لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیا غربی

دانشگاه استرالیا غربی: استرالیا به یکی از مهم ترین کشور ها در دنیا تبدیل شده است که دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا تلاش می کنند تا پذیرش دانشگاه های استرالیا را بگیرند تا بتوانند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. دلیل این موضوع دانشگاه های با کیفیت استرالیا و حضور 8 دانشگاه برتر این کشور در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا می باشد.

دانشگاه هشتم استرالیا که در لیست دانشگاه های برتر دنیا نیز نام آن به چشم میخورد، دانشگاه استرالیا غربی یا UWA می باشد. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با دانشگاه استرالیا غربی، تاریخچه این دانشگاه، هزینه تحصیل در آن و رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه آشنا کنیم.

 

Table of Contents

دانشگاه استرالیای غربی (University of Western Australia)

دانشگاه استرالیای غربی (UWA) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ایالت استرالیای غربی است. پردیس اصلی دانشگاه در پرث، پایتخت ایالت، با یک پردیس ثانویه در آلبانی و امکانات مختلف دیگر در جاهای دیگر است. UWA در سال 1911 با مصوبه پارلمان استرالیای غربی تأسیس شد و دو سال بعد شروع به تدریس به دانشجویان کرد.

این ششمین دانشگاه قدیمی استرالیا است و تا زمان تأسیس دانشگاه مرداک در سال 1973 تنها دانشگاه استرالیای غربی بود. به دلیل قدمت و شهرتش، UWA به عنوان یکی از “دانشگاه های ماسه سنگی” طبقه بندی می شود، یک نام غیر رسمی که به قدیمی ترین دانشگاه داده شده است. در هر ایالت این دانشگاه همچنین به چندین گروه رسمی دیگر از جمله گروه هشت و شبکه دانشگاه‌های ماتریکی تعلق دارد.

در سال های اخیر، UWA به طور کلی بسته به سیستم مورد استفاده، یا در نیمه پایینی یا خارج از 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی های تعیین کننده UWA این است که دعوت خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ساختار حاکمیت خود حفظ کرده است. همه فارغ التحصیلان UWA به طور خودکار اعضای مادام العمر دانشگاه از طریق دعوت هستند که به آنها حق حضور در مجامع عمومی سالانه، انتخاب دو عضو سنا UWA و بررسی هرگونه تغییر در قوانین دانشگاه را می دهد.

فارغ التحصیلان UWA عبارتند از: یک نخست وزیر استرالیا (باب هاوک)، پنج قاضی دادگاه عالی استرالیا (از جمله یک قاضی ارشد، رابرت فرنچ، صدراعظم کنونی)، یک رئیس بانک رزرو (اچ سی کومبز)، وزرای کابینه فدرال. و هفت مورد از هشت نمایش برتر اخیر استرالیای غربی. در سال 2018، آکشای ونکاتش، ریاضیدان فارغ التحصیل، مدال فیلدز را دریافت کرد. از سال 2021، این دانشگاه 106 محقق رودز را تولید کرده بود. دو عضو هیئت علمی UWA، بری مارشال و رابین وارن در نتیجه تحقیقات در دانشگاه برنده جایزه نوبل شدند.

دانشگاه استرالیای غربی قدیمی ترین دانشگاه ایالت استرالیا غربی می باشد که در سال 1911 در شهر پرت تاسیس شده است. کیفیت آموزشی بالا و فعالیتهای تحقیقاتی فراوان دانشگاه استرالیای غربی سبب شده نه تنها این دانشگاه جزو دانشگاه های گروه هشت استرالیا قرار گیرد بلکه یکی از پرطرفداران ترین دانشگاه های ایالت استرالیا غربی باشد. دانشگاه استرالیای غربی به مساحت 65 هکتار در منطقه Crawley کنار Swan river به فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر پرت واقع شده است. بیشتر ساختمان های دانشگاه استرالیای غربی به سبک معماری رومی در طبیعت زیبا و پر درخت این منطقه ساخته شده است.

دانشگاه استرالیای غربی دارای یک کمپس کوچک به نام UWA Claremont به فاصله پنج دقیقه از پردیس اصلی دانشگاه می باشد. این پردیس دارای ساختمان هایی مانند مرکز زبان و College Taylors (زبان و پیش دانشگاهی این داشگاه را ارائه می دهد) است. سیاستمداران و دانشمندان سرشناس بسیاری از دانشگاه استرالیای غربی فارغ التحصیل شده اند افرادی مانند :

  • Bob Hawke بیست وسومین نخست وزیر استرالیا بین سالهای 1983 تا 1991.
  • Prof. Barry Marshall برنده جایزه نوبل سال 2005 به علت کشف هلیکوباکتر و رابطه آن با زخم معده.
  • Fiona Sanley اپیدمیولوژیست و دانشمند سال 2003 استرالیا.
  • Fiona Woods جراح پلاستیک و دانشمند سال 2005 استرالیا.
  • Andrew Forrest یکی از ده ثروتمندترین فرد استرالیا که در زمینه معدن و دامپروری فعالیت دارد.
درباره دانشگاه UWA
درباره دانشگاه UWA

رتبه دانشگاه استرالیا غربی

دانشگاه غربی استرالیا طبق آمار سایت scimagoir دانشگاه هشتم کشور استرالیا می باشد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا می باشد که در رتبه بندی دنیا نیز در رتبه 83 قرار دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های عالی در دنیا شناخته می شود که بسیاری از افراد علاقه دارند که در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشکده های استرالیا غربی

  • Arts, Business, Law and Education
  • School of Social Science
  • Health and Medical Sciences
  • Science

اطلاعات تکمیلی دانشگاه استرالیا غربی

  • شعار دانشگاه: به دنبال خرد بگردید (Seek wisdom)
  • تاریخ تاسیس: 1911 میلادی
  • صدراعظم: رابرت فرنچ (Robert French)
  • معاون صدراعظم: آمیت چاکما (Amit Chakma)
  • تعداد کارمندان دانشگاه: 3,389 نفر
  • تعداد دانشجویان دانشگاه: 17,181 نفر

 

تاریخچه دانشگاه UWA

این دانشگاه در سال 1911 پس از ارائه پیشنهادات توسط یک کمیسیون سلطنتی در سپتامبر 1910 تأسیس شد. پردیس اصلی، که اولین دانشجویان خود را در مارس 1913 پذیرفت، در خیابان ایروین در مرکز پرث قرار داشت و شامل چندین ساختمان بود که بین هی واقع شده بود. خیابان و تراس سنت ژرژ.

خیابان ایروین به «کوچه قلع‌پان» نیز معروف بود، زیرا بسیاری از ساختمان‌ها دارای سقف‌های آهنی راه راه بودند. این ساختمان ها تا سال 1932 به عنوان پردیس دانشگاه عمل می کردند، زمانی که پردیس به مکان امروزی خود در کراولی منتقل شد.

صدراعظم موسس، سر جان وینتروپ هکت، در سال 1916 درگذشت و اموالی را که پس از ده سال مدیریت دقیق انجام شد، 425000 پوند برای دانشگاه به ارمغان آورد که مبلغی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. این اجازه ساخت ساختمان های اصلی را داد.

بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی در داخل دانشگاه نام او را دارند، از جمله سالن Winthrop و Hackett Hall. علاوه بر این، وصیت او کمک هزینه های تحصیلی بسیاری را تأمین کرد، زیرا او نمی خواست دانش آموزان مشتاق از تحصیل منصرف شوند، زیرا آنها نمی توانند این کار را انجام دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیا غربی
هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیا غربی

هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیای غربی

هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که شما باید پیش از ارسال درخواست برای دانشگاه مورد نظر برای آن آمادگی داشته باشید تا مدارک تمکن مالیتان را به صورت کامل به دانشگاه ارائه دهید.

همه دانشجویان بین المللی در UWA ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل خود هستند. شهریه بر اساس دوره تحصیلی است و هزینه ها سالانه افزایش می یابد. UWA تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین المللی برای کمک به هزینه تحصیل ارائه می دهد.

هزینه شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه استرالیا برای مقطع کارشناسی 25,673 دلار استرالیا و برای مقطع کارشناسی ارشد 21,000 دلار استرالیا می باشد. برای دانستن هزینه های زندگی در استرالیا نیز می توانید به مقاله «هزینه زندگی در استرالیا» مراجعه کنید.

 

بورسیه های دانشگاه استرالیا غربی

در دانشگاه استرالیای غربی برای مقطع کارشناسی بورس های متعددی وجود دارد که بیشتر مربوط به دانشجویان هندی، چینی، اندونزی، سریلانکا، آفریقای جنوبی، ویتنام و آمریکا می باشد. برخی از این بورسیه ها عبارتند از :

International Master’s by curse scholarships

این بورس برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشدی است که کارشناسی خود را در استرالیا گرفته و معدل بالایی دارند :

  • در صورتی که معدل 70 تا 74,99 باشد سالی 3000 دلار
  • در صورتی که معدل 75 تا 79,99 باشد سالی 5000 دلار
  • درصورتی که معدل 80 وبالاتر باشد سالی 7000 دلار

International Research Training Program (RTP) Scholarships

(International Postgraduate Research Scholarship (IPRS

این بورسها به دانشجویان ارشد تحقیقاتی و دکترا تعلق می گیرد که شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی همچنین هزینه زندگی تا حدود سالی 29000 را شامل می شود.

Australian Government Endeavour Awards

این بورس جهت حمایت از مطالعات علمی و تحقیقاتی، از طرف دولت استرالیا به دانشجویان استرالیایی و بین المللی براساس صلاحیت علمی شان تعلق می گیرد.

زمان درخواست این بورس اوایل اپریل هر سال می باشد. بورس مذکور نه تنها شهریه، بیمه دانشجویی، هزینه سفر و هزینه اولیه سکنی را پوشش می دهد بلکه مبلغی حدود ماهانه 3000 دلار بابت هزینه زندگی نیز پرداخت می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه University of Western Australia
بورسیه تحصیلی دانشگاه University of Western Australia

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه استرالیا غربی

علوم کشاورزی، محیط زیست و زیست شناسی (Agricultural, Environmental and Biological Sciences)

تجارت کشاورزی (Agribusiness) کشاورزی و علوم کشاورزی (رشته تحصیلی) (Agribusiness and Agricultural Science (Extended Major)) علوم کشاورزی (Agricultural Science)
علوم و فنون کشاورزی (رشته تحصیلی) (Agricultural Science and Technology (Extended Major)) فناوری کشاورزی (Agricultural Technology) تنوع زیستی و تکامل (رشته گسترده) (Biodiversity and Evolution (Extended Major))
بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی (Biochemistry and Molecular Biology) گیاه شناسی (Botany) زیست شناسی حفاظت (Conservation Biology)
مدیریت محیط زیستی (Environmental Management) علوم محیطی (Environmental Science) علوم زیست محیطی و اکولوژی (رشته تحصیلی) (Environmental Science and Ecology (Extended Major))
علوم و مدیریت محیط زیست (گرایش ارشد) (Environmental Science and Management (Extended Major)) ژئوشیمی (رشته ارشد) (Geochemistry (Extended Major)) علوم جغرافیایی (Geographical Sciences)
زمين شناسي (Geology) علوم یکپارچه زمین و دریا (رشته گسترده) (Integrated Earth and Marine Sciences (Extended Major)) فرآیندهای دریایی و ساحلی (Marine and Coastal Processes)
زیست شناسی دریایی (Marine Biology) علوم دریایی (رشته ارشد) (Marine Science (Extended Major)) علوم زیستی مولکولی (رشته گسترده) (Molecular Life Sciences (Extended Major))
زیست شناسی گیاهی (رشته گسترده) (Plant Biology (Extended Major)) حفاظت از حیات وحش (عمده گسترده) (Wildlife Conservation (Extended Major)) جانور شناسی (Zoology)
کارشناسی ارشد علوم کشاورزی (Master of Agricultural Science) کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی (Master of Agricultural Economics) کارشناس ارشد بیوانفورماتیک (Master of Bioinformatics)
کارشناسی ارشد علوم زیستی (Master of Biological Science) کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی (Master of Biotechnology) کارشناسی ارشد زمین شناسی انرژی (Master of Energy Geoscience)
کارشناسی ارشد علوم محیطی (Master of Environmental Science) کارشناسی ارشد زمین شناسی (Master of Geoscience) کارشناسی ارشد هیدروژئولوژی (Master of Hydrogeology)
کارشناسی ارشد زیست شناسی دریایی (Master of Marine Biology) کارشناس ارشد اقیانوس شناسی (Master of Oceanography) کارشناس ارشد مهندسی فراساحل و سواحل (Master of Offshore and Coastal Engineering)
کارشناس ارشد زمین شناسی کانسارهای معدنی (Master of Ore Deposit Geology) کارشناسی ارشد علوم (Master of Science) کارشناسی ارشد ارتباطات (Master of Science Communication)

 

معماری، طراحی و برنامه ریزی (Architecture, Design and Planning)

معماری (Architecture) جغرافیا و برنامه ریزی محیطی (Environmental Geography and Planning) جغرافیا و برنامه ریزی انسانی (Human Geography and Planning)
معماری منظر (Landscape Architecture) کارشناسی ارشد معماری (Architecture) مدل سازی اطلاعات ساختمان (Building Information Modelling)
برنامه ریزی زیست محیطی (Environmental Planning) معماری منظر (Landscape Architecture) طراحی شهری (Urban Design)

 

تجارت و بازرگانی (Business and Commerce)

حسابداری (Accounting) تجزیه و تحلیل کسب و کار (Business Analytics) قانون کسب و کار (Business Law)
مدیریت کسب و کار (Business Management) مطالعات ارتباطات و رسانه (Communication and Media Studies) مطالعات ارتباطات و رسانه (Communication and Media Studies)
اقتصاد (Economics) شرکت و نوآوری (Enterprise and Innovation) دارایی، مالیه، سرمایه گذاری (Finance)
اقتصاد مالی (Financial Economics) تجارت جهانی (Global Business) مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management)
مدیریت (Management) بازاریابی (Marketing) کار و روابط استخدامی (Work and Employment Relations)
کارشناسی ارشد مالی کاربردی (Master of Applied Finance) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) – انعطاف پذیر (Master of Business Administration (MBA) – Flexible) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) – فشرده (Master of Business Administration (MBA) – Intensive)
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) و کارشناسی ارشد حقوق (Master of Business Administration (MBA) and Master of Laws) کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل کسب و کار (Master of Business Analytics) کارشناسی ارشد اطلاعات تجاری و مدیریت لجستیک (Master of Business Information and Logistics Management)
کارشناسی ارشد روانشناسی کسب و کار (Master of Business Psychology) کارشناسی ارشد بازرگانی (Master of Commerce) کارشناسی ارشد بازرگانی و کارشناسی ارشد مطالعات ترجمه (Master of Commerce and Master of Translation Studies)
کارشناسی ارشد اقتصاد (Master of Economics) کارشناس ارشد منابع انسانی و روابط استخدامی (Master of Human Resources and Employment Relations) کارشناس ارشد منابع انسانی و روابط استخدامی (Master of Industrial and Organisational Psychology)
کارشناسی ارشد روابط بین الملل (Master of International Relations) کارشناسی ارشد بازاریابی (Master of Marketing) کارشناسی ارشد حسابداری حرفه ای (Master of Professional Accounting)
کارشناسی ارشد سیاست عمومی (Master of Public Policy) کارشناسی ارشد ارتباطات استراتژیک (Master of Strategic Communication)

 

داده ها و علوم کامپیوتر (Data and Computer Science)

علوم کامپیوتر (Computer Science) امنیت سایبری (Cybersecurity) علم داده (Data Science)
هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) محاسبات و علم داده (Computing and Data Science) امنیت سایبری بین المللی (International Cybersecurity)
کارشناسی ارشد علوم داده (Master of Data Science) کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (Master of Information Technology) کارشناسی ارشد مهندسی حرفه ای (مهندسی نرم افزار) (Master of Professional Engineering (Software Engineering))

 

مهندسی (Engineering)

مهندسی اتوماسیون و رباتیک (Automation and Robotics Engineering) مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering) مهندسی شیمی (Chemical Engineering)
مهندسی عمران (Civil Engineering) مهندسی برق و الکترونیک (Electrical and Electronic Engineering) مهندسی محیط زیست (Environmental Engineering)
مهندسی معدن (Mining Engineering) مهندسی مکانیک (Mechanical Engineering) مهندسی نرم افزار (Software Engineering)
کارشناس ارشد مهندسی فراساحل و سواحل (Master of Offshore and Coastal Engineering) کارشناسی ارشد مهندسی حرفه ای (Master of Professional Engineering) کارشناسی ارشد انرژی های تجدیدپذیر و آینده (Master of Renewable and Future Energy)

 

بهداشت و علوم زیست پزشکی (Health and Biomedical Sciences)

سلامت و تندرستی بومیان (Aboriginal Health and Wellbeing) آناتومی و زیست شناسی انسان (Anatomy and Human Biology) بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی (Biochemistry and Molecular Biology)
بیوشیمی تغذیه (رشته ارشد) (Biochemistry of Nutrition (Extended Major)) ورزش و سلامتی (Exercise and Health) ژنتیک (Genetics)
علوم انسانی و تجزیه و تحلیل داده ها (رشته گسترده) (Human Sciences and Data Analytics (Extended Major)) علوم انسانی و علوم اعصاب (رشته ارشد) (Human Science and Neuroscience (Extended Major)) علوم انسانی در بهداشت و پزشکی (Humanities in Health and Medicine)
علوم یکپارچه دندانپزشکی (Integrated Dental Sciences) یکپارچه علوم پزشکی و عمل بالینی (Integrated Medical Sciences and Clinical Practice) میکروبیولوژی و ایمونولوژی (Microbiology and Immunology)
علوم زیستی مولکولی (رشته گسترده) (Molecular Life Sciences (Extended Major)) علوم اعصاب (Neuroscience) آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی (Pathology and Laboratory Medicine)
فارماکولوژی (Pharmacology) فیزیولوژی (Physiology) علوم پزشکی و بهداشت اطفال اطفال (Podiatric Health and Medical Sciences)
سلامت عمومی (Public Health) علوم ورزشی (Sport Science) علوم ورزشی، ورزش و سلامت (رشته تحصیلی) (Sport Science, Exercise and Health (Extended Major))

 

علوم انسانی و اجتماعی (Humanities and Social Sciences)

مردم شناسی (Anthropology) جغرافیای انسانی کاربردی (Applied Human Geography) باستان شناسی (Archaeology)
مطالعات آسیایی (Asian Studies) مطالعات چینی (Chinese Studies) علوم کلاسیک و تاریخ باستان (Classics and Ancient History)
مطالعات ارتباطات و رسانه (Communication and Media Studies) جرم شناسی (Criminology) مطالعات انگلیسی و ادبی (English and Literary Studies)
هنرهای زیبا (Fine Arts) مطالعات فرانسه (French Studies) مطالعات جنسیتی (Gender Studies)
مطالعات آلمانی (German Studies) تاریخ (History) تاریخ هنر (History of Art)
دانش، تاریخ و میراث بومی (Indigenous Knowledge, History and Heritage) مطالعات اندونزیایی (Indonesian Studies) مطالعات ایتالیایی (Italian Studies)
مطالعات ژاپنی (Japanese Studies) مطالعات کره ای (Korean Studies) قانون و جامعه (Law and Society)
زبان شناسی (Linguistics) موسیقی: موسیقی الکترونیک و طراحی صدا (Music: Electronic Music and Sound Design) موسیقی: مطالعات عمومی (Music: General Studies)
موسیقی: مطالعات موسیقی (Music: Music Studies) فلسفه (Philosophy) علوم سیاسی و روابط بین الملل (Political Science and International Relations)
علوم روانشناسی و رفتاری (Psychological and Behavioral Sciences) مطالعات اسپانیایی (Spanish Studies) کار و روابط استخدامی (Work and Employment Relations)
بازرگانی و مطالعات ترجمه (Commerce and Translation Studies) برنامه ریزی زیست محیطی (Environmental Planning) انسان شناسی قانونی (Forensic Anthropology)
توسعه بین المللی (International Development) حقوق بین الملل و روابط بین الملل (International Law and International Relations) روابط بین المللی (International Relations)
سیاست عمومی (Public Policy) ارتباطات علمی (Science Communication) کار اجتماعی (Social Work)
ارتباطات استراتژیک (Strategic Communication) مطالعات ترجمه (Translation Studies) برنامه ریزی شهری و منطقه ای (Urban and Regional Planning)

 

حقوق (Law)

قانون کسب و کار (Business Law) جرم شناسی (Criminology) قانون و جامعه (Law and Society)
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد حقوق (Master of Business Administration and Master of Laws) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل (Master of International Law) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و کارشناسی ارشد روابط بین الملل (Master of International Law and Master of International Relations)
کارشناسی ارشد حقوق، سیاست و دولت (Master of Law, Policy and Government) کارشناسی ارشد حقوق (Master of Laws) کارشناس ارشد حقوقی (Master of Legal Practice)
کارشناس ارشد حقوق معادن و انرژی (Master of Mining and Energy Law) کارشناسی ارشد سیاست عمومی (Master of Public Policy) کارشناسی ارشد منابع و حقوق تجارت بین الملل (Master of Resources and International Commercial Law)
کارشناسی ارشد حقوق مالیات (Master of Taxation Law)

 

موسیقی و هنرهای زیبا (Music and Fine Arts)

هنرهای زیبا (Fine Arts) موسیقی: موسیقی الکترونیک و طراحی صدا (Music: Electronic Music and Sound Design) موسیقی: مطالعات عمومی (Music: General Studies)
موسیقی: مطالعات موسیقی (Music: Music Studies) موسیقی (رشته گسترده) (Music (Extended Major)) کارشناسی ارشد هنرهای زیستی (Master of Biological Arts)
کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (تحقیق) (Master of Fine Arts (Research)) کارشناسی ارشد مطالعات کیوریتوری در هنرهای زیبا (تحقیق) (Master of Curatorial Studies in Fine Arts (Research)) کارشناسی ارشد موسیقی (تحقیق) (Master of Music (Research))

 

علوم فیزیک و ریاضی (Physical Sciences and Mathematics)

علم شیمی (Chemistry) ژئوشیمی (رشته ارشد) (Geochemistry (Extended Major)) زمين شناسي (Geology)
ریاضیات و آمار (Mathematics and Statistics) فیزیک (Physics) کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی (Master of Biotechnology)
کارشناسی ارشد زمین شناسی انرژی (Master of Energy Geoscience) کارشناسی ارشد زمین شناسی (Master of Geoscience) کارشناسی ارشد هیدروژئولوژی (Master of Hydrogeology)
کارشناس ارشد اقیانوس شناسی (Master of Oceanography) کارشناس ارشد زمین شناسی کانسارهای معدنی (Master of Ore Deposit Geology) کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی (Master of Medical Physics)
کارشناسی ارشد فیزیک (Master of Physics)

 

روانشناسی (Psychology)

علوم روانشناسی و رفتاری (Psychological and Behavioural Sciences) روانشناسی (رشته ارشد) (Psychology (Extended Major)) کارشناسی ارشد روانشناسی کسب و کار (Master of Business Psychology)
کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی (Master of Industrial and Organizational Psychology)

مکان و نمای کلی دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیای غربی در قلب شهر پرث واقع شده است. شهر پرث با محیط طبیعی خلاق و فرهنگ پویا، یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در استرالیا محسوب می‌شود. دانشگاه استرالیای غربی با تاریخچه بیش از 100 ساله، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های استرالیا است.

برنامه ها و دانشکده های دانشگاهی

دانشگاه استرالیای غربی با ارائه بیش از 200 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی را فراهم می‌کند. از رشته‌های مهندسی و تکنولوژی گرفته تا علوم انسانی و هنرها، دانشجویان می‌توانند طبق علاقه خود رشته‌ی موردنظر خود را انتخاب کنند.

فرصت های تحقیق

این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی برجسته شناخته می‌شود. دانشجویان اینجا فرصتی بی‌نظیر برای مشارکت در پروژه‌های پژوهشی متنوع و الهام‌بخش دارند. همچنین، از برترین اساتید و محققان جهانی در این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

امکانات و منابع پردیس

دانشگاه استرالیای غربی با ارائه تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله کتابخانه‌های دیجیتالی، آزمایشگاه‌های مدرن و فضاهای آموزشی مجهز، محیط آموزشی بهتری را برای دانشجویان ایجاد کرده است. امکانات رفاهی مانند ورزشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و رستوران‌ها نیز به دانشجویان امکانات متنوعی را فراهم می‌کند.

زندگی دانشجویی و فعالیت های فوق برنامه

زندگی دانشجویی در دانشگاه استرالیای غربی همچنین با فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی پررونقی همراه است. انجمن‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی فرصتی برای شرکت در رویدادها و فعالیت‌های مختلف ارائه می‌دهند.

فرآیند پذیرش و الزامات

برای ورود به دانشگاه استرالیای غربی، دانشجویان باید مراحل و شرایط مشخصی را عبور کنند. این شامل ارائه مدارک تحصیلی، آزمون زبان و ارزیابی مهارت‌های تحصیلی است.

بورسیه ها و کمک های مالی

دانشگاه استرالیای غربی انواع بورس‌ها و کمک‌های مالی را به دانشجویان خارجی و بومی ارائه می‌دهد. این اقدامات در جهت حمایت از تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویانی که با چالش‌های مالی مواجه هستند، انجام می‌شود.

شبکه فارغ التحصیلان و داستان های موفقیت

شبکه‌ی فارغ‌التحصیلان دانشگاه استرالیای غربی یکی از بزرگترین ارتباطات فارغ‌التحصیلی در استرالیاست. موفقیت‌ها و دستاوردهای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انگیزه‌بخش برای دانشجویان جدید است.

همکاری ها و مشارکت ها

دانشگاه استرالیای غربی ارتباطات و همکاری‌های متعددی با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برجسته در سراسر جهان دارد. این همکاری‌ها به دانشجویان امکان ارتقاء دانش و تجربیات بین‌المللی را می‌دهند.

خدمات پشتیبانی دانشجویان بین المللی

دانشگاه استرالیای غربی از ارائه خدمات حمایتی به دانشجویان بین‌المللی برخوردار است. این خدمات شامل راهنمایی در مورد ویزا، مسکن، فرهنگ‌های محلی و مشاوره تحصیلی است.

ابتکارات پایداری پردیس

دانشگاه استرالیای غربی به حفظ محیط زیست و پروژه‌های پایداری اهمیت می‌دهد. اقداماتی همچون استفاده از انرژی تجدیدپذیر و کاهش اثرات زیست محیطی در این دانشگاه انجام می‌شود.

دستاوردها و قدردانی های قابل توجه

این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا و جهان شناخته می‌شود. از جوایز علمی تا موفقیت‌های فرهنگی، دانشگاه استرالیای غربی توانسته است جایگاهی منحصر به فرد در مقام‌های بین‌المللی کسب کند.

نتیجه

دانشگاه استرالیای غربی با محیط آموزشی پویا، ارتباطات جهانی و فرصت‌های بی‌نظیر تحصیلی، یکی از مقاصد مطمئن برای دانش‌آموختگان از سرتاسر جهان است. با تمرکز بر پژوهش‌های نوآورانه و ارتقاء تجربه دانشجویی، این دانشگاه به عنوان یک مرجع علمی و فرهنگی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با دانشگاه استرالیا غربی آشنا کنیم تا در صورتی که قصد تحصیل در استرالیا و این دانشگاه را دارید، به طور کامل با هزینه ها، رشته های تحصیلی و خود دانشگاه UWA آشنا کنیم.

منبع: uwa.edu.au

سوالات متداول

آیا دانشگاه استرالیای غربی دارای برنامه‌های آموزشی بین‌المللی است؟

بله، دانشگاه استرالیای غربی ارائه برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای برای دانشجویان بین‌المللی دارد.

آیا این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی مدرن است؟

بله، دانشگاه استرالیای غربی با داشتن مراکز تحقیقاتی پیشرفته، یک محیط مناسب برای تحقیقات علمی فراهم می‌کند.

آیا دانشگاه استرالیای غربی به دانشجویان مالیات اختصاص می‌دهد؟

بله، این دانشگاه انواع بورس‌ها و کمک‌های مالی را به دانشجویان خارجی و بومی ارائه می‌دهد.

آیا دانشگاه استرالیای غربی تسهیلات رفاهی مناسبی دارد؟

بله، دانشگاه استرالیای غربی با ارائه تجهیزات پیشرفته و تسهیلات رفاهی متنوع، زندگی دانشجویی را راحت‌تر می‌کند.

آیا دانشگاه استرالیای غربی در رشته‌های فنی و مهندسی برتری دارد؟

بله، این دانشگاه با ارائه برنامه‌های برتر در رشته‌های فنی و مهندسی، جایگاه منحصر به فردی در این زمینه دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *