لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

پنج موردی که هنگام انتخاب دوره باید در نظر بگیرید

انتخاب دوره

انتخاب دورهپنج موردی که هنگام انتخاب دوره باید در نظر بگیرید

قانون مدون و تنظیم شده ای برای انتخاب دوره تحصیلی در استرالیا وجود ندارد ، در نهایت مهم این است که شما به آن چه که می خواهید ، برسید . هر دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور دلایل خاص خودش را دارد ، از انگیزه بهبود مهارت های زبان انگلیسی و چشم انداز های حرفه ای گرفته تا تجربه زندگی در یک کشور با فرهنگ جدید . اگر هنوز در مورد دوره های بالقوه تحقیق می کنید ، در اینجا برخی از مواردی که می توانید در نظر داشته باشید را برای شما آورده ایم .

موقعیت ( Location )

یکی از اولین چیزهایی که شما باید در انتخاب یک دوره در مورد آن فکر کنید ، جایی است که می خواهید در آن مطالعه کنید ؛ هم موقعیت و هم موسسه . ممکن است شما به یک ناحیه خاص مانند metropolitan  سیدنی یا ملبورن ، کوینزلند آفتابی یا ساحل نیو ساوت ولز تمایل داشته باشید … یا ممکن است در حال حاضر یک موسسه خاص برای شما ارجحیت داشته باشد . گر قبلا در مورد رشته تحصیلی تصمیم گرفته باشید ، این امر می تواند به محدود کردن گزینه ها کمک کند . برخی از رشته ها ، مانند بیزینس ، می توانند تقریبا در هر مکان از استرالیا مورد مطالعه قرار گیرند ، در حالی که دوره های دیگر مانند دندانپزشکی و دامپزشکی تنها در تعدادی از دانشگاه ها ارائه می شود . برخی از مناطق به خاطر تخصص خود در بخش های خاصی شناخته شده اند که ممکن است روی تصمیم شما هم تاثیر بگذارد . برای مثال استرالیای مرکزی برای کشاورزی ، استرالیا غربی برای معدن یا تاسمانیا برای مطالعات دریایی .

نتایج تحصیلی و فرصت های مسیر

هنگام مطالعه موضوعات مورد علاقه ، باید نتایج و چشم اندازهای آینده را مورد توجه قرار دهید . شما ممکن است به دنبال دوره ای باشید که شما را برای یک حرفه خاص واجد شرایط می کند . دوره ای که توسط نهاد های صنعتی تایید شده است یا دوره ای که شما را برای مطالعه بیشتر آماده می کند . اگر شما شرایط ورود به دوره مورد نظر خود را برآورده نکنید ، ممکن است به گزینه های دیگر موجود در مسیر، مانند دوره های تحصیلات پایه چشم داشته باشید ، که می تواند تضمین کننده ورود شما به مراحل بالاتر باشد .

هزینه و نیازمندی های ورود

هزینه تحصیل و شرایط ورود به استرالیا می تواند به طور قابل توجهی بین موسسات و دوره ها متفاوت باشد . بنابراین اگر شما در مورد هر کدام از این عوامل نگران هستید ، مشاهده کامل تمام گزینه های پیش روی شما را ارزشش را دارد . شما همچنین می توانید به فرصت های بورسیه های تحصیلی و همچنین روش های جایگزین ورود هر موسسه ، توجه داشته باشید .

سبک های یادگیری

اگر تصمیم گرفتید که چه چیزی را یاد بگیرید ، قدم بعدی این است که فکر کنید چگونه می خواهید آن را بیاموزید . این قسمت تا حدودی به بخش انتخاتی شما برای تحصیل بستگی دارد . دوره های حرفه ای برای رویکرد عملی خود شناخته شده اند ، در حالیکه دوره های آموزش عالی بیشتر به تئوری تمایل دارند ، اما حتی درجه تحصیلات عالی نیز می تواند بین موسسات متفاوت باشد . برخی دوره ها کار و یادگیری یک پارچه زیادی را ارائه می دهند ، در حالی که برخی عمیقا به تئوری و تحقیق می پردازند . ممکن است شما تصمیم بگیرید که یک دوره کلی را مطالعه کنید و در چند زمینه مورد علاقه تلاش کنید یا این که یکی از آن ها را از ابتدا با رویکرد تخصصی دنبال کنید .

تجربه کاری یا کاریابی عملی

کسب تجربه عملی در طول تحصیلات شما زمانی ارزشمند است که برای یافتن کار در زمینه تحصیلی خود ، شروع به جستجو کنید . بعضی از دوره ها شامل تمرین های عملی به عنوان بخشی از دوره تحصیلی می باشند ، در حالی که برخی دیگر این مهم را به عهده شما می گذراند تا تجربه به دست بیاورید . موسسات در توانایی خود برای کمک به دانشجویان در این زمینه متفاوت هستند . برخی از آن ها به دانشجویان خدمات حرفه ای اختصاصی برای کمک به یافتن یک کارآموزی مناسب ارائه  می دهند  ، در حالی که برخی دیگر دارای مشارکت صنعتی قوی هستند و حتی برخی از امکانات استاندارد صنعتی در محوطه دانشگاه برای دانشجویان جهت کار کردن را دارا می باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در استرالیا با ما تماس بگیرید .

مترجم : امید کریمی

منبع : www.studiesinaustralia.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *