لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی در استرالیا: بیمه یکی از نیاز های امروزه تمامی جوامع می باشد و شما برای اعزام شدن و اعزام دانشجو به استرالیا نیز نیاز دارید که تا زمان معینی از قبل و تا زمانی بعد از تحصیل خود بیمه دانشجویی داشته باشید. تهیه بیمه دانشجویی در استرالیا نیز کار نسبتا دشواری است و شما باید با قوانین مختلف آن آشنا باشید. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را کمی بیشتر با قوانین مختلف مربوط به بیمه دانشجویی در استرالیا آشنا کنیم و در تهیه بیمه دانشجویی در استرالیا شما را راهنمایی کنیم و این کار را برای شما انجام دهیم.

 

بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه‎ دانشجویی دانشجویان بین ‎المللی در استرالیا Overseas Student Health Cover (OSHC) بیمه درمانی است که به دانشجویان و همراهان آنها کمک می کند تا بتوانند هزینه‎ های درمانی و خدمات بیمارستانی غیر مترقبه در طول مدت تحصیل در استرالیا را پرداخت کنند. بیمه درمانی یکی از مهم ترین نیاز های هر فردی است و برای همین نیاز است که دانشجویان بیمه تحصیلی خود را تهیه کنند. دانشجویان بین المللی طبق قوانین اداره کوچ استرالیا ملزم به داشتن بیمه درمانی در مدت ویزای تحصیلی خود هستند.

  • دانشجویان مقطع کارشناسی وارشد دانش محور معمولا باید از یک ماه قبل از شروع درس تا دو ماه بعد از تاریخ اتمام درس بیمه باشند.
  • دانشجویان مقطع ارشد تحقیقاتی و دکترا معمولا از دوماه قبل از شروع درس تا هفت ماه بعد از اتمام درس باید بیمه درمانی داشته باشند.

 

انواع بیمه های درمانی براساس وضعیت تاهل دانشجو

  • بیمه دانشجو مجرد Single OSHC
  • بیمه دانشجو همسردار Couple OSHC
  • بیمه دانشجو دارای همسر وفرزند Family OSHC
انواع بیمه دانشجویی استرالیا
انواع بیمه دانشجویی استرالیا

هزینه های بیمه درمانی در استرالیا

هزینه های بیمه دانشجویی شما در صورتی که قصد دریافت خدمات بیمه دانشجویی مجرد را داشته باشید تقریبا از 480 تا 650 دلار می باشد. بسته به شرکتی که خدمات بیمه خود را از آن خریداری می کنید. تقریبا با حساب کردن تمامی هزینه های بیمه دانشجویی برای شما نزدیک به 600 دلار هزینه خواهد داشت که باید برای بیمه خود بپردازید.

 

بیمه دانشجویی چه هزینه هایی را تامین می کنند؟

بیمه دانشجویی در استرالیا نیز مانند بسیاری از کشور ها مثل کشور خودمان بخش زیادی از هزینه ویزیت دکتر، خرید برخی از دارو ها، بستری شدن در بیمارستان و آمبولانس را پرداخت می کند. اما از بیمه دانشجویی برای دندان پزشکی، خرید عینک و چشم پزشکی یا غیره نمیتوان استفاده کرد و شما باید تمام هزینه های برخی از خدمات درمانی را خودتان بپردازید.

 

چه زمانی باید برای بیمه خدمات درمانی استرالیا  OSHC اقدام کرد؟

زمانی که دانشجو موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرش شد جهت دریافت تایید ثبت نام از دانشگاه Confirmation of Enrolment (CoE) باید علاوه بر پرداخت بیعانه شهریه به دانشگاه، بیمه درمانی خود را نیز تهیه کند. برگه تایید ثبت نام و بیمه از مدارک مورد نیاز برای اپلای ویزا می باشند.

 

اداره های بیمه مورد تایید اداره کوچ استرالیا

اقدام و تهیه بیمه دانشجویی استرالیا
اقدام و تهیه بیمه دانشجویی استرالیا

چگونه می ‎توان برای تهیه OSHC اقدام کرد؟

در نامه پذیرشی که دانشجواز دانشگاه دریافت می کند بخشی به نام پرداختی ها وجود دارد که مشخص کرده دانشجو برای دریافت CoE چه مبالغی را باید پرداخت کند. مبلغ بیمه‎ دانشجویی جزو این پرداختیها به طور جداگانه لحاظ شده است. بنابراین دانشجو می تواند از طریق دانشگاه بیمه دانشجویی تهیه کند اما از آنجایی که گروه راد با تمامی شرکتهای بیمه مورد تایید طرف قراردادهست می تواند همان بیمه را با مبلغ کمتری برای دانشجو تهیه کند. البته دانشجو می تواند به طور مستقیم نیز برای تهیه OSHC با شرکت های بیمه ها تماس بگیرد که به دلیل مشکلات فراوان در پرداخت ها و اینکه مبلغ بیشتری باید پرداخت کند، توصیه نمی شود.

تهیه بیمه دانشجویی در استرالیا از طریق موسسه راد

همانطور که گفته شد هزینه بیمه دانشجویی کمی نزدیک به 600 دلار می باشد که هزینه زیادی است و ممکن است که تهیه کردن آن برای شما مشکلاتی ایجاد کند. شما می توانید به راحتی تهیه بیمه دانشجویی را با هزینه کمتر به موسسه راد ایران بسپارید تا بیمه دانشجویی را برای شما تهیه کنیم تا بتوانید راحت تر بیمه دانشجویی را تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را کمی بیشتر با بیمه دانشجویی در استرالیا آشنا کنیم.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *