لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه تاسمانیا استرالیا

دانشگاه تاسمانیا

دانشگاه تاسمانیا: دانشگاه تاسمانیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و چهارمین دانشگاه قدیمی استرالیا میباشد که در سال 1890 تاسیس گردیده و دارای قدمت بیش از 100سال می باشد. دانشگاه تاسمانیا درایالت تاسمانیا واقع شده است. تاسمانیا نام جزیره و ایالتی در جنوب شرقی استرالیا است و مرکز آن شهر هوبارت نام داد. دانشگاه تاسمانیا هر ساله 3000 دانشجوی بین المللی را جذب می کند که از این تعداد درحدود 56% در مقاطع کارشناسی و 45%در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه تاسمانیای استرالیا، تاریخچه، رتبه بندی، هزینه تحصیل و رشته های تحصیلی این دانشگاه آشنا کنیم.

 

دانشگاه تاسمانیا (University of Tasmania)

دانشگاه تاسمانیا (UTAS) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که عمدتاً در ایالت تاسمانی، استرالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1890 تأسیس شد و چهارمین دانشگاه قدیمی استرالیا است. کریست کالج، یکی از کالج های مسکونی دانشگاه، برای اولین بار در سال 1840 در شورای قانونگذاری ستوان فرماندار سر جان فرانکلین پیشنهاد شد، از کالج های آکسفورد و کمبریج الگوبرداری شد و در سال 1846 تاسیس شد و آن را به قدیمی ترین موسسه عالی در کشور تبدیل کرد.

این دانشگاه یک دانشگاه ماسه سنگی، عضو انجمن بین المللی دانشگاه های مشترک المنافع و انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا است. این دانشگاه برنامه های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از رشته ها ارائه می دهد و با 20 موسسه تحقیقاتی تخصصی و مراکز تحقیقاتی تعاونی ارتباط دارد.

موسسه مطالعات دریایی و قطب جنوب آن به شدت به امتیازات 5 رتبه بندی متعدد دانشگاه (بسیار بالاتر از استاندارد جهانی) برای برتری در تحقیقات اعطا شده توسط شورای تحقیقات استرالیا کمک کرده است. این دانشگاه همچنین تحصیلات عالی را در کالج دریایی استرالیا، مرکز ملی آموزش، آموزش و تحقیقات دریایی ارائه می دهد.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه Tasmania

  • شعار دانشگاه: میدان برای استعدادها باز است (The Field is Open to Talent) (Ingeniis Patuit Campus)
  • تاریخ تاسیس: 1846 میلادی به عنوان کالج مسیح و در سال 1890 میلادی به عنوان دانشگاه تاسمانی
  • ریاست دانشگاه: آلیسون واتکینز (Alison Watkins)
  • معاون ریاست دانشگاه: روفوس بلک (Rufus Black)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 2,893 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 33,879 نفر

رتبه بندی دانشگاه تاسمانیا

دانشگاه تاسمانیا در رتبه بندی سایت QS دارای رتبه ی 287 می باشد. دانشگاه تاسمانیا در زمینه های مختلف موضوعات درسی و رشته ها همانند زمین شناسی و علوم دریایی، کشاورزی و جنگل داری جزو تاپ ترین ها و در 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. دانشگاه تاسمانیا در رشته هایی مانند روانشناسی، جغرافیا، علوم محیطی و فلسفه در رتبه 200 دانشگاه برتر در دنیاست. دانشگاه تاسمانیا دارای مراکز تحقیقاتی بسیاری می باشد. از جمله مراکز تحقیقاتی که بسیار پیشرفه و فعال می باشد می توان به مراکز تحقیقاتی کشاورزی، تحقیق و مطالعه بر روی آب ها و همچنین آبزیان، مراکز دامپروری و غیره اشاره کرد. دانشگاه جزو دانشگاه هایی هست که در دارا بودن دانشکده و رشته های مختلف پیشتاز می باشد.

درباره دانشگاه تاسمانیا
درباره دانشگاه تاسمانیا

پردیس های دانشگاه تاسمانیا

1: Hobart

پردیس هوبارت پردیس اصلی دانشگاه تاسمانیا است که در شهر هوبارت و در حومه Sandy Bay واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی دارای چشم انداز بسیار زیبا و رو به رودخانه و شهر است. فاصله این پردیس تا مراکز خرید، مراکز حمل و نقل عمومی و مراکز تفریحی بسیار کم است و با یک پیاده روی کوتاه می توان به مرکز شهر رسید.

2: Launceston

دانشگاه تاسمانیا به غیر از پردیسی که در هوبارت واقع شده دارای یک پردیس دیگر در شمال ایالت تاسمانیا در شهر Launceston به همین نام است. این پردیس در زمینی به وسعت 50 هکتار نزدیک رودخانه Tamer و بسیار نزدیک به مراکز خرید، فرودگاه و مراکز تفریحی می باشد. فاصله شهر لونسستون تا هوبارت 200 کیلومتر است.

3: Burnie

این پردیس در شمال غربی ایالت تاسمانیا در فاصله 320 کیلومتری از هوبارت قرار دارد.

 

تاریخچه دانشگاه UTAS

دانشگاه تاسمانیا در 1 ژانویه 1890، پس از لغو بورسیه های خارج از کشور که باعث آزاد شدن بودجه شد، تأسیس شد. بلافاصله نقش شورای آموزش و پرورش تاسمانی را بر عهده گرفت. ریچارد دئوداتوس پولت هریس، که مدتها از تأسیس دانشگاه دفاع می کرد، اولین سرپرست آن در مجلس سنا شد. اولین مدارک به فارغ التحصیلان فارغ التحصیل و دیپلم در ژوئن 1890 اعطا شد. به دانشگاه یک ساختمان ماسه سنگی تزئین شده در دامنه کوئینز در هوبارت، که قبلاً دبیرستان هوبارت بود، پیشنهاد شد، اگرچه تا اواسط سال 1892 توسط دیگران اجاره شده بود.

این در نهایت به عنوان خانه دانشگاه شناخته شد. سه مدرس از 22 مارس 1893، زمانی که خانه دانشگاه بازسازی شده بود، آموزش 11 دانشجو را آغاز کردند. نمایندگان مجلس که آن را یک تجمل غیر ضروری می نامیدند، وجود اولیه دانشگاه را مخاطره آمیز کرد. تشویق دانش‌آموزان دختر توسط مؤسسه به انتقادها دامن زد. جیمز بک هاوس واکر، یک وکیل محلی و مدت کوتاهی معاون صدراعظم، دفاع شجاعانه ای انجام داد.

در جنگ جهانی اول بیش از 100 دانشجو وجود داشت و چندین فارغ التحصیل تاسمانیایی در حقوق و سیاست تأثیرگذار بودند. به گفته صدراعظم سر جان موریس، از سال 1918 تا 1939 این مؤسسه هنوز «لنگ لنگان» ادامه می‌داد. کارکنان برجسته قبلاً منصوب شده بودند، مانند مورخ ویلیام جترو براون، فیزیکدانان و ریاضیدانان الکساندر مک‌آولای و پسرش الکساندر لستر مک‌آولای، کلاسیک‌نویس آر.ال. امکاناتی که در دبیرستان سابق هوبارت مستقر شده بود، کاملاً بیش از حد رشد کرده بود، اما دولت ایالتی در تأمین بودجه یک پردیس جدید کند بود.

در سال 1914، دانشگاه از پادشاه جورج پنجم برای ثبت اختراع نامه درخواست کرد، که او با درخواست خود موافقت کرد. حق اختراع نامه، که گاهی اوقات منشور سلطنتی نامیده می شود، وضعیت مدرک دانشگاه را به عنوان معادل دانشگاه های تأسیس شده در بریتانیا، که در آن چنین معادل هایی وجود داشت، اعطا می کرد.

 

دانشکده های دانشگاه تاسمانیا

  • دانشکده پزشکی , دندانپزشکی و علوم بهداشت (School of Medicine (Medicine, Pharmacy, Physiology
  • دانشکده بازرگانی و اقتصاد Faculty of Business and Economics
  • دانشکده آموزش و پرورش Faculty of education
  • دانشکده حقوق Faculty of law
  • دانشکده مهندسی Faculty of science, engineering and technology
هزینه های تحصیل در دانشگاه University of Tasmania
هزینه های تحصیل در دانشگاه University of Tasmania

هزینه های تحصیل در دانشگاه تاسمانی

هزینه تحصیل در استرالیا از موضوعات بسیار مهمی است که باید حتما آن را به طور کامل بررسی کنید. به این خاطر که شما باید پیش از ارسال مدارک مربوط به تمکن مالی خود برای دانشگاهی که قصد گرفتن پذیرش تحصیلی استرالیا را از آن دارید ارسال کنید که یکی از مدارک لازم می باشد.

برای همین باید به طور کامل با هزینه های تحصیل در دانشگاه تاسمانیا آشنا باشید. هزینه شهریه این دانشگاه به صورت سالانه برای دانشجویان بین المللی از 12,000 تا 37,950 دلار استرالیا می باشد که باید برای آن هزینه کنید. در کنار این هزینه باید هزینه های مختلف زندگی در استرالیا مثل اسکان، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره را نیز در نظر داشته باشید و بررسی کنید.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چه مزیت هایی دارد ؟

این سوالی است که مراکز تحقیقاتی استرالیا در سال 2014 بررسی کرده اند و طبق این بررسی ها تحصیل در مقاطع کارشناس ارشد و بالاتر در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. زیرا به صورت میانگین اگر به صورت تمام وقت کار کنند افزایش حقوقی معادل 18 الی 30 هزار دلار ایجاد خواهد شد. علاقه مندان تحصیل در استرالیا که در مقاطع بالا(postgraduate) در دانشگاه تاسمانیا تحصیل می کنند مزایای زیر شامل حالشان می شود:

دانشگاه تاسمانیا یکی از دانشگاه های پیشرو در مقطع کارشناسی ارشد و ارائه آموزش خلاقانه و فرهنگ و آموزش می باشد. دانشگاه تاسمانیا، دانشگاهی است که در ایجاد فرصت های خوب تحقیقاتی و همچننین ایجاد فرصت های خوب شغلی در دنیای امروز جزو دانشگاه های مطرح می باشد. وجود بیش از 200 رشته ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در استرالیا به رسمیت شناخته شده منجر به حق انتخاب زیادی برای دانشجویان می گردد.

انعطاف پذیری که در انتخاب نوع دوره های ارشد وجود دارد مثلا وجود چهار مقطع تحصیلی زیر:

  • Graduate certificate
  • Graduate Diploma
  • Master
  • Honors Research

باعث می شود که دانشجویان متناسب با شرایط خود و بعد از تحقیق و بررسی دوره مناسب را انتخاب کنند. برخی از رشته هایی که در دانشگاه تاسمانیا و در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند به شرح زیر است:

Agriculture &Environmental Science – Architecture &Design – Art, Music, Theatre
Art, Humanities & Social science – Business & Economics – Computing & IT
Education &Teaching – Engineering – Journalism Media &Communication
Law – Marine &Antarctic – Maritime Studies – Medicine – Nursing
Pharmacy – Psychology – Science

 

بورسیه تحصیلی در دانشگاه تاسمانیا

علاقه مندان تحصیل در استرالیا می توانند درصورت داشتن شرایط از بورسهای مختلف این دانشگاه استفاده کنند. دانشگاه بورسهای متعددی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که برخی از آنها به شرح زیر است:

(Tasmania International Scholarship(TIS

این بورسیه در حدود 25% از طول دوره تحصیل دانشجوی بین الملل را پوشش می دهد. تمام دانشجویان در تمامی مقاطع زمانی که برای دانشگاه تاسمانیا اپلای می کنند و فرم مخصوص آن را پر می کنند برای این بورسیه بررسی می شوند.

ELC and Foundation Studies Scholarship

این بورسیه برای دانشجویانی هست که در مقاطع کارشناسی و پیش دانشگاهی اقدام به پذیرش می کنند.

3-10%UTAS Tuition fee Discounts

این بورسیه حدود 10% از هزینه دانشگاه کسانی را که واجد شرایط باشند، پوشش می دهد.

Faculty & Institute Scholarship &Bursaries

بورسیه هایی که در دانشکده های مختلف دانشگاه تاسمانیا و درزمان های مختلف ارائه می شود همانند: بورسیه دانشکده پزشکی و یا حقوق.

Partner Scholarship

این بورسیه شامل بورسیه هایی هست که در دوره های طیف و یا کالج وابسته به دانشگاه تاسمانیا ارائه می شود که افراد برای واجد شرایط بودن بایستی بررسی شوند.

Australian Government Scholarship

بورسیه دولتی کشور استرالیا می باشد که کلیه هزینه های دانشجویان را پوشش می دهند. برای برخورداری از این بورس دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا می بایست دارای شرایط بسیار خوبی باشند.

بورس تحصیلی در دانشگاه Tasmania
بورس تحصیلی در دانشگاه Tasmania

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تاسمانیا

تجارت کشاورزی (Agribusiness) کسب و کار (Business) اقتصاد (Economics)
لجستیک جهانی و مدیریت دریایی (Global Logistics & Maritime Management) فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (Information and Communication Technology (ICT)) مطالعات عدالت (Justice Studies)
قانون (Law) رسانه و ارتباطات (Media and Communication) معماری و محیط های ساختمانی (Architecture and Built Environments)
هنر خلاق و سلامت (Creative Arts and Health) طرح (Design) هنرهای زیبا (Fine Arts)
رسانه و ارتباطات (Media and Communication) موسیقی (Music) تئاتر و اجرا (Theatre and Performance)
تجارت کشاورزی (Agribusiness) علوم کشاورزی (Agricultural Science) مهندسی (Engineering)
لجستیک جهانی و مدیریت دریایی (Global Logistics & Maritime Management) علوم دریایی و قطب جنوب (Marine and Antarctic Science) مهندسی دریانوردی (Maritime Engineering)
محیط های طبیعی و حفاظت (Natural Environments and Conservation) دریانوردی اقیانوس (Ocean Seafaring) علوم پایه (Science)
نقشه برداری و علوم فضایی (Surveying and Spatial Sciences) زندگی پایدار (Sustainable Living) علوم انسانی و اجتماعی (Humanities and Social Sciences)
تحصیلات (Education) سابقه خانوادگی (Family History) کار اجتماعی (Social Work)
مطالعات عدالت (Justice Studies) رسانه و ارتباطات (Media and Communication) زبان ها (Languages)
روانشناسی (Psychology) بهداشت کاربردی و حمایت اجتماعی (Applied Health and Community Support) زیست پزشکی (Biomedicine)
مشاوره (Counselling) هنر خلاق و سلامت (Creative Arts and Health) مراقبت از دمانس (Dementia Care)
ورزش و علوم ورزشی (Exercise and Sport Science) علوم پزشکی پرتو (Medical Radiation Science) دارو (Medicine)
پرستاری (Nursing) علم تغذیه (Nutrition Science) پیراپزشکی (Paramedicine)
داروخانه (Pharmacy) روانشناسی (Psychology) کار اجتماعی (Social Work)
علوم کشاورزی (Agricultural Science) فناوری های کاربردی (Applied Technologies) معماری و محیط های ساختمانی (Architecture and Built Environments)
مهندسی (Engineering) فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (Information and Communication Technology (ICT)) علوم دریایی و قطب جنوب (Marine and Antarctic Science)
مهندسی دریانوردی (Maritime Engineering) دریانوردی اقیانوس (Ocean Seafaring) علوم پایه (Science)
نقشه برداری و علوم فضایی (Surveying and Spatial Sciences) زندگی پایدار (Sustainable Living) معماری (Architecture)
ارتباطات استراتژیک (Strategic Communication)

 

خوابگاه های دانشگاه تاسمانیا

خوابگا های متعددی در پردیس هاس هوبارت ولونسستون برای دانشجویان وجود دارد. تمامی خوابگاه ها دارای امکانات رفاهی، تفریحی همچننین رستوران هستند.

دوره‌ها و تخصص‌ها

در دانشگاه‌های تاسمانی، یک طیف گسترده از رشته‌ها و تخصص‌ها ارائه می‌شود. از علوم پایه تا رشته‌های کاربردی مانند مهندسی، هنرها، و علوم اجتماعی، دانشجویان می‌توانند بین گزینه‌های متنوعی انتخاب کنند.

کیفیت آموزش

دریافت مدرک از دانشگاه‌های تاسمانی، با اعتبار و شهرت جهانی همراه است. برنامه‌های تحصیلی با کیفیت و فرصت‌های تحقیقاتی منحصربه‌فرد، دانشگاه‌های تاسمانی را به یکی از برترین مقاصد تحصیلی جهان تبدیل کرده‌اند.

زندگی در دانشگاه و امکانات

زندگی دانشجویی در دانشگاه‌های تاسمانی پرانرژی و شیوه‌ای متفاوت دارد. امکانات مدرن و منابع فراوان، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به خوبی از دوران دانشگاهی خود لذت ببرند.

بورس‌ها و کمک‌های مالی

دریافت وام‌ها و کمک‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد. این کمک‌ها نه تنها برای ارتقاء آموزش عالی، بلکه برای ترویج تحصیلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

جامعه و فرهنگ

یکی از جذابیت‌های دانشگاه‌های تاسمانی، فضای فرهنگی چندگانه آنها است. در این دانشگاه‌ها، دانشجویان از تمامی نقاط جهان با هم آمیخته و از تنوع فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

شغل و فرصت‌های شغلی

ارتباط با صنایع و پشتیبانی در انتقال به بازار کار، یکی از نقاط قوت دانشگاه‌های تاسمانی است. این دانشگاه‌ها با ارائه فرصت‌های شغلی و تمرکز بر اشتغال‌زایی، فارغ‌التحصیلان خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند.

تاسمانی به عنوان مقصد تحصیلی

جذابیت‌های تاسمانی به محضر دانشجویان جهانی می‌آید. این منطقه پر از زیبایی‌های طبیعی و فعالیت‌های تفریحی متنوع است که دانشجویان را وادار به فراترکشیدن از مرزهای آموزشی می‌کند.

فرآیند پذیرش

فرآیند پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های تاسمانی، از مواردی است که باید به آن توجه کرد. با اطلاع از این فرآیند، دانشجویان می‌توانند به راحتی مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

نکات برای دانشجویان متقاضی

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در تاسمانی را دارند، تجربه‌ای جدید و چالش‌برانگیز است. با رعایت توصیه‌ها و راهنمایی‌های مفید، این تجربه می‌تواند به یک فصل جذاب در زندگی شما تبدیل شود.

نظرات و تجربیات

تجربیات و نظرات واقعی دانشجویان، همیشه می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آموزشی ما تاثیرگذار باشد. نقدها و توصیه‌ها از دانشجویان اختصاصی می‌تواند راهنمایی خوبی برای ما باشد.

نتیجه

در این مقاله، به معرفی دانشگاه‌های تاسمانی استرالیا پرداختیم و ویژگی‌های برتر آنها را بررسی کردیم. با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع، فضای آموزشی پویا و امکانات مدرن، تاسمانی به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان جهانی محسوب می‌شود. در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه تاسمانیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد اعزام دانشجو به استرالیا و این دانشگاه را دارید، دانشگاه Tasmania را به طور کامل بشناسید و با اطمنیان سفر تحصیلی خود را انجام دهید.

منبع: utas.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *