لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه گریفیث

دانشگاه گریفیث

دانشگاه گریفیث: استرالیا در حال حاضر به یکی از بهترین انتخاب ها در میان کشور هایی دانشجویان برای تحصیل به آنها سفر میکنند تبدیل شده است. دانشگاه های با کیفیت استرالیا یکی از مهم ترین دلایل میزان بالای اعزام دانشجو به استرالیا می باشد. دانشگاه گریفیث یکی از دانشگاه های بسیار عالی در استرالیا می باشد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه گریفیث استرالیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد تحصیل در استرالیا و این دانشگاه را داشتید بتوانید همه چیز را درباره تاریخچه، هزینه تحصیل، بورسیه تحصیلی و رشته های تحصیلی این دانشگاه آشنا کنیم.

 

Table of Contents

دانشگاه گریفیث (Griffith University)

دانشگاه گریفیث یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در جنوب شرقی کوئینزلند در سواحل شرقی استرالیا است. گریفیث که به طور رسمی در سال 1971 تأسیس شد، درهای خود را در سال 1975 باز کرد و اولین مدرک استرالیا در علوم محیطی و مطالعات آسیایی را معرفی کرد.

این دانشگاه به افتخار سر ساموئل واکر گریفیث، که دو بار نخست وزیر کوئینزلند و اولین رئیس دادگاه عالی استرالیا بود، نامگذاری شده است. سر ساموئل گریفیث نقش مهمی در فدراسیون استرالیا ایفا کرد و نویسنده اصلی قانون اساسی استرالیا بود.

این دانشگاه که در ناتان به عنوان یک پردیس منفرد متشکل از 451 دانشجو افتتاح می شود، اکنون دارای پنج پردیس است که در سه شهر قرار دارند، که بزرگترین آنها پردیس Gold Coast در Southport و پردیس Nathan در بریزبن هستند. پردیس‌های Mount Gravatt و South Bank نیز در بریزبن واقع شده‌اند، در حالی که پردیس Logan در Meadowbrook است.

گریفیث حدود 50000 دانشجو دارد و مجموعه کاملی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحقیقاتی را در زمینه های بازرگانی و دولتی، جرم شناسی و حقوق، آموزش، مهندسی و فناوری اطلاعات، محیط زیست، برنامه ریزی و معماری، بهداشت، علوم انسانی و زبان، موسیقی، ارائه می دهد. علم و هوانوردی و هنرهای تجسمی و خلاق. این یک دانشگاه سرسبز و یکی از اعضای IRU است.

در نظرسنجی تجربه دانشجویی در سال 2021، دانشگاه گریفیث نهمین رتبه بالاتر رضایت دانشجو را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا و سومین رتبه بالاتر رضایت دانشجو را در بین تمام دانشگاه‌های دولتی کوئینزلند با امتیاز رضایت کلی 77.2 به ثبت رساند.

از سال 2012، دانشگاه گریفیث بیش از هر دانشگاه دیگر استرالیا جوایز استرالیایی را برای تدریس در دانشگاه دریافت کرده است. گریفیث دارای بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته و کارکنان آکادمیک است، از جمله پروفسور بازنشسته سال 2017 استرالیا، آلن مکی سیم و داینش پالیپانا، استرالیایی سال 2021 کوئینزلند.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه گریفیث

  • تاریخ تاسیس: 1971 میلادی
  • صدراعظم: اندرو فریزر (Andrew Fraser)
  • معاونت صدراعظم: کارولین ایوانز (Carolyn Evans)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 4,000 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 49,269 نفر

پردیس های دانشگاه گریفیث

دانشگاه دارای پنج پردیس است که قدیمی ترین آن Nathan در شهر بریزبین مرکز ایالت کویئیزلند است و بزرگترین پردیس آن Gold Coast که درشهر گلد کوست ( فاصله این شهر با بریزبین 66 کیلومتر) می باشد. سه پردیس بعدی به نام های : Mount Gravatt و South Bank در بریزبین، Logan درشهر لوگان (فاصله این شهر با بریزبین 47 کلیومتر).

رتبه دانشگاه گریفیث

دانشگاه گریفیث طبق رتبه بندی QS و رتبه بندی تایمز در 450 دانشگاه اول دنیا قرار دارد. همچنین در بین 50 دانشگاه اول بین دانشگاه های زیر 50 سال می باشد. این دانشگاه دو سال متمادی است که رتبه یک در رشته تربیت معلمی یا Teaching را در استرالیا کسب می کند.

درباره دانشگاه گریفیث
درباره دانشگاه گریفیث

تاریخچه دانشگاه گریفیث

در سال 1965، 174 هکتار (430 هکتار) از بوته زارهای طبیعی در ناتان برای یک محوطه دانشگاهی جدید اختصاص داده شد. در ابتدا، این سایت قرار بود بخشی از دانشگاه کوئینزلند باشد، که تقاضای زیادی در علوم انسانی و علوم اجتماعی داشت.

در سال 1970، یک موسسه عالی جدید مطرح شد و از تئودور بری (بعدها سر تئودور بری) توسط دولت کوئینزلند درخواست شد تا موسسه دیگری را برای بریزبن و سومی را برای ایالت ایجاد کند. پس از چندین ماه بحث، دولت در 24 دسامبر 1970 اعلام کرد که بری ریاست کمیته ای را بر عهده خواهد داشت که مسئول تأسیس دانشگاه گریفیث است.

در 30 سپتامبر 1971، دولت کوئینزلند به طور رسمی دانشگاه گریفیث را با تصویب قانون دانشگاه گریفیث در سال 1971 ایجاد و به رسمیت شناخت. در 5 مارس 1975، دانشگاه گریفیث شروع به تدریس 451 دانشجو در چهار مدرسه کرد: مطالعات محیطی استرالیا، علوم انسانی، مطالعات آسیایی مدرن. و علم. دانشگاه با رویکرد “مبتنی بر مشکل” و نه انضباطی، در طراحی و تحقیق دوره متمایز بود.

 

دانشکده های دانشگاه گریفیث

دانشگاه نامبرده دارای چهار گروه علمی است که با دارا بودن دانشکده ها و کالج های مختلف رشته های متعددی را ارائه می دهد:

گروه هنر، آموزش و حقوق

  • School of Criminology
  • School of Education
  • School of Humanities
  • School of Languages
  • Griffith Law School
  • Queensland College of Art
  • Griffith Film School
  • Queensland Conservatorium

گروه تجارت

  • Department of Accounting, Finance and Economics
  • Department of Employment Relations and Human Resource
  • Department of International Business
  • Department of marketing
  • Department of Tourism, Sport and Hotel Management
  • School of Government and Intentional Relation

گروه بهداشت

  • School of Allied Health Sciences
  • School of Applied Psychology
  • School of Dentistry and oral Health
  • School of Human Services and Social work
  • School of Medical Science
  • School of Medicine
  • School of Nursing and Midwifery
  • School of Pharmacy

گروه علوم

  • School of Engineering
  • School of Environment
  • School of Natural Sciences
  • School of Information and Communication Technology

 

هزینه های تحصیل در دانشگاه Griffith

هزینه تحصیل در استرالیا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید پیش از ارسال درخواست برای هر دانشگاهی آن را بررسی کنید. شما باید هزینه های شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در استرالیا را بررسی کنید که ببینید می توانید در مدت تحصیل دانشجوی خود در استرالیا این هزینه ها را بکنید. این مدارک مربوط به تمکن مالی شما در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پذیرش تحصیلی اهمیت بسیار بالایی دارد.

برای اینکه بتوانید هزینه های شهریه و تحصیل در دانشگاه گریفیث را بدانید باید وارد این سایت شوید و یوزر خودتان را درست کنید تا بتوانید با انتخاب رشته مورد نظر و ترم مورد نظر خودتان هزینه محاسبه شده را بررسی کنید. برای لاگین کردن در اکانت myGriffith می توانید اینجا کلیک کنید. البته دقت کنید که در کنار این هزینه باید هزینه های زندگی در استرالیا را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه تحصیل در Griffith University
هزینه تحصیل در Griffith University

بورسیه های دانشگاه گریفیث

این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه های استرالیا بورسیه های متفاوتی در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا به دانشجویان ممتاز و فعال بین المللی ارائه می دهد.

 

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه گریفیث

گروه رشته های معماری، ساختمان و برنامه ریزی (architecture, construction and planning)

معماری (Architecture) مهندسی عمران (Civil engineering) مدیریت ساخت و ساز (Construction management)
برنامه ریزی شهری و محیطی (Urban and environmental planning)

 

گروه رشته های تجارت و دولت (Business and government)

حسابداری و قانون تجارت (Accounting and business law) مطالعات آسیایی (Asian studies) کسب و کار (Business)
تجارت (Commerce) اقتصاد (Economics) روابط استخدامی و منابع انسانی (Employment relations and human resources)
روابط استخدامی و منابع (Employment relations and human resources) کارآفرینی (Entrepreneurship) مدیریت رویداد (Event management)
امور مالی (Finance) برنامه ریزی مالی (Financial planning) دولت و روابط بین الملل (Government and international relations)
سیستم های اطلاعاتی (Information systems) تجارت بین المللی (International business) لجستیک و مدیریت زنجیره تامین (Logistics and supply chain management)
مدیریت (Management) بازار یابی (Marketing) MBA
املاک و مستغلات (Property and real estate) مدیریت دولتی (Public administration) تحلیل سیاست عمومی (Public policy analysis)
مدیریت ورزش (Sport management) کسب و کار پایدار (Sustainable business) گردشگری و مهمان نوازی (Tourism and hospitality)

 

گروه رشته های جرم شناسی و حقوق (Criminology and law)

جرم شناسی و عدالت کیفری (Criminology and criminal justice) امنیت سایبری (Cyber security) حقوق (Law)

 

گروه رشته های آموزشی (Education)

آموزش بزرگسالان و حرفه ای (Adult and vocational education) مطالعات اوتیسم (Autism studies) آموزش در دوران کودکی (Early childhood education)
آموزش ابتدایی یا متوسطه (Primary or Secondary Education) آموزش با نیازهای ویژه (Special needs education)

 

گروه رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات و هوانوردی (Engineering, IT and aviation)

هواپیمایی (Aviation) سیستم های اطلاعات کسب و کار و مدیریت فناوری اطلاعات (Business information systems and IT management) مهندسی عمران (Civil engineering)
علوم کامپیوتر (Computer science) امنیت سایبری (Cyber security) مهندسی برق و الکترونیک (Electrical and electronic engineering)
مهندسی (Engineering) مهندسی محیط زیست (Environmental engineering) طراحی صنعتی (Industrial design)
فناوری اطلاعات (Information technology) فناوری های دیجیتال هوشمند (Intelligent digital technologies) مهندسی مکانیک (Mechanical engineering)
مهندسی مکاترونیک (Mechatronic engineering) مهندسی نرم افزار (Software engineering)

 

گروه رشته های علوم انسانی، زبان و علوم اجتماعی (Humanities, languages and social science)

هنرها (Arts) نمایش (Drama) انگلیسی و نوشتن خلاق (English and creative writing)
تاریخ (History) مطالعات بومی (Indigenous studies) روابط اسلام و غرب (Islam-West relations)
روزنامه نگاری، ارتباطات و روابط عمومی (Journalism, communication and public relations) زبان ها (Languages) زبان شناسی (Linguistics)
سیاست و مطالعات بین المللی (Politics and international studies) روانشناسی (Psychology) مطالعات صفحه نمایش (Screen studies)
مطالعات امنیتی (Security studies) علوم اجتماعی (Social sciences)

 

گروه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت (Medicine, dentistry and health)

علوم زیست پزشکی، علوم پزشکی و علوم آزمایشگاهی پزشکی (Biomedical science, medical science and medical laboratory science) مشاوره (Counselling) دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان (Dentistry and oral health)
بهداشت محیط (Environmental health) ورزش و علم ورزش (Exercise science and sport) مدیریت خدمات سلامت (Health services management)
خدمات انسانی (Human services) پیشگیری و کنترل عفونت (Infection prevention and control) داروسازی (Medicine)
سلامت روان (Mental health) مامایی (Midwifery) پرستاری (Nursing)
تغذیه و رژیم غذایی (Nutrition and dietetics) کار درمانی (Occupational therapy) پیراپزشکی (Paramedicine)
داروسازی و فارماکولوژی (Pharmacy and Pharmacology) فیزیوتراپی (Physiotherapy) روانشناسی (Psychology)
سلامت عمومی و ارتقای سلامت (Public health and health promotion) مشاوره توانبخشی (Rehabilitation counselling) کار اجتماعی (Social work)
آسیب شناسی گفتار (Speech pathology) تحقیق و پیشگیری از خودکشی (Suicide research and prevention)

 

گروه رشته های موسیقی و هنرهای نمایشی (Music and performing arts)

بازیگری (Acting) موسیقی کلاسیک دستگاهی (Classical music instrumental) ترکیب بندی (Composition)
فناوری موسیقی خلاقانه (Creative music technology) جاز (Jazz) مطالعات و تحقیقات موسیقی (Music studies and research)
تئاتر موزیکال (Musical theatre) اپرا و صدا (Opera and voice) آموزش و پرورش و موسیقی (Pedagogy and music education)
موسیقی محبوب (Popular music)

 

گروه رشته های علم و محیط زیست (Science and environment)

علوم بیولوژیکی (Biological sciences) علوم زیست پزشکی علوم پزشکی و علوم آزمایشگاهی پزشکی (Biomedical science medical science and medical laboratory science) بیوتکنولوژی (Biotechnology)
علوم شیمی (Chemical sciences) علم داده (Data science) اکولوژی و تنوع زیستی (Ecology and biodiversity)
علم محیط زیست (Environmental science) علم پزشکی قانونی (Forensic science) زیست شناسی دریایی (Marine biology)
فیزیک و ریاضی (Physics and mathematics) جامعه و محیط (Society and environment) خاک، آب و انرژی (Soil, water and energy)

 

گروه رشته های هنرهای تجسمی و خلاق (Visual and creative arts)

انیمیشن (Animation) هنر بومی استرالیا معاصر (Contemporary Australian Indigenous art) رسانه خلاق و تعاملی (Creative and interactive media)
طراحی (Design) انگلیسی و نوشتن خلاق (English and creative writing) تولید رسانه فیلم و اکران (Film and screen media production)
طراحی بازی (Games design) طراحی صنعتی (Industrial design) عکاسی (Photography)
هنرهای تجسمی (Visual arts)

 

برنامه‌های تحصیلی گسترده

دانشگاه گریفیث با ارائه بیش از 300 رشته تحصیلی در سطوح مختلف، از جمله مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان را به انتخاب برنامه‌های آموزشی متناسب با علاقه‌مندی‌ها و هدف‌های شخصی خود تشویق می‌کند. همچنین، برنامه‌های آموزشی بین‌رشته‌ای این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در مسیر تحصیلی خود از تنوع بالایی بهره‌مند شوند.

امکانات آموزشی و پژوهشی

دانشگاه گریفیث با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته و منابع آموزشی و پژوهشی مدرن، دانشجویان را در مسیر پیشرفت تحصیلی‌شان همراهی می‌کند. از کتابخانه‌های بزرگ و کامل تا آزمایشگاه‌های فن‌آوری‌محور، همه چیز در این دانشگاه برای حمایت از فرایند یادگیری دانشجویان آماده شده است.

محیط دانشگاهی پویا

دانشگاه گریفیث با جامعه دانشجویی بین‌المللی و چندفرهنگی، محیطی پویا و پرانرژی را برای دانشجویان خلق می‌کند. این امر باعث می‌شود تا دانشجویان از تبادل نظر با هم‌دانشجوهای دیگر و گسترش دایره‌ی ارتباطات خود بهره‌مند شوند و تجربیات بین‌المللی ارزشمندی را دریافت کنند.

ارتباطات صنعتی

دانشگاه گریفیث ارتباطات فعال با صنعت و بازار کار را تحت حمایت قرار می‌دهد. این امر به دانشجویان این دانشگاه این فرصت را می‌دهد تا با شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر همکاری کنند، به استخدام در آن‌ها دست یابند و یا به صورت تمرینی در محیط‌های حرفه‌ای تجربه کسب کنند.

زندگی دانشجویی فعال

دانشگاه گریفیث برای دانشجویان خود فرصت‌های فراوانی برای شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی فراهم می‌کند. از باشگاه‌های ورزشی تا گروه‌های هنری و خیریه، همه چیز در این دانشگاه برای بهبود کیفیت زندگی دانشجویی ارائه شده است.

رویدادها و کنفرانس‌ها

دانشگاه گریفیث برگزاری رویدادها و کنفرانس‌های متنوع را به منظور ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی و گسترش دانش دانشجویان از سراسر جهان ترویج می‌دهد. این رویدادها با حضور اساتید برجسته و افراد موفق از صنعت‌های مختلف، به دانشجویان فرصتی مناسب برای یادگیری از تجارب برتر می‌دهند.

انگیزه به پژوهش

دانشگاه گریفیث تشویق به پژوهش و کشف دانش‌های جدید را از جمله اولویت‌های خود قرار داده است. دانشجویان این دانشگاه با ارتقاء مهارت‌های پژوهشی خود، می‌توانند به راحتی در پروژه‌های پژوهشی معتبر و بین‌المللی شرکت کنند و به پیشرفت دانش در حوزه‌های مختلف کمک کنند.

نتیجه‌گیری

دانشگاه گریفیث استرالیا با محیط آموزشی استثنایی، برنامه‌های تحصیلی گسترده، امکانات پیشرفته، و فرصت‌های فراوان، به یک مقصد جذاب و پرافتخار برای دانشجویان جهانی تبدیل شده است. این دانشگاه با تأکید بر کیفیت آموزش و پژوهش، فرصت‌های مهمی برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای فراهم می‌کند.

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه گریفیث استرالیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد تحصیل در استرالیا و این دانشگاه را داشتید رشته های تحصیلی، هزینه تحصیل، گذشته این دانشگاه و بورسیه تحصیلی این دانشگاه را به طور کامل بشناسید.

منبع: griffith.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *