لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

نحوه دریافت بورس تحصیلی کشور استرالیا2020

نحوه دریافت بورس تحصیلی کشور استرالیا-min

نحوه دریافت بورس تحصیلی کشور استرالیا

در اینجا با طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند ، وجود دارد که می تواند کمک مالی برای تحصیل شما باشد. برای بورس های تحصیلی رقابت شدیدی وجود دارد ، بنابراین نباید تمام امیدهای خود را برای دریافت بودجه به یادگار بگذارید ، اما آنها قطعاً ارزش تحقیق دارند.

انواع بورس های تحصیلی در استرالیا

بورس های تحصیلی ممکن است کمک های مالی با:

شهریه شما

هزینه های اقامت و زندگی شما

هم شهریه و هم هزینه های زندگی

برخی بورس های تحصیلی کل دوره این هزینه ها را برای مدت دوره شما پوشش می دهد ، در حالی که برخی دیگر بخشی از کل هزینه را تأمین می کنند ، هزینه های مربوط به مدت یک سال را تحت پوشش قرار می دهند و یا برای دریافت کمک های مالی یک وجهی را ارائه می دهند.

بیشتر بورس های تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشگاهی است ، اگرچه بودجه خاصی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که نیاز مالی دارند نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که برخی از بورسیه ها فقط به دانشجویان کشورهای خاصی محدود می شود ، در حالی که برخی دیگر ممکن است مربوط به یک دوره خاص ، رشته تحصیلی یا سطح تحصیلات (مثلاً دوره های کارشناسی ارشد) باشد.

نکات مربوط به بورس تحصیلی

رویکردهای خاصی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که شانس شما برای گرفتن بورس تحصیلی را افزایش می دهد:

تحقیق در بورس های تحصیلی را در اسرع وقت شروع کنید: لیستی از کلیه ارائه دهندگان بورس تحصیلی بالقوه و کلیه بورسیه هایی که برای آنها واجد شرایط هستید ، تهیه کنید ، از جمله هزینه هایی که آنها را پوشش می دهد ، الزامات درخواست و مهلت برنامه. توجه داشته باشید که برخی بورسیه های مؤسسه نیازی به درخواست ندارند. وقتی درخواست دوره خود را می کنید به طور خودکار در نظر گرفته می شوید.

اطمینان حاصل كنید كه تمام اسناد و مدارك مورد نیاز را تهیه می كنید: مستندات ممكن است شامل نسخه های دانشگاهی ، نامه پیشنهادی و منابع باشد. اطمینان حاصل کنید که نسخه های معتبر و ترجمه شده را در صورت لزوم به دست آورید.

صلاحیت خود را برای هر بورس تحصیلی بررسی کنید: برخی از بورسیه ها فقط برای دانشجویان بین المللی از کشورهای خاص در دسترس است ، در حالی که برخی دیگر ممکن است مربوط به یک دوره خاص ، رشته تحصیلی یا سطح تحصیلات باشد (ممکن است برخی از بورسیه های تحصیلی را پیدا کنید که محدود به دانشجویان آلمانی است که مشغول موسیقی هستند. ، مثلا).

اطمینان حاصل کنید که شما تمام معیارهای لازم را رعایت کرده اید: برخی بورس های تحصیلی الزامات اضافی (مانند ارسال مقاله یا بیانیه شخصی) را دارند و شرایط و ضوابط سخت (مانند محدودیت و مهلت کلمه) دارند ، بنابراین حتماً همه موارد خوب را مطالعه کنید. قبل از پر کردن روی فرم درخواست چاپ کنید.

درخواست شما باید توسط شخصی که به زبان انگلیسی مسلط است بررسی شود: کمیته های بورس تحصیلی ممکن است از برنامه شما غافل شوند اگر حاوی اشتباهات دستور زبان یا هجی باشد.

درخواست هر چه بیشتر بورس تحصیلی را بدهید: حتی اگر برخی بورسیه ها مبلغ کمتری دارند ، هر نوع بودجه به هیچ وجه بهتر از بودجه نیست. در صورت عدم موفقیت یا در صورت دریافت بورس تحصیلی که دریافت می کنید ، کل دوره خود را در سالهای آینده مجدداً تکرار نکنید.

در مورد برنامه ها کمک بخواهید: اگر سؤالی در مورد صلاحیت خود یا الزامات برنامه دارید ، با موسسه یا سازمان ارائه دهنده بورس تحصیلی قبل از درخواست تماس بگیرید.

بورس های تحصیلی در استرالیا

بورس های تحصیلی ممکن است توسط گروه های زیر ارائه شود:

موسسه آموزشی استرالیا شما: با بورس های تحصیلی بین المللی در سراسر موسسه و مخصوص دانشکده ها ، با تیم دانشجویان بین المللی تماس بگیرید یا از طریق وب سایت آنها جستجو کنید. موسسات بزرگتر معمولاً دارای یک بانک اطلاعاتی بورس های تحصیلی هستند که به شما امکان می دهد اطلاعات خود را وارد کنید.

ارائه دهنده محل اقامت شما: برخی دانشکده های مسکونی و سایر ارائه دهندگان اقامتی برای کمک به هزینه های اقامت بورس های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

دولت استرالیا: دولت استرالیا طیف وسیعی از بورس های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی تحت برنامه جوایز استرالیا برای هر دو موفقیت و پیشرفت ، اعم از جوایز Endeavour ، بورسیه های جوایز استرالیا ، بورسیه های جوایز اقیانوس آرام ، جوایز اقیانوسیه و جوایز استرالیا دریافت می کند.

ادارات دولتی در کشور خود: می توانید با مقامات ذیربط در داخل کشور یا کنسولگری کشور خود در استرالیا تماس بگیرید.

موسسه آموزشی شما در کشور خود: موسسه آموزشی فعلی شما ممکن است بورسیه ها و بورس های تحصیلی ارائه دهد ، به خصوص اگر شما در استرالیا قصد تعویض یا تحصیل در خارج از کشور دارید.

سازمانها: این شامل سازمانهای ذیربط مستقر در استرالیا و کشور اصلی شما و همچنین سازمانهای بین المللی از جمله خیرین ، انجمنهای صنفی و شرکتهای بزرگ می باشد.

نحوه دریافت بورس تحصیلی کشور استرالیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به اخذ بورس تحصیلی برای کمک به هزینه تحصیل در استرالیا هستند. در این مقاله ، ما نکات و توصیه هایی برای کمک به برنامه های کمک هزینه تحصیلی خود را برای شما ارائه می دهیم و شانس دریافت اسپانسر را افزایش می دهید.

در زندگی جامعه شرکت کنید

در حالی که بسیاری از بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی مبتنی بر شایستگی دانشگاهی یا نیاز مالی است ، به یاد داشته باشید که برخی بورسیه ها برای مشارکت در جامعه اهدا می شوند. این شامل خدمات جامعه یا شرکت در گروه های جامعه ، کلوپ ها و تیم های ورزشی است. مؤسسات استرالیا غالباً به دنبال دانشجویانی هستند که در جامعه خود فعال هستند و مهارتهای رهبری را نشان می دهند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در نامه تحت پوشش بورس تحصیلی خود ، هرگونه فعالیت مرتبط را ذکر کنید. حتی اگر متقاضی دریافت بورس تحصیلی برای نیازهای تحصیلی یا مالی هستید ، مشارکت جامعه می تواند درخواست شما را بهبود ببخشد.

درخواست هر چه بیشتر بورسیه تحصیلی را بدهید

فرصت های بورس تحصیلی زیادی در استرالیا وجود دارد ، بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان درخواست کنید. جستجوی خود را در موسسات آموزش محدود نکنید – بورسیه های تحصیلی ممکن است توسط کالج های مسکونی ، دولت استرالیا ، سازمان های بین المللی و ادارات دولتی در کشور خود نیز ارائه شود. بورسیه های دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی اغلب توسط دانشکده های خاص (مثلاً دانشکده علوم) اعطا می شود ، بنابراین حتما با دانشکده خود تماس بگیرید. بسیاری از آنها فقط برای دانشجویان ورودی دوره های خاص که از کشورهای خاصی هستند (به عنوان مثال دانشجویان آمریکای لاتین که در حال گردشگری یا دانشجویان هندی هستند که مشاغل تجاری را می آموزند) در دسترس هستند.

در مورد برنامه ها کمک بخواهید

برنامه های بورسیه تحصیلی شما بسیار مهم هستند – آنها اغلب تنها وسیله اعطای بورس تحصیلی هستند ، بنابراین مهم است که درخواست شما روشن و بدون خطا باشد. متأسفانه ، یک اشتباه ساده ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. اشتباهات رایج مربوط به موضوعات املا و دستور زبان ، عدم تفصیل و ارائه ضعیف است. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه هنگام درخواست بورس تحصیلی ، از یک منبع معتبری که به زبان انگلیسی مسلط است ، بخواهید درخواست شما مانند یک دوست ، والدین یا معلم را بررسی کند.

معیارهای بورس تحصیلی را با دقت بخوانید

قبل از درخواست بورس تحصیلی ، بررسی کنید که هر آنچه را که لازم است ارائه کرده اید. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما مهلت را ملاقات می کند ، به کلیه سؤالات پرسیده شده با جزئیات کافی پاسخ می دهد ، حدود واژگان را برآورده می کند و با هرگونه مستندات پشتیبانی مورد نیاز همراه است. اسناد پشتیبان ممکن است شامل بیانیه شخصی ، نامه پیشنهادی ، سابقه اشتغال شما ، منابع یا مدرک زبان انگلیسی باشد. به یاد داشته باشید که برخی از اسناد ممکن است نیاز به تأیید یا ترجمه داشته باشند. اگر در مورد برنامه خود سؤالی دارید ، قبل از ارسال باید از ارائه دهنده بورس تحصیلی بپرسید تا مطمئن شوید که به درستی درخواست کرده اید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *