لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

یک نمره خوب GMAT چنده ؟

نمره خوب GMAT

نمره خوب GMATیک نمره خوب GMAT چنده ؟

اگر به فکر اخذ پذیرش از business school ها هستید ، احتمال این که کلمه GMAT رو شنیده باشید بسیار بالاست . GMAT که خلاصه شده عبارت Graduate Management Admission Test یا به عبارتی امتحان پذیرش فراغ التحصیلان مدیریت است ، یک امتحان استاندارد می باشد که در بخش های مختلفی ارائه می شود .

نمره رسمی GMAT معمولا بین نمره های رنج 200 تا 800 گفته می شود و میانگینی از بخش های شفاهی و کتبی است . بنابراین بالاترین نمره در این آزمون 800 می باشد .

ارزیابی نوشتاری تحلیلی ( AWA )  دارای نمره ای بین 0 تا 6 است . AWA چندین مهارت را در نظر می گیرد و در وهله اول توسط یک فرد ارزیاب با تجربه و سپس توسط کامپیوتر درجه بندی می شود . از طرف دیگر ، بخش منظق یکپارچه ( IR ) از 12 تا سوال تشکیل شده است و 1 تا 8 نمره را به خودش اختصاص می دهد .

 

معمولا اکثر افراد نمره بین 400 تا 600 را دریافت می کنند ، پس بهترین نمره GMAT چند است ؟

پاسخ این سوال به اهداف و آرزوهای شخص بستگی دارد . برای مثال ، تعداد زیادی ازbusiness school به نمره GMAT بالای 700 نیاز دارند ، در حالی که سایر مدارس با نمره GMAT حدودا 600 هم دانشجویان را می پذیرند .

یکی از مواردی که شما می بایست به یاد داشته باشید این است که GMAT تنها فاکتوری نیست که در هنگام پذیرش افراد در نظر گرفته می شود ، بنابراین business school ها نیازمندی های متفاوتی خواهند داشت و هر یک نمره GMAT متفاوتی با یکدیگر را در نظر می گیرند . ملاحظات دیگری چون تجربه های حرفه ای و پس زمینه آموزشی نیز در نظر گرفته می شود .

نمره آزمون GMAT برای مدت 5 سال اعتبار دارد ، اما اگر شما از نتیجه  و نمره این آزمون راضی نیستید ، شما می توانید هر 3 روز یک بار مجددا امتحان دهید . با این حال شما اجازه نخواهید داشت تا بیش از 5 مرتبه در یک مدت 12 ماهه در آزمون شرکت کنید .

GMAT یک علامت تجاری ثبت شده در شورای پذیرش مدرک کارشناسی ارشد ( GMAC ) است .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون GMAT اینجا کلیک کنید .

مترجم : امید کریمی

منبع : studylink.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *