لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه کویینزلند استرالیا

دانشگاه کویینزلند

دانشگاه کویینزلند: کویینزلند یکی از ایالت های بسیار مهم کشور استرالیا است که در آن چندین دانشگاه معتبر و خوب وجود دارد و دانشجویان بین المللی بسیار زیادی برای تحصیل در استرالیا و این دانشگاه ها ساکن شهر های این ایالت می شوند، ایالت کویینزلند می باشد. بهترین دانشگاه در این ایالت نیز به نام خود ایالت نام گذاری شده است و با نام دانشگاه کویینزلند شناخته می شود که سومین دانشگاه برتر استرالیا نیز می باشد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کویینزلند، تاریخچه، هزینه تحصیل، بورسیه های تحصیلی، دانشکده های دانشگاه و لیست رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد آن آشنا کنیم.

 

دانشگاه کویینزلند (The University of Queensland)

دانشگاه کوئینزلند (UQ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در بریزبن، پایتخت ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است. UQ که در سال 1909 توسط پارلمان کوئینزلند تأسیس شد، یکی از شش دانشگاه ماسه سنگی است که نام رسمی قدیمی ترین دانشگاه در هر ایالت است. در ترکیب سه رتبه بندی دانشگاه های بزرگ جهانی در سال 2023، دانشگاه کوئینزلند در رتبه سوم استرالیا و 42 در جهان قرار گرفته است. همچنین، UQ یکی از اعضای موسس edX، گروه هشت پیشرو استرالیا و انجمن بین‌المللی تحقیقات فشرده دانشگاه‌های حاشیه اقیانوس آرام است.

پردیس اصلی سنت لوسیا بخش زیادی از حومه داخلی سنت لوسیا در جنوب غربی منطقه تجاری مرکزی بریزبن را اشغال می کند. سایر پردیس ها و امکانات UQ در سراسر کوئینزلند واقع شده اند که بزرگترین آنها پردیس گاتون و دانشکده پزشکی ماین هستند. موسسات UQ در خارج از کشور شامل دفتر UQ آمریکای شمالی در واشنگتن دی سی، و مدرسه بالینی UQ-Ochsner در لوئیزیانا، ایالات متحده است.

این دانشگاه مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دکتری عالی را از طریق یک کالج، یک دانشکده تحصیلات تکمیلی و شش دانشکده ارائه می دهد. UQ شامل بیش از یکصد موسسه تحقیقاتی و مرکز ارائه دهنده برنامه های تحقیقاتی است، مانند موسسه علوم زیستی مولکولی، مرکز تحقیقات و فناوری بوئینگ استرالیا، موسسه استرالیا برای مهندسی زیستی و فناوری نانو، و مرکز UQ Dow برای نوآوری های مهندسی پایدار.

تحقیقات قابل توجه اخیر این دانشگاه شامل اختراع واکسن HPV است که از سرطان دهانه رحم جلوگیری می کند، ساخت واکسن COVID-19 که در آزمایشات انسانی قرار داشت، و توسعه آهنرباهای MRI ابررسانا با کارایی بالا برای اسکن قابل حمل اندام های انسان. UQ دو برنده جایزه نوبل (پیتر سی. دوهرتی و جان هارسانی)، بیش از صد المپیکی برنده مدال های طلای متعدد و 117 دانش پژوه رودز را در میان فارغ التحصیلان و کارمندان سابق خود می داند.

فارغ التحصیلان UQ همچنین شامل صدراعظم دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، سام هاوگود، اولین فرماندار زن استرالیا، دام کوئنتین برایس، رئیس سابق کالج کینگ لندن، اد بیرن، عضو شورای نخست وزیر بریتانیا برای علم و فناوری مکس لو، اسکار هستند. جفری راش، برنده جوایز امی، تیم مونرو، برنده سه جایزه گرمی، مدیر عامل سابق و رئیس هیئت مدیره Dow Chemical Andrew N. Liveris، و مدیر فعلی چندین سازمان از جمله IBM.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه کویینزلند

  • شعار دانشگاه: به وسیله دانش و کار سخت (By means of knowledge and hard work) (Scientia ac Labore Own the unknown)
  • تاریخ تاسیس: 1909
  • صدراعظم: پیتر وارگزه (Peter Varghese)
  • دستیار صدراعظم: دبورا تری (Deborah Terry)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 2,854 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 55,305 نفر
درباره دانشگاه کویینزلند
درباره دانشگاه کویینزلند

تاریخچه دانشگاه Queensland

پیشنهادات برای ایجاد دانشگاه در کوئینزلند در دهه 1870 آغاز شد. یک کمیسیون سلطنتی در سال 1874، به ریاست سر چارلز لیلی، تأسیس فوری دانشگاه را توصیه کرد. کسانی که مخالف دانشگاه بودند استدلال کردند که آموزش فنی به جای تحصیلات آکادمیک در اقتصاد تحت سلطه صنایع اولیه مهمتر است. طرفداران دانشگاه، در مواجهه با این مخالفت، از آکسفورد و کمبریج فاصله گرفتند و به جای آن مدلی برگرفته از ایالت های غرب میانه ایالات متحده پیشنهاد کردند.

دومین کمیسیون سلطنتی در سال 1891 گنجاندن پنج دانشکده در یک جدید را توصیه کرد. دانشگاه؛ هنر، حقوق، پزشکی، علم و علوم کاربردی. آموزش عموماً در بودجه کوئینزلند اولویت پایینی داشت، و در یک مستعمره با نرخ باسوادی 57 درصد در سال 1861، آموزش ابتدایی اولین دغدغه بود که بسیار پیش از آموزش متوسطه و فنی بود. دولت علیرغم یافته‌های کمیسیون‌های سلطنتی، تمایلی به اختصاص بودجه برای تأسیس دانشگاه نداشت.

در سال 1893، جنبش گسترش دانشگاه کوئینزلند توسط گروهی از افراد خصوصی که دوره‌های سخنرانی عمومی در آموزش بزرگسالان را سازماندهی کردند، آغاز شد، به این امید که حمایت جامعه گسترده‌تری از دانشگاهی در کوئینزلند را برانگیخت.

در سال 1894، 245 دانشجو در کلاس های ترویجی ثبت نام کردند و سخنرانی ها کاربردی و مفید توصیف شدند. در سال 1906، جنبش گسترش دانشگاه، کنگره دانشگاه را برگزار کرد، انجمنی برای نمایندگان علاقه مند برای ترویج ایده دانشگاه. نظر بسیج شد، صندوقی راه اندازی شد و پیش نویس لایحه ای برای دانشگاه کوئینزلند تهیه شد.

بر جنبه های عملی آموزش دانشگاهی و اهمیت آن برای تجارت کوئینزلند تاکید شد. جلسات کنگره به نخست وزیر [کوئینزلند] کیدستون ارسال شد. در اکتبر 1906، شصت هکتار در پارک ویکتوریا برای اهداف دانشگاه مورد توجه قرار گرفت.

 

دانشکده های دانشگاه کوئینزلند

تقریبا تمامی دانشگاه های بزرک در سراسر دنیا، در داخل دانشگاه دانشکده های مختلفی وجود دارد که از آنها برای آموزش مباحث مختلف استفاده می شود و هر کدام تجهیزات خاص خودشان را دارند. دانشگاه کویینزلند در کنار دانشکده های خود چندین و چند موسسه تحقیقاتی نیز برای انجام کار های تحقیقاتی دارد. در ادامه با این دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی آشنا می شویم.

دانشکده های تحصیلی

  1. دانشکده تجارت ، اقتصاد وحقوق
  2. دانشکده مهندسی ، معماری و IT
  3. دانشکده بهداشت و علوم رفتاری
  4. دانشکده پزشکی
  5. دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  6. دانشکده علوم

مؤسسات تحقیقاتی

  1. مؤسسه تحقیقات مولکولی و علوم زیستی
  2. مؤسسه علوم زیست مهندسی و نانوتکنولوژی
  3. مؤسسه پایداری منابع معدنی
  4. مؤسسه مطالعات مغزی
  5. مؤسسه داروهای متابولیکی ، ایمونولوژی و سرطان
  6. مؤسسه تحقیقات اجتماعی
هزینه تحصیل در Queensland University
هزینه تحصیل در Queensland University

هزینه تحصیل در دانشگاه کویینزلند

هزینه های تحصیل شاید یکی از مهم ترین موضوعاتی است که خانواده یک دانشجوی بین المللی درگیر آن هستند. برای اینکه پیش از پذیرش در دانشگاه مدارکی مبنی بر توانایی پرداخت تمامی هزینه های دانشگاه در زمان تحصیل را ارائه داده اند.

هزینه تحصیل در دانشگاه کویینزلند استرالیا نیز به این صورت است که شما باید برای هر ترم خود 13,180 دلار هزینه کنید که در سال هزینه شهریه شما 26,360 دلار استرالیا خواهد بود. درباره هزینه های مختلف زندگی در استرالیا نیز می توانید به مقاله «هزینه تحصیل در استرالیا» مراجعه کنید تا بتوانید با هزینه های دیگری که دارید نیز آشنا شوید.

 

بورس های دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند به علاقه مندان تحصیل در استرالیا بورسهای متفاوتی در مقاطع مختلف دانشگاهی ارائه می دهد.

بورسهای مقطع کارشناسی و ارشد

شرایط اخذ بورس :

  • این بورسها برای دانشجویان بین المللی است که سال 11 و 12 دبیرستان را دراسترالیا گذرانده باشند.
  • دارا بودن ایلتس 5/6 که هیچ بندی کمتر از 6 نباشد الزامی است.
  • این بورسها تمام رشته های دانشگاه را در بر می گیرد و مختص رشته خاصی نیست.
  • اخذ این بورسها رقابتی و انتخاب بر اساس معدل و موفقیتهای متفاوت متقاضی می باشد.
  • مهلت ثبت نام برای شرکت در رقابت اخذ بورس : درخواست باید حداکثر تا 31 اکتبر ارسال شود.

بورسهای مذکور عبارتند از :

UQ Vice-Chancellor’s Scholarships

این بورس سالی 12000 دلار و برای 5 سال است البته مشروط بر اینکه دانشجو شرایط احراز آن داشت باشد.

UQ Excellence Scholarships

این بورس دانشگاه کوئینزلند سالی 6000 دلار و برای 4 است.

UQ Merit Scholarship

این بورس شامل 6000 دلار فقط برای سال اول است.

بورسهای مقطع ارشد تحقیقاتی و دکترا

(UQ Graduate School Scholarship (UQGSS

این بورس جهت حمایت از تحقیقات علمی به علاقه مندان تحصیل در استرالیا ارائه می شود که شامل هزینه شهریه ، بیمه و هزینه زندگی سالانه حدود 26600 دلار می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کویینزلند
بورسیه تحصیلی دانشگاه کویینزلند

لیست رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کویینزلند

کسب و کار پیشرفته (Advanced Business) اقتصاد پیشرفته (Advanced Economics) امور مالی و اقتصاد پیشرفته (Advanced Finance and Economics)
علوم انسانی پیشرفته (Advanced Humanities) علوم پیشرفته (Advanced Science) تجارت کشاورزی (Agribusiness)
تجارت کشاورزی / علوم کشاورزی (Agribusiness / Agricultural Science) تجارت کشاورزی / علوم اسب (Agribusiness / Equine Science) تجارت کشاورزی / علوم حیات وحش (Agribusiness / Wildlife Science)
علوم کشاورزی (Agricultural Science) علوم دامی (Animal Science) اقتصاد سنجی کاربردی (Applied Econometrics)
زبان شناسی کاربردی (Applied Linguistics) طراحی معماری (Architectural Design) معماری (Architecture)
هنر (Arts) هنر / آموزش (متوسطه) (Arts / Education (Secondary)) هنر / قوانین (Arts / Laws)
هنر / علوم اجتماعی (Arts / Social Science) هنر / گردشگری، مهمان نوازی و مدیریت رویداد (Arts / Tourism, Hospitality and Event Management) هنر در ترجمه (Arts in Translation and Interpreting)
مطالعات شنوایی شناسی (Audiology Studies) بیوانفورماتیک (Bioinformatics) تحقیقات بیوانفورماتیک گسترده (Bioinformatics Research Extensive)
علوم بیومدیکال (Biomedical Science) علوم زیست پزشکی / علوم (Biomedical Science / Science) آمار زیستی (Biostatistics)
بیوتکنولوژی (Biotechnology) تحقیقات بیوتکنولوژی گسترده (Biotechnology Research Extensive) کسب و کار (Business)
مدیریت کسب و کار (Business Administration) تجزیه تحلیل کسب و کار (Business Analytics) مدیریت کسب و کار (Business Management)
مدیریت بازرگانی / هنر (Business Management / Arts) مدیریت بازرگانی / بازرگانی (Business Management / Commerce) مدیریت بازرگانی / ارتباطات (Business Management / Communication)
مدیریت بازرگانی / طراحی (Business Management / Design) مدیریت بازرگانی / اقتصاد (Business Management / Economics) مدیریت بازرگانی / آموزش (مقطع متوسطه) (Business Management / Education (Secondary))
مدیریت بازرگانی / فناوری اطلاعات (Business Management / Information Technology) مدیریت بازرگانی / روزنامه نگاری (Business Management / Journalism) مدیریت بازرگانی / قوانین (افتخاری) (Business Management / Laws (Honours))
مدیریت بازرگانی / علم (Business Management / Science) مدیریت بازرگانی / گردشگری، هتلداری و مدیریت رویداد (Business Management / Tourism, Hospitality and Event Management) مدیریت کسب و کار (Business Management)
روانشناسی کسب و کار (Business Psychology) روشهای تحقیق تجاری (Business Research Methods) مهندسی شیمی (حرفه ای) (Chemical Engineering (Professional))
مهندسی عمران (حرفه ای) (Civil Engineering (Professional)) دندانپزشکی بالینی (Clinical Dentistry) فیزیولوژی ورزش بالینی (افتخاری) (Clinical Exercise Physiology (Honours))
داروسازی بالینی (Clinical Pharmacy) روانشناسی بالینی (Clinical Psychology) بازرگانی (Commerce)
بازرگانی / هنر (Commerce / Arts) بازرگانی / اقتصاد (Commerce / Economics) بازرگانی / فناوری اطلاعات (Commerce / Information Technology)
بازرگانی / قوانین (افتخاری) (Commerce / Laws (Honours)) بازرگانی / علوم (Commerce / Science) ارتباطات (Communication)
ارتباطات / هنر (Communication / Arts) ارتباطات / روزنامه نگاری (Communication / Journalism) علوم کامپیوتر (Computer Science)
علوم کامپیوتر / هنر (Computer Science / Arts) علوم کامپیوتر / مدیریت بازرگانی (Computer Science / Business Management) علوم کامپیوتر / بازرگانی (Computer Science / Commerce)
علوم کامپیوتر / اقتصاد (Computer Science / Economics) علوم کامپیوتر / قوانین (Computer Science / Laws) علوم کامپیوتر / کارشناسی ارشد امنیت سایبری (Computer Science / Master of Cyber Security)
علوم کامپیوتر / کارشناسی ارشد علوم داده (Computer Science / Master of Data Science) علوم کامپیوتر / علوم (Computer Science / Science) زیست شناسی حفاظت (Conservation Biology)
علم حفاظت (Conservation Science) مشاوره (Counselling) جرم شناسی و عدالت کیفری (Criminology and Criminal Justice)
جرم شناسی و عدالت کیفری / هنر (Criminology and Criminal Justice / Arts) امنیت سایبری (Cyber Security) علم داده (Data Science)
علوم دندانپزشکی (Dental Science) طراحی (Design) تمرین توسعه (Development Practice)
مطالعات رژیم غذایی (Dietetics Studies) مطالعات اقتصادی (Economic Studies) اقتصاد (Economics)
اقتصاد / هنر (Economics / Arts) اقتصاد / قوانین (Economics / Laws) اقتصاد / علم (Economics / Science)
اقتصاد و سیاست عمومی (Economics and Public Policy) تحصیلات (ابتدایی) (Education (Primary)) تحصیلات (متوسطه) (Education (Secondary))
مطالعات آموزشی (Educational Studies) مهندسی برق (Electrical Engineering) مهندسی / هنر (Engineering / Arts)
مهندسی / بیوتکنولوژی (Engineering / Biotechnology) مهندسی / مدیریت بازرگانی (Engineering / Business Management) مهندسی / بازرگانی (Engineering / Commerce)
مهندسی / علوم کامپیوتر (Engineering / Computer Science) طراحی مهندسی (Engineering / Design) مهندسی / اقتصاد (Engineering / Economics)
مهندسی / فناوری اطلاعات (Engineering / Information Technology) مهندسی / ریاضی (Engineering / Mathematics) علم مهندسی (Engineering / Science)
مهندسی و کارشناسی ارشد مهندسی (Engineering and Master of Engineering) علوم مهندسی (Engineering Science) علوم مهندسی (مدیریت) (Engineering Science (Management))
کارآفرینی و نوآوری (Entrepreneurship and Innovation) علوم بهداشت محیط (Environmental Health Sciences) مدیریت محیط زیستی (Environmental Management)
علوم محیطی (Environmental Science) همه گیر شناسی (Epidemiology) علوم اسب (Equine Science)
ورزش و علوم تغذیه (Exercise and Nutrition Sciences) ریاضیات مالی (Financial Mathematics) علوم و صنایع غذایی (Food Science and Technology)
تحقیقات گسترده علوم و فناوری غذایی (Food Science and Technology Research Extensive) علم اطلاعات جغرافیایی (Geographic Information Science) مدیریت جهانی (Global Management)
حاکمیت و سیاست عمومی (Governance and Public Policy) اقتصاد سلامت (Health Economics) علوم بهداشتی (Health Sciences)
سلامت، ورزش و تربیت بدنی (Health, Sport and Physical Education) خدمات انسانی (Human Services) علوم انسانی / حقوق (Humanities / Laws)
فناوری اطلاعات (Information Technology) فناوری اطلاعات / هنر (Information Technology / Arts) فناوری اطلاعات / علم (Information Technology / Science)
طراحی تعامل (Interaction Design) حقوق تجارت بین الملل (International Commercial Law) اقتصاد و امور مالی بین المللی (International Economics and Finance)
قانون بین المللی (International Law) روابط بین المللی (International Relations) روابط بین الملل / حقوق بین الملل (International Relations / International Law)
مطالعات بین المللی (International Studies) خبرنگاری (Journalism) روزنامه نگاری / هنر (Journalism / Arts)
روزنامه نگاری / قوانین (Journalism / Laws) حقوق (Laws) رهبری و نوآوری (Leadership and Innovation)
توموگرافی تشدید مغناطیسی و انتشار پوزیترون (Magnetic Resonance and Positron Emission Tomography) فناوری تشدید مغناطیسی (Magnetic Resonance Technology) مهندسی مواد و ساخت (حرفه ای) (Materials and Manufacturing Engineering (Professional))
ریاضیات (Mathematics) ریاضیات / هنر (Mathematics / Arts) ریاضیات / مدیریت بازرگانی (Mathematics / Business Management)
ریاضیات / بازرگانی (Mathematics / Commerce) ریاضیات / علوم کامپیوتر (Mathematics / Computer Science) ریاضیات / اقتصاد (Mathematics / Economics)
ریاضیات / آموزش و پرورش (متوسطه) (Mathematics / Education (Secondary)) ریاضیات / علوم (Mathematics / Science) مهندسی مکانیک (حرفه ای) (Mechanical Engineering (Professional))
میانجیگری و حل تعارض (Mediation and Conflict Resolution) داروسازی (Medicine) سلامت روان (Mental Health)
مامایی (Midwifery) زیست شناسی مولکولی (Molecular Biology) تحقیقات بیولوژی مولکولی گسترده (Molecular Biology Research Extensive)
فناوری تصویربرداری مولکولی (Molecular Imaging Technology) مطالعات موزه (Museum Studies) موسیقی (Music)
موسیقی / هنر (Music / Arts) موسیقی / تحصیلات (متوسطه) (Music / Education (Secondary)) موسیقی / علم (Music / Science)
پرستاری (Nursing) پرستاری / مامایی (Nursing / Midwifery) مطالعات پرستاری (Nursing Studies)
علوم بهداشت و ایمنی شغلی (Occupational Health and Safety Science) بهداشت شغلی (Occupational Hygiene) بهداشت حرفه ای / علم ایمنی و بهداشت حرفه ای (Occupational Hygiene / Occupational Health and Safety Science)
کار درمانی (Occupational Therapy) مطالعات کاردرمانی (Occupational Therapy Studies) روانشناسی سازمانی (Organizational Psychology)
مطالعات صلح و درگیری (Peace and Conflict Studies) تمرین صنعت داروسازی (Pharmaceutical Industry Practice) تمرین داروسازی (Pharmacy Practice)
داروسازی (Pharmacy) فلسفه (Philosophy) فیزیوتراپی (Physiotherapy)
مطالعات فیزیوتراپی (Physiotherapy Studies) سیاست، فلسفه و اقتصاد (Politics, Philosophy and Economics) علم روانشناسی (Psychological Science)
روانشناسی (Psychology) سلامت عمومی (Public Health) زیست شناسی کمی (Quantitative Biology)
فناوری کوانتومی (Quantum Technology) برنامه ریزی منطقه ای و شهری (Regional and Town Planning) علوم (Science)
علوم / هنر (Science / Arts) علوم / آموزش (متوسطه) (Science / Education (Secondary)) علم / روزنامه نگاری (Science / Journalism)
علم / قوانین (Science / Laws) علم – گاتون (Science – Gatton) علوم اجتماعی (Social Science)
کار اجتماعی (Social Work) مطالعات مددکاری اجتماعی (Social Work Studies) مهندسی نرم افزار (حرفه ای) (Software Engineering (Professional))
آسیب شناسی گفتار (Speech Pathology) مطالعات آسیب شناسی گفتار (Speech Pathology Studies) مربیگری ورزشی (Sports Coaching)
پزشکی ورزشی (Sports Medicine) انرژی پایدار (Sustainable Energy) انرژی پایدار (مدیریت) (Sustainable Energy (Management))
تدریس (ابتدایی) (Teaching (Primary)) تدریس (متوسطه) (Teaching (Secondary)) گردشگری، مهمان نوازی و مدیریت رویداد (Tourism, Hospitality and Event Management)
برنامه ریزی شهری و منطقه ای (برنامه ریزی شهری و منطقه ای) توسعه و طراحی شهری (Urban Development and Design) مهندسی آب شهری (حرفه ای) (Urban Water Engineering (Professional))
علوم بالینی دامپزشکی (Veterinary Clinical Science) فناوری دامپزشکی (Veterinary Technology) نگارش، ویرایش و انتشار (Writing, Editing and Publishing)
علوم حیات وحش (Wildlife Science)

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کویینزلند در استرالیا آشنا کنیم که اگر قصد دارید در این دانشگاه تحصیل کنید به طور کامل این دانشگاه را بشناسید.

منبع: uq.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *