لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

پزشکی در استرالیا

رشته پزشکی در استرالیا

رشته پزشکی در استرالیا: رشته پزشکی سالیان سال است که طرفداران بسیار زیادی در میان دانشجویان در سراسر دنیا علاقه به تحصیل در این رشته را دارند. بسیاری از خانواده ها آرزو دارند که فرزندانشان در بخش های مختلف رشته پزشکی تحصیل کنند. کشور استرالیا در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل در رشته پزشکی شناخته می شود و در ادامه این مطلب در وب سایت اعزام دانشجو راد تلاش داریم تا شما را به طور کامل با رشته پزشکی در استرالیا در زمان تحصیل در استرالیا آشنا کنیم.

 

Table of Contents

پزشکی در استرالیا

استرالیا با داشتن دانشگاههای برتر و پیشرو دنیا هر ساله پذیرای تعداد مشخصی ازدانشجویان بین المللی علاقه مند به پزشکی در استرالیا است. پزشکی در استرالیا یکی از پرطرفدارترین رشته ها می باشد و به همین دلیل ورود به این رشته بسیار رقابتی است. با وجود افزایش دلار و افزایش اخیر در هزینه تحصیل در استرالیا باز هم بسیاری از دانشجویان به خاطر شرایط ویژه این کشور مـثل کیفیت دانشگاه ها، رفاه اجتماعی، در آمدهای بالا برای فارغ التحصیلان و آب و هوای مناسب همچنان پزشکی در استرالیا را به پزشکی در سایر کشورها ترجیح می دهند.

همه دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند با قوانین سختی اداره می شوند که تضمین کننده کیفیت بالای آموزش است و به همین دلیل مدرک پزشکی در استرالیا اعطا شده توسط بیشتر دانشگاه ها و دولتها قابل قبول است.

 

راه های ورود به رشته پزشکی در استرالیا

1 – ورود مستقیم پزشکی در استرالیا

  • Bachelor of Medical Science and Doctor of Medicine
  • Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery

شرط ورود به پزشکی در استرالیا به طور مستقیم داشتن معدل بالا در حد ATAR:96، داشتن نمره بالای امتحان ISAT و داشتن رزومه قوی مانند سابقه فعالیت های داوطلبانه در اموراجتماعی است. در صورت پذیرفته شدن در این مرحله، دانشجو برای مصاحبه دعوت خواهند شد و در صورت موفقیت در مصاحبه پذیرش مستقیم پزشکی را دریافت می کند.

دانشگاه های که پزشکی مستقیم ارائه می کنند:

راه های ورود به رشته پزشکی در استرالیا
راه های ورود به رشته پزشکی در استرالیا

2 – ورود غیر مستقیم پزشکی در استرالیا

در این روش متقاضی باید ابتدا یک کارشناسی مانند Medical Science بخواند و معدل حداقل ۵٫۵ بگیرد همچنین نمره حداقل ۵۰ در امتحان GAMSAT الزامی است. سپس برای کارشناسی ارشد Doctor of Medicine اقدام کند که همان MD می باشد. از بین متقاضیان شرکت کننده تعداد مشخصی براساس نمراتشان برای مصاحبه دعوت خواهند شد و در صورت موفقیت در مصاحبه وارد کارشناسی ارشد پزشکی می شوند. البته برخی دانشگاه ها مانند دیکن در پزشکی غیر مستقیم مدرک MD نمی دهند بلکه MBBS ارائه می کنند.

البته همانطور که گفته شد شرایط پذیرش بسیار مشکل است و دانشجویان ممتاز معدل بسیار بالا و نمره ISAT قابل قبول می توانند دراین رقابت شرکت کنند. از طرفی در صورت پذیرفته شدن برای مصاحبه اکثر دانشگاه تنها مصاحبه مستقیم و حضوری دارند به همین دلایل شانس موفقیت در روش پزشکی مستقیم برای دانش آموزان ایرانی که دوره دبیرستان را در ایران تمام کردند بسیار پایین است و توصیه نمی شود. مگر این که یک سال دوره پیش دانشگاهی foundation در یکی از کالج های معتبر استرالیا بگذرانند و خود را برای پزشکی در استرالیا به طور مستقیم با کسب معدل بالا در این دوره و دادن آزمون ISAT آماده کنند.

دانشگاه هایی که پزشکی غیر مستقیم ارائه می کنند:

 

51 رشته مختلف پزشکی در دانشگاه های استرالیا

1: مدیر بالینی

یک مدرک پزشکی شناخته شده برای یک حرفه در مدیریت بالینی ضروری است. کار این است که رهبری حرفه ای را برای کادر پزشکی ارائه دهد و اطمینان حاصل کند که تمام استانداردهای پزشکی رعایت می شود.

2: مدیریت بیمارستان

مدیران بیمارستان وظایف کلی را برای اطمینان از ارائه کارآمد خدمات پزشکی و سایر خدمات به بیماران انجام می دهند.

3: مدیر مدارک پزشکی

مدیران سوابق پزشکی عموماً در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند و وظایفی مانند نگهداری سوابق بیمار، پاسخ به سؤالات، صورت‌حساب و ورود داده‌ها را انجام می‌دهند.

4: منشی پزشکی

اگر بسیار منظم هستید و مهارت های ارتباطی و مدیریت زمان خوبی دارید، شغل منشی پزشکی ممکن است برای شما مناسب باشد.

5: مدیر برنامه

مدیران برنامه، برنامه های مراقبت های بهداشتی، مانند برنامه های بهداشتی مرتبط با جامعه را برای دستیابی به مؤثرترین ارائه خدمات، مدیریت می کنند.

6: شنوایی شناس

به عنوان یک شنوایی شناس، شنوایی را آزمایش و ارزیابی می کنید. وظیفه درک، شناسایی و درمان اختلالات شنوایی است. شما با نظارت بر توانبخشی غیرپزشکی و مدیریت کم شنوایی و اختلالات ارتباطی مرتبط به بیماران کمک می کنید.

7: بینایی سنجی

اپتومتریست ها با انجام معاینات مشکلات بینایی را شناسایی می کنند. آنها همچنین درمان هایی را برای مقابله با این مسائل تجویز می کنند.

8: متخصص پا

شما به عنوان یک متخصص پا، ناهنجاری های پا را تشخیص داده و درمان می کنید. شما همچنین تا حدی با ارائه آموزش به بیماران در مورد سلامت پا به پیشگیری از آنها کمک می کنید.

9: آسیب شناس گفتار

اگر مهارت های شنیداری و گفتاری عالی و همچنین همدلی و ادراکی دارید، حرفه ای به عنوان آسیب شناس گفتار چیزی است که ممکن است دوست داشته باشید به آن توجه کنید.

دامپزشکی
دامپزشکی

10: دامپزشک

آیا به دنبال شغلی هستید که به تضمین سلامت حیوانات خانگی و سایر دوستان پشمالو (یا پر) کمک کند؟ شاید دامپزشک بودن چیزی باشد که از آن لذت ببرید.

11: پرستار دامپزشکی

اگر حیوانات را دوست دارید اما فکر نمی‌کنید که دامپزشکی برای شما مناسب باشد، پرستاری دامپزشکی یک راه جایگزین است.

12: متخصص طب سوزنی

طب سوزنی یک عمل باستانی و یک روش درمانی مهم در طب سنتی چینی (TCM) است. بر مفهوم Qi (انرژی حیاتی یا حیاتی) تمرکز دارد.

13: پزشک طب سنتی چینی (TCM)

پزشکان TCM از طب سوزنی، داروهای گیاهی چینی و ماساژ درمانی استفاده می کنند. این تمرین‌کنندگان سلامتی و تندرستی را به شیوه‌ای جامع می‌بینند و بر هماهنگی، تعادل و نظم تمرکز می‌کنند.

14: طب سنتی

متخصصان طبیعی از درمان های طبیعی برای حمایت از بدن در بهبود خود استفاده می کنند. آنها می توانند انواع درمان های طبیعی از جمله، به عنوان مثال، داروهای گیاهی، تغذیه، ماساژ، هومیوپاتی و ایریدولوژی را انجام دهند.

15: دستیار دندانپزشک

آیا شما یک بازیکن تیمی با مهارت های سازمانی قوی و مهارت دستی هستید که می توانید چند کار را انجام دهید؟ بهتر است اگر به فکر دستیار دندانپزشکی باشید.

16: متخصص بهداشت دندان

بهداشت دهان و دندان متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند. بخشی جدایی ناپذیر از هر تیم دندانپزشکی است، آنها از روش های درمانی و همچنین پیشگیری و آموزشی برای کمک به تضمین سلامت دهان و رسیدگی به بیماری های دهان استفاده می کنند.

17: دندانپزشک

اگر دندانپزشکی رویای شماست، باید یک برنامه مدرک را تکمیل کنید که توسط هیئت دندانپزشکی استرالیا به رسمیت شناخته شده باشد و در آژانس تنظیم مقررات حرفه ای سلامت استرالیا (AHPRA) ثبت نام کنید.

18: امدادگر

امدادگران مراقبت های پزشکی فوری را در شرایط اضطراری ارائه می دهند و بیماران را به بیمارستان منتقل می کنند. صلاحیت ها و تجربه مورد نیاز به کارفرما و محل آن بستگی دارد و هر ایالت شرایط خاص خود را دارد.

19: کارمند بهداشت

به خصوص اگر شما از نژاد بومی و/یا جزیره نشین تنگه تورس هستید، شغلی به عنوان یک کارمند بهداشت بومی و جزایر تنگه تورس می تواند برای شما مناسب باشد.

20: پزشک

آنها مشاغل چالش برانگیز و با ارزشی دارند. برخی از مزایایی که آنها از آن برخوردارند عبارتند از: سطح بالایی از احترام در جامعه، درآمدهای فوق العاده، و توانایی بهبود و نجات زندگی.

21: دستیار پزشک

نقش و عنوان شغلی دستیار پزشک (که گاهی اوقات به عنوان دستیار پزشک نیز نامیده می شود) در استرالیا کاملاً جدید است. اعتقاد بر این است که در آینده تعداد فزاینده ای از این متخصصان در سیستم مراقبت های بهداشتی کشور ادغام خواهند شد.

22: دانشمند تحقیقات پزشکی

بررسی بیماری‌های پزشکی و بهبود درمان‌ها، کار دانشمندان تحقیقات پزشکی است. آنها به مهارت های تحلیلی، توانایی کار مستقل و به عنوان بخشی از یک تیم، و ظرفیت بسیار توسعه یافته برای تمرکز و تمرکز نیاز دارند.

23: معاون پژوهشی

دستیاران پژوهشی در علوم پزشکی تحت هدایت محققان مسئول آزمایشگاه یا پروژه مورد نظر کار می کنند. بسیاری از موقعیت های دستیار پژوهشی به صورت پاره وقت و/یا انتصاب های موقت (قراردادی) هستند.

24: مسئول تحقیقات

به عنوان یک افسر تحقیقاتی، می توانید تحقیقات آزمایشگاهی یا شاید تحقیق در مورد جوامع و سلامت عمومی انجام دهید. این بستگی به جایگاه خاص در بخش مراقبت های بهداشتی استرالیا دارد.

25: مددکار اجتماعی سلامت روان

مددکاران اجتماعی متخصص در سلامت روان توسط AASW (انجمن مددکاران اجتماعی استرالیا) معتبر هستند. مددکاران اجتماعی معتبر سلامت روان نسبت به مددکار اجتماعی متوسط شما در زمینه سلامت روان تخصص بیشتری دارند.

26: روانپزشک

به عنوان یک روانپزشک، شما اختلالات رفتاری، عاطفی و روانی را تشخیص داده و درمان می کنید. نمونه هایی از بیماری هایی که می خواهید درمان کنید می تواند شامل اختلال دوقطبی، افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات شخصیت و اسکیزوفرنی باشد.

27: روانشناس

اگر فردی دلسوز و دلسوز با بینش رفتار انسانی هستید، روانشناس شدن ممکن است گزینه شغلی مناسبی باشد. روانشناسان در استرالیا دارای مجوز و مقررات هستند.

28: دستیار پرستاری

به عنوان یک دستیار در پرستاری (AlN)، شما تحت نظارت یک پرستار ثبت نام شده یا پرستار ثبت نام شده کار می کنید. شما به پرستار در انجام وظایفش کمک می کنید.

29: پرستار بالینی

قبل از تبدیل شدن به یک پرستار بالینی باید یک پرستار ثبت نام شده باشید. برای اینکه یک RN شغل خود را به عنوان یک پرستار بالینی شروع کند، آنها باید مطالعات اضافی ویژه را در یک منطقه خاص که در آن چندین سال تجربه دارند تکمیل کنند.

پرستاری
پرستاری

30: پرستار بهداشت روان

برای اینکه یک پرستار بهداشت روان (MHN) باشید، ابتدا باید یک پرستار ثبت نام شده یا یک پرستار ثبت نام شده باشید. اگر هنوز دانشجوی یک برنامه پرستاری هستید، می توانید بخواهید در یک محیط پرستاری بهداشت روانی قرار بگیرید.

31: ماما

ماماها باید به طور مناسب آموزش دیده و مجوز فعالیت داشته باشند. در استرالیا، اکثر ماماها پرستاران ثبت نام شده هستند، بنابراین یک راه محبوب این است که ابتدا یک پرستار ثبت نام شده شوید و سپس مدارک اضافی در مامایی کسب کنید.

32: مربی و محقق پرستار

مربیان و محققان پرستاری برنامه های آموزش پرستاری و توسعه حرفه ای را برنامه ریزی می کنند. آنها به دانشجویان پرستاری آموزش می دهند و تحقیقات پرستاری را انجام می دهند.

33: مدیر پرستار

برای مدیر پرستاری، باید مجوز پرستاری ثبت شده و چندین سال تجربه حرفه ای داشته باشید. یک مدیر پرستار بر واحد پرستاری بیمارستان یا کلینیک نظارت می کند.

34: پزشک پرستار

پزشکان پرستار نسبت به پرستاران ثبت نام شده یا بالینی مستقل تر عمل می کنند. آنها بیماران را ارزیابی و مدیریت می کنند، دارو تجویز می کنند، ارجاع می دهند و آزمایش های تشخیصی را سفارش می دهند.

35: متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه روش هایی را که غذا و نوشیدنی بر بدن تأثیر می گذارد درک می کنند. آنها به افرادی که در حال حاضر سالم هستند کمک می کنند تا خوب تغذیه شوند. آنها همچنین افراد مبتلا به شرایط پزشکی از دانش تغذیه برای بهبود سلامت و رفاه خود استفاده می کنند.

36: دستیار تغذیه

وظایف دقیق دستیار تغذیه به محل کار بستگی دارد – نمونه ای از محیطی که ممکن است دستیاران تغذیه در بیمارستان پیدا شوند. در بیمارستان ها، دستیاران تغذیه وظایف مربوط به ارائه تغذیه مناسب و انتخاب منو به بیماران را انجام می دهند.

37: متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه با توصیه به آنها در مورد انتخاب مواد غذایی و تسهیل سلامت بهتر با آگاه کردن آنها به آنها کمک می کنند. مسیر خود را به عنوان یک متخصص تغذیه با تکمیل مدرک دانشگاهی در رشته ای مانند تغذیه یا علوم غذایی آغاز کنید.

38: داروساز جامعه

داروخانه محلی محبوب ترین منطقه برای داروسازان جدید است. داروسازان جامعه داروسازانی هستند که اکثر ما وقتی به شغل فکر می کنیم به آنها فکر می کنیم.

39: داروساز بیمارستان

داروسازان بیمارستان مسئول اطمینان از اینکه داروهای تجویز شده در یک محیط بیمارستانی به طور ایمن و مؤثر تجویز می شوند، هستند.

40: صنعت داروسازی

به عنوان یک داروساز، می توانید فرصت های شغلی در شرکت های داروسازی در بخش های بازاریابی، فروش، پزشکی و تولید پیدا کنید.

41: تکنسین داروساز

تکنسین های داروخانه در تهیه و توزیع داروها کمک می کنند. برخی از وظایف شامل دریافت نسخه از داروساز و تهیه و اختلاط داروها تحت نظارت داروساز است.

42: کایروپراکتیک

کایروپراکتیک ها (پزشکان کایروپراکتیک) بر رابطه بین ستون فقرات و سیستم عصبی تمرکز می کنند. آنها معتقدند که درک ساختار و عملکرد برای تضمین سلامت کلی بیمارانشان مفید است.

43: ماساژور

درمانگرهای ماساژ، ماساژ درمانی و درمان های بدن را برای اهداف مختلفی از جمله سلامتی، آرامش، تناسب اندام و درمان انجام می دهند.

44: کار درمانگر

کاردرمانگران به افراد کمک می کنند تا فعالیت های روزمره زندگی خود را انجام دهند. این متخصصان سلامت مشتریان خود را به طور مداوم ارزیابی می کنند. آنها به مشتریان کمک می کنند تا بر مشکلات ناشی از حوادثی مانند افزایش سن، تاخیر رشد، بیماری یا آسیب، و مشکلات عاطفی یا روانی غلبه کنند.

45: فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست بیمارانی را درمان می کند که مشکلات جسمی مانند ناتوانی و آسیب دارند. به عنوان یک فیزیوتراپیست، می توانید هم بزرگسالان و هم کودکان را درمان کنید.

46: دستیار درمانی

دستیاران درمان تحت هدایت فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر کار می کنند. گواهی III در Allied Health Assistance به شما کمک می کند تا این حرفه را شروع کنید.

47: مشاور ایمنی و بهداشت حرفه ای

مشاوران ایمنی و بهداشت شغلی اعضای ارزشمند محل کار هستند که برای اطمینان از شناخته شدن و رعایت بهترین شیوه های ایمنی و بهداشت ضروری است. در این حرفه، به دانش کامل قوانین OHS و کدهای مرتبط با آن نیاز دارید.

48: مسئول ایمنی و بهداشت کار

افسران ایمنی و بهداشت کار در توسعه و اجرای سیاست‌ها، رویه‌ها و سیستم‌های WHS در محل کار ضروری هستند. اکثر مشاغل حداقل به گواهی IV در WHS (بهداشت و ایمنی کار) نیاز دارند.

49: تکنسین بیهوشی

تکنسین‌های بیهوشی به بیهوش‌کنندگان در تهیه تجهیزات و محیط مورد نیاز برای بیهوشی کمک می‌کنند تا از کنترل و نظارت بر دمای محیط، درمان‌های داخل وریدی، نظارت فیزیولوژیکی تهاجمی پیشرفته و مدیریت ایمن راه‌های هوایی اطمینان حاصل کنند.

50: تکنسین تصویربرداری پزشکی

تکنسین های تصویربرداری پزشکی با استفاده از اشعه ایکس و سایر انواع تجهیزات تصویربرداری تصاویر رادیوگرافی تولید می کنند. آنها متخصصان ضروری در تشخیص و مدیریت بیماری و آسیب هستند.

51: تکنسین آزمایشگاه پزشکی

تکنسین های موفق آزمایشگاه های پزشکی جزئیات گرا، کنجکاو و وظیفه شناس هستند. شما باید مهارت حل مسئله قوی و همدلی با دیگران داشته باشید.

 

هزینه رشته پزشکی در استرالیا

متوسط هزینه شهریه برآورد شده برای رشته پزشکی در استرالیا حدود ۷۰۰۰۰ دلار استرالیا سالانه تخمین زده شده است. از آنجا که دولت و یا دانشگاه های استرالیا هیچ گونه بورسی به دانشجویان بین المللی رشته پزشکی نمی دهند، دانشجویان باید از طرف دولت کشور خود و یا خانواده خود حمایت مالی کافی را داشته باشند.

تمامی دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در استرالیا ارائه می دهند مورد تایید و نظارت شورای پزشکی استرالیا (AMC) هستند. وزارت بهداشت کشور ایران نیز تقریبا همه دانشگاه های استرالیا را تایید می کند.

  • نکته مهم: برای اینکه فارغ التحصیلان بتوانند به عنوان پزشک در استرالیا کار کنند،  باید یک سال دوره internship در بیمارستان های دولتی بگذرانند. ثبت نام این دوره و گرفتن Registration Number از طریق انجمن پزشکان استرالیا در هر ایالت انجام می شود و متاسفانه به علت افزایش فارغ التحصیلان استرالیایی domestic از سال ۲۰۱۰، دولت استرالیا برای دانشجویان خارجی این دوره را تضمین نمی کند.

در واقع یک سیستم رتبه بندی گذاشته و دانشجویان خارجی تقریبا در رتبه های آخر قرار می گیرند یعنی الویت با دانشجویان خودشان است.

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا
هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا

تفاوت مدرک MD و MBBS

مدرک (Doctor of Medicine (MD از نظر آکادمیک، کارشناسی ارشد محسوب می شود و دوره تحصیل آن طولانی است. در حالی که Bachelor of Medicine/Bachelor of Surgery کارشناسی محسوب می شود و مدت تحصیل آن حداقل یک سال کمتر است. هر دو مدرک MD و MBBS ازنظر انجمن پزشکان استرالیا مورد تایید است و فارغ التحصیلان می توانند به عنوان پزشک عمومی کار کنند.

 

چرا دانشکده های پزشکی در استرالیا یک انتخاب شغلی عالی است؟

استرالیا کشوری عالی با چیزهای زیادی برای ارائه است. این کشور برای قرن ها وجود داشته است و یکی از اولین کسانی بود که یاد گرفت چگونه با همه همسایگان خود در صلح زندگی کند. همچنین حرفه ای، مهربان، و استقبال کننده است. به همین دلیل است که استرالیا را مقصدی عالی برای دانشجویان پزشکی از سراسر جهان می‌دانیم. سیستم آموزش پزشکی استرالیا یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی هستند. هیچ وقت در استرالیا کمبود پزشک وجود ندارد و شما می توانید حرفه خود را در هر کجای دنیا انجام دهید. علاوه بر این، بورسیه های زیادی برای دانشجویانی که علاقه مند به دنبال کردن این مسیر شغلی هستند در دسترس است.

 

اشتغال بعداز فارغ التحصیلی و میزان درآمد پزشکی در استرالیا

بر اساس راهنمای حقوق و دستمزد استخدام هایس، پنج شغل پردرآمد استرالیا در سال های 2022 و 2023، جراح، بیهوشی، متخصص داخلی، فروشندگان مالی و روانپزشکان هستند. لطفاً توجه داشته باشید که حقوق ممکن است بر اساس عوامل زیادی متفاوت باشد، مانند ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، یا اگر در یک منطقه شهری یا روستایی زندگی می‌کنید، شرایط خاص شما، و مدت زمانی که در یک شرکت خاص مشغول به کار بوده‌اید یا در نقشی خاص درآمدهای زیر راهنمایی هستند.

پزشکی در استرالیا از جمله مشاغلی است که فارغ التحصیلان آن تقریبا صد در صد جذب بازار کار می شوند و درآمد سالانه آن بسته به نوع قراردادی که می بندند بین 200,000 تا 300,000 می باشد. پزشکی در استرالیا بالاترین درآمد سالانه را نسبت به سایر رشته ها دانشگاهی مانند مهندسی، معماری، حقوق و … دارد.

 

امکان اقامت بعد از تحصیل برای فارغ التحصیلان پزشکی در استرالیا

پزشکی در استرالیا از مشاغل مورد نیاز این کشور است و همچنان ادارات مربوطه استرالیا درخواست واجدین شرایط را درکوتاهترین مدت ممکن پاسخ می دهد. پزشکانی که مدرک خود را از کشورهای دیگر دریافت کردند برای اینکه بتوانند برای اقامت درخواست بدهند نیاز به ارزیابی مدارک شان توسط انجمن پزشکان دارند و شرایط مورد نیاز آن عبارتند از داشتن ایلتس 7 که هیچ بند آن کمتر از 7 نباشد، قبولی در آزمون تئوری MCQ و آزمون عملی AMC Clinical Exam، دوازده ماه کار تحت نظارت و … می باشد در حالی که فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا در همان سال آخر برای گذزاندن دوره اینترنتی توسط انجمن پزشکی تایید و register می شوند.

 

در این مقاله در سایت موسسه راهیان آبی دانش تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با رشته پزشکی در استرالیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد اعزام دانشجو به استرالیا و تحصیل در رشته پزشکی دارید، این رشته را به طور کامل بشناسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *