لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

شرایط اجاره در استرالیا

برنامه نیوساوت_ولز استرالیا برای خانه دار کردن خانه اولی ها-min

کاهش اجاره بها درملبورن در آینده اما کانبرا همچنان گرانترین شهر برای اجاره نشینها باقی می ماند

اجاره بها در شهرهای بزرگ استرالیا همچنان گران میباشد .اما داستان هزینه اجاره در شهرهایی مثل ملبورد متفاوت میباشد و این هزینه کمتر است.

برای اولین بار ملبورن بعد از ادلایت و پرت به عنوان دومین شهر قرار گرفت که اجاره بها در آن ارزان است.
بر اساس گزارش فصلی Domain که پنج‌شنبه 13 – july-  2021  منتشر شد،اگر این روند کاهشی ادامه یابد امسال ملبورن ارزانترین شهر استرالیا برای اجاره خانه یا آپارتمان خواهد شد. این گزارش نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها، هنوز هم بر اثر شوک ناشی از خانه‌نشینی‌های کووید، محل سکونت خود را انتخاب می‌کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های استرالیا 

در سال  2021استرالیایی ها بیشتر خانه را به آپارتمان، حومه شهرها را به مراکز شهر و بعضی شهرها را به مراکز استان ها ترجیح میدهند.

در اینجا اطلاعاتی در مورد مراکز استان ها به نقل از گزارش Domain ارایه می شود:

 

بریزبین، رکوردشکنی در اجاره بها

 

 برای اولین بار در طول پنج سال این اولین بار می باشد که اجاره بها در بریزبین گران تر از ملبورن می باشد. اجاره‌بهای خانه در بریزبین با بیشترین میزان رشد از ۲۰۰۸ تا کنون مواجه شده و با ۳۰ دلار  افزایش نسبت به سال قبل، به ۴۴۰ دلار در هفته رسیده است. اجاره‌بهای واحد آپارتمانی نیز با ۱۵ دلار رشد به ۴۰۰ دلار در هفته بالغ شده است.

 

کانبرا، بهشت مالکان

 

کانبرا همچنان با میانگین اجاره بها 600 دلار در هفته به عنوان گران ترین شهر برای اجاره خانه یا آپارتمان باقی مانده است. مقدار اجاره بها خانه 50 دلار و آپارتمان 30 دلار در این شهر نسبت به سیدنی گران تر است. نرخ خانه‌های خالی نیز در ماه مارس در کانبرا به ۷ دهم درصد رسیده است. در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد همین نرخ و رشد شدید اجاره بها بودیم.

 

ملبورن، کاهش اجاره بها

 

اما در ملبورن متوسط اجاره بهای خانه به ۴۳۰ دلار در هفته رسیده که ۱۰ دلار  پایین‌تر از فصل ماقبل است.

البته شرایط در تمامی مناطق ملبورن یکسان نیست؛ برای مثال در شرق، جنوب شرقی و شبه‌جزیره مورنینگتون، قیمت‌ها به اوج رسیده است.

اجاره بهای واحد آپارتمانی نیز در فصل منتهی به ماه مارس به ۳۷۵ دلار در هفته رسیده که ۱۰ دلار کمتر از فصل ماقبل است.

با کاهش مداوم قیمت اجاره واحد آپارتمانی در ۱۲ ماه گذشته، هم اکنون قیمت‌ها در ملبورن به سطح سال ۲۰۱۵ رسیده است.

جالب اینکه در نیمه سال ۲۰۲۰، ملبورن پس از سیدنی و کانبرا، سومین شهر گران از نظر اجاره بهای آپارتمان بوده و حالا، پس از آدلاید و پرت، سومین شهر ارزان از این نظر است.

اما با دشوار شدن وضعیت در آدلاید و پرت، احتمال افزایش اجاره بها در  ماه‌های آینده وجود دارد و در صورت بروز این اتفاق، ملبون ارزان‌ترین شهر برای اجاره خواهد شد.

 

سیدنی؛ بازگشت ثبات به بازار

بازار اجاره سیدنی، نشانه‌های ثبات در سال ۲۰۲۱ را از خود بروز داده و اجاره بهای خانه و آپارتمان در فصل منتهی به مارس، ثابت مانده است.

متوسط اجاره بهای آپارتمان در سیدنی ۴۷۰ دلار در هفته است که ۵۰ دلار نسبت به مدت مشابه در سال قبل کمتر است.

البته اجاره بهای خانه در سیدنی، همچنان ۵۵۰ دلار در هفته و مشابه فصل منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ است. این مبلغ ۳٫۸ درصد بالاتر از فصل مشابه در سال قبل است.

 

ادلایت، همچنان گران اما ارزانتر از دیگر مراکز استان ها

 

اجاره بهای آپارتمان و خانه همچنان در ادلایت بالا می باشد. در این شهر اجاره یک واحد آپارتمان حدود  350  دلار، 7 در صد بیشتر از سال پیش، و خانه حدود   425  در هفته، 3 در صد گران تر از سال پیش، می باشد. اگر این افزایش قیمت ادامه پیدا کند ادلایت شهر گران تری برای اجاره خانه نسبت به ملبورن خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *