لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

نبایدهای پذیرش در استرالیا

نبایدهای پذیرش در استرالیا

نبایدهای پذیرش در استرالیا: امروزه بسیاری از جوانان کشور ما آرزوی تحصیل در کشور های دیگر را دارند و استرالیا نیز یکی از شناخته شده ترین و بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد. بسیاری از جوانان ایرانی امروزه به قصد اعزام دانشجو به استرالیا ایران را ترک میکنند تا تحصیلات عالیه خود را در کشور استرالیا بگیرند. گرفتن پذیرش استرالیا برای تحصیل در استرالیا واجب است. در ادامه این مطلب وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را با 8 نکته از مهم ترین نباید های پذیرش در استرالیا برای شما صحبت کنیم.

 

1. نباید بدون برنامه ریزی برای پذیرش اقدام کنید!

فرآیند پذیرش معمولا پیچیدگی های خاص خود را دارد در نتیجه اقدام بدون برنامه ریزی و عدم توانایی در گذر از این پیچیدگی ها ممکن است باعث شود یا پرونده به نتیجه نرسد یا نتیجه نهایی حداقل 6 ماه تا یک سال به تعویق بیافتد. برای همین برنامه ریزی کردن برای گرفتن پذیرش استرالیا یکی از مهم ترین کار هایی است که شما باید قبل از اینکه برای اعزام دانشجو به استرالیا اقدام کنید انجام دهید.

 

2. آخرین لحظه برای پذیرش اقدام نکنید!

روند انجام پذیرش معمولا چند ماه به طول می انجامد که البته با توجه به مقطع تحصیلی این مدت زمان متغیر است به همین خاطر به توصیه اکثر مشاوران شما حتی می توانید چند ماه قبل از فارغ التحصیلی از مقطع کنونی تحصیلی خود برای پذیرش مقطع بعدی در کشور استرالیا اقدام کنید. دانشگاه های استرالیا به درخواست مدارک اضافه معروف هستند و شما باید قبل از آخرین مهلت دانشگاه فرصت کافی برای جمع آوری این مدارک و ارائه آنها به دانشگاه داشته باشید. ترجمه مدارک و انتخاب رشته و دانشگاه خود می تواند از چند روز تا چند هفته به طول بیانجامد.

مواظب آخرین مهلت پذیرش دانشگاه باشید!
مواظب آخرین مهلت پذیرش دانشگاه باشید!

3. بدون دانستن آخرین مهلت دانشگاه (Deadline) برای پذیرش اقدام نکنید!

هر دانشگاه برای هر رشته ایی ممکن است تاریخ ومهلت خاصی را برای ارسال پذیرش مشخص کرده باشد. این مهلت معمولا یا برای ارسال پذیرش است یا برای ارسال مدارک لذا چنانچه ندانسته بعد از این مهلت برای دانشگاه اقدامی صورت بگیرد، درخواست شما از سمت دانشگاه مورد قبول واقع نشده و بررسی نخواهد شد و در نتیجه شما وقت و هزینه ی انجام شده را هدر داده اید.

 

4. بدون دانستن پیش نیازهای هر رشته و هر دانشگاه، برای پذیرش اقدام نکنید!

علاوه بر مدارک متداولی مثل مدارک شناسنایی و تحصیلی، ممکن است دانشگاه ها بر حسب رشته یکسری پیش نیازهای دیگری را درنظر گرفته باشند که تهیه آنها الزامی باشد. این پیش نیازها می تواند نمره ی خاص زبان، سابقه ی کاری، نامه بیان هدف، مجموعه کارهای هنری، مصاحبه، مدارک مالی و سایر مواردی باشد که به ذهن شما خطور نکرده باشد. چنانچه به هر دلیل توانایی تهیه این موارد را نداشته باشید، اقدام برای پذیرش بی فایده بوده و مجددا شما وقت و هزینه ی خود را بیهوده صرف کرده اید.

 

5. بدون مشخص کردن تاریخ امتحان زبان و نوع آزمون برای پذیرش اقدام نکنید!

درست است که اکثر دانشگاه های استرالیا بدون مدرک زبان پذیرش مشروط صادر می کنند ولی اگر می خواهید به همان ترم ورودی که برای آن درخواست پذیرش داده اید، برسید باید قبل از مهلت دانشگاه نمره ی زبان خود را ارائه بدهید. لذا قبل از اقدام برای پذیرش مطمئن شوید امکان ثبت نام برای آزمون زبان قبل از مهلت دانشگاه وجود دارد. در ضمن زمانی را هم بابت صدور نمره ی زبان بعد از آزمون در نظر بگیرید. علاوه بر این همه ی امتحانات زبان از سمت دانشگاه های استرالیا مورد قبول نیست.

 

6. بدون اطمینان از وضعیت خدمت برای پذیرش استرالیا اقدام نکنید!

وضعیت خدمت شما یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پذیرش در این کشور از آن اطلاع کامل داشته باشید. شما باید برای سفر تحصیلی یا از خدمت سربازی معاف شده باشید یا کارت پایان خدمت خود را گرفته باشید.

 

7. بدون برطرف کردن شروط پذیرش، برای پرداخت دانشگاه اقدام نکنید!

اگر شروط پذیرش شما برطرف نشده باشد، پرداخت دانشگاه برای دریافت تاییدیه تحصیلی هیچ فایده ایی ندارد و علاوه بر این ممکن است در بازگرداندن پول پرداختی به مشکل بربخورید. پس بهتر است قبل از اینکه با پرداخت دانشگاه برای خود مشکل درست کنید، از تمامی شروط پذیرش مطمئن شده و آنها را برطرف کنید.

از افراد اشتباه مشاوره نگیرید!
از افراد اشتباه مشاوره نگیرید!

8. از افراد اشتباه مشاوره نگیرید!

بهترین منابع برای اطلاعات مربوط به پذیرش و ویزا، سایت دانشگاه ها، سایت سفارت استرالیا و کارگزاران و نمایندگان رسمی دانشگاه هستند که اسامی آنها در سایت خود دانشگاه در حوزه ی کشور مربوطه ثبت شده است. تجربه شخصی هر دانشجو از اقدام برای پذیرش منحصر به خود او بوده و نمی توان اطلاعات شخصی وی را به هر پرونده ایی تعمیم داد. برای مثال تجربه ی دانشجویی که برای مقطع دکتری اقدام کرده است را نمی توان برای دانشجویانی که میخواهند برای مقاطع دیگر اقدام کند، به کار برد و بلعکس.

هر مقطع، هر رشته و هر دانشگاه فرآیند خاص خود را دارد لذا گرفتن مشاوره از افردای که تجربه ی فردی خود را دارند، نه تنها ممکن است کار شما را راحت نکند بلکه شما را بیشتر سردرگم می کند که کدام راه حل بهتر و درست تر است. در ضمن پویایی فرآیند پذیرش در همه ی دانشگاه ها دیده می شود و فقط این نمایندگان رسمی دانشگاه ها هستند که اخبار و تغییرات را به روز دریافت می کنند.

 

در این مطلب در سایت موسسه راهیان آبی دانش، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با مهم ترین نباید های پذیرش در استرالیا آشنا کنیم تا برای اعزام دانشجو خود به استرالیا دچار مشکل خاصی نشده راحت برای تحصیل در کشور مورد علاقه تان اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *