لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس

تحصیل در استرالیا بدون ایلتستحصیل در استرالیا بدون ایلتس

متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که برخی از موسسات و یا افراد به اشتباه به متقاضیان این وعده را می دهند که تحصیل در استرالیا بدون ایلتس امکان پذیر است . تحصیل در استرالیا بدون ایلتس یکی از موضوعات بحث برانگیز در بین متقاضیان است ولی باید خاطر نشان کرد با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه ها و شرایط ارائه ویزا در حال حاضر تحصیل در استرالیا بدون ایلتس امکان پذیر نیست .

طبق بررسی های انجام شده و آمار و ارقام به دست آمده از دانشجویان و متقاضیانی که خواستار تحصیل در استرالیا و تحصیل در نیوزلند یا حتی سایر کشورها بوده اند این نتیجه به دست آمده که افراد ترجیح می دهند یا بدون مدرک زبان وارد دانشگاه شوند و یا اینکه در کشور مقصد دوره زبان انگلیسی را بگذرانند .

برای مطالب بیشتر در مورد اعزام دانشجو به استرالیا 

انواع آزمون ایلتس

آزمون ایلتس دو نوع است : آکادمی و جنرال که معمولا برای تحصیل آیلتس آکادمی و برای اقامت آیلتس جنرال قابل قبول است .

همانطور که در ابتدا گفته شد تحصیل در استرالیا بدون ایلتس میسر نیست . ولی با اخذ نمره حداقل آیلتس یا مدارک زبان دیگر مانند تافل می توان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا اقدام کرد. در چنین مواردی دانشگاه ها با توجه به رشته تحصیلی و نمره آیلتس اخذ شده به متقاضی یک دوره زبان بین 5 تا 20 هفته ارائه می دهند .

پیشنهاد میکنم مقاله تحصیل رایگان در استرالیا را مطالعه فرمایید .

دوره های زبان در استرالیا

دوره های زبان که همراه با درس اصلی به دانشجویان داده می شود دوره های زبان آکادمی است و دانشجویان با گذراندن این دوره زبان و دریافت نمره قبولی مورد نظر دانشگاه ، می توانند درس اصلی خود را شروع کنند . در این دوره های زبان سعی بر این است که دانش انگلیسی دانشجو افزایش داده شده و سطح زبان آنان به حد نصاب دانشگاه ارتقا یابد .

نکته قابل ملاحظه این است که بیشتر دانشگاه ها ، با موسسه آموزشی زبان مختص خود قرارداد بسته اند و تنها آن مدرک را مورد قبول می دانند . به عنوان مثال : موسسه آموزشی زبان دانشگاه ملبورن ، “Hawthorn” و دانشگاه یو تی اس “In Search” است.

این دوره ها معمولا به صورت 20 ساعت در هفته (تمام وقت ) بوده و هر کلاس 55 دقیقه به طول می انجامد .

هزینه دوره های زبان در استرالیا

هزینه دوره های زبان آکادمی بسته به دانشگاه معمولا بین 350 تا 550 دلار است . به طور مثال هزینه زبان در دانشگاه CQU هفته ایی 350 دلار ، در دانشگاه مکواری هفته ای 440 و در دانشگاه سیدنی هفته ای 550 دلار است.

در مدت تحصیل در دوره زبان دانشجویان امکان تعامل اجتماعی را با دیگر دانشجویان سراسر دنیا در یک محیطی آکادمیک خواهند داشت و از امکاناتی مشابه دانشگاه برخوردار خواهند بود . این شرایط دانشجویان را برای ورود به دانشگاه در سالهای بعدی آماده تر می کند .

حداقل نمره ایلتس برای اخذ پذیرش

حداقل نمره آیلتس برای دریافت پذیرش کامل به رشته و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد ، به طور مثال اکثر دانشگاه ها برای رشته های مهندسی به نمره آیلتس 6 یا 5/6 و برای رشته حقوق و پزشکی به آیلتس 7 نیاز دارند . البته علاوه بر نمره کلی آیلتس هر بند از این آزمون نیز یک حد نصاب نیازدارد مثلا برای مهندسی هیچ بندی کمتر از 5/5 و یا برای پزشکی هیچ بندی کمتر از 7 نباید باشد .

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس فقط برای دانشجویانی امکان پذیر است که حداقل مدت 5 سال در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کرده باشند .

دوره های زبان جنرال

دوره های زبان جنرال نیز در کالج ها و دانشگاه های استرالیا ارائه می شود که به نام Elicos است . دوره های جنرال از 20 تا 40 هفته بسته به سطح زبان دانشجو متغیر است .

دوره های زبان جنرال ، دانش عمومی و پایه زبان دانشجویان را ارتقا می دهد و مناسب متقاضیان با سطح زبان انگلیسی پایین است . بنابراین برای گرفتن پذیرش دوره زبان جنرال کامل یعنی یک ساله ، نیاز به نمره آیلتس نیست .

در حال حاضر کشور استرالیا به دانشجویان ایرانی بابت دوره های زبان جنرال ، ویزا نمی دهد و به همین علت است که تحصیل در استرالیا بدون ایلتس امکان پذیر نیست .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان و تحصیل در استرالیا با مشاوران گروه راد تماس بگیرید .

لینک مفید : www.ielts.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *