لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

آزمون Gamsat

آزمون GAMSAT

[fusion_builder_container admin_label=”” hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”yes” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”40px” margin_bottom=”40px” padding_top=”” padding_right=”40px” padding_bottom=”” padding_left=”40px” admin_toggled=”yes”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”4_5″ layout=”4_5″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” class=”” id=””]

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT که اختصار The Graduate Australian Medical School Admissions Test است، آزمونی برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی غیرمستقیم لازم است . دانشجویانی که مدرک کارشناسی دارند و خواهان ادامه تحصیل در استرالیا برای رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند باید آزمون GAMSAT را انجام دهند . در واقع آزمون GAMSAT برای ورود به برنامه Graduate Entry Program رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا جزو شروط اصلی است و سایر شرایط عبارتند از :

  • مدرک کارشناسی با معدل بالا
  • آزمون GAMSAT
  • مصاحبه

معمولا بر اساس معدل و نمره کسب شده در آزمون GAMSAT دو یا سه برابر ظرفیت دانشگاه برای دانشجویان دعوت نامه شرکت در مصاحبه فرستاده می شود سپس براساس مجموع امتیازات کسب شده به اندازه ظرفیت دانشگاه پذیرش داده می شود .

مقلات مفید مرتبط : هزینه تحصیل در استرالیا ، ویزای تحصیلی استرالیا ، تحصیل در استرالیا 

آزمون GAMSAT

تفاوت آزمون UMAT و ISAT با آزمون GAMSAT

این آزمون با آزمون UMAT و یا آزمون ISAT متفاوت است . آزمون UMAT برای دانش آموزان استرالیایی و آزمون ISAT برای دانش آموزان بین المللی سال آخر دبیرستان است که برای Under Graduate Entry رشته پزشکی اقدام می کنند .

در حالی که آزمون GAMSAT برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی است که برای Graduate Entry رشته پزشکی اقدام می کنند .

تاریخچه آزمون GAMSAT

ابتدا در سال 1995 چهار دانشگاه در استرالیا این آزمون را برای گزینش دانشجویان رشته پزشکی گذاشتند و طی سالهای بعد تمام دانشگاه های پزشکی این آزمون را جزو شرایط پذیرش قراردادند .

آزمون GAMSAT ازسال 1999 در دانشگاه های انگلستان و از سال 2007 دردانشگاه های ایرلند جزو شرایط لازم برای درخواست پذیرش رشته پزشکی قرار گرفت .

آزمون GAMSAT

محتوای آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT بیشتر یک آزمون استدلالی است تا تستی که دانسته های دانشجویان را بیازماید . اما در هرصورت لازم هست دانش متقاضیان در زیست شناسی و شیمی در حد سال اول دانشگاه ، فیزیک درحد سال 12 دبیرستان و انگلیسی در حد استاندارد باشد .

آزمون از ساعت 8 صبح تا 4 بعد ازظهر و شامل سه قسمت است :

  • قسمت اول 75 سوال استدلالی در زمینه علوم انسانی و اجتماعی است که 100 دقیقه وقت برای پاسخگویی دارد .
  • قسمت دوم دو مقاله که توانایی دانشجویان در مکاتبات و ارتباطات را می آزماید و مدت یک ساعت وقت داده می شود .
  • قسمت سوم 110 سوال استدلالی در زمینه زیست شناسی و فیزیک که 170 دقیقه وقت می دهند و این قسمت از آزمون ساعت یک به بعد برگزار می شود .

آزمون GAMSAT

زمان برگزاری آزمونGAMSAT

این آزمون توسط (Australian Council for Educational Research (ACER دو بار در سال برگزار می شود :

  1. اواخر مارچ یا اوایل اپریل
  2. نیمه دوم سپتامبر

نمره آزمون GAMSAT

حداکثر نمره 100 می باشد و نمره خاصی برای پذیرش نمی توان مشخص کرد بخصوص که برای دانشگاه های مختلف این نمره متفاوت است . حداقل نمره پذیرش شده در سال 2016 در استرالیا نمره 60 بوده است .

معمولا نمره 60 تا 63 خوب و نمره 73 و بالاتر خیلی خوب است .

آزمون GAMSAT

محدودیتی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد و متقاضیان می توانند حتی دوبار در سال در این آزمون شرکت کنند .

نتیجه آزمون دو ماه بعد از برگزاری آن اعلام می شود و دو سال معتبر است .

برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

لینک مفید : gamsat.acer.org