لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

ده مشکل بزرگ جهان

مشکل

 

مشکلده مشکل بزرگ جهان

در این مقاله می خواهیم راجع به مشکلاتی که جهان با آنها مواجه هست صحبت کنیم . مشکلاتی که شاید در روز با آنها روبه رو می شویم و بدون آگاهی از آنها از کنارشان می گذریم . انجمن جهانی بررسی اقتصاد در سال 2017 برای سومین بار متوالی تغیرات هوایی را جزو مهمترین مشکلات جهانی معرفی کرده است و مسلما این مشکل روی خیلی مسایل دیگر تاثیر می گذارد .

تغییرات آب و هوایی ممکن ‌است از فرآیندهای درونی زمین ، یا نیروهای خارج از آن یا در اثر فعالیت‌های مربوط به تغییرات اقلیمی دست بشر حاصل شده باشد . این تغییرات می تواند مانند بالا رفتن متوسط دمای سطح زمین که به عنوان گرم شدن زمین شناخته می‌شود باشد .

تقریبا نصفی از اعضا انجمن جهانی بررسی اقتصاد هم تغیرات آب و هوا را جزو مهمترین مشکلات جهانی معرفی کردند و حاضر به تغییر رویه زندگی خود برای بهبود بخشیدن به این مشکل بوده اند . شاید از خودتان بپرسید من چه کاری می توانم انجام بدهم که به این مشکل کمک کنم ؟ برای مثال شما می دانید برای درست شدن 1 کیلو گرم مواد غدایی چه مقدار آب مصرف می شود ؟ احتمالا نمی دانید… برای بزرگ کردن یک گاوحدودا 15,415 لیتر آب احتیاج دارید و 214 لیتر آب برای پرورش یک گوجه لازم است . همانطور که مشاهده می کنید محصولات گوشتی نسبت به محصولات گیاهی آب بیشتری مصرف می کنند . با توجه به این آمار و ارقام کاری که می شود کرد این است که گوشت کم تر و سبزیجات بیشتری مصرف کنیم . این به این معنا نیست که گیاهخوار شویم .

لینک مفید  کوچ به استرالیا ، ویزای تحصیل در استرالیا , فرم ارزیابی شرایط کوچ برای شما

گیاهخواری چیست ؟

گیاهخواری یعنی اینکه سعی کنید از محصولاتی که به طور طبیعی در زمین به وجود می آیند استفاده کنیم و از هر چیز وابسته به حیوانات دوری کنیم مثل عسل ، تخم مرغ و …
مردم به دلایل مختلفی به گیاهخواری روی می آورند مثلا به دلایل مذهبی ، انگیزه اخلاقی ، سلامتی ، حفاظت از محیط زیست ، عوامل اقتصادی ، دوست نداشتن گوشت و مسائل فرهنگی .

در زیر نام کشورهایی که بالاترین درصد گیاه خواری را دارند آورده شده است :

  1. هند 38%
  2. اسرائیل 13%
  3. تایوان 12%
  4. استرالیا 10%
  5. ایتالیا 10%
  6. اتریش 9%
  7. انگلستان 9%
  8. آلمان 9%
  9. برزیل 9%
  10. ایرلند 6%

طبق آمار بدست آماده افراد بین 18 تا 35 سال به شدت به مسائل جهانی توجه می کنند و حاضر به تغییر برای بهتر کردن مشکلات هستند . در زیر به 10 مشکل بزرگ جهانی اشاره
می کنیم :

10 – بیکاری و عدم فرصت اقتصادی ( 12.1 % )

مشکل بیکاری و عدم فرصت اشتغال باعث می شود که قشر جوان بسیار دلواپس شده و نگران آینده شغلی خود باشند . آمار نشان داده شده فلش رو به پایینی نسبت به سال های آینده را برای بیکاری نشان داده است . در سراسر جهان تقریبا نصف جوانان بیکار و یا بی سواد هستند . این مشکل به قدری بزرگ است که درصد جهانی بودنش هنوز مشخص نیست .

9 – ایمنی / امنیت / سلامتی ( 14.1%)

ایمنی و امنیت کارگران نیز جزو یکی دیگر ازمسائل مهم جهانی است . چرا که اگر کارگران امنیت شغلی نداشته باشند این موضوع روی روحیه آنها و همچنین دقت کارشان تاثیر می گذارد . طبق آمار مردم فنلاند جز خوشحال ترین کشورها است .

8 – کمبود آموزش ( 15.9%)

کمبود آموزش باعث فقر می شود از طرفی کودکان فقیر نمی توانند تحصیل کنند واین یک سیکل معیوب ایجاد می کند . اگر شما نتوانید اطلاعات پایه رو یاد بگیرید و ریاضی ساده را حل
کنید نمی توانید در مصاحبه شغلی خودتان را نشان دهید و برای کار اقدام کنید . نمونه بارز فقر وکمبود آموزش ، کودکان نپال بعد از زلزله هستند که یک سال در کلاسهای درس موقتی درس می خواندند .

7 – امنیت آب و غذایی ( 18.2%)

آب کلید امنیت غذایی است . کشاورزی و محصولات زراعی به آبیاری احتیاج دارند درواقع برای داشتن محصولات سالم و مرغوب به آبیاری مناسب احتیاج است .

6 – پاسخگویی و شفافیت دولت / فساد اداری ( 22.7%)

وجود فساد اداری وعدم شفافیت باعث بروز مشکلات اجتماعی – اقتصادی زیادی خواهد شد . در واقع اعضای دولت دو نوع پاسخگویی دارند :

  • پاسخگویی کارمندان دولت به مقامات بالاتر
  • پاسخگویی دولت به شهروندان

5 – درگیری های مذهبی ( 23.9 % )

برخی از مورخان معتقدند آنچه که «جنگهای مذهبی» نامیده می شود عمدتا “دوگانگی غربی” است در واقع تمام جنگ هایی که به عنوان “جنگ مذهبی” طبقه بندی می شوند دارای تأثیرات سکولاری هستند .

4 – فقر ( 29.2%)

بانک جهانی که منبع اصلی اطلاعات در مورد فقر است خط فقر بین المللی را تعیین می کند . قابل توجه است که خط فقر بین المللی بسیار پایین است وافرادی که زیر این خط قرار می گیرند در فقر شدید می باشند .

3 – نا برابری ( 30.8% )

به طور کلی نابرابری درآمد اشاره به این واقعیت دارد که افراد مختلف درآمد مختلفی دارند وهر چه تعداد شاغلین بیشتر می شود این نابرابری درآمدی بیشتر می شود. درسال های اخیر موضوع نابرابری درآمد بحث داغ روزدر سیاست آمریکا می باشد .

2 – درگیری بزرگ / جنگ ( 38.9%)

متأسفانه ما با این مشکل روبرو هستیم و این می تواند به دلایل متفاوت پیش آید مثلا نفرت ملی ، اعتراض ، نابرابری و حرص

1 – تغییرات اقلیمی / تخریب طبیعت ( 48.8% )

اولین و مهمترین مشکل که با آن روبروهستیم ، تغییر آب و هوا است که در مورد آن تا حدودی صحبت شد .

منبع : www.inc.com

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همچنین برای اطلاع از رویدادهای مهم گروه به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *