لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا: بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در استرالیا هستید، و دوست دارند که در کشور پیشرفته استرالیا درس بخوانند تا بتوانند آینده کاری و زندگی خود را تضمین کنند. برای این کار شما حتما به یک ویزای تحصیل در استرالیا نیاز دارید. شما باید قادر باشید به Department of Home Affairs ثابت کنید که از شرایط کلیدی  برای دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا برخوردار هستید. اخذ ویزای تحصیلی این کشور نسبت به اخذ ویزای تحصیلی برای سایر کشورهای انگلیسی زبان نسبتا آسان تر است، اما تلاش و الزامات خاص خود را نیز دارد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با ویزای تحصیلی استرالیا و شرایط مختلف آن و نحوه گرفتنش با شما صحبت کنیم.

مدارک اصلی درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

  • مدارک تحصیلی
  • گذرنامه
  • پذیرش دانشگاه
  • مدارک مالی

جهت صدور ویزا موارد زیر لحاظ می گردد

  • توان مالی
  • سابقه درسی و کاری
  • تاهل
  • فاصله تحصیلی و کاری
  • موارد خاص دیگر بسته به شرایط متقاضی در زمان و مکان هنگام درخواست ویزا

مراحل ارزیابی و صدور ویزا در ایران انجام می گیرد و حدودا یک تا سه ماه طول می کشد و در موارد خاص تا چندین ماه ادامه خواهد داشت.

در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید. موسسه اعزام دانشجو راد

تغییرات روند درخواست ویزای تحصیلی برای استرالیا

از ابتدای جولای 2016 روش درخواست ویزای تحصیلی استرالیا تغییرات اساسی کرده است که به شرح زیر است :

درخواست ویزای تحصیلی در استرالیا برای همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین امکان پذیر است. در این روش طی چندین مرحله اطلاعات لازم وارد می شود و در انتها به صفحه پرداخت ختم می شود. مدارک مورد نیاز نیز باید آپلود شود.

دیگر بحث subclass های مختلف برای مقاطع تحصیلی متفاوت از بین رفته است و تمام ویزاهای دانشجویی subclass 500 هستند.

با اینکه بحث assessment level ها براساس کشورها ازبین رفته است ، اما حساسیت مدارک مالی و رعایت برخی موارد در دال بر واقعی بودن هدف فرد به عنوان دانشجو و ادامه تحصیل همچنان وجود دارد.

نیاز به انجام آزمایشات پزشکی نیست مگر برای رشته های خاص مانند رشته هایی که کار بالینی در بیمارستان دارند و یا رشته های آموزشی ای که در ارتباط با کودکان و دانش آموزان باشند.

همچنان ویزا های استرالیا از طریق سیستم الکترونیکی (بعداز تاریخ نوامبر2012) به صورت نامه کتبی به متقاصیان ارسال می شود و نیازی به درج لیبل ویزا در پاسپورت نیست.

انواع ویزا های تحصیلی برای استرالیا

1: ساب کلاس 500 یا ویزای دانشجو

از دسته مهم ترین انواع ویزا های تحصیلی استرالیا می توان به ساب کلاس 500 اشاره کرد که به دانشجویان داده می شود. زمانی که این ویزا به شما داده می شود شما اجازه دارید تا 5 سال در خاک استرالیا بمانید و در این کشور به تحصیل بپردازید. تحصیلات شما نیز می تواند از ابتدایی شروع شود اما بیشتر افراد برای دانشگاه ویزای تحصیلی می گیرند.

2: ساب کلاس 590 یا ویزای گاردین دانشجو

گاردین در زبان انگلیسی به کسی گفته می شود که یک بچه را بزرگ می کند و مسئولیت او را به گردن دارد. پدر و مادر معمولا گاردین بچه ها هستند و در نبود آنها، برخی اعضای خانواده یا دوستان به عنوان گاردین انتخاب می شوند.

شما می توانید به عنوان گاردین یک دانشجوی بین المللی در استرالیا یک ویزای گاردین Subclass 590 بگیرید و تا 5 سال امکان اقامت و زندگی در استرالیا را دارید.

انواع ویزای تحصیلی استرالیا
انواع ویزای تحصیلی استرالیا

مدت اعتبار ویزای تحصیلی در استرالیا

مدت اعتبار یک ویزای تحصیلی در استرالیا ، بستگی به مدت دوره تحصیلی دارد. اعتبار ویزا برای دانش آموزان مدارس ، رشته های کارشناسی و ارشد معمولا تا دو ماه بعد از تاریخ اتمام درس می باشد. در مورد مقطع ارشد تحقیقاتی و دکترا به علت احتمال طولانی شدن پروژه تحقیقاتی دانشجویان ، مدت اعتبار ویزای شش ماه بیشتر از دوره تحصیل است. ویزا های تحصیلی استرالیا حداکثر تا 5 سال صادر می شود مگر در شرایط خاص مثلا برای رشته های پزشکی و یا معماری که طول مدت تحصیل 6 سال است.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

تصمیم نهایی بیشتر پرونده های مربوط به ویزا های تحصیلی استرالیا بین یک تا سه ماه مشخص می شود. در پاره ای از موارد این مدت بیشتر می شود که به علت طولانی شدن چک امنیتی برای برخی متقاضیان است.

هزینه ویزای تحصیلی برای استرالیا

سفارت استرالیا جهت بررسی پرونده در خواست ویزای تحصیلی استرالیا وجهی به نام visa application fee دریافت می کند که در صورت رد ویزا قابل برگشت نمی باشد. مقداراین مبلغ به شرح زیر است:

  • متقاضی اصلی (دانشجو): مبلغ 710 دلار استرالیا
  • همراه بالای 18 سال (همسر): مبلغ 530 دلار استرالیا
  • همراه زیر 18 سال (فرزند): مبلغ 175 دلار استرالیا
هزینه ویزای تحصیلی استرالیا
هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان زیر 18 سال

در صورتی که متقاضی تحصیل در استرالیا کمتر از 18 سال داشته باشد ، یکی از والدین به عنوان قیم (Guardian) باید دانشجو را در استرالیا همراهی کند یا مرکز آموزشی دانشجو چند موسسه تهیه قیم و محل سکونت معرفی می کند تا والدین دانشجو یکی از آنها را انتخاب کنند.

علاوه بر تعهدنامه حمایت مالی ، رضایت نامه والدین برای ادامه تحصیل افراد زیر 18 سال لازم و ضروری است.

بررسی هدف واقعی متقاضی تحصیل در استرالیا برای اخذ ویزای دانشجویی

هدف متقاضی باید اقامت موقت برای تحصیل در استرالیا باشد. تمام پرونده های درخواست ویزای تحصیلی استرالیا از این نظر مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین GTE هر دانشجو ارزیابی می شود تا مشخص شود هدف اصلی متقاضی تحصیل در استرالیا است نه اقامت در این کشور.

مواردی که مورد بررسی قرار می گیرد :

  • شرایط متقاضی از نظر تحصیلی
  • سابقه کاری
  • وضعیت مالی
  • هدف از ادامه تحصیل
  • سابقه کوچ یا اقدام برای آن
  • سایر موارد مرتبط

شرایط مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی در استرالیا

متقاضی باید اثبات کند توان مالی ادامه تحصیل در استرالیا را دارد ، در غیر این صورت ویزای دانشجویی رد خواهد شد.

برای اثبات شرایط مالی مناسب جهت تحصیل در استرالیا مدارک زیر لازم است :

  • مدرکی که نشان دهد هزینه تحصیل ، بیمه ، حداقل یک سال زندگی و بلیط رفت و برگشت به استرالیا برای متقاضی وجود دارد.
  • مدارک منابع مالی یعنی دانشجو و یا حامی مالی او چه مقدار و از چه منبعی درآمد کسب می کنند. این درآمد باید به گونه ای باشد که بتواند هزینه ها را پوشش دهد.

هزینه های زندگی در استرالیا

درحال حاضر هزینه زندگی در استرالیا به صورت زیر در نظر گرفته می شود :

  • هزینه زندگی برای دانشجو 24505 دلار استرالیا
  • هزینه زندگی برای همسر 8574 دلار استرالیا
  • هزینه زندگی برای فرزند 3670 دلار استرالیا

در صورتی که فرزند بالای پنج سال باشد باید هزینه تحصیل در مدرسه حداقل سالی 8 هزار دلار را در نظر گرفت.

بیمه درمانی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا داشتن بیمه درمانی برای کل دوره تحصیل الزامی است. این بیمه باید از شرکت های مورد تایید سفارت خریداری شود. در صورت خواست متقاضی دانشگاه ها این بیمه را برای آنان خریداری می کنند. موسسه راد خرید بیمه دانشجویی با مبلغ ارزانتر از دانشگاه برای متقاضیان خود انجام می دهد.

مبلغ بیمه بسته مدت آن و وضعیت تاهل متفاوت است. به طور مثال بیمه یک سال دانشجوی مجرد حدود 560 دلار استرالیا ، برای دانشجو متاهل که فرزند ندارد 2920 دلار استرالیا و برای دانشجویی که فرزند هم دارد 5120 دلار استرالیا است.

بیمه درمانی لازم ویزای تحصیلی استرالیا
بیمه درمانی لازم ویزای تحصیلی استرالیا

آزمایشات پزشکی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

از جولای 2016 دانشجویان ایرانی و چندین کشور دیگر نیاز به انجام آزمایشات پزشکی ندارند. مگر برخی رشته های خاص مانند گروه درمان که در حین تحصیل ،  کارورزی در بیمارستان و کلینیک ها دارند و یا رشته های آموزشی که کار با کودکان و دانش آموزان خواهند داشت.

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل کنید.

تحصیل در استرالیا و اجازه کار

دانشجویان در مدت تحصیل در استرالیا اجازه کار را به صورت بیست ساعت در هفته یا تمام وقت را دارا می باشند. بستگی به دوره تحصیلی مانند دانشجویان دوره های تحقیقاتی و همراهان دانشجویان ارشد و دکترا یا تعطیلات ما بین ترم ، مدت اجازه کار از ۲۰ ساعت در هفته تا نامحدود می باشد.

کارهای عادی ، حرفه ای و تخصصی از جمله زمینه های کاری برای دانشجویان می باشد. دستمزدها متفاوت است و می توانند هزینه زندگی و در بعضی موارد قسمتی یا همه شهریه دانشگاه را برای تحصیل در استرالیا پوشش دهد.

مراکز کاریابی ، مرکز کاریابی دانشگاه ، روزنامه های محلی و شهری ، دوستان و خویشان ، و سایت های همچون seek.com.au ، ابزارهایی برای یافتن کار می باشند.

در این مقاله تلاش داشتیم تا شما را با مهم ترین اطلاعات مربوط به ویزای تحصیلی استرالیا آشنا کنیم و امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد.