لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا فرصت شغلی بهتری دارند؟

آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا فرصت شغلی بهتری دارند؟

آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا فرصت شغلی بهتری دارند؟ مسئله کار در استرالیا در زمان تحصیل در استرالیا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای دانشجویان بین المللی اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از فراد دوست دارند تا درباره آن بدانند. کار دانشجویی در استرالیا بسیار رایج می باشد و بسیاری از افراد این کار را برای کسب درآمد در زمان تحصیل و کاهش هزینه های تحصیل خود برای خانواده انجام می دهند و دانشجویان بین المللی نیز اهمیت زیادی برای آن قائلند. اما یکی از مشکلاتی که دانشجویان بین المللی دارند این است که فکر می کنند نسبت به استرالیایی ها نمیتوانند راحت در جایی استخدام شوند. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با این موضوع آشنا کنیم و پاسخ سوال «آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا فرصت شغلی بهتری دارند؟» را به شما بدهیم.

 

آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا فرصت شغلی بهتری دارند؟

تحصیل در دانشگاه های استرالیا به شما برای دریافت یک شغل ، فرصت بهتری ارائه می دهد؟ یک مطالعه جدید از سوی انجمن بین المللی مدیران استرالیا نشان می دهد که دانشجویان بین المللی از دانشگاه های استرالیا به طور کامل به همانند همتایان داخلی خود مشغول به کار هستند. بنابراین، اگر شما به دنبال یک مدرک هستید که به شما کمک کند تا به یک شغل برسید، چرا در استرالیا به دنبال آن نمی گردید؟ در زیر به سوالات کلیدی این نظرسنجی پاسخ می دهیم و نشان می دهیم که برای دانشجویان بین المللی که از موسسات استرالیا فارغ التحصیل می شوند، چه موقعیت هایی وجود دارد.

 

نظر دانشجویان بین المللی در استرالیا

همانطور که در مقاله معایب تحصیل در استرالیا خوانده اید، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی رخ دهد این است که ممکن است در رقابت با یک فرد بومی و استرالیایی در استخدام شدن برای کار های مختلف انتخاب نشوید و برای فرد استرالیایی امتیازی اضافه شود. البته این موضوع از نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی در استرالیا عنوان شده است. در صورتی که کار در استرالیا بسیار زیاد است و سالانه درصد بیکاری نیز در این کشور کاهش دارد. این موضوع باعث می شود که درصد اشتغال پس از فارغ التحصیلی نیز در این کشور بالا باشد.

 

آیا این مطالعه واقعا بیانگر نماینده دانشجویان بین المللی در استرالیا است؟

به طور خلاصه، بله. پاسخ دهندگان این نظرسنجی از 143 ملیت مختلف برگزیده شده اند. 10 کشور برتر در پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های استرالیا بیش از 60 درصد از جامعه نمونه را تشکیل می دهند، به این معنی که نتایج برای نمایش الگوها، بسیار دقیق است.

 

بنابراین، چه تعداد از فارغ التحصیلان استخدام شده اند ؟

این نظرسنجی نشان داد که 79 درصد از دانشجویان در سه سال بعد از فارغ التحصیلی در یک شغل تمام وقت کار می کنند. کمی بیشتر از 6 % به تحصیلات عالی مشغول هستند و 4٪ خود را به عنوان کارآفرین خود معرفی کردند. این بدان معنی است که تقریبا نه نفر از ده نفر فارغ التحصیل بین المللی از دانشگاه های استرالیا در سه سال پس از فارغ التحصیلی یا مشغول کارند یا تحصیل. آیا این مقدار کم است؟

فارغ التحصیلان بین المللی از دانشگاه های استرالیا

در بالا ، تنها 4 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بیان کردند که بیکار هستند و به دنبال اشتغال کامل هستند. جالب توجه است، در سال 2015، 3.4 درصد از فارغ التحصیلان داخلی استرالیا علی رغم اخذ یک مدرک لیسانس، بیکارند و این ثابت می کند که دانشجویان بین المللی درصد بیکاری مشابهی دارند.

 

آیا دانشجویان برای کار خود در استرالیا می مانند؟

نه همه آنها. در واقع، حدود 50 درصد از دانشجویان تصمیم گرفتند به کشور خود بازگردند و 4 درصد به کشور دیگری غیر از استرالیا رفتند. با این حال، 46٪ در استرالیا باقی می مانند، بنابراین مطمئنا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های استرالیا، فرصت استخدام در کشور وجود دارد.

فارغ التحصیلان بین المللی از دانشگاه های استرالیا

این نظرسنجی نشان می دهد که فارغ التحصیلان پاکستان، چین و هند بیشتر در استرالیا باقی خواهند ماند، اما فارغ التحصیلان اندونزی، سنگاپور، ویتنامی و مالزی احتمال بیشتری برای بازگشت به کشور خود برای جستجوی شغل دارند.

 

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی چقدر درآمد دارند؟

نکته مهم این بود که اگر فارغ التحصیلان بین المللی استرالیا به کشور خود برگردند، معمولا درآمد بیشتری نسبت به حقوق محلی آن کشور کسب می کنند. البته این مقدار بسته به کشورهای مختلف متفاوت بود. به عنوان مثال، حقوق و دستمزد 2,800 هزار دلار در بوتان وجود دارد، اما در نروژ به حداکثر 92000 دلار می رسد. شایع ترین صنایع برای کار عبارت بودند از: خدمات مالی و بیمه، مراقبت های بهداشتی و اجتماعی، آموزش و پرورش و خدمات علمی / فنی.

 

آیا دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا استخدام شوند؟

فارغ التحصیلان بین المللی از دانشگاه های استرالیا

تا به این جا همه چیز عالی بوده و اعداد و ارقام بسیار مناسب بودند، اما آن ها در وهله اول چگونه کار پیدا کردند؟ حدود 40٪ از فارغ التحصیلان در این نظرسنجی، دانشگاه به آن ها در پیدا کردن شغل کمک کرده است. این درصد بسته به ملیت فارغ التحصیل متفاوت بود. به عنوان مثال، تقریبا 62٪ دانشجویان هندی از خدمات شغلی دانشگاه خود استفاده می کردند.

از جمله محبوب ترین خدمات شغلی ارائه شده توسط دانشگاه به فارغ التحصیلان، کارگاه آموزشی نوشتن CV بود، که 63% شرکت کنندگان در نظر سنجی از آن استفاده کرده بودند. 54٪ در نمایشگاه های شغلی حضور داشتند و 36٪ از کلینیک های مشاوره ای استفاده کردند. در مجموع، 70 درصد از فارغ التحصیلانی که از خدمات حرفه ای در یک دانشگاه استرالیا استفاده می کردند، با این که دانشگاه با کارفرمایان همکاری داشت، راضی بودند.

آیا تمامی موارد یاد شده شما را برای ادامه تحصیل در استرالیا متقاعد نکرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، برای دریافت راهنمایی های بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با آمار مربوط به استخدام دانشجویان بین المللی در استرالیا آشنا کنیم.

منبع : www.hotcoursesabroad.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *