لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

پذیرش تحصیلی آمریکا

پذیرش تحصیلی آمریکا

پذیرش تحصیلی آمریکا: آمریکا یکی از بهترین کشور های دنیا در انواع و اقسام دسته بندی ها می باشد و در دسته سیستم آموزشی و تحصیلات نیز به عنوان بهترین کشور در دنیا شناخته می شود. بسیاری از جوانان در کشور های مختلف دنیا علاقه دارند تا تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور بگذرانند و حتی برخی از والدین مایل هستند تا فرزندانشان تحصیل را در این کشور شروع کنند.

برای اعزام دانشجو به آمریکا شما باید ویزای تحصیلی F1 یا M1 را داشته باشید، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید، برای دانشگاه یا مدرسه مورد نظر درخواست ارسال کنید و مصاحبه خود را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. همه این کار ها در واقع بخش هایی از پذیرش تحصیلی آمریکا شناخته می شود. در این مقاله در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با مراحل مختلف پذیرش تحصیلی در آمریکا آشنا کنیم و چندین کار که شانس پذیرش تحصیلی شما را بالاتر می برند را به شما معرفی کنیم.

 

ارسال درخواست برای دانشگاه

اولین کاری که شما برای پذیرش و تحصیل در آمریکا باید انجام دهید، این است که دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کرده و سپس برای این دانشگاه مدارک مختلفی مثل مدارک هویتی خود، ریز نمرات، انگیزه نامه و … را ارسال کنید و منتظر تایید دانشگاه بمانید. این بخش در واقع اولین اقدام شما برای سفر برای تحصیل می باشد.

 

اخذ ویزای تحصیلی برای آمریکا

انواع مختلف ویزای تحصیلی آمریکا را داریم که شما باید حداقل یکی از آنها را برای تحصیل در آمریکا انتخاب کنید. گرفتن ویزای تحصیل در آمریکا نیز دومین کاریست که شما باید برای اعزام دانشجو خود انجام دهید. انواع ویزای تحصیلی آمریکا عبارت اند از:

  1. ویزای F1: مهم ترین ویزای تحصیلی آمریکا که برای دانشجویان در هر رشته ای صادر می شود و به همسر و فرزندان زیر 21 سال دانشجو نیز ویزای F2 داده می شود.
  2. ویزای B2: این ویزای تحصیلی برای افرادی است که فقط برای 1 ترم و 6 ماه قصد تحصیل در آمریکا را دارند و به همراه های دانشجو نیز ویزایی تعلق نمی گیرد.
  3. ویزای M1: ویزای دانشجویی آمریکا که تفاوتش با دیگر ویزا ها این است که این ویزای برای رشته های فنی و حرفه ای صادر می شود و مثل ویزای F1 برای همسر و فرزند زیر 21 سال نیز ویزای M2 صادر می گردد.
  4. ویزای J1: ویزای تحصیلی J1 نیز یکی از انواع ویزا می باشد که برای فرصت های تحقیقاتی در آمریکا می باشد که معمولا به مدت دو سال ویزای آمریکا را دارید و به همراهان شما نیز ویزای J2 داده خواهد شد.
مدارک مورد نیاز برای مهارجرت تحصیلی به آمریکا
مدارک مورد نیاز برای مهارجرت تحصیلی به آمریکا

جمع آوری مدارک لازم

سومی کاری که حتما باید برای پذیرش تحصیلی آمریکا انجام دهید و با خیال راحت و بدون مشکل برای تحصیل به آمریکا سفر کنید، این است که تمامی مدارک مورد نیاز با جمع آوری کنید. در ادامه با تمامی مدارکی باید برای تحصیل در آمریکا و پذیرش تحصیلی در این کشور آشنا کنیم:

  1. ویزای تحصیلی
  2. فرم I-20 که نشان دهنده واجد شرایط بودن دانشجو برای ویزا است
  3. فرم های DS
  4. کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه زمان اعتبار برای اقامت در آمریکا و تمامی پاسپورت های قبلی
  5. مدارک مربوط به تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا
  6. آخرین مدرک تحصیلی
  7. نمرات آزمون های استاندارد شده مورد نیاز برای زبان انگلیسی مثل IELTS، TOEFL و GMAT
  8. اسناد نشان دهنده برای ترک آمریکا و بازگشت به کشور شخص

 

آزمون های زبان انگلیسی

از دسته مهم ترین مدارکی که می تواند کمک بسیار زیادی به مهارت تحصیلی به آمریکا بکند، آزمون های مربوط به زبان انگلیسی می باشد. آمریکا تنها کشور جهان بدون زبان رسمی می باشد ولی درصد بسیار زیادی از مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند و برای همین موضوع بهتر است که شما زبان انگلیسی را به طور کامل بلد باشید.

آزمون های مختلفی برای تعیین سطح زبان انگلیسی شما مثل آیلتس و تافل و جی مت می باشد که شما می توانید با کسب نمره های خوب در این آزمون ها نشان دهید که زبان انگلیسی را به خوبی بلد هستید و این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به روند پذیرش تحصیلی شما در آمریکا بکند. برخی از مهم ترین و بهترین آزمون هایی که می توانید برای رشته های مختلف در آمریکا بگذرانید عبارتند از:

  • آزمون SAT برای ورود به مقطع کارشناسی
  • آزمون GRE برای ورود به مقطع ارشد ودکترامهندسی
  • آزمونGMAT برای ورود به رشته های مدیریتی
  • آزمون LSAT برای ورود به رشته حقوق
  • آزمون MCAT برای ورود به رشته پزشکی
  • آزمون VCAT برای ورود به رشته دامپزشکی
  • آزمون DAT برای ورود به رشته دندانپزشکی
  • آزمون PCAT برای ورود به رشته داروسازی
  • آزمون OAT برای ورود به رشته اپتومتری

 

مدارک تمکن مالی

مدارک تمکن مالی یکی از مدارکی بود که برای شما در لیست مدارک بالا درباره آن صحبت کردیم. مدرک تمکن مالی در واقع یک سپرده ایجاد شده است که نشان دهد شما می توانید هزینه های 6 ماه یا 1 سال از تحصیل و زندگی خود در آمریکا را بپردازید و بدهکار نخواهید بود. این مدارک اهمیت بسیار زیادی برای پذیرش شما دارند.

مصاحبه پذیرش تحصیلی آمریکا
مصاحبه پذیرش تحصیلی آمریکا

مصاحبه ویزای آمریکا

مصاحبه شما در واقع یکی از آخرین مراحل شما برای پذیرش تحصیل آمریکا شمرده می شود. بعد از انجام دادن تمامی مراحل بالا و جمع کردن تمامی مدارک مورد نیاز شما باید برای مصاحبه در سفارت وقت بگیرید. از آنجایی که سفارت آمریکا نیز در ایران وجود ندارد شما باید برای وقت مصاحبه خود به کشور های همسایه مثل ترکیه مراجعه کنید.

زمان مصاحبه شما در اتاقی قرار میگیرید که از طریق یک شیشه ضد گلوله به یک اتاق دیگر متصل است و مصاحبه گیرنده شما در آن طرف شیشه قرار دارد. شما در ابتدا باید مدارک خود را از طریق یک شیار در کنار شیشه به فرد مصاحبه گر بدهید و سپس کاملا صادقانه به سوالات او جواب دهید.

از نکات مهم در زمان مصاحبه ویزای تحصیلی حفظ خونسردی و آرامش و صداقت در زمان جواب دادن می باشد که باعث می شود که تایید نهایی ویزای تحصیلی شما خیلی راحت تر صورت بگیرد. سوالات این مصاحبه نیز معمولا یکسان هستند و شما بهتر است که جواب های خود را آماده داشته باشید.

 

در این مقاله در وب سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با پذیرش تحصیلی در کشور آمریکا آشنا کنیم و مراحل مختلف این پروسه را به شما توضیح دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *