لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

ده سوال متداول ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجوییده سوال متداول ویزای دانشجویی

در این مقاله ما به ده سوال متداول در مورد درخواست ویزای دانشجویی پاسخ می دهیم تا روند اپلیکیشن ویزای خود را هر چه سریعتر و آسان تر انجام دهید .

این مهم است که شما خودتان را نسبت به نیازمندی های حال حاضر ویزا به روز نگه دارید تا موفقیت در اپلیکیشن ویزای کشور مقصد خودتان رو تضمین کنید . اجازه بدهید برویم به سراغ سوالات :

  1. از کجا شروع کنم ؟
  2. کجا برای دریافت ویزای دانشجویی خودم درخواست بدم ؟
  3. من به کدام نوع ویزای دانشجویی نیاز دارم ؟
  4. چه مقدار پول لازم دارم ؟
  5. زبان انگلیسی می بایستی در چه سطحی باشد ؟
  6. خانواده من می توانند به همراه من بیایند ؟
  7. می توانم با داشتن ویزای دانشجویی کار کنم ؟
  8. چقدر می توانم در کشور مقصد اقامت داشته باشم ؟
  9. آیا کشورها تلاش می کنند روند اخذ ویزا برای دانشجویان بین المللی را دشوار تر کنند ؟
  10. کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

از کجا شروع کنم ؟

شما هرگز نمی توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید مگر زمانی که در یکی از دوره های تحصیلی کشور مقصد پذیرش تحصیلی گرفته باشید . بنابراین اگر تا به حال شما این مهم را انجام نداده اید ، لازم است ابتدا برای اخذ پذیرش تحصیلی درخواست بدهید . نه تنها این مورد ، بلکه شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دوره ای که برای آن درخواست می دهید ، شرایط ویزای آن کشور را برآورده کند . پذیرش ویزای دانشجویی شما به عوامل متعددی بستگی دارد :

  • ملیت شما
  • کشور مقصد شما
  • دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید
  • موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید
  • چگونه می خواهید هزینه های تحصیل خود را برآورده کنید
  • کشورهای مختلف سیستم ویزا دهی و روش های پذیرش مختلفی هم دارند ، با این حال معمولا تا حد زیادی مشابه یکدیگرند :برای تحصیل در UK شما برای پذیرفته شدن درخواست ویزای دانشجویی به 40 امتیاز از سیستم امتیاز بندی بریتانیا نیاز دارید . 30 امتیاز به خاطر انجام یک دوره در سطح قابل قبول توسط یک موسسه آموزشی قابل قبول اهدا می شود . 10 امتیاز به کسانی که توانایی مالی لازم برای تامین هزینه های طول دوره تحصیل را داشته باشند اهدا می شود .
  • برای تحصیل در UK شما همچنین می بایست ثابت کنید که در کشور خود زندگی میکنید و دارایی هایی در کشور خود دارید و قصد داشته باشید پس از تحصیل به کشور خود بازگردید .
  • برای تحصیل در استرالیا شما همچنین می بایست اثبات کنید سرمایه کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود طی مدت زمان تحصیل در این کشور را در اختیار دارید . شما همچنین بر مبنای موضوع و شاخه تحصیلی ای که انتخاب کردید و همچنین ملیت خود ارزیابی می شوید .
  • برای تحصیل در اروپا اگر کشور شما عضو اتحادیه اروپا باشد نیازی به ارائه ویزا نخواهید داشت . اگر کشور شما عضو اتحادیه اروپا نباشد شما می بایستی شرایط ویزای کشور مقصد مورد نظر خود را برای جزئیات بیشتر بررسی کنید .

هر جایی که قصد ادامه تحصیل دارید پیشنهاد ما برای شما این است که هر چه زودتر برای اخذ ویزای کشور مورد نظرتان درخواست دهید .

کجا برای دریافت ویزای دانشجویی خودم درخواست بدم ؟

معمولا شما برای دریافت ویزای دانشجویی کشور مقصد در داخل کشور خود اقدام می کنید . این به خودتان بستگی دارد که به کدام یک از مراکز مورد نظر رفته و مدارک مورد نیاز خود و اطلاعات بیومتریک مورد نیاز را ارسال کنید .

در زیر لیست برخی از مراکز را با توجه به کشورهایشان را برای شما می آوریم :

  • اپلیکیشن ویزای استرالیا می تواند به صورت آنلاین ارسال شود و اطلاعات بیومتریک می تواند در یکی از مراکز اپلیکیشن استرالیا ارسال شود .
  • برای ویزای ایالات متحده شما می بایستی در یکی از کنسول گری های این کشور مصاحبه شوید .
  • برای بریتانیا ، مراکز اپلیکیشن بریتانیا

من به کدام نوع ویزای دانشجویی نیاز دارم ؟

اگر شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می کنید شما به یک ویزای دانشجویی عمومی نیاز ( general student visa ) خواهید داشت .

  • در UK به این ویزا ( general student visa ) ، ویزای Tier 4 گفته می شود .
  • در ایالات متحده ویزای F – 1 نامیده می شود .
  • در استرالیا این ویزا به ملیت و شاخه تحصیلی انتخابی شما بستگی دارد .

چه مقدار پول لازم دارم ؟

این یکی از متداول ترین سوالات است و یکی از مهمترین فاکتور در پروسه اپلیکیشن ویزای شماست . این برای شما ضروری است که اثبات کنید که شما سرمایه کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور مقصد را دارا می باشید ، با این حال حداقل مقدار مورد نیاز بسته به کشور و محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد . برای برخی از کشورها سرمایه شما می بایست حداقل به اندازه کل دوره تحصیل شما باشد ، در حالی که برخی به حداقل سرمایه برای تامین هزینه های یک سال نیاز دارند .

برای ویزای دانشجویی UK شما نیاز دارید تا اثبات کنید سرمایه مورد نیاز برای موارد زیر را دارا می باشید :

  • هزینه های سال اول تحصیل
  • 5400 یورو ( 7200 یورو برای شهر لندن ) برای پوشش دادن هزینه های زندگی برای 9 ماه

برای ویزای دانشجویی استرالیا :

  • هزینه هواپیما
  • هزینه دوره تحصیلی
  • 18000 دلار در سال هزینه های زندگی

برای ویزای دانشجویی آمریکا :

  • اثبات دارایی هایی که به راحتی قابل تبدیل به وجه نقد باشد برای پوشش دادن هزینه های سال اول تحصیل و زندگی در این کشور
  • اثبات سرمایه و موجودی در دسترس برای پوشش دادن هزینه های سال های باقی مانده تحصیل

ما نموداری ساختیم برای این که به شما برای درک تفاوت مدارک مورد نیاز بین کشورهای مختلف برای تحصیلات تکمیلی سال اول سال تحصیلی کمک کنیم .

ده سوال متداول ویزای دانشجویی

لطفا توجه داشته باشید این اعداد و ارقام به صورت تقریبی برای اثبات بودجه مورد نیاز برای سال اول تحصیل است .

زبان انگلیسی من چقدر بایستی خوب باشد ؟

مسلما دوره ای که شما برای آن درخواست داده اید نیازمند آن است که شما certificate یا مدرک زبان داشته باشید ، اما علاوه بر این قوانین سخت گیرانه اداره کوچ به این معنی است که شما بایستی ثابت کنید که درک درستی از زبان انگلیسی در گذرگاه مرزی دارید .

برای مثال تغییرات جدید در ویزای دانشجویی UK به این معنی است که اگر شما نتوانید بدون مترجم ارتباط برقرار کرده و مکالمه کنید ، در خواست ویزای شما رد می شود .

خانواده من می توانند به همراه من بیایند ؟

در صورتی که شما تمام نیازمندی ها و شرایط ویزای کشور مقصد را داشته باشید ، خانواده شما هم می توانند به همراه شما سفر کنند . در مورد کیس ویزای دانشجویی UK شما بایسیتی بیش از 12 ماه از  دوره postgraduate یا بورسیه دولتی را گذرانده باشید .

برای ویزای دانشجویی آمریکا شما می بایست اثبات کنید relationship شما کاملا واقعا و عاطفی است و همچنین می بایست برای ویزای شخصی افراد اقدام کنید .

برای ویزای دانشجویی استرالیا شما می بایست اثبات کنید که توانایی مالی لازم برای حمایت از هر یک از وابستگانی را که قصد ویزای همراه برای آن ها دارید را دارا می باشید .

ما توصیه می کنیم که شرایط خاص در این رابطه را برای کشور مقصد مورد نظر خود بررسی کنید .

می توانم با داشتن ویزای دانشجویی کار کنم ؟

به طور کلی با در اختیار داشتن ویزای دانشجویی شما مجاز هستید 20 ساعت در هفته کار کنید . و در صورتی مجاز به کار کردن هستید که دوره تحصیلی شما آغاز شده باشد .

همین قوانین برای افراد همراه شما نیز ممکن است اعمال شود .

چقدر می توانم در کشور مقصد اقامت داشته باشم ؟

در یک ویزای دانشجویی به شما اجازه داده می شود تا در طول دوره تحصیلی خود در کشور مقصد اقامت داشه باشید ، همانطور که در اپلیکیشن درخواست اولیه ویزای شما مشخص شده است .

همچنین شما پس از اتمام تحصیلات خود ، برای مدت کوتاهی اجازه اقامت در آن کشور را خواهید داشت ، با این حال این مقدار می تواند بسته به کشور مقصد بین 60 روز تا 4 ماه متفاوت باشد .

آیا کشورها تلاش می کنند روند اخذ ویزا برای دانشجویان بین المللی را دشوار تر کنند ؟

در حالی که ممکن است به نظر می رسد کشورها تحصیل برای دانشجویان بین المللی را با اعمال تغییرات در قوانین اداره کوچ خود سخت تر می کنند ، اما در واقع با این کار از آموزش بین المللی شما مراقبت می کنند .

هدف از اعمال این محدودیت ها جلوگیری از دروغ و عدم تحصیل در کالج های ناشناخته ای که دوره های ضعیفی به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند است . بنابراین اطمینان حاصل کنید که دوره آموزشی ای که برای آن ویزای دانشجویی درخواست کرده اید ، از طرف یک موسسه معتبر ارائه می شود .

کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای دانشجویی ، پیشنهاد می کنیم تا به منابع زیر مراجعه فرمایید :

  • USA Student Visas Explained
  • UK Student Visas Explained
  • Canadian Student Visas Explained
  • Australian Government – Student Visas
  • StudyLink Student Visa Articles
  • StudyLink Study Advice pages

در راه اخذ ویزای دانشجویی موفق باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای دانشجویی با ما تماس بگیرید .

مترجم : امید کریمی

منبع studylink.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *