لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند

رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند

رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند

رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلندرتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند به دلیل کیفیت آموزشی بالا و فعالیت های تحقیقاتی در رشته های متفاوت ، در جهان بسیار مناسب می باشد. بسیاری از رتبه بندی های معتبر جهان و وزارت علوم ایران هشت دانشگاه نیوزیلند را در جزو بهترین دانشگاه ها می دانند . هشت دانشگاه برتر در نیوزلند در بین بهترین دانشگاه های دنیا در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند و جهان در سال 2018 قرار دارند که پنج مورد در در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند . از طرفی ارائه بورسهای متنوع از طرف دولت نیوزیلند و دانشگاه های آن برای جذب دانشجویان دکترا یکی از سیاستهای هوشمندانه این کشور برای پیشرفت در امور علمی – پژوهشی و اخذ رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند بوده است .

در ادامه با معرفی و توضیح مختصری در رابطه با هشت دانشگاه برتر آن ، در رابطه با رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند در جهان نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد .

دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند دارنده رتبه 82 در بین برترین دانشگاه های جهان و رتبه 1 در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند است . این دانشگاه همچنین بزرگترین و جامع ترین دانشگاه در کشور است که بیش از 40000 دانشجو در شش پردیس و هشت دانشکده دارد . پنج عدد از این پردیس ها در بزرگترین شهر نیوزیلند ، اوکلند قرار دارند و ششمی در شمالی ترین شهر این کشور ، وانگری قرار دارد .

دانشگاه اوتاگو

دانشگاه اوتاگو در سال جاری تحصیلی 18 پله در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان صعود کرده است . در حال حاضر این دانشگاه دارای رتبه جهانی 118 است و در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند رتبه دوم را به خود اختصاص داده است . این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کشور ( که در سال 1869 تأسیس شد ) است و در شهر دانین در جزایر جنوبی مستقر است . در این دانشگاه حدود 20800 دانشجو ثبت نام کرده اند . معماری و باغات جذاب آن توجهات را به خود جلب می کند و به طور مرتب در لیست های زیباترین دانشگاه های دنیا قرار دارند .

دانشگاه کانتربری

دانشگاه کانتربری در سال جاری در رتبه 214 جهان قرار دارد و در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند در رتبه سوم . این دانشگاه یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های نیوزیلند است که در سال 1873 به عنوان دانشکده کانتربری تاسیس شد . دانشگاه Christchurch ، در بزرگترین شهر جزایر جنوبی ، در حدود 14900 دانشجو دارد که 1100 نفر آن ها بین المللی هستند .

دانشگاه ویکتوریا نیوزیلند

دانشگاه ویکتوریا نیوزیلند در ولینگتون ، پایتخت نیوزیلند ، نه پله در رده بندی برترین دانشگاه های جهان صعود کرده است و در سال جاری در رتبه 219 قرار دارد . این دانشگاه در سال 1897 تأسیس شد و دانشگاه دارای طیف وسیعی از برنامه هاست . به ویژه در حقوق ، علوم انسانی و علوم اجتماعی قوی است .این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند در رتبه چهارم قرار گرفته است .

دانشگاه وایکاتو

دانشگاه دیگری که در سال جاری بهبود رتبه داشته است ، دانشگاه وایکاتو است که 32 پله صعود کرده است و اکنون در رتبه 292 جهان قرار دارد . این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند ، در رتبه پنجم قرار دارد . این دانشگاه به طور عمده در شهر هامیلتون در جزیره شمالی واقع شده است و در سال 1964 به عنوان اولین دانشگاه نیوزیلند تاسیس شد .

دانشگاه مسی

دانشگاه مسی در سال جاری 24 پله در رتبه بندی جهانی پیشرفت داشته و در حال حاضر در کنار دانشگاه چینی Tongji در رتبه 316 جهان قرار دارد . Massey به واسطه ماهیت کاربردی برنامه ها و دوره های خود و ارتباطات نزدیک با جامعه شناخته شده است و تنها دانشگاه نیوزیلند است که برنامه های مربوط به حمل و نقل هوایی ، حل اختلافات ، پزشکی دامپزشکی و علوم نانو را ارائه می دهد . در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند نیز در رتبه ششم قرار دارد .

دانشگاه لینکلن

دانشگاه لینکلن همچنان موقعیت خود را در رتبه بندی امسال بهبود می بخشد و پس از 24 پله صعود در رتبه 319 در جهان ، با اشتراک گذاری این موقعیت با دو دانشگاه دیگر قرار دارد . لینکلن در میان 50 دانشگاه برتر دنیا در رشته کشاورزی و جنگلداری قرار دارد . در رتبه بندی دانشگاه نیوزیلند نیز در رده هفتم قرار دارد .

دانشگاه تکنولوژی اوکلند

دانشگاه AUT دارای رتبه 441 – 450 در جهان و در رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند ، رتبه 8 است . این دانشگاه ابتدا در سال 1895 به عنوان مدرسه فنی و مهندسی اوکلند تاسیس شد و در سال 2000 به دانشگاه تبدیل شد .

لینک مفید : www.topuniversities.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *