجربه تحصیل در آمریکا به عنوان برترین مقصد دانشجویان می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

 

چرا تحصیل در آمریکا؟

ایالات متحده دارای بالاترین جمعیت دانشجویان بین المللی در جهان است. بر اساس گزارش درهای باز در سال 2015 موسسه آموزش بین المللی، تعداد دانشجویان خارجی در کشور طی سال ها افزایش یافته است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا دانشجویان بین المللی برای تحصیل به ایالات متحده می آیند. موسسات کشور هزاران برنامه دانشگاهی. این انعطاف پذیری و آزادی برای دانش آموزان در انتخاب و تنظیم جدول زمانی خود به دلخواه خود، تحصیل در ایالات متحده را برای هر دانش آموزی ایده آل می کند.

علاوه بر آن، ایالات متحده دارای بهترین دانشگاه‌های جهان با سیستم‌ها و برنامه‌های با کیفیت است. در طول سال‌ها، موسسات آموزش عالی در ایالات متحده چندین رتبه‌بندی جهانی از جمله رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز را کسب کرده‌اند. شما همچنین فرصتی برای یادگیری خواهید داشت، حتی با مغزهای برتر در صنایع مختلف کار کنید. علاوه بر این، هنگام تحصیل در ایالات متحده، امکانات و مراکز تحقیقاتی پیشرفته را در دسترس خود خواهید داشت.

دانشجویان همچنین به دلیل کمک های مالی گسترده موجود، تحصیل در ایالات متحده را انتخاب می کنند. اکثر دانشگاه ها کمک های مالی، وام ها و کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان شایسته ارائه می دهند. این می تواند پس انداز بزرگی باشد زیرا این بودجه می تواند به پوشش هزینه های روزمره مانند غذا و حمل و نقل کمک کند. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند وقت خود را صرف انجام کارهای پاره وقت در داخل و خارج از دانشگاه کنند، که برخی از آنها می‌تواند به برنامه شما نیز مرتبط باشد.

شرایط تحصیل در آمریکا 2022
شرایط تحصیل در آمریکا 2022

شرایط تحصیل در آمریکا در سال 2022

تحصیل در آمریکا آرزوی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان می باشد و برخی دست یافتن به این رویای شیرین را غیر ممکن می دانند اما با آگاهی از شرایط و مقررات این کشور می توان در این زمینه اقدام کرد. دانشگاه های این کشور معمولا در بین بهترین و برترین مراکز علمی در سراسر دنیا هستند و مدارک تحصیلی آن ها در اکثر کشورها معتبر می باشد. موارد ذکر شده دلیل اصلی برای تقاضای زیاد تحصیل در این کشور می باشد. البته در حال حاضر فرآیند اخذ ویزا برای ایرانی ها مشکل شده است.

متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا در ابتدا سوالات فراوانی مواجه هستند مانند : شرایط تحصیل در آمریکا چیست؟ هزینه های تحصیل در این کشور چه میزان است؟ برترین دانشگاه های آمریکا کدام اند؟ ایرانی ها می توانند از طریق پذیرش تحصیلی ویزای آمریکا را دریافت کنند و…

برخی از نکات مهم راجب تحصیلات در کشور آمریکا در سال 2022

  • زبان تحصیل در آمریکا : انگلیسی
  • مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی : 4 سال
  • مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد : 2 سال
  • مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا : 4 تا 6 سال
  • مدت زمان تحصیل در آمریکا در رشته های پزشکی : 8 سال
  • هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی : 14000-30000 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد : 15000-35000 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا : 15000 -25000 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در آمریکا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی : 35000 – 50000 دلار در سال

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا برای تحصیل در آمریکا می باشد . تحصیل در آمریکا و دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا باید به با احتیاط صورت بگیرد. به این دلیل که سفارت آمریکا در سراسر دنیا به ایرانیان بسیار سخت گیری می کند . از سپتامبر 2011، شرایط اعزام دانشجو به آمریکا با امنیت بسیاری بالا صورت میگیرد و فرد متقاضی تحصیل در آمریکا باید دارای شرایط تمکن مالی بسیاری خوب باشد . فرد با دریافت ویزای تحصیل در آمریکا می تواند در تمام مقاطع مختلف تحصیل کند و آینده شغلی خود را تضمین کند .

شرایط پذیرش در دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی

ممکن است اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع کارشناسی مورد تقاضای افراد باشد. دانشجویان پس از گذراندن دوازده سال تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه وارد دوره کارشناسی در دانشگاه ها می شوند. بنابراین دانشجویان خارجی که مایل به ورود به دانشگاه های آمریکایی و تحصیل درآمریکا هستند باید مدرک معادل دیپلم دبیرستان را اخذ کرده باشند. دانش آموزان می توانند یا یک دوره دو ساله برای فوق دیپلم (در صورتی دیپلم 11 ساله داشته باشند) و یا یک دوره ۴ ساله برای لیسانس (زمانی که دیپلم 12 ساله را داشته باشند) را انتخاب کنند، پس از آن دانشجویان الزاما تا سال دوم کالج باید یک رشته مورد نظر را انتخاب نمایند. از مدارک مهم برای پذیرش در این مقطع مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس حدود 6 می باشد. معدل افرادی که زیر 16 باشد بهتر است که در ابتدا دوره فوق دیپلم 2 ساله را پذیرش بگیرند و پس از آن وارد مقطع کارشناسی شوند. دانشجویان در رشته های مدیریت، حقوق، مهندسی، علوم پایه و زیستی و رشته های علوم تربیتی و آموزشی می توانند تحصیل کنند. آزمون هایی ورودی برای دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی عبارتند از:

آزمون استدلالی SAT: این آزمون برای پذیرش دوره کارشناسی دانشگاه های آمریکا مورد نیاز است. این آزمون تعیین می کند که دانشجو چگونه توانایی های خود را به کار گیرد.

آزمون موضوعی SAT: این آزمون برای سنجش توانایی های دانشجویان در یک زمینه خاص و به کارگیری این دانش است.

آزمون SAT: این آزمون ۴ توانایی دانشجویان را برسی می کند که شامل زبان انگلیسی، ریاضی، خواندن و علوم پایه که یک بخش اختیاری به نام نوشتار هم دارد می شود. نمره این آزمون میزان آمادگی برای ورود به کالج دانشجویان را می آزماید.

 

شرایط و آزمون ها برای ورود به دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان اعزام تحصیلی به آمریکا می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد نیز اقدام کنند. دانشجویان برای ورود به این مقطع مستلزم گذراندن ۱۶ سال تحصیلات رسمی هستند یعنی باید دوازده سال مدرسه ابتدایی و متوسطه و چهار سال مقطع کارشناسی را گذرانده باشند. مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا دو ساله است.

آزمون TOEFL و مدرک زبان انگلیسی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد درایالات متحده آمریکا را دارند توانایی آنها در ۴ مهارت گوش دادن،خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می شود تا بتوانند مدرک زبان آیلتس حدود 6 را ارائه نمایند.

آزمون GRE

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (تحصیلات تکمیلی) در رشته های مهندسی دارند، می بایست این آزمون را پاس کنند. این آزمون توسط موسسه ETS برگزاری می شود و برای سنجش مهارت های زبانی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و نوشتار تحلیلی دانشجویان تنظیم شده است.

آزمون GMAT

این آزمون، آزمون پذیرش رشته مدیریتی در مقطع کارشناسی ارشد است که یک آزمون استاندارد برای متقاضیان رشته MBA می باشد. این آزمون ابتدا برای استفاده موسسات و دانشگاه های آمریکا که رشته های مدیریت و تجارت را ارائه می دادند وضع شده بود اما اکنون این آزمون به عنوان معیار پذیرش دانشجویان در سطح جهانی توسط بیش از ۱۷۰۰ دانشگاه استفاده می شود.

آزمون های لازم برای تحصیل در آمریکا در سال 2022
آزمون های لازم برای تحصیل در آمریکا در سال 2022

هزینه تحصیل در آمریکا 2022

هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا و مقاطع مختلف در آمریکا متفاوت می باشد که به صورت سالیانه و به دلار به شرح زیر می باشد:

  • فوق دیپلم 12000-15000 دلار آمریکا
  • لیسانس 14000-25000 دلار آمریکا
  • فوق لیسانس 15000-35000 دلار آمریکا
  • دکترا 15000-25000 دلار آمریکا
  • پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی 35000-50000 دلار آمریکا
  • دامپزشکی 25000-50000 دلار آمریکا
  • کالج 15000-40000 دلار آمریکا

شرایط اخذ بورسیه در آمریکا

در خصوص اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا و شرایط و قوانین اخذ بورسیه، افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که بسته به نوع بورسیه و موسسه ارائه دهنده آن، متقاضیان باید شرایط متفاوت و ویژگی های خاص خود را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی ارائه دهن قائده و قانون خاصی در خصوص واجد شرایط بودن افراد متقاضی در مورد اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا وجود ندارد و دانشجویان بین‌المللی می‌تواند برخی از بورسیه های تحصیلی را حتی با داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل دریافت نمایند. برخی از بورسیه های تحصیلی در آمریکا به دانشجویان خاص اعطا می شود که متقاضیان باید نشان دهند جز افراد نخبه و خاص کشور خود می باشند. بعضاً دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا با ارائه نمرات تحصیلی خیلی خوب و مقالات بین المللی و داخلی و مدرک زبان امکان پذیر می باشد. یکی دیگر از مواردی که در بحث اخذ بورسیه تحصیل در آمریکا تاثیرگذار می‌باشد شرکت در آزمونهای ‏ ACT ، GRE و SAT می باشد، دانشجویان متقاضی می توانند با شرکت در این آزمون ها و ارائه نتیجه آزمون و همچنین داشتن استعداد و مهارت های خاص خود بورسیه های تحصیلی را از دانشگاه‌های این کشور دریافت نمایند.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را کمی بیشتر درباره جدید ترین شرایط تحصیل در سال 2022 در آمریکا آشنا کنیم تا درباره شرایط مختلف تحصیل در این کشور بیشتر بدایند و تصمیم برای اعزام تحصیلی به آمریکا را با دانش بیشتری بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *