لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

راهنمای دانشجویان بین المللی برای تغییر دوره ها و دانشگاه ها

تغییر دوره

تغییر دورهراهنمای دانشجویان بین المللی برای تغییر دوره ها و دانشگاه ها

ذهنیت افراد در هر مرحله از زندگی تغییر می کند و برای اکثر مردم ، این اتفاق در دانشگاه به وقوع می پیوندد و به طور خاص در مورد انتخاب رشته . این فرآیند برای مردم محلی  به صراحت ساده است ، اما برای دانش آموزان بین المللی چند مورد وجود دارد که باید در نظر گرفته شود .

در این جا چندین سوال در مورد تغییر دوره ها وجود دارد که ممکن است به ذهنتان برسد .

من می خواهم دانشگاه خودم را تغییر دهم . چگونه می توانم بعد از شروع دوره ، این کار را انجام دهم ؟

اگر کمتر از 6 ماه از شروع دوره تحصیلی شما گذشته باشد ، کد ملی ESOS مشخص می کند که آیا می توانید دوره خود را تغییر دهید یا خیر . شما به احتمال زیاد برای انتقال به مجوز دانشگاه خود نیاز دارید ، که به evaluation of the provider’s transfer policy نیاز دارد . اطمینان حاصل کنید که دانشگاه قبلی چه انتظاراتی از شما قبل از انتقال به یک دانشگاه جدید دارد .

اگر دانشگاه من درخواست انتقال مرا رد کند چه ؟

اولین گزینه شما این است که شکایت را با درخواست تجدید نظر داخلی به دانشگاه  خود ارائه دهید . اگر به نتیجه ای که شما را خوشحال می کند نرسیدید ، اداره هایی خارج از دانشگاه وجود دارند که شما می توانید پرونده و مساله خود را در آن ها مطرح کنید . برخی از این ادارات عبارتند از : the State or Territory Ombudsman یا the Overseas Student Ombudsman .

آیا تغییر دوره بر ویزای دانشجویی من تاثیر می گذارد ؟

اگر دوره های خود را تغییر داده اید ، بررسی کنید که آیا تاریخ پایان تایید ثبت نام ( COE ) تغییر کرده است یا خیر . اگر جواب مثبت باشد ، شما باید ظرف 28 روز پس از اتمام دوره اصلی خود درخواست اخذ ویزای جدید کنید تا از لغو ویزا و مجبور به ترک استرالیا شدن جلوگیری کنید .

من دارای ویزای دانشجویی هستم ( شماره 500) و مایل به تغییر به ویزای سطح پایین تر و یا به ویزایی که در چارچوب صلاحیت استرالیا نیست هستم آیا امکانش هست ؟

بله ، اما شما باید یک ویزای تحصیلی جدید درخواست کنید ، حتی اگر دوره جدید توسط دانشگاه فعلی شما ارائه شود . استثنا شامل تغییر از سطح 10 (مدرک دکتری) به سطح 9 (مدرک کارشناسی ارشد) می باشد . اگر می خواهید از یک دوره غیر AQF به یک دوره AQF تغییر دهید ، ملزم به درخواست ویزای جدید دانشجویی نیستید .

ویزای 570-576 دارم و می خواهم رشته تحصیلی خود را عوض کنم البته مقطع آن کاملا متفاوت است( مثلا از دوره زبان به کاردانی) آیا امکان پذیر هست؟

شماباید برای ویزای تحصیلی 500 اقدام کنید . اگر ویزای قبلی شما شامل قانون SVP  بوده باید مرکز یا محلی که در حال حاضر درآن تحصیل می کنید طبق قانون اول ژولای 2016 مورد تایید اداره کوچ استرالیا باشد . علاوه براین مدت ویزای شما و کشورتان هم مهم است .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در استرالیا و همچنین تغییر دوره با ما تماس بگیرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *