لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

تحصیل در رشته علوم تغذیه در دانشگاه دیکن استرالیا

رشته علوم تغذیه در دانشگاه دیکن

رشته علوم تغذیه در دانشگاه دیکنتحصیل در رشته علوم تغذیه در دانشگاه دیکن استرالیا

در دنیای امروز که علاقه مندی جامعه نسبت به تغذیه و سلامتی افزایش پیدا کرده است تقاضا برای متخصص شدن در زمینه های علوم غذایی نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین وجود سیستم های پیچیده ی غذایی نیاز به متخصصان برای تشخیص مواد غذایی و تغذیه سالم را بیشتر کرده است.

دانشجویان با تحصیل در این رشته دانش و آگاهی درمورد ارزش غذایی مواد ، ارتباط آنها با سلامت و نقش شان در پیشگیری از بیماری ها را فرا خواهند گرفت. آنها درباره ی عادت های غذایی جامعه ، علت و چگونگی حرکت جامعه به سمت مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی ، نمک و شکر را مطالعه خواهند کرد و در این زمینه اطلاعات جامع و کافی را بدست خواهند آورد.

این رشته نه تنها به مطالعه در مورد رفتارها و عادات غذایی بلکه به پروسه ی تهیه ی مواد غذایی نیز می پردازد. پروسه تهیه مواد غذایی شامل مراحل تهیه مواد غذایی ، کسب اطمینان از مغذی بودن مواد ، کنترل و نظارت بر عدم فساد مواد غذایی است.

فرصت های شغلی فارغ التحصیلان این رشته :

فارغ التحصیلان کارشناسی می توانند به تحصیل در مقاطع بالاتر ادامه دهند و برای کسب فرصت های شغلی بهتراطلاعات خود را درباره ی تغذیه ، سلامتی ، آنالیز مواد غذایی ، ارزیابی های حسی ، توسعه محصولات ، بهداشت و تولید محصولات غذایی افزایش دهند.

یکی از رشته هایی که دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در استرالیا  انتخاب کنند رشته رژیم غذایی در مقطع کارشناسی ارشداست.

در صورت عدم علاقه به ادامه تحصیل در استرالیا می توانند در بازار کار جذب شوند و درمراکز گوناگونی همچون : سازمان هایی وضع کننده مقررات مواد غذایی ، در بخش تضمین و کنترل کیفی ، آزمایشگاه های مواد غذایی ، آزمایشگاه های تحقیقاتی ، تغذیه و تجارت محصولات کشاورزی ، آموزش مصرف کنندگان و برنامه های اگاهی رسانی مشغول به کار شوند .

شرایط پذیرش :

داشتن مدرک پیش دانشگاهی با معدل خوب

داشتن مدرک آیلتس اکادمیک 6.5 که هیچ بندی از 6 پایین تر نباشد.

مدت تحصیل در استرالیا و شهریه :

دوره کارشناسی این رشته سه سال است و شهریه تقریبا سالانه 32000 دلار استرالیا می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *