لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

بحران شتر در استرالیا

بحران شتر در استرالیا

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

 شتر در استرالیا تا سال 2008 ، این ترس وجود داشت كه جمعیت شترهای وحشی مركزی استرالیا به حدود یك میلیون نفر برسد و پیش بینی می شود هر 8 تا 10 سال دو برابر شود. دلایلی بسیاری نشان می داد که شترها باعث تخریب جدی گونه های جانوری و گیاهی محلی بخصوص در شرایط خشک می شوند.

دولت استراليا براي اولين بار در دهه 1840 ميلادي از شترها براي رفت و آمد در كويرهاي اين كشور استفاده كرد، اما دولتمردان استراليايي اصلا تصور نمي‌كردند كه جمعيت اين حيوان به يكباره و طي يك پروسه صد ساله سه برابر شود. طی تحقیق که در دانشگاههای استرالیا صورت گرفت مشخص شد تعداد شتر ها در صد سال گذشت در استرالیا سه برابر شده و این تهدید بزرگ برای دیگر گونه های جانوری و گیاهی استرالیا به حساب می آید و از این رو مقامات محيط زيست استراليا اعلام كردند اين بار نوبت شترهاست كه پس از كانگوروها جمعيت آنها را كاهش دهيم. به همين منظور بايد تعدادي از اين حيوانات كويرزي را نابود كنيم. تا گونه های گیاهی حساس و دیگر جانوران جونده از انقراض حتمی نجات دهیم.

گفته مي‌شود دولت استراليا براي از بين بردن نيمي از جمعيت شترها در اين كشور تا كنون 16 ميليون دلار هزينه صرف كرده است و همزمان با کمک دانشگاه سیدنی تحقیقاتی برای جلوگیری از ازدیاد این جانوران در جریان است.

«گلن ادواردز» يكي از شركاي برنامه كاهش جمعيت شترها در استراليا در مصاحبه‌اي با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: طبق برنامه ما كه زير نظر دپارتمان حافظت از حيات وحش استرالياست، قرار است دو سوم از جمعيت اين شترها در استراليا كاهش يابد.

به گزارش ايسنا، «پدي مك ما» يكي از محققين شتر شناس دانشگاه سيدني استراليا معتقد است: اگرچه ما مي‌توانيم از جمعيت اين حيوانات كويرزي طي 15 سال بكاهيم اما پس از آن جمعيت اين حيوانات افزايش پيدا مي‌كند و در آن موقع بايد 20 ميليون دلار هزينه كنيم تا بار ديگر جمعيت شترها را كم كنيم.

بر اساس گزارش دپارتمان حفاظت از حيات وحش استراليا، اين حيوانات تا دو متر و يكصد سانتي متر قد مي‌كشند و 900 كيلوگرم هم وزن خواهند داشت و براي سير كردن شكم خود تمامي گونه‌هاي گياهي صحراها و مراتع جنگلي استراليا را مي‌خورند. به همين دليل بايد براي رشد بي رويه اين حيوان فكر مي‌كرد.

طبق آخرین مطلب تا زمان انتشار این مقاله از سوی  خبرگزاري آسوشيتدپرس روزانه بیش 10 شتر در برنامه کنترل کشته می شوند تا با این بحران مقابله شود.

اگر تمایل ادامه تحصیل در رشته های علوم دامی و کشاورزی را دارید دانشگاه مرداک استرالیا بهترین دانشکده را دارد . جهت مشاوره با ما در تماس باشید

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_global id=”5785″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *