لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه کرتین استرالیا

دانشگاه کرتین

دانشگاه کرتین: استرالیا در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل شناخته می شود و این موضوع به دلیل سیستم آموزشی استرالیا و دانشگاه های معتبر این کشور است. دانشگاه کرتین یکی از دانشگاه های بسیار با کیفیت در کشور استرالیاست که سالانه دانشجویان زیادی در سراسر دنیا برای تحصیل در استرالیا به این دانشگاه درخواست ارسال میکنند. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کرتین استرالیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا و این دانشگاه را دارید، تمام اطلاعات مورد نظر خود را در این مطلب به دست بیاورید.

 

Table of Contents

دانشگاه کرتین (Curtin University)

دانشگاه کرتین که قبلاً با نام دانشگاه فناوری کرتین و موسسه فناوری استرالیای غربی (WAIT) شناخته می‌شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی استرالیایی است که در شهر بنتلی در ایالت پرث در استرالیای غربی است. این دانشگاه به نام جان کرتین، نخست وزیر استرالیا از سال 1941 تا 1945 نامگذاری شده است و بزرگترین دانشگاه استرالیای غربی می باشد.

کرتین پس از تصویب قانونی توسط پارلمان استرالیای غربی در سال 1986، وضعیت دانشگاه را به خود اختصاص داد. از آن زمان، دانشگاه حضور خود را گسترش داده و دارای پردیس هایی در سنگاپور، مالزی، دبی و موریس است و با 90 دانشگاه مبادله ای در 20 کشور جهان ارتباط دارد. این دانشگاه شامل پنج دانشکده اصلی با بیش از 95 مرکز تخصصی است. از سال 2005 تا 2016 یک پردیس در سیدنی داشت.

دانشگاه کرتین یکی از اعضای شبکه فناوری استرالیا است. دانشگاه کرتین در زمینه های علمی و عملی در زمینه های مختلف تحقیقاتی فعال است. کرتین تنها دانشگاه استرالیای غربی است که دانشجویان آن برنده مدال طلای دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه علوم و مهندسی هسته ای استرالیا در سال 2020 شده اند.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه کرتین

  • شعار دانشگاه: فردا رو بهتر کنید! (Make Tomorrow Better)
  • تاریخ تاسیس: 1966 میلادی
  • صدراعظم: اندرو کرین (Andrew Crane)
  • معاون صدراعظم: هارلین هاین (Harlene Hayne)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 1,653 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 50,300 نفر
درباره دانشگاه کرتین
درباره دانشگاه کرتین

رتبه دانشگاه کرتین

دانشگاه کرتین از لحاظ فعالیت های صنعتی ، پروژه های تحقیقاتی و رشته ها و گرایش نوین در سطح دانشگاه های جهان مطرح است . به همین دلیل در رنکینگ های بین المللی رشد قابل توجهی داشته است به طوری که طبق times higher education بیست و ششمین دانشگاه جهان از نظر پذیرش دانشجویان بین المللی و در وبسایت QS در رتبه ی بیست و هفتم در میان دانشگاه های زیر پنجاه سال جهان محسوب می شود .

در کل در رتبه بندی QS دانشگاه 250 و در استرالیا هفدهمین دانشگاه است .

با تحصیل در این دانشگاه ، عضوی از 53 هزار دانشجویی خواهید بود که از نقاط مختلف جهان برای تحصیل به استرالیا می آیند .

پردیس های دانشگاه کرتین

دانشگاه کرتین علاوه بر پردیس های زیر که در ایالت استرالیا غربی هستند ، دارای کمپس در مالزی و سنگاپور نیز می باشد . البته در برخی موسسات هنگ کنگ ، ویتنام ، سریلانکا و چین نیز برخی دروس را ارائه می دهد .

Bentley

پردیس اصلی دانشگاه کرتین در منطقه Bentley در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر پرت واقع شده است .

ساختمان این پردیس با معماری برجسته در میان چندین باغ زیبا قرار دارد . با توجه به هزاران دانشجویی که هر روز فضای پردیس را پر می کنند ، این دانشکده شور و هیجان زیادی دارد . در ده سال اخیر بعضی از رشته های دانشکده تغییر کرده است و چند ساختمان جدید به ساختمان قدیمی تر دانشگاه که در سال 1960 ساخته شده بودند اضافه شده است .

Graduate School of Business, Perth

ساختمان مرکزی این پردیس در سال 1894 در قلب مرکز تجاری شهر پرت بنا نهاده شد و از این جهت با بخش اقتصادی شهر ارتباط محیطی نزدیکی دارد . کارشناسی ارشد تمامی زیر شاخه های رشته business در این پردیس تدریس می شود . کلاس ها ، هر روز بعد از ظهر و آخر هفته ها برگزار می شوند تا دانشجویان امکان این را داشته باشند که بعد از پایان روز کاری به کلاس های درس بروند .

Curtin Law School

دانشکده ی نوبنیاد حقوق که در محدوده ی تجاری شهر پرت ساخته شده است و دانشجویان حقوق به ساختمان های اصلی دانشگاه دسترسی دارند . در این دانشکده شما شانس کار در دفتر های حقوقی که با دانشکده در ارتباط هستند را خواهید داشت . همچنین می توانید در دادگاه های آزمایشی دانشکده ، نمونه ی فعالیت های آینده خود را تجربه کنید .

Curtin University St Georges Terrace

این ساختمان تاریخی که در مرکز شهر و در سال 1854 ساخته شده است . سالن آن به عنوان نمایشگاه نوع آوری های دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد .

Kalgoorlie Campus

کالگورلی یک شهر معدنی قدیمی در منطقه ی طلا خیز استرالیای غربی است . این شهر از سال 1893 با پیدا شدن اولین منابع طلا شکل گرفت و همچنان یکی از حوزه های صنعتی پر رونق در کشور استرالیا محسوب می شود . دانشکده معادن استرالیای غربی (WASM) در این شهر قرار دارد و شامل رشته های مهندسی معدن و مهندسی متالوژی می باشد .

Margaret River Education Campus

خاک حاصل خیز منطقه Margaret River که در 280 کیلومتری جنوب پرت واقع شده است این منطقه را صاحب تاکستانهای بسیار زیبا کرده و یکی از مناطق توریستی این ایالت می باشد .

 

تاریخچه دانشگاه کرتین

دانشگاه کرتین در سال 1966 به عنوان موسسه فناوری استرالیای غربی تأسیس شد. هسته آن شامل برنامه های عالی دانشکده فنی پرث بود که در سال 1900 افتتاح شد. پردیس بنتلی دانشگاه در سال 1962 انتخاب شد و در سال 1966 به طور رسمی افتتاح شد. اولین دانشجویان سال بعد ثبت نام کردند.

در سال 1969، سه مؤسسه دیگر با WAIT ادغام شدند: مدرسه معادن Kalgoorlie (گشایش در 1902)، کالج کشاورزی Muresk (بازشده در 1926)، و دانشکده های فیزیوتراپی و کاردرمانی (در حال فعالیت از دهه 1950 در شنتون پارک). . بین سال‌های 1966 و 1976، WAIT از 2000 به 10000 دانشجو افزایش یافت.

در دسامبر 1986 WAIT به عنوان دانشگاه تبدیل شد، بر اساس مفاد قانون اصلاحی مؤسسه فناوری WA در سال 1986. دانشگاه کرتین نام خود را از نخست وزیر سابق استرالیا، جان کرتین، گرفته است. در سال 1987، دانشگاه صنعتی کرتین به عنوان سومین دانشگاه استرالیای غربی و اولین دانشگاه صنعتی استرالیا تبدیل شد.

 

دانشکده های دانشگاه کرتین

1: Faculty of Engineering and Sciences

2: Faculty of Humanities

  • Built Environment
  • Design and Art
  • Education
  • Media, Culture and Creative Arts

3: Faculty of Health Sciences

4: دانشکده بهداشت

  • Biomedical Sciences
  • Nursing and Midwifery
  • Occupational Therapy and Social Work
  • Pharmacy
  • Physiotherapy
  • Psychology and Speech Pathology
  • Public Healt

5: Curtin Business School

  • Acounting
  • Business Law and Taxation
  • Economics and Finance
  • Information Systems
  • Management

6: MarketingCurtin Graduate School of Business

هزینه های تحصیل در دانشگاه Curtin
هزینه های تحصیل در دانشگاه Curtin

هزینه تحصیل در دانشگاه Curtin

هزینه تحصیل در استرالیا یکی از موارد بسیار مهمی است که شما باید پیش از ارسال درخواست برای هر دانشگاهی به آن فکر کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز شما برای درخواست پذیرش تحصیلی استرالیا شما تمکن مالی میباشد. شما باید در ابتدا هزینه های تحصیل خودتان را در دانشگاه های مختلف بررسی کنید و نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل در دانشگاه گرتیت را بپردازید.

هزینه تحصیل در کرتین برای دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل از 24,442 دلار آمریکا شروع میشود. با کمک بورسیه ها و برنامه های حمایت مالی، دانشجویان می توانند تا حدی یا به طور کامل هزینه های تحصیل را پوشش دهند. شما میتوانید از طریق این لینک در داخل سایت میزان هزینه تحصیل در رشته مورد نظر خودتان را بررسی کنید. در کنار این هزینه ها شما باید هزینه زندگی در استرالیا را نیز بررسی کنید.

 

بورسیه های دانشگاه کرتین

دانشگاه کرتین مانند سایر دانشگاه های استرالیا طیفی از بورسیه های مختلف در مقطع کارشناسی ، ارشد و دکترا را ارائه می دهد . البته همه بورسها رقابتی و براساس صلاحیت علمی دانشجو می باشد .

نمونه ایی از این بورسها عبارتند از :

بورس تحصیلی (MBA(Global

این بورس برای حمایت مالی دانشجویان بین المللی مستعدی که قصد تحصیل در دانشگاه کرتین ، دانشکده تجارت در مقطع کارشناسی ارشد را دارند تعلق می گیرد . این بورس 50 درصد هزینه های مربوط به شهریه تا 2 سال را برای دانشجویان پوشش می دهد . بورس مذکور بسیار رقابتی و بر اساس صلاحیت علمی فرد می باشد .

بورس تحصیلی (MBA(Advanced

مبلغ بورس 15 هزار تا 20 هزار دلار از هزینه شهریه می باشد . این بورس به دانشجویانی بین المللی فارغ التحصیل کارشناسی Business که می خواهند در مقطع ارشد (MBA(Advanced ادامه تحصیل بدهند تعلق می گیرد . البته بورس نامبرده کاملا رقابتی و براساس صلاحیت علمی دانشجویان است . البته بورسهای دولت استرالیا مانند IPRS و Endeavour نیز برای دانشگاه کرتین وجود دارد .

بورسیه تحصیلی Curtin University
بورسیه تحصیلی Curtin University

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کرتین

لیسانس کشاورزی (Bachelor of Agribusiness) لیسانس علوم (Bachelor of Science) علوم کشاورزی (Agriculture Science)
علوم سواحل و دریا (Coastal and Marine Science) علوم غذایی (Food Science) علوم محیطی (Environmental Science)
علم معماری (Architectural Science) مدیریت ساخت و ساز (Construction Management) جغرافیا (Geography)
معماری داخلی (Interior Architecture) برنامه ریزی شهری و منطقه ای (Urban and Regional Planning) لیسانس ارتباطات (Bachelor of Communications)
لیسانس هنرهای خلاق (Bachelor of Creative Arts) لیسانس طراحی (Bachelor of Design) تبلیغات و طراحی (Advertising and Design)
انیمیشن و طراحی بازی (Animation and Game Design) نوشتن خلاق (Creative Writing) نوآوری طراحی و ساخت (Design Innovation and Fabrication)
تجربه دیجیتال و طراحی تعامل (Digital Experience and Interaction Design) طراح مد (Fashion Design) هنرهای زیبا (Fine Art)
طراحی گرافیک (Graphic Design) هنرهای صفحه نمایش (Screen Arts) لیسانس مدیریت بازرگانی (Bachelor of Business Administration)
لیسانس حقوق (Bachelor of Laws) لیسانس بازرگانی (Bachelor of Commerce) حسابداری (Accounting)
تجزیه و تحلیل حسابرسی (Audit Analytics) سیستم های اطلاعات کسب و کار (Business Information Systems) توسعه سیستم های اطلاعات کسب و کار (Business Information Systems Extension)
قانون کسب و کار (Business Law) اقتصاد (Economics) امور مالی (Finance)
برنامه ریزی مالی (Financial Planning) مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) تجارت بین المللی (International Business)
لجستیک و مدیریت زنجیره تامین (Logistics and Supply Chain Management) مدیریت (Management) بازاریابی (Marketing)
سرمایه گذاری و توسعه املاک (Property Investment and Development) توسعه املاک و توسعه ارزش گذاری (Property Development and Valuation Extension) مالیات (Taxation)
گردشگری و مهمان نوازی (Tourism and Hospitality) هنرهای مردم شناسی و جامعه شناسی (Anthropology and Sociology Arts) قانون کسب و کار (Business Law)
زبان چینی (Chinese) اقتصاد (Economics) زبان انگلیسی و مطالعات فرهنگی (English and Cultural Studies)
تاریخ (History) مدیریت و توسعه جامعه بومی (Indigenous Community Management and Development) روابط بین المللی (International Relations)
زبان ژاپنی (Japanese) مطالعات کره ای (Korean Studies) مطالعات امنیتی و استراتژیک (Security and Strategic Studies)
مهندسی شیمی (Chemical Engineering) مهندسی عمران و ساختمان (Civil and Construction Engineering) مهندسی برق و الکترونیک (Electrical and Electronic Engineering)
مهندسی برق و الکترونیک (Environmental Engineering) متالورژی استخراجی (Extractive Metallurgy) مهندسی صنایع و سیستم ها (Industrial and Systems Engineering)
مهندسی مکانیک (Mechanical Engineering) مهندسی مکاترونیک (Mechatronic Engineering) مهندسی متالورژی (Metallurgical Engineering)
معدن (Mining) مهندسی معدن (Mining Engineering) مهندسی نفت (Petroleum Engineering)
علوم زیست پزشکی پیشرفته (Advanced Biomedical Sciences) علوم زیست پزشکی (Biomedical Sciences) ورزش و علوم ورزشی (Exercise and Sport Science)
پزشکی آزمایشگاهی (Laboratory Medicine) پزشکی، جراحی (Medicine, Surgery) علوم پزشکی پرتو (Medical Radiation Science)
پرستاری (Nursing) علوم بهداشتی (Health Sciences) تخصص داده های سلامت (لیسانس علوم بهداشتی) (Health Data specialisation (BSc Health Sciences))
ارتقاء سلامت (Health Promotion) سلامتی، امنیت و محیط زیست (Health, Safety and Environment) علوم تغذیه و مواد غذایی (Nutrition and Food Science)
کار درمانی (Occupational Therapy) درمان سلامت دهان و دندان (Oral Health Therapy) داروسازی (Pharmacy)
فیزیوتراپی (Physiotherapy) روانشناسی (Psychology) روانشناسی و مدیریت منابع انسانی (Psychology and Human Resource Management)
کار اجتماعی (Social Work) آسیب شناسی گفتار (Speech Pathology) سیستم های اطلاعات کسب و کار (Business Information Systems)
علوم کامپیوتر (Computer Science) امنیت سایبری (Cyber Security) فن آوری اطلاعات و ارتباطات (Information and Communication Technology)
توسعه نرم افزار (Software Development) مهندسی نرم افزار (Software Engineering) لیسانس محاسبات (Bachelor of Computing)
لیسانس فناوری اطلاعات (Bachelor of Information Technology) بیوشیمی (Biochemistry) علم شیمی (Chemistry)
علوم سواحل و دریا (Coastal and Marine Science) متالورژی استخراجی (Extractive Metallurgy) ریاضیات (Mathematics)
فیزیک (Physics) لیسانس علوم اکچوئری (Bachelor of Actuarial Science) لیسانس علوم زیست پزشکی پیشرفته (Bachelor of Advanced Biomedical Sciences)
لیسانس علوم زیست پزشکی (Bachelor of Biomedical Science) لیسانس علوم پیشرفته (Bachelor of Advanced Science) لیسانس زمین شناسی کاربردی (Bachelor of Applied Geology)
لیسانس پزشکی آزمایشگاهی (Bachelor of Laboratory Medicine) لیسانس پرتو پزشکی (Bachelor of Medical Radiation Science) لیسانس علوم چند رشته ای (Bachelor of Multidisciplinary Science)
لیسانس علوم (Bachelor of Science)

 

برنامه ها و دوره های ارائه شده

دانشگاه کرتین استرالیا با ارائه‌ی بیش از ۲۰۰ رشته تحصیلی، به دانشجویان فرصت‌های گسترده‌ای برای انتخاب رشته دلخواهشان می‌دهد. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌کند که به دانشجویان امکان پیگیری تحصیلات در زمینه‌های مختلف را می‌دهد.

برنامه های کارشناسی

در مقطع کارشناسی، دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌های متنوعی انتخاب کنند از جمله مهندسی، علوم پایه، مدیریت، طراحی صنعتی و رشته‌های هنری.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان می‌توانند به تخصص‌های عمیق‌تری در زمینه‌های مدیریت، علوم پزشکی، فناوری اطلاعات و غیره پی ببرند.

فرصت های پژوهشی

دانشگاه کرتین استرالیا از طریق برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و تحصیلات دکترا، فرصت‌هایی برای انجام پژوهش‌های علمی در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند.

امکانات پیشرفته

دانشگاه کرتین استرالیا با ارائه‌ی امکانات بروز و پیشرفته‌ای همچون کتابخانه‌های دیجیتالی، آزمایشگاه‌های مجهز و مراکز تحقیقاتی، محیطی مناسب برای یادگیری و پژوهش فراهم می‌کند.

هیئت علمی و کارکنان

این دانشگاه با داشتن اساتید و کادر مدرسه‌ای مجرب و باتجربه، تضمین کیفیت آموزشی خود را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

زندگی دانشجویی و خدمات پشتیبانی

دانشگاه کرتین استرالیا با ارائه خدمات و امکانات متنوع، زندگی دانشجویی را راحت‌تر می‌کند.

محل اقامت

این دانشگاه اقامتگاه‌های مدرن و مناسبی را برای دانشجویان خارجی و داخلی فراهم می‌کند.

تشکل های دانشجویی

دانشگاه کرتین به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در انجمن‌ها و گروه‌های دانشجویی شرکت کنند و تجربیات ارزشمندی کسب کنند.

خدمات شغلی

این دانشگاه با ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای، دانشجویان را در انتخاب مسیر شغلی مناسب و راه‌اندازی کاری کمک می‌کند.

دانش آموزان بین المللی

دانشگاه کرتین استرالیا با جذب دانشجویان بین‌المللی، یک محیط چندفرهنگی را فراهم می‌آورد.

شناخت جهانی

اعتبار جهانی دانشگاه کرتین باعث شده تا دانشجویان از سراسر جهان به این دانشگاه متمایز و معتبر جذب شوند.

بورسیه ها و کمک های مالی

این دانشگاه برنامه‌های بورسیه و کمک‌های مالی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

تحقیق و نوآوری

دانشگاه کرتین با تمرکز بر پژوهش‌های علمی، موفقیت‌های بسیاری را به‌دست آورده است.

دستاوردهای پژوهشی قابل توجه

تحقیقات برجسته در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، پزشکی و محیط زیست در دانشگاه کرتین انجام شده است.

داستان های موفقیت فارغ التحصیلان

فارغ‌التحصیلان دانشگاه کرتین با داشتن موفقیت‌های چشمگیر، مثال‌های الهام‌بخشی برای دیگر دانشجویان هستند.

مشارکت جوامع

دانشگاه کرتین با ارتباط نزدیک با جامعه، به ارتقاء فرهنگ جامعه کمک می‌کند.

ابتکارات پایداری

این دانشگاه با توجه به حفاظت از محیط زیست، برنامه‌های پایداری را اجرا می‌کند.

رتبه بندی و شهرت

دانشگاه کرتین با برتری در برخی رشته‌ها و شاخص‌های علمی، از جمله دانشگاه‌های معتبر جهان محسوب می‌شود.

چشم انداز و چشم انداز آینده

دانشگاه کرتین با برنامه‌های روشن و چشم‌اندازی جهت ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش‌ها، به آینده‌ای درخشان نگاه می‌کند.

نتیجه

دانشگاه کرتین استرالیا با تاریخچه‌ی غنی، برنامه‌های تحصیلی گسترده و تمرکز بر پژوهش‌های علمی، به یکی از برترین دانشگاه‌های جهان تبدیل شده است. این دانشگاه با ارائه‌ی امکانات بروز و خدمات متنوع به دانشجویان، محیطی مساعد برای یادگیری و پژوهش فراهم می‌آورد. با ارتباط نزدیک با صنعت و جامعه، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند که نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای آموزش در این موسسه است.

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه کرتین استرالیا آشنا کنیم تا اگر قصد اعزام دانشجو به استرالیا و تحصیل در این دانشگاه را دارید به طور کامل هزینه های تحصیل در آن و رشته های تحصیلی مختلف آن را بشناسید و خود دانشگاه کرتین را به خوبی بشناسید.

منبع: curtin.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *