لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

بیمه دانشجویی در آمریکا

بیمه دانشجویی در آمریکا

بیمه دانشجویی در آمریکا: انواع بیمه در واقع یکی از مهم ترین خدماتی است که اکثر افراد در کشور های مخلتف به آن نیاز دارند. بیمه درمانی نیز یکی از مهم ترین بیمه هاست که از هزینه های مختلف در درمان بیماری های مختلف به افراد کمک می کند. همه دانشجویان در کشور آمریکا می توانند از خدمات بیمه دانشجویی بهره مند شوند و از این طریق بیماری های مختلف خود را با هزینه کمتری درمان کنند.

اما بسیاری از دانشجویان ایرانی که در آمریکا به عنوان یک دانشجوی بین المللی تحصیل می کنند یا قصد اعزام دانجشویی به این کشور برای تحصیل در آمریکا را دارند، نمیدانند که آیا می توانند از خدمات بیمه دانشجویی بهره مند شوند یا خیر. در ادامه این مطلب تلاش داریم تا شما را به طور کامل با بیمه دانشجویی در آمریکا آشنا کنیم.

 

آیا دانشجویان بین المللی به بیمه درمانی در آمریکا نیاز دارند؟

طبق قوانین اداره کوچ آمریکا، برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به بیمه درمانی نیست ولی برخی از دانشگاه ها وکالج ها دانشجویان خود را ملزم به پرداخت بیمه درمانی می کنند وهمراه با بیعانه شهریه یک مبلغ مشخصی بابت بیمه درمانی مشخص می کنند.

دراکثردانشگاه ها و کالج ها مراکز درمانی وجود دارد وهزینه ها نسبت به مراکز درمانی بیرون دانشگاه به مراتب کمتر هست. دانشجویان می توانند درصورت تمایل از این تسهیلات ویا با خرید بیمه دانشجویی از مراکز درمانی بیرون دانشگاه استفاده کنند.

افراد تحت حمایت سازمان‌هایی نظیر سازمان USAID یا یکی از برنامه‌های Fullbright ممکن است بیمه نامه‌ی درمانی مختص خود را داشته باشند.

 

هزینه بیمه دانشجویی چه مقدار هست؟

هزینه بیمه، بسته به مدت بیمه و سطح پوشش آن در شرکتهای مختلف بیمه متفاوت هست و از آنجایی که هر دانشگاه ممکن هست با یک شرکت بیمه خاص کار کند مبلغ بیمه دانشجویی شان کمی متفاوت ولی به طور متوسط سالانه حدود 700 دلارهست البته بیمه خانواده به مراتب گرانتر می باشد.

برای مقایسه و خرید بهترین بیمه نسبت به شرایط خودتان می توانید از سایت insubuy استفاده کنید.

هزینه بیمه دانشجویی در آمریکا
هزینه بیمه دانشجویی در آمریکا

شرکت های بیمه درمانی معروف در آمریکا

 

مزایای بیمه سلامت دانشجویان بین المللی

از مزایای بیمه دانشجویی می توان به دو مورد بسیار مهم اشاره کرد. مورد اول داشتن حداقل پوشش بیمه پزشکی برای بیماریها و حوادث مختلف می باشد که می تواند در زمینه صرفه جویی در بسیاری از مخارج در صورت بیماری به دانشجویان کمک کند. مورد دوم نیز در واقع انتقال ضروی بیمار به نزدیکترین مرکز پزشکی واجد شرایط در مواقع اضطراری می باشد.

اکثر دانشجویان جهت کاهش هزینه ها بیمه دانشجویی می گیرند ولی اگر دانشجویی تمایل به پوشش بیمه بالاتری داشته باشد می تواند از بیمه های تکمیلی نیز بهره مند شود.

 

بیمه دانشجویی چه مقدار از ویزیت و داروها را پوشش می دهد؟

بیمه دانشجویی مانند سایر بیمه ها برای مبلغ ویزیت، دارو و سایر خدمات یک تعرفه مشخص شده دارد و درصورتی که شما به مرکز درمانی مراجعه کنید که هزینه هایش بالاتر از تعرفه بیمه باشد، اختلاف مبلغ را باید خودتان پرداخت کنید.

معمولاً روش کار برای داروهای نسخه‌ای به این شکل هست که شما هزینه دارو را پرداخت می‌کنید بعد ادعای بازپرداخت را آنلاین یا با مراجعه به یکی ازشعب بیمه‌ تان انجام می دهید.

توصیه می شود هنگام خرید بیمه سایت اداره بیمه مورد نظر را مطالعه کنید وبا آگاهی از شرایط بهترین استفاده از بیمه خود را داشته باشید.

 

آیا بیمه دانشجویی چک های چشم و عینک، خدمات دندانپزشکی … را پوشش می دهد؟

بیمه های دانشجویی همانطور گفته شد تقریبا حداقل پوشش را دارند وخدمات مربوط به عینک، دندانپزشکی و …را شامل نمی شوند. بنابراین در صورت تمایل به پوشش بیشتر باید از بیمه های تکمیلی استفاده کنید.

 

آیا برای افراد تحت تکفل پوشش بیمه درمانی وجود دارد؟

درصورت متاهل بودن ویا داشتن فرزند، بیمه دانشجویی متاهلی یا خانواده باید خریداری شود که همسر و فرزند نیز تحت پوشش قرار گیرند.

 

در این مقاله در وب سایت موسسه راد تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با برخی از مهم ترین موضوعات درباره بیمه دانشجویی آمریکا آشنا کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *