لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

جدول زمان بندی جهت اقدام برای پذیرش در استرالیا

جدول زمان بندی جهت اقدام برای پذیرش در استرالیا

جدول زمان بندی جهت اقدام برای پذیرش در استرالیا: تحصیل در استرالیا امروزه به عنوان هدفی مهم برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود و بسیاری از جوانان در دنیا قصد تحصیل در این کشور را دارند. اما اعزام دانجشو به استرالیا کار راحتی نیست و مشکلات زیادی دارد و شما باید مراحل مختلفی را انجام دهید. برای همین بهتر است که از مدتی قبل از تر از اقدام خود کار های مربوط به سفر تحصیلی خود را انجام دهید. در این مقاله در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را کمی بیشتر با جدول زمان بندی جهت اقدام برای پذیرش در استرالیا آشنا کنیم.

 

سه سال قبل از شروع کلاس ها

تحقیق

از دسته مهم ترین کار هایی که شما باید قبل از اقدام برای اعزام دانشجو به استرالیا انجام دهید تحقیقات مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا است. هرگز خیلی زود شروع به انجام تحقیقات اولیه مهم که به شما در انتخاب محل تحصیل، نهادها و دوره های آموزشی کمک می کند اقدام نکنید. وب سایت های موسسات rad-iran.com و www.studiesinaustralia.com بهترین مکان برای پیدا کردن این اطلاعات هستند.

 

18 ماه قبل از شروع کلاس ها

1: شرایط ورود را بررسی کنید.

شرایط  و سطح زبان انگلیسی لازم برای ورود به دوره خود را قبل از ارائه درخواست ، مورد بررسی قرار دهید.

سازماندهی آزمون های زبان انگلیسی
سازماندهی آزمون های زبان انگلیسی

2: سازماندهی آزمون زبان انگلیسی (در صورت لزوم)

از موسسه یا دانشگاه مورد نظر خود بپرسید آیا نیازی به ارائه سطح زبان انگلیسی وجود دارد؟ چه آزمون های زبان و چه نمره زبانی را قبول دارند؟ شما باید حدود 18 ماه قبل از آغاز تحصیل خود برای آزمون ثبت نام کنید. شما برای دستیابی به روادید دانشجویی خود، به نتایج آزمون نیاز خواهید داشت، اما مهم نیست که خیلی زود ثبت نام کنید زیرا موسسات معمولا نتایج آزمون هایی را قبول می کنند که از زمان اخذ آن ها بیش از دو سال نگذشته باشد.

 

12 ماه قبل از شروع کلاس ها

1: درخواست پذیرش

به طور کلی مؤسسات مهلت مشخصی را برای اپلیکیشن دانشجویان بین المللی تعیین نمی کنند، اما بهترین کار این است که هر چه زودتر کارهای مورد نیاز برای ویزا، پرواز و مسکن را سازماندهی کنید.

 

2: اپلیکیشن خود را تکمیل و ارسال کنید.

چندین هفته طول می کشد تا اپلیکیشن را تکمیل کنید، زیرا شما به دریافت اسناد حمایتی و نسخه های گواهی شده ( و یا ترجمه های تایید شده ) نیاز دارید. برای اکثر نهادها بین 4 تا 6 هفته طول می کشد تا اپلیکیشن را ارزیابی کنند. شما مي توانيد فرم هايي را كه برایتان ارسال شده است را داشته باشيد و از طريق اپلاي آنلاين وب سايت موسسه و يا از طريق نماينده ها اپلاي كنيد.

 

3: پذیرفتن پیشنهادات

پیشنهادات را با دقت بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که جزئیات دوره و هزینه ها درست است. دانشجویانی که پیشنهادات (آفر) ” بدون قید و شرط ” دارند، می توانند این پیشنهاد را قبول کنند و پرداخت اولیه خود را به ارائه دهنده (دانشگاه) انجام دهند. این در حالی است که افرادی که پیشنهادات مشروطی دارند قبل از ثبت نام باید شرایط دیگر را نیز برآورده کنند.

 

4: شرایط را برآورده کنید.

اگر شما پذیرش مشروط دریافت کردید، می بایست متوجه شوید کدام شرایط را می بایست برآورده و نسخه های تایید شده از تمام اسناد لازم را به موسسه در مدت زمان تعیین شده (due date) بازگردانید.

 

5: درخواست ویزای دانشجویی

پردازش ویزا از طریق اداره کوچ و حفاظت مرزی (IDBP) یا یک دفتر ویزای استرالیا در کشور شما ممکن است تا 12 هفته طول بکشد. بنابراین به محض این که نامه پذیرش دانشگاه (COE) را دریافت کردید ، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید.

پوشش بهداشتی (بیمه) دانشجویی خارج از کشور خود را سازماندهی کنید (OSHC). به محض اخذ پذیرش دانشگاه (COE) در همان زمانی که برای ویزای دانشجویی خود درخواست می کنید، OSHC خود را خریداری کنید زیرا شما باید OSHC را برای تضمین دریافت ویزای دانشجویی خود و پذیرش آفر خود دریافت کنید.

درخواست ویزای تحصیلی استرالیا
درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

یک ماه قبل از شروع کلاس ها

1: محل اقامت خود را سازمان دهی کنید.

بهتر است این کار را در اسرع وقت و به محض این که ویزای دانشجویی خود را دریافت کردید انجام دهید تا خیالتان بابت محل اقامت مورد علاقه تان راحت شود.

 

2: پرواز خود را رزرو کنید.

شما می توانید هنگامی که درخواست ویزا و پذیرش دانشگاه مورد نظرتان مورد تایید قرار گرفت و ترتیب محل اقامت خود را دادید، پروازتان را رزرو کنید. مطمئن شوید که برای خود زمان کافی برای رسیدن قبل از شروع کلاس ها، در نظر گرفته اید و این که تاریخ ورود شما با جلسات رسمی بین المللی دانشجویان و تاریخ ورود اقامت شما هماهنگ شده باشد.

 

دو هفته قبل از شروع کلاس ها

امور مربوط به فرودگاه را سازمان دهی کنید.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات دانشجویی بین المللی، خدمات استقبال از دانشجویان بین المللی را فراهم می کنند. اگر این امکان ارائه نشده باشد، شما باید تنظیمات خود را انجام دهید. در این مرحله شما همچنین باید تاریخ و زمان ورود خود را با ارائه کننده محل اقامت خود تطبیق دهید، بنابراین می توانید مطمئن باشید که آنها در انتظار شما هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در استرالیا با ما تماس بگیرید.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با جدول زمانی که باید برای خود آماده کنید تا برای اقدام برای اعزام دانشجو به استرالیا آماده باشید را در اختیار شما قرار دهیم.

منبع : www.studiesinaustralia.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *