لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

شرایط لازم برای پذیرش با بورسیه در مقطع دکترا

بورس دکترا

بورس دکترا: گرفتن دکترا یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین دستاورد هایی است که دانشجویان در سراسر دنیا می توانند به آن دست پیدا کنند و معمولا زمانی که افراد علاقه به تحصیل و علم دارند تا این مقطع ادامه می دهند تا بتوانند به یکی از بالاترین پله های تحصیلی دست پیدا کنند. اما مشکل بزرگی که برای تحصیل در استرالیا و پیش رفتن تا مقطع دکترا وجود دارد هزینه بالای آن است که بسیاری از دانشجویان را از این کار منصرف میکند.

اما بورس دکترا، یکی از مهم ترین راه هایی است که شما میتوانید از طریق آن هزینه های تحصیل خود در مقطع دکترا را تا حد زیادی پایین بیاورید. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با بورسیه دکترا در استرالیا و موضوعات مهمی که باید در این باره بدانید آشنا کنیم.

 

بورسیه دکترا چیست؟

همانطور که میدانید تحصیل در هر کشور و هر دانشگاهی هزینه های زیادی دارد. اما دانشگاه های مختلف در سراسر دنیا به دنبال دانشجویان نخبه، باهوش و نابغه هستند و تا از طریق آموزش به این دانشجویان و به موفقیت رسیدن آنها، به آمار درخشان دانشگاه خودشان اضافه کنند. اکثر دانشگاه های رده بالا در دنیا دانشجویان با استعداد خود را بورس میکنند تا این دانشجویان بتوانند تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهند.

بورس دکترا به نوعی فاند گفته می شود که دانشگاه های مختلف در اختیار دانشجویانی قرار میگیرد که بالاترین نمره ها را در دوره تحصیل در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه خود کسب کرده باشند. این دانشجویان توسط این فاند ها می توانند بدون پرداخت هزینه های زیاد و با هزینه کمتر مقطع دکترای خود را بگذرانند.

 

بورس دکترا در استرالیا

استرالیا در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدار ترین کشور هایی که دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای تحصیل به آن سفر میکنند شناخته می شود. دانشگاه های استرالیا از نظر کیفی استاندارد های بالایی برای تحصیل در مقطع دکترا دارند و این باعث می شود که در صورتی که دکترای خود را در این کشور میگیرید در جهان اعتبار بالایی داشته باشید. اگر قصد دارید که دوران تحصیل خود در مقطع دکترا را در این کشور بگذرانید و قصد گرفتن فاند یا بورس دکترا را دارید باید چند نکته مهم را بدانید.

بورسیه دکترا در استرالیا
بورسیه دکترا در استرالیا

انواع بورس های دکترا در استرالیا

بورس های دولتی

  1. Australia Awards Scholarships
  2. Australian Government Research Training Program
  3. Destination Australia

بورسیه های دانشگاهی

  1. بورسیه‌ های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی
  2. بورسیه های بین المللی دانشگاه مکواری
  3. بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن
  4. بورسیه های بین المللی دانشگاه آدلاید
  5. بورسیه های تحصیلات تکمیلی بین المللی دانشگاه فلیندرز
  6. بورسیه قائم مقام دانشگاه چارلز داروین برای دانشجویان مستعد
  7. بورسیه دانشجویان بین المللی دانشگاه نیوساوت ولز

 

شرط های لازم برای اخذ بورس دکترا

1: ریز نمرات بالا

دکترا مقطعی از دانشگاه است که تعداد بسیار محدودی نسبت به دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن تحصیل می کنند. دلیل این موضوع هم این است که شما باید به سطحی از نبوغ و هوش رسیده باشید تا بتوانید بهترین نمره ها را برای تحصیل در این مقطع کسب کرده باشید. از مهم ترین شروطی که باید برای بورس دکترا داشته باشید، ریز نمرات بسیار عالی و بالا است.

2: آزمون زبان

زمانی که شما قرار است در یک کشور انگلیسی زبان تحصیلات مقطع دکتری خود را ادامه دهید باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید. از شروط دیگر برای بورس دکترا این است که باید حتما در آزمون های مختلف زبان نمره بالایی داشته باشید. این نمره در آزمون آیلتس که از معتبر ترین آزمون های زبان است، نمره 7 را کسب کرده باشید.

3: مقاله در ISI

مجله ISI به عنوان یکی از مهم ترین مجلات در دنیا شناخته می شود که جدید ترین، مهم ترین و کاربردی ترین مقالات علمی جهان به صورت روزانه در این مجله منتشر می شود. بدون شک مهم ترین شرط شما برای اخذ بورس دکترا چاپ شدن یک یا چند مقاله از شما در ISI منتشر شده باشد. در ویدیو زیر می توانید توضیحات کاملی درباره ISI مشاهده کنید.

 4: نتایج آزمون های Casper، GMAT، GRE و …

جدا از آزمون های زبان انگلیسی، شما باید برای تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا آزمون های علمی دیگری را نیز پشت سر گذاشته باشید. آزمون Casper، آزمون GMAT و آزمون GRE از مهم ترین و شناخته شده ترین این آزمون ها می باشد. از شروط دیگر برای بورس دکترا در استرالیا می توان به این آزمون ها اشاره کرد. برخی از دانشگاه ها در نمره خوب در این آزمون ها را لازم می دانند اما در صورت لازم نبودن آن نیز نمره بالا در این آزمون ها کمک بسیار زیادی به شما در اخذ بورسیه دکترا می کنند.

5: سابقه کار

کار دانشجویی در استرالیا یکی از موضوعاتی است که قوانین خاصی دارد ولی می تواند به خوبی در کسب درآمد در این کشور کمک کند. اما جدا از آن کمک اصلی آن، داشتن سابقه کار یا حتی کارآموزی در کشور استرالیا می تواند به شما در اخذ بورس دکترا کمک کند.

6: خدمات اجتماعی

از شروطی که واجب نیست اما می تواند به شما در اخذ بورس کمک کند، انجام انواع خدمات اجتماعی مختلف به صورت داوطلبانه می باشد.

7: افتخارات ورزشی، هنری، علمی، فرهنگی و …

یکی از موضوعات دیگری که می تواند کمک بسیار زیادی به شما در زمینه بورسیه تحصیلی دکترا بکند، داشتن انواع افتخارات مهم در سطح کشور یا بین المللی است که باعث میشود احتمال پذیرش شما بالاتر برود. این افتخارات طیف گسترده ای دارد. از قهرمانی های مختلف ورزشی تا ثبت یک اختراع یا کسب رتبه در جشنواره ها و المپیاد های مختلف علمی و … همه افتخاراتی هستند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند.

هزینه های بورس دکترا و تحصیل در مقطع دکترا
هزینه های بورس دکترا و تحصیل در مقطع دکترا

هزینه بورس دکترا؛ در صورت بورس دکترا شدن چقدر باید هزینه کنیم؟

زمانی که شما برای بورسیه دکترا در استرالیا اقدام می کنید باید یک هزینه 620 دلاری برای بررسی مدارک خود پرداخت کنید. در صورتی که درخواست شما برای فاند قبول شود و شما برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا پذیرفته شوید برخی از هزینه های شما که بخش بزرگی از هزینه های تحصیل شماست از بین میرود.

بورسیه تحصیلی دکترا از 1,000 تا 35,000 دلار استرالیا شهریه دانشگاه شما برای دکترا را می پردازد که این هزینه بسیار زیاد از گردن شما برداشته شود. بورسیه های دولتی نیز سالانه 1,000 تا 15,000 دلار استرالیا را به عنوان جایزه تقدیر در اختیار دانشجویان قرار می دهد. اما هزینه هایی که شما باید در زمان دکترا در استرالیا بپردازید عبارتند از:

  • هزینه خرید بلیط و ورود به استرالیا و همچنین خروج از این کشور
  • هزینه پوشش بیمه سلامت دانشجو
  • هزینه های زندگی (اسکان – خورد و خوراک – هزینه های شخصی)
  • هزینه های رفت و آمد شما تا دانشگاه و منزل یا انجام پروژه های کشوری و بین المللی
  • خرید لوازم و وسایل مربوط به تحصیل مثل کتاب و لوازم التحریر برای مطالعه
  • هزینه تحصیل در ترم تابستان دانشگاه (در صورتی که قصد برداشتن ترم تابستان را داشته باشید.)

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با بورس دکترا آشنا کنیم تا اگر قصد اقدام برای بورسیه دکترا را دارید، به طور کامل با آن آشنا باشید. برای سوالات بیشتر نیز می توانید به پشتیبان موسسه پیام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *