لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

تحصیل در استرالیا و کاهش درصد بیکاری

تحصیل در استرالیا و کاهش درصد بیکاری

تحصیل در استرالیا و کاهش درصد بیکاری: بیکاری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کشور های دنیا مانند کشور ما به آن دچارند و این موضوع باعث می شود که تحصیلات عالیه در این کشور ها کمی بی نتیجه به نظر برسد. چون پس از 4 سال تلاش شما کاری پیدا نمی کنید و به قشر بیکاران جامعه می پیوندید. استرالیا یکی از کشور هایی است که آمار بیکاری در آن سالانه کمتر می شود و برای همین است که بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند تا بتوانند پس از آن اقامت نیز در استرالیا بگیرند و پس از تحصیل در استرالیا مشغول به کار شده و زندگی خود را در استرالیا ادامه دهند. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را کمی بیشتر با موضوع کاهش درصد بیکاری سالانه در استرالیا آشنا کنیم.

 

آمار بیکاری در استرالیا

طبق گزارش سازمان آمار استرالیا درصد بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور کاهش یافته و به 3.2 درصد رسیده است و این درحالی است که درصد بیکاری در افراد غیر دانشگاهی 8.2 درصد می باشد.

به گفته Belinda Robinson مدیر اجرایی دانشگاه های استرالیا ، تحصیلات دانشگاهی شانس یافتن شغل را بالا می برد. دانشگاه های استرالیا مفتخرند که کیفیت بالای آموزش باعث افزایش مهارت افراد شده و آنها را برای آینده شغلی در این بازار رقابتی آماده می کند.

کاهش درصد بیکاری

در مجموع درصد رشد شاغلین در استرالیا در ده سال اخیر به طور متوسط 1/8 درصد بوده و این مقدار در دوسال اخیر به 2/6 درصد رسیده است.

آمار بیکاری در استرالیا
آمار بیکاری در استرالیا

نیروی کار زنان

شرایط استخدام خانمها در دوسال اخیر بسیار مطلوب بوده به طوری که شاغلین خانم در ژانویه 2016 نزدیک به 2/6  درصد افزایش داشته است به نوعی درصد بیکاری خانمها از 6/2 درصد در سال 2015 به 5/8 درصد در سال 2016 رسیده است.

تعداد خانمها در رشته های زیر بیش از رشته های دیگر بوده است:

  • حدود 1/2 میلیون نفر در رشته ای بهداشتی و خدمات اجتماعی
  • نزدیک به 700 هزارنفردر خدمات فروش
  • تقریبا 650 هزار نفر در زمینه آموزش

 

افزایش و کاهش فرصت های شغلی

درپنج سال اخیر در 15 رشته متفاوت افزایش فرصتهای شغلی وجود داشته مانند:

  1. رشته های بهداشتی و اجتماعی مانند پرستاری ، مراقبت از سالمنداان ، مربی مهد کودک وپذیرش
  2. خدمات علمی ، حرفه ایی و تکنیکی به طور مثال افزایش استخدام چشمگیری در رشته های مهندسی برق ، حسابداری ، کامپیوتر نرم افزاز، گرافیک و طراحی سایتها همچنین حقوق وجود داشته است.
  3. آموزش
  4. این در حالی است که چهار رشته زیر کاهش فرصت های شغلی را تجربه کردند :
  5. تولید
  6. کشاورزی ، جنگلداری و ماهیگیری
  7. عمده فروشی
  8. سرویس های خدماتی مربوط به گاز ، آب و مواد زائد

 

چگونه نیروی کار استخدام می شود

طبق آمار به دست آمده از دپارتمان کار بیش از نیمی از درخواست نیروی کار از طرف سازمان ها و موسسات بوسیله اینترنت و روزنامه ها اعلام می شود. از هر هفت مورد شغل مورد نیاز یک مورد توسط موسسات کاریابی اشغال می شود. حدود یک سوم مشاغل آگهی نمی شود و موسسات از نیروهای نیمه وقت و یا داوطلب قدیمی خود استفاده می کنند.

 

حقوق های شاغلین با تحصیلات دانشگاهی

به طور متوسط حقوق جوانان زیر 25 سال فارغ التحصیل کارشناسی سالانه 54000 دلار استرالیاست و بالاترین حقوقها به ترتیب عبارتند از:

  • دندانپزشکی 80000 دلار استرالیا
  • بینایی سنجی 80000 دلا استرالیا
  • پزشکی 65000 دلاراسترالیا
  • آموزش 61000 دلار استرالیا
  • علوم زمین شناسی 60000 دلار استرالیا
  • مهندسی 60000 دلار استرالیا
  • ریاضی 60000 دلار استرالیا
حقوق شاغلین با مدرک تحصیلی در استرالیا
حقوق شاغلین با مدرک تحصیلی در استرالیا

درصد بیکاری در استرالیا در سال 2022

درصد بیکاری در کشور استرالیا در سال 2022 نزدیک به 6.2 درصد بوده که درصد نسبتا پایینی است. این یعنی شما می توانید پس از اعزام دانشجو به استرالیا و به پایان رساندن تحصیلات خود در این کشور می توانید به راحتی شغلی برای خود پیدا کنید و کار خود در این کشور را شروع کنید. در زمان دانشجویی نیز می توانید با کسب مجوز به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید تا بتوانید هزینه های خود را با درآمد خودتان در استرالیا پرداخت کنید.

 

در این مطلب در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با تحصیل در استرالیا و کاهش درصد بیکاری در این کشور آشنا کنیم و کمی درباره کار در استرالیا صحبت کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *