لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

بحران کرونا وکمکهای دانشگاه های استرالیا

کرونا ویروس

بحران کرونا وکمکهای دانشگاه های استرالیا به دانشجویان بین المللی

در بحران کرونا کشورهای استرالیا، آمریکا و نیوزلندبیشترین ممنوعیت را برای ورود دانشجویان خارجی اعمال کرده‌اند. اتخاذ این محدودیت‌ها سبب شده دانشگاه‌های این کشورها چندین میلیارد دلار خسارت مالی ببینند زیرا این دانشگاه‌ها به درآمد حاصل از تحصیل دانشجویان بین المللی متکی هستند.

در واقع آموزش سومین صنعت صادرات استرالیا با درآمدسالانه حدود 23 بیلیون دلارمی باشدوبحران کرونا از نظر اقتصادی لطمه زیادی به درآمد دانشگاه های این کشوروارد کرده است. با این وجود دولت استرالیا ودانشگاه های این کشور برای کمک به دانشجویان بین المللی تمهیدات فراوانی فراهم نمودند.

دولت استرالیا به دانشجویان استرالیایی به طور معمول هر دوهفته کمک هزینه معادل 550 دلارپرداخت می کند ودرمدت بحران کرونابرای کمک به دانشجویان خودمبلغ  460 دلاربه این مبلغ اضافه کرده است.

قسمتی از شروط ویزا دانشجویی استرالیا این است که افراد منابع مالی لازم و کافی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا را داشته باشند. کسانی که ویزاهای دانشجویی دریافت کرده اند مدارک لازم مبنی بر توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا در سال اول حضورشان را به اداره کوچ استرالیا ارائه داده اند بنابراین انتظار می رود این افراد توقع کمک مالی از دولت استرالیا نداشته باشند با این حال دانشگاه ها کمکهای مختلفی در نظر گرفته اند که عبارتند از: تخفیف در شهریه، پرداخت قسطی شهریه، پرداخت وام دانشجویی وکمک هزینه غذایی

حدود ۵۶۵ هزار دانشجو و دانش آموز بین المللی در استرالیا حضور دارند که بیشترشان در مقاطع دانشگاهی و یا فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند. این افراد سهم بزرگی در کمک به صنعت آموزشی استرالیا دارند و حدود ۲۴۰ هزار شغل را در استرالیا پوشش می دهند.

بنابراین دانشگاه های استرالیا ودولت این کشور کمکهای متفاوتی برای دانشجویان بین المللی در نظرگرفته اند.

به طور مثال: دانشگاه فیلندرز 5/12 میلیون دلار جهت حمایت از دانشجویان بین المللی در نظر گرفته که به صورت کمک تا 2000 دلار به دانشجویان نیازمند پرداخت می شود.

دانشگاه لتروب برای دانشجویانی که از نظر اقتصادی دچار مشکل شدند تا 3000 دلار بلاعوض کمک می کند.

دانشگاه RMIT نیز مبلغ 10 میلیون دلار و دانشگاه کرتین مبلغ 8 میلیون دلاربرای حمایت از دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

دانشگاه دیکن در ملبورن ابراز کرد 1500 تقاضای کمک از دانشجویان بین المللی داشته که تا کنون 730 نفر آنان تایید ومورد حمایت قرار گرفتند.

دانشگاه موناش به دانشجویان بین المللی 500 دلار به عنوان کمک پرداخت کرده واعلام نموده که این کمک برای دانشجویان مورد نیاز ادامه خواهد داشت.

دانشگاه جمیزکوک یک انبار غذایی از مایحتاج اساسی دانشجویان تهیه نموده که بین آنان توزیع می کند.

دانشگاه وسترن سیدنی 10 درصد تخفیف در شهریه برای همه دانشجویان بین المللی وکمک های دیگری برای دانشجویان نیازمند در نظرگرفته است.

دانشگاه مکواری نیز تا 2000 دلار برای دانشجویان بین المللی همچنین وام 1000 دلاری برای دانشجویان مورد نیاز در نظرگرفته است.

دانشگاه مرداک 2 میلیون دلار برای کمک به دانشجویان بین المللی در نظر گرفته و هفته ایی 25 دلار به عنوان کمک هزینه غذایی به دانشجویان پرداخت می کند.

علاوه بر کمکهای دانشگاه های استرالیا به دانشجویان بین المللی، دولت استرالیا نیز کمکهای گوناگونی ارائه داده است مانند:

اجازه استفاده از مبلغ بازنشستگی تا سقف 10هزار دلار برای همه مردم ودانشجویان بین المللی که بیش از 12 ماه از ورودشان به استرالیا می گذرد.

به طور معمول دانشجویان بین المللی اجازه  20 ساعت کار درهفته دارندولی به دانشجویانی که در سوپرمارکت های بزرگ مشغول به کار بودند، اجازه داده شد تا ساعات کاری بیشتری را کار کنندوبه فروشگاه ها برای پر کردن قفسه ها و موارد دیگر کمک کنند. از تاریخ اول می ۲۰۲۰، ساعات کاری مجاز این دانشجویان به 20 ساعت در هفته باز خواهد گشت.

دانشجویانی که در خانه سالمندان کار می کنند نیزجهت رفع مشکل اقتصادی خود می توانند ساعت کارشان را افزایش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *