لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

تحصیل در سیدنی

تحصیل در سیدنی

تحصیل در سیدنی: استرالیا در حال حاضر به عنوان یکی از مهم ترین قطب های آمورشی در دنیا تبدیل شده و بسیاری از افراد به هدف تحصیل در استرالیا به این کشور سفر می کنند. یکی از بهترین شهر ها برای زندگی و تحصیل در این کشور سیدنی می باشد که معروف ترین و شناخته شده ترین شهر این کشور نیز هست. سیدنی یکی از محبوب ترین شهر ها برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. در ادامه این مطلب در وب سایت موسسه اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با شهر سیدنی و دانشگاه های مختلف این شهر آشنا کنیم.

 

شهر سیدنی

سیدنی پایتخت ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت‌ترین شهر در استرالیا و اقیانوسیه است. این کلان شهر که در ساحل شرقی استرالیا واقع شده است، بندر سیدنی را احاطه کرده و حدود 70 کیلومتر (43.5 مایل) به سمت کوه های آبی در غرب، هاکسبری در شمال، پارک ملی سلطنتی در جنوب و ماکارتور در جنوب غربی گسترش می یابد. سیدنی از 658 حومه تشکیل شده است که در 33 منطقه دولتی محلی پراکنده شده است. ساکنان شهر به «سیدنی‌سایدر» معروف هستند. سرشماری سال 2021 جمعیت سیدنی بزرگ را 5,231,150 نفر ثبت کرد، به این معنی که شهر تقریباً 66 درصد از جمعیت این ایالت را در خود جای داده است. نام مستعار این شهر شامل «شهر زمرد» و «شهر بندرگاه» است.

استرالیایی‌های بومی حداقل 30000 سال است که در منطقه سیدنی بزرگ ساکن بوده‌اند و حکاکی‌ها و مکان‌های فرهنگی بومی‌ها در سراسر سیدنی بزرگ رایج است. متولیان سنتی سرزمینی که سیدنی مدرن بر روی آن قرار دارد، طایفه های مردم داروغ، دهاروال و ائورا هستند.
جیمز کوک در طول اولین سفر خود به اقیانوس آرام در سال 1770، سواحل شرقی استرالیا را ترسیم کرد و به خلیج بوتانی رسید. در سال 1788، اولین ناوگان محکومان به رهبری آرتور فیلیپ، سیدنی را به عنوان مستعمره کیفری بریتانیا، اولین شهرک اروپایی در استرالیا، تأسیس کرد. پس از جنگ جهانی دوم، سیدنی کوچ دسته جمعی را تجربه کرد و تا سال 2021 بیش از 40 درصد از جمعیت در خارج از کشور متولد شدند. کشورهای خارجی متولد با بیشترین نمایندگی عبارتند از: چین، هند، انگلستان، ویتنام و فیلیپین.

 

کارهایی که باید در سیدنی انجام دهیم؟

سیدنی اغلب به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان محسوب می شود، اما برای دانشجویان بین المللی غیر ممکن نیست که  متناسب با بودجه خود کارهای زیادی برای انجام دادن پیدا کنند. برای دانش آموزانی که از فعالیت بدنی و طبیعت لذت می برند، مکان های زیادی برای پیاده روی، راه رفتن و کاوش در سیدنی وجود دارد. کوههای آبی که در مناطق مرکزی حوضه سیدنی واقع شده اند، مسیرهای پیاده روی متعددی را برای افرادی که دارای توانایی های ورزشی می باشند پیشنهاد می دهند، تا پیاده روی کنند یا این که به صورت پرفشار تمرین کنند. دانش آموزانی که بیشتر به سواحل تمایل دارند می توانند از  Bondi Beach تا Coogee Beach پیاده روی کنند. مسیر این پیاده روی کمتر از 4 مایل در امتداد خط ساحلی می باشد و شما در این مسیر سواحل و پارک های زیبای متعددی را مشاهده خواهید کرد.

شما همچنین می توانید در باغ گیاه شناسی سلطنتی، که دارای تعدادی مسیر پیاده روی و سایت های طبیعی است، پیاده روی کنید. این مجموعه در امتداد بندر سیدنی واقع شده و دارای هنرهای عمومی و مجسمه های مختلفی در سراسر باغ است. شما همچنین می توانید از پل بندر سیدنی، بزرگترین پل فولادی قوس دار در جهان، پیاده عبور کنید. این پل در تاریخ 19 مارس 1932 افتتاح شد و پیاده روی در آن از آن زمان به عنوان یک فعالیت محبوب هم بر ای مردم محلی و هم برای گردشگران تبدیل شده است. پیاده روی در سراسر پل به شما یک نمایش منحصر به فرد از شهر و بندر و همچنین خود پل می دهد.

کار هایی که می توانید در سیدنی انجام دهید
کار هایی که می توانید در سیدنی انجام دهید

دانش آموزانی که علاقه مند به نماد مذهبی هستند ممکن است علاقه مند به بازدید از برخی از مکان های مذهبی سیدنی مانند کلیسای سنت ماری باشند. سنت مری یک کلیسای گوتیک انگلیسی است و اولین کلیسای کاتولیک رومی در استرالیا بود. از جمله ویژگی های آن می توان به پنجره های شیشه ای رنگی ای آورده شده از انگلستان، کف موزاییک شفاف، چهاردهمین نقاشی بزرگ ” ایستگاه های صلیب “، زنگ های کلیسا، یک ارگان و کلیسای کریپت اشاره کرد. سنت مری در هر یکشنبه یک تور ویژه هدایت کلیسای جامع و گورستان ارائه می دهد. همچنین ممکن است از معبد Sze Yup Kwan Ti در  Glebe، که در سال 1898 ساخته شده است، بازدید کنید. این یکی از تنها دو معبد متعلق به دوره پیش مدرن است که هنوز هم در سیدنی وجود دارد.

دانشجویان هنرمند هیچ کمبودی در سیدنی حس نمی کنند. گالری هنر نیوساوت ولز هنرهای مدرن و معاصر از سراسر جهان را نمایش می دهد و تورهای گوناگون راهنمای پنج گانه گالری، نمایشگاه های چرخشی، فیلم ها و موسیقی را ارائه می دهد. موزه هنر معاصر تنها موزه ای در استرالیا است که « به نمایشگاه، تفسیر و جمع آوری هنر معاصر از سراسر استرالیا و سراسر جهان اختصاص یافته است » و همچنین تورهای گشت و گذار رایگان را ارائه می دهد. دانشجویان با ذائقه کمی متفاوت ممکن است از هنر دکتر Seuss دیدن کنند که دارای ویژگی های چاپی، مجسمه های محدود و نقاشی های دکتر سوز افسانه ای است.

دیگر موزه های سیدنی عبارتند از: موزه ملی استرالیا که ورود به آن رایگان است و فرهنگ و مردم و سرزمین استرالیا را نمایش می دهد و موزه Rocks Discovery که داستان منطقه ای تاریخی در مرکز شهر سیدنی، the Rocks را بازگو می کند. موزه ملی دریای استرالیا نیز در شهر سیدنی واقع شده است و ورود به آن در اولین پنجشنبه هر ماه رایگان است.

 

جاذبه های گردشگری سیدنی

1. خانه اپرای سیدنی را ببینید!

یکی از نمادهای بزرگ جهان، خانه اپرای سیدنی یک سایت میراث جهانی یونسکو و جاذبه ستاره ای در بندر پر زرق و برق است. این ساختمان برازنده، به شکل صدف یا بادبان‌های متحرک، روی انگشتی از زمین که توسط آب احاطه شده است، نشسته است. شما چندین گزینه برای بازدید از خانه اپرای سیدنی دارید. هنگام سر خوردن در بندرگاه، عکس بگیرید، در یکی از رستوران‌ها استراحت کنید، در نمای بیرونی آن قدم بزنید یا در یک تور سازماندهی شده از این سازه باشکوه شرکت کنید. در داخل، تئاتر، استودیو، اتاق نمایشگاه، سالن کنسرت و سینما را خواهید دید.

2. از پل بندرگاه سیدنی بالا بروید!

پل بندرگاه سیدنی با نام مستعار “Coathanger” یکی دیگر از نمادهای سیدنی است. این پل که توسط پایه های دوتایی عظیم در هر انتها پشتیبانی می شود، در سال 1932 ساخته شد و همچنان بزرگترین پل قوسی فولادی جهان است. می‌توانید از روی آن رانندگی کنید، از زیر آن عبور کنید، در قطار روی آن بچرخید یا از دور از آن عکس بگیرید. اما یکی از بهترین راه‌ها برای قدردانی از این شگفت‌انگیز مهندسی و تماشای مناظر تماشایی بندر سیدنی، صعود به قله 135 متری آن است.

3. سوار کشتی کروز بندرگاه در سیرکولار اسکله شوید!

سیدنی به خاطر محیط درخشانش در کنار آب شهرت دارد و یکی از محبوب ترین کارهایی که در بندر سیدنی می توان انجام داد، گشت و گذار با کروز است. بیشتر کشتی‌های دریایی بندر از سیرکولار اسکله در سیدنی کوو، که محل ترمینال اصلی کشتی‌های شهر نیز است، حرکت می‌کنند.

4. یک روز را در بندر دارلینگ بگذرانید!

بندر عزیزم برای همه چیزهایی دارد. این منطقه ساحلی در ضلع غربی CBD سیدنی که مملو از جاذبه‌های گردشگری است، مرکزی برای گردشگران و افراد محلی است. همه چیز را در اینجا خواهید یافت، از مغازه ها، رستوران ها، و مکان های تفریحی گرفته تا موزه ها، باغ وحش، آکواریوم، و سینما IMAX. خانواده ها مادام توسو را دوست خواهند داشت. باغ وحش حیات وحش سیدنی. و آکواریوم SEA LIFE سیدنی که بزرگترین مجموعه موجودات دریایی استرالیا را در خود جای داده است. بلیط ورودی آکواریوم سیدنی SEA LIFE راهی عالی برای پیشی گرفتن از جمعیت است.

5. گل های رز را در باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی بو کنید!

آیا نیاز به استراحت از شلوغی و شلوغی شهر دارید؟ در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی در فارم کوو استراحت کنید. بازدید از این واحه آرام یکی از بسیاری از کارهای آرامش‌بخشی است که می‌توان در شهر به صورت رایگان انجام داد – به‌ویژه اگر به یک تعمیر طبیعی نیاز دارید – و تنها یک پیاده‌روی کوتاه از خانه اپرای سیدنی فاصله دارد.

این باغ ها که در سال 1816 تأسیس شدند، قدیمی ترین باغ گیاه شناسی استرالیا هستند. آنها 30 هکتار از باغ های موضوعی با درختان سر به فلک کشیده، نخلستان ها، ارکیده ها، سرخس ها، ساکولنت ها، باغ های استوایی، گیاهان جنگل های بارانی، گیاهان دارویی و باغ های شرقی را در بر می گیرند.

دانشگاه های سیدنی
دانشگاه های سیدنی

لیست دانشگاه های شهر سیدنی

  • دانشگاه وسترن سیدنی: این دانشگاه در غرب سیدنی، یکی از سریع ترین مراکز رشد جمعیت و اشتغال در استرالیا واقع شده است. دانشگاه غرب سیدنی دارای جمعیت چندفرهنگی بزرگی است که بیش از دو میلیون نفر از 170 کشور جهان را تشکیل می دهند.
  • دانشگاه مکواری: دانشگاه Macquarie در سال 1964 به عنوان یک آزمایش جسورانه در آموزش عالی تاسیس شد. ما برای شکستن سنت‌ها و کار در کنار صنعت ساخته شده‌ایم، ما با به چالش کشیدن کنوانسیون و پذیرش دیدگاه‌های مختلف برای چیزهای خارق‌العاده تلاش می‌کنیم.
  • دانشگاه UNSW: دانشگاه نیو ساوت ولز که همچنین به عنوان UNSW سیدنی شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقر در سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا است. این یکی از اعضای موسس گروه هشت، ائتلافی از دانشگاه‌های استرالیایی است که بر روی تحقیقات متمرکز است.
  • دانشگاه سیدنی: دانشگاه سیدنی (USYD) که با نام دانشگاه سیدنی یا به طور غیررسمی Sydney Uni نیز شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی، استرالیا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1850 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است و یکی از شش دانشگاه ماسه سنگی این کشور است.
  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی: دانشگاه فناوری سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا واقع شده است. اگرچه گفته می شود که ریشه آن به دهه 1830 برمی گردد، اما این دانشگاه به شکل فعلی خود در سال 1988 تأسیس شد. از سال 2021، UTS 45221 دانشجو را از طریق 9 دانشکده و مدرسه خود ثبت نام می کند.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با شهر سیدنی و تحصیل در این شهر آشنا کنیم تا بتوانید در صورتی که علاقه دارید برای تحصیل به این شهر سفر کنید، اطلاعات کامل درباره تصمیم خودتان داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *