لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه ملی استرالیا (ANU)

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا: استرالیا در حال حاضر به یکی از کشور های مهم در دنیا تبدیل شده است که جوانان در تمام دنیا علاقه به تحصیل در این کشور را دارند. یکی از دلایل این علاقه جوانان به تحصیل در استرالیا این است که دانشگاه های این کشور کیفیت بسیار بالایی دارند و 8 دانشگاه برتر این کشور در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. دانشگاه هفتم استرالیا که در 100 دانشگاه برتر دنیا نیز در رتبه 30 قرار دارد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه ملی استرالیا یا ANU آشنا کنیم.

 

دانشگاه ملی استرالیا (Australia National University)

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است. پردیس اصلی آن در اکتون شامل هفت کالج آموزشی و تحقیقاتی، علاوه بر چندین آکادمی و موسسه ملی است.

ANU به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در جهان در نظر گرفته می شود و در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 به عنوان دانشگاه شماره یک استرالیا و نیمکره جنوبی و در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در استرالیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در مقایسه با سایر دانشگاه های جهان، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 در رتبه 27 و در سال 2022 آموزش عالی تایمز در رتبه 54 قرار دارد. در سال 2021، ANU توسط رتبه بندی و نظرسنجی جهانی اشتغال پذیری دانشگاه (GEURS) در رتبه بیستم (اول استرالیا) قرار گرفت.

ANU که در سال 1946 تأسیس شد، تنها دانشگاهی است که توسط پارلمان استرالیا ایجاد شده است. ریشه‌های آن به کالج دانشگاه کانبرا می‌رسد، که در سال 1929 تأسیس شد و در سال 1960 با ANU ادغام شد. ANU 10052 دانشجوی کارشناسی و 10840 دانشجوی کارشناسی ارشد را ثبت‌نام می‌کند و 3753 کارمند را استخدام می‌کند. سرمایه این دانشگاه تا سال 2018 به 1.8 میلیارد دلار استرالیا رسیده است.

ANU شش برنده جایزه نوبل و 49 دانش آموخته رودز را در میان اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان خود به حساب می آورد. این دانشگاه دارای دو نخست وزیر و بیش از ده ها روسای فعلی ادارات دولتی استرالیا است. آخرین انتشارات انتشارات علمی ANU از طریق ANU Press آنلاین برگزار می شود.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه ANU

  • شعار دانشگاه: ابتدا ماهیت چیزها را یاد گرفت (First to learn the nature of things) (Naturam Primum Cognoscere Rerum)
  • تاریخ تاسیس: 1946 میلادی
  • صدراعظم: جولی بیشاپ (Julie Bishop)
  • معاون صدراعظم: برایان اشمیت (Brian Schmidt)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 3,753 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 20,892 نفر

 

پردیس های دانشگاه ملی استرالیا

پردیس آکتون Acton

پردیس مرکزی دانشگاه ملی استرالیا در منطقه آکتون شهر کانبرا قرار دارد. این پردیس در واقع در قلب شهر قرار دارد و امکان دسترسی آسان از طریق دوچرخه و ماشین و یا با پیاده روی به اکثر نقاط مهم شهر از جمله ساختمان پارلمان وجود دارد.

پردیس کیولا Kioloa

پردیس ساحلی کیولا که در ساحل جنوبی ایالت نیوسوت ولز قرار دارد. این پردیس فاصله ی بسیار کمی با سیدنی و کانبرا دارد.

(Mount Stromlo Observatory (MSO

دانشکده تحقیقات ستاره شناسی و فیزیک نجومی دانشگاه در این پردیس و در 18 کیلومتری جنوب کانبرا قرار دارد.

North Australian Research Unit Campus

این پردیس در Northern Territory در 15 کیلومتری شهر داروین واقع شده است.

Siding Spring Observatory

این پردیس که در فاصله 550 کیلومتری شمال کانبراست نیز برای تحقیقات ستاره شناسی استفاده می شود و دارای تلسکوپهای پیشرفته و متفاوتی است.

درباره Australian National University
درباره Australian National University

تاریخچه دانشگاه ملی استرالیا

برایان اشمیت درخواست تاسیس یک دانشگاه ملی در استرالیا در اوایل سال 1900 آغاز شد. پس از تعیین مکان پایتخت کشور، کانبرا، در سال 1908، زمینی برای دانشگاه در پای کوه سیاه در طرح های شهر در نظر گرفته شد.

والتر برلی گریفین. برنامه ریزی برای دانشگاه به دلیل جنگ جهانی دوم مختل شد اما با ایجاد دپارتمان بازسازی پس از جنگ در سال 1942 از سر گرفته شد و در نهایت منجر به تصویب قانون دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 توسط دولت چیفلی در 1 اوت 1946 شد.

گروهی از دانشمندان برجسته استرالیایی از خارج از کشور بازگشتند تا به دانشگاه بپیوندند، از جمله سر هوارد فلوری (یکی از توسعه دهندگان پنی سیلین دارویی)، سر مارک اولیفانت (فیزیکدان هسته ای که در پروژه منهتن کار می کرد) و سر کیت هنکاک (پروفسور چیچله). تاریخ اقتصادی در آکسفورد).

این گروه همچنین شامل یک نیوزلندی به نام سر ریموند فرث (استاد مردم شناسی در LSE) بود که قبلاً برای چند سال در استرالیا کار کرده بود. سر داگلاس کوپلند، اقتصاددان، به عنوان معاون اول ANU منصوب شد و استنلی بروس، نخست وزیر سابق، به عنوان اولین صدراعظم خدمت کرد. ANU در ابتدا در چهار مرکز سازماندهی شد: دانشکده های تحقیقاتی علوم فیزیکی، علوم اجتماعی و مطالعات اقیانوس آرام و دانشکده تحقیقات پزشکی جان کرتین.

کالج دانشگاه کانبرا (CUC) اولین مؤسسه آموزش عالی در پایتخت ملی بود که در سال 1929 تأسیس شد و اولین دانش‌آموزان مقطع کارشناسی خود را در سال 1930 ثبت نام کرد. تأسیس آن توسط سر رابرت گاران، یکی از تدوین‌کنندگان قانون اساسی استرالیا و اولین وکیل عمومی استرالیا CUC وابسته به دانشگاه ملبورن بود و مدارک آن توسط آن دانشگاه اعطا شد. رهبران دانشگاهی در CUC شامل مورخ منینگ کلارک، دانشمند علوم سیاسی فینلی کریسپ، شاعر A.D. Hope و اقتصاددان هاینز آرنت بودند.

 

دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا

  • دانشکده علوم پایه ریاضی و فیزیک آمار
  • دانشکده علوم قاره (آسیا و اقیانوس آرام) دانشکده اقتصاد
  • رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر حسابداری
  • دانشکده دارو سازی، زیست شناسی و محیط زیست ستاره شناسی
  • کامپیوتر دیپلماسی
  • مدیریت مالی حقوق
  • روانشناسی موسیقی
  • محاسبات هنرهای بصری
  • تاریخ هنر دانشکده علوم اجتماعی
  • حسابداری پیشرفته داروسازی
  • مردم شناسی زیست شناسی
  • اقتصاد فیزیک
  • زبان شناسی
هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا
هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مهم ترین چیز هایی است که باید پیش از اعزام دانشجو به استرالیا به آن فکر کنید. زیرا از مهم ترین مدارکی باید در زمان ارسال درخواست برای دانشگاه های مختلف استرالیا داشته باشید، مدارک تمکن مالی است که نشان دهد شما می توانید از پس هزینه های تحصیل در دانشگاه برآیید.

شهریه های شاخص بین المللی در دانشگاه ANU برنامه و همچنین هزینه های تحصیل برای دوره های فردی در برنامه ها و دوره ها منتشر می شود. هزینه های دانشجویانی که در برنامه تحصیل در خارج از کشور ثبت نام کرده اند ممکن است متفاوت باشد. برای دانشجویان بین المللی برای هر ترم یا جلسه ای که در آن ثبت نام می کنند، فاکتوری از طریق ISIS صادر می شود. فاکتورها باید تا مهلت پرداخت مربوطه پرداخت شوند.

 

بورسیه های دانشگاه ملی استرالیا

بورس تکمیلی Ringwood

این بورس به مبلغ 8 هزار دلار آمریکا برای هر سال تنها برای رشته زمین شناسی اعطا می شود. این بورس به دانشجویان ممتازی تعلق می گیرد که قصد ادامه تحصیل در استرالیا در این رشته تا مقطع دکترا داشته باشند. فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های ممتاز با تراز علمی بالا می توانند از این بورس تحصیلی بهره ببرند. این بورس شامل شهریه ی کامل دانشجو و هزینه ی سفر به شهر کانبرا در هر زمان در طول دوره ی اقامت دانشجویی می باشد. امکان بازپرداخت برخی هزینه های شخصی و همین طور پایان نامه وجود دارد.

بورس تحقیقاتی دانشجویان ارشد

این بورس به دانشجویان خلاق و علاقه مند به تحصیل در استرالیا در رشته های هنر بصری، تاریخ هنر اعطا می گردد. دانشجویان برای دریافت این بورس باید در رشته های مذکور به صورت “پژوهشی” و “تمام وقت” ثبت نام کرده باشند. مبلغ هزار دلار به صورت یکجا و فقط برای سال آخر تحصیل پرداخت خواهد شد.

بورس افتخاری Mc Taggart

این بورس از طرف دانشکده داروسازی، زیست شناسی و محیط زیست که به دانشجویان سال آخر رشته های مذکور که تحقیقات مربوط به سرطان انجام می دهند اعطا می شود. پرداخت 6 هزار دلار سالانه و در ابتدای هر ترم و هزینه ی جابجایی تا 4 هزار دلار از مزایای این بورس محسوب می شود.

بورس تحصیلی کارشناسی ارشد Dennis Griffin Piano

از طرف دانشکده علوم اجتماعی و هنر به دانشجویان کارشناسی ارشد موسیقی اعطا می شود. این بورس تمام هزینه ی شهریه را در بر می گیرد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا که مسلط به اصول آهنگسازی و یا نوازندگی باشند و توانایی بالقوه برای اجرا به عنوان یک نوازنده را داشته باشند در اولویت هستند.

بورس تحصیلی کامپیوتر و مهندسی

این بورس به دانشجویان علوم و مهندسی کامپیوتر تعلق می گیرد. این بورسیه 50 درصد شهریه یک سال را در بر می گیرد. دانشجویانی بین المللی تحت عنوان قانون 2000 خدمات آموزشی دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند و همچنین وابستگان کارمندان سفارت های کشورهای مختلف که برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت “حضوری” پذیرش دریافت کرده باشند ؛ مشمول این بورس خواهند شد.

بورس کارشناسی اقتصاد

این بورس به دانشجویان بین المللی که توانسته اند برای دوره ی کارشناسی رشته ی اقتصاد پذیرش دریافت کنند و در آخرین سال تحصیلات مقدماتی موفق به کسب نمره های سطح عالی شده باشند تعلق می گیرد. بورس شامل کل هزینه شهریه می شود. علاقه مندان تحصیل در استرالیا که واجد شرایط دریافت این بورس هستند می توانند برای ترم اول از ابتدای اکتبر تا 6 سپتامبر و برای ترم دوم از ابتدای آوریل تا 31 می درخواست خود ارسال نمایند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ANU
بورسیه تحصیلی دانشگاه ANU

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ملی استرالیا

حسابداری (Accounting) سیستم های هوشمند پیشرفته (Advanced Intelligent Systems) سیستم های هوافضا (Aerospace Systems)
مهندسی سیستم های هوافضا (Aerospace Systems Engineering) نوآوری کشاورزی (Agricultural Innovation) یونان باستان (Ancient Greek)
تاریخ باستان (Ancient History) مردم شناسی (Anthropology) آمار کاربردی (Applied Statistics)
زبان عربی (Arabic) باستان شناسی (Archaeology) تاریخ هنر و نظریه (Art History and Theory)
روابط بین الملل آسیا و اقیانوسیه (Asia-Pacific International Relations) سیاست آسیا و اقیانوسیه (Asia-Pacific Politics) مطالعات امنیتی آسیا و اقیانوسیه (Asia-Pacific Security Studies)
بازارهای سرمایه آسیایی (Asian Capital Markets) تاریخ آسیایی (Asian History) مطالعات آسیایی (Asian Studies)
فرهنگ آسیا و اقیانوسیه، رسانه و جنسیت (Asian and Pacific Culture, Media and Gender) نجوم و اخترفیزیک (Astronomy and Astrophysics) مطالعات بومی استرالیا (Australian Indigenous Studies)
بیوشیمی (Biochemistry) حفاظت از تنوع زیستی (Biodiversity Conservation) انسان شناسی زیستی (Biological Anthropology)
سیستم های اطلاعات کسب و کار (Business Information Systems) بازارهای سرمایه (Capital Markets) زیست شناسی سلولی و مولکولی (Cell & Molecular Biology)
هنر طراحی سرامیک (Ceramics Design Arts) علم شیمی (Chemistry) زبان چینی (Chinese Language)
مطالعات چینی (Chinese Studies) علوم اقلیمی (Climate Science) ترکیب بندی (Composition)
آهنگسازی برای فیلم و بازی های ویدیویی (Composition for Film and Video Games) علوم کامپیوتر (Computer Science) سیستم های کامپیوتری (Computer Systems)
اروپای معاصر (Contemporary Europe) پایداری شرکتی (Corporate Sustainability) جرم شناسی (Criminology)
امنیت سایبری (Cyber Security) علم داده (Data Science) جمعیت شناسی (Demography)
مطالعات توسعه (Development Studies) علوم انسانی دیجیتال (Digital Humanities) علوم زمین (Earth Science)
مطالعات اقتصادی (Economic Studies) سیستم های الکترونیکی و ارتباطی (Electronic and Communication Systems) علم مهندسی (Engineering Science)
زبان انگلیسی (English) علوم محیطی (Environmental Science) مطالعات محیطی (Environmental Studies)
سیستم های محیطی (Environmental Systems) تاریخ اروپا (European History) تکامل، اکولوژی و زیست شناسی ارگانیسمی (Evolution, Ecology and Organismal Biology)
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری (Finance) زبان و فرهنگ فرانسه (French Language and Culture) هنر طراحی مبلمان (Furniture Design Arts)
جنسیت و فرهنگ (Gender, Sexuality and Culture) جغرافیا (Geography) زبان و فرهنگ آلمانی (German Language and Culture)
هنر طراحی شیشه (Glass Design Arts) امنیت جهانی (Global Security) هنر طراحی طلا و نقره (Gold & Silversmithing Design Arts)
زبان هندی (Hindi Language) تاریخ (History) زیست شناسی انسانی (Human Biology)
زیست شناسی تکاملی انسان (Human Evolutionary Biology) حقوق بشر (Human Rights) انسان محوری و محاسبات خلاق (Human-Centered and Creative Computing)
مطالعات هند و جنوب آسیا (Indian and South Asian Studies) علم و دانش بومی (Indigenous Science and knowledge) زبان اندونزیایی (Indonesian Language)
مطالعات اندونزیایی (Indonesian Studies) سیستم های اطلاعاتی (Information Systems) نوآوری و تمرین حرفه ای (Innovation and Professional Practice)
سیستم های هوشمند (Intelligent Systems) علم میان رشته ای (Interdisciplinary Science) تجارت بین المللی (International Business)
ارتباطات بین المللی (International Communication) روابط بین المللی (International Relations) زبان و فرهنگ ایتالیایی (Italian Language and Culture)
زبان ژاپنی (Japanese Language) زبان شناسی ژاپنی (Japanese Linguistics) مطالعات ژاپنی (Japanese Studies)
زبان کره ای (Korean Language) مطالعات کره ای (Korean Studies) زبان لاتین (Latin)
مطالعات آمریکای لاتین (Latin American Studies) زبان شناسی (Linguistics) مدیریت (Management)
علوم دریایی (Marine Science) بازاریابی (Marketing) اقتصاد ریاضی (Mathematical Economics)
مالی ریاضی (Mathematical Finance) مدلسازی ریاضی (Mathematical Modelling) ریاضیات (Mathematics)
سیستم های مکاترونیک (Mechatronic Systems) سیاست و امنیت خاورمیانه (Middle East Politics and Security) مطالعات خاورمیانه و آسیای مرکزی (Middle Eastern and Central Asian Studies)
موسیقی (Music) فناوری موسیقی (Music Technology) موسیقی شناسی (Musicology)
مطالعات شمال شرق آسیا (Northeast Asian Studies) مطالعات اقیانوس آرام (Pacific Studies) مطالعات صلح و درگیری (Peace and Conflict Studies)
کارایی (Performance) زبان فارسی (Persian) فلسفه (Philosophy)
سیستم های فوتونیک (Photonic Systems) فیزیک (Physics) علوم سیاسی (Political Science)
احتمال و فرآیندهای تصادفی (Probability and Stochastic Processes) روانشناسی (Psychology) زیست شناسی کمی (Quantitative Biology)
مدل سازی کمی محیطی (Quantitative Environmental Modelling) مالی کمی (Quantitative Finance) سیستم های انرژی های تجدیدپذیر (Renewable Energy Systems)
تحقیق و توسعه (Research and Development) مدیریت منابع و محیط زیست (Resource and Environmental Management) زبان سانسکریت (Sanskrit Language)
ارتباطات علمی (Science Communication) مطالعات صفحه نمایش (Screen Studies) جامعه شناسی (Sociology)
توسعه نرم افزار (Software Development) مطالعات آسیای جنوب شرقی (Southeast Asian Studies) زبان اسپانیایی (Spanish)
تجزیه و تحلیل داده های آماری (Statistical Data Analytics) آمار (Statistics) مطالعات پایداری (Sustainability Studies)
فناوری، شبکه ها و جامعه (Technology, Networks and Society) هنر طراحی پارچه (Textiles Design Arts) زبان تایلندی (Thai Language)
آمار نظری (Theoretical Statistics) زبان ویتنامی (Vietnamese Language) مطالعات جنگ (War Studies)
علم آب (Water Science)

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه ملی استرالیا آشنا کنیم تا بتوانید به طور کامل این دانشگاه را بشناسید تا اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، با رشته های دانشگاهی و هزینه تحصیل در آن آشنا باشید.

منبع: anu.edu.au

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *