لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

کوآلا در استرالیا

سیدنی

کوآلا جانوری گیاه‌خوار و کیسه‌دار و بومی استرالیا است. نزدیک‌ترین جانور به کوآلا از نظر ظاهر وامبَت است. آنها روزها روی شاخه‌های پهن اکالیپتوس می‌خوابند و بچه‌هایشان را هم همان‌جا به‌دنیا می‌آورند. کوآلاها از برگ‌های اکالیپتوس تغذیه می‌کنند و این رژیم غذایی انرژی اندکی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.به‌همین دلیل این جانور ساعت‌های طولانی را بر روی شاخه‌های درخت می‌خوابد که به ۲۰ ساعت در روز نیز می‌رسد.سال ۲۰۱۹ تعداد بسیار زیادی کوآلا در آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا سوختند و از بین رفتند نام کوآلا در زبان بومیان استرالیا به‌معنی «آب‌نخور» است؛ زیرا این حیوانات رطوبت را از خوردن برگ دریافت می‌کنند و به ندرت آب می‌خورند.

به نقل از بی بی سی در پی کاهش چشمگیر  تعداد کوآلاها، مقامات استرالیا این حیوان را در بیشتر سواحل شرقی این کشور در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دادند.

گزارش ها حاکیست که نابودی جنگل ها برای ایجاد زمین های کشاورزی، آتش سوزی های طبیعی، خشکسالی، بیماری و سایر عوامل به جمعیت این کیسه داران صدمه زده است.

به گفته مقامات محلی استرالیا، جمعیت کوآلاها در ایالات کوئینزلند، نیو ساوت ولز و منطقه پایتخت استرالیا در این فهرست قرار می گیرد.

ایالت نیو ساوت ولز در استرالیا سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) طی تحقیقاتی نتیجه گیری کرد که در صورت عدم انجام اقدامات فوری، کوآلاها تا سال ۲۰۵۰ میلادی در این ایالت منقرض خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، محققان هشدار می دهند که تغییرات اقلیمی موجب تشدید آتش سوزی های طبیعی و خشکسالی خواهد شد همچنین از کیفیت برگ گیاه اُکالیپتوس که غذای این حیوان است نیز خواهد کاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *