لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

بهترین منابع اطلاعاتی برای تحصیل در استرالیا

بهترین منابع اطلاعاتی برای تحصیل در استرالیا

بهترین منابع اطلاعاتی برای تحصیل در استرالیا: یکی از موضوعات بسیار مهم برای اعزام دانشجو به استرالیا، منابع اطلاعاتی برای تحصیل شما در این کشور می باشد. شما می توانید از منابع اطلاعاتی مختلفی که وجود دارند برای انتخاب ایالت و دانشگاه مورد نظرتان برای تحصیل و اقامت استفاده کنید. بهتر است که این منابع اطلاعاتی را پیش از اقدام برای سفر تحصیلی به این کشور مطالعه کنید تا بتوانید دانشگاه و شهر مورد نظرتان برای تحصیل در استرالیا را انتخاب کنید و سپس برای اعزام اقدام کنید. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با بهترین منابع اطلاعاتی برای تحصیل در استرالیا آشنا کنیم.

 

چرا از منابع اطلاعاتی استفاده کنیم؟

انتخاب بین گزینه های تحصیل در استرالیا ممکن است دشوار باشد، مخصوصا زمانی که در خارج از کشور زندگی می کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که تحقیقات زیادی انجام دهید تا مطمئن شوید بهترین دوره و مؤسسه را انتخاب می کنید. برای کمک به انتخاب شما، ما لیستی از ابزارهای مفید که می توانید از آن ها هم در ابتدای جستجوی استفاده کنید و هم زمانی که قصد دارید تنها از بین چند دانشگاه انتخاب کنید را برای شما آورده ایم.

 

بهترین منابع تحقیقاتی قبل از اقدام

1: وب سایت های دولتی

وب سایت دولتی studyinaustralia اطلاعات مربوط به تحصیل در استرالیا را فراهم می کند و محل خوبی برای شروع تحقیقات شماست. شما اطلاعات مفیدی در مورد انواع مختلف تحصیلی در دسترس، روند درخواست و زندگی در استرالیا خواهید یافت. هر دولت ایالتی همچنین دارای وب سایت خود برای دانشجویان بین المللی است که می تواند هنگام تصمیم گیری میان ایالت ها و سرزمین های مختلفی که مایل به زندگی یا تحصیل در آن ها هستند، بسیار مفید باشد. وب سایت های ایالتی آن عبارتند از:

  • Study Adelaide
  • The Territory
  • Study Melbourne
  • Study Perth
  • Study Queensland
  • Study in Sydney
  • Study Tasmania
بهترین منابع اطلاعاتی تحصیل در استرالیا
بهترین منابع اطلاعاتی تحصیل در استرالیا

2: وب سایت جستجوی دوره مستقل

وب سایت Studies in Australia اطلاعات جامعی در زمینه تحصیل در استرالیا و زندگی در آن را برای شما فراهم می کند و به شما اجازه می دهد یک جستجو برای دوره و دانشگاه را برای پیدا کردن گزینه هایی که برای شما مناسب است را تکمیل کنید؛ و مستندات شما را مستقیما به دانشگاه ارسال می کند. وب سایت Good Universities Guide اطلاعاتی در مورد تحصیلات عالی در استرالیا را در بر دارد؛ و ابزاری برای جستجو در بین دوره ها، موسسات، بورسیه های تحصیلی و همچنین اطلاعاتی در مورد رشته های تحصیلی موجود و رتبه های دانشگاه های استرالیا.

 

3: نمایشگاه های آموزشی

نمایشگاه های آموزشی شامل موسسات و سازمان های مختلف دولتی در بسیاری از کشورهای خارج از استرالیا برگزار می شود. شما معمولا می توانید در همایش های تحصیل در استرالیا آن ها شرکت کنید و از مکان هایی که می توانید با نمایندگان دانشگاه صحبت کنید بازدید کنید. نمایشگاه های آموزشی به شما فرصتی برای صحبت با نمایندگان موسسات استرالیا ارائه می دهند که می توانند اطلاعاتی در مورد دانشگاه به شما ارائه دهند. گرچه نمایشگاه های آموزشی دارای تعدادی دانشگاه هستند، اما آنها شامل طیف وسیعی از تمام مؤسسات موجود نمی باشند، بنابراین شما باید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا درباره دیگر موسساتی که در نمایشگاه حضور نداشته اند اطلاعاتی به دست بیاورید.

 

بهترین منابع اطلاعاتی بعد از انتخاب دانشگاه

1: نمایندگی دانشگاه ها

نمایندگی دانشگاه ها توسط موسسات استرالیا برای برقراری ارتباط با دانشجویان در کشورهای خارجی منصوب می شوند. آنها می توانند گزینه های تحصیل در استرالیا را به متقاضیان توضیح داده و آن ها را در زمینه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و اپلیکیشن موسسات یاری دهند. به خاطر این که نمایندگی دانشگاه ها نمایندگی موسسات خاصی را ارئه می دهند، اگر شما از قبل تصمیم گرفتید به دانشگاه یا دانشگاه خاصی بروید، آن ها گزینه های بسیار خوبی هستند. آنها معمولا به شما در مورد سایر موسسات اطلاعاتی ارائه نمی دهند. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نماینده ای که انتخاب می کنید مجاز باشد و بهترین گزینه برای کسب این اطمینان مراجعه به وب سایت وزارت علوم و مشاهده نمایندگی دانشگاه های مجاز است.

 

2: وب سایت های موسسات

اگر شما تحقیقات خود را تکمیل کرده و می خواهید از بین چند دانشگاه انتخاب خود را انجام دهید، شما می بایست وب سایت هر دانشگاه را مشاهده کنید تا در مورد هر یک از گزینه هایتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. موسسات مجاز اعزام دانشجو، خود بهترین منابع اطلاعاتی در مورد دوره ها، خدمات دانشجویی و امکانات موجود در آن هستند. وب سایت های مؤسسات به شما اجازه می دهند تا به کتاب های درسی، فرم های درخواست دسترسی داشته و دستورالعمل های مربوط به روند درخواست دانشجویان بین المللی و اطلاعات مربوط به گزینه های اقامت خود را به دست بیاورید. آن ها همچنین اطلاعات تماس را در اختیار شما قرار می دهند تا هر گونه سوال پیش آمده را از آن ها بپرسید.

منابع اطلاعاتی پس از انتخاب دانشگاه
منابع اطلاعاتی پس از انتخاب دانشگاه

3: Open days of Universities

اگر می توانید قبل از انتخاب خود به استرالیا سفر کنید، باید در یک دانشگاه open days شرکت کنید تا مطمئن شوید دانشگاهی که در حال بررسی آن هستید مناسب است. open days به شما اجازه می دهد تا در تور بازدید از دانشگاه شرکت کنید، با کارکنان صحبت کنید، خدمات و امکانات دانشجویی را بررسی کنید، از گزینه های اقامت در پردیس بازدید کنید، ایالتی که در آن دانشگاه واقع شده است را مشاهده و سوالاتی که ممکن است داشته باشید را بپرسید. open days همچنین فرصت صحبت با دانشجویان فعلی دانشگاه و همچنین تجربه فضای دانشگاه را که می تواند به شما کمک کند تا تصمیم خود را نهایی کنید، را به شما ارئه می کند. شما می توانید یک لیست open days را در وب سایت راهنمای دانشگاه ها پیدا کنید. اگر شما نمی توانید به استرالیا سفر کنید، بسیاری از موسسات نیز جلسات اطلاعاتی را در کشورهای خارج از استرالیا برگزار می کنند.

 

در این مطلب در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را با بهترین منابع اطلاعاتی آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها اعزام خود برای تحصیل به استرالیا را راحت تر کنید.

منبع : www.studiesinaustralia.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *