لوگو
با مجوز وزارت علوم
تنها نماینده IGEC در ایران
Search
Close this search box.
Search

رشته علوم کامپیوتر در استرالیا

رشته علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر در استرالیا

رشته‌ علوم کامپیوتر برای مطالعه‌ نحوه‌ محاسبات به وجود آمده و یک راه ارتباطی موثر بین دانش کامپیوتر و ریاضی است؛ مهمترین هدف این رشته، دستیابی به بهترین روش، برای حل یک مسئله در کمترین زمان و با بالاترین دقت است.

خروجی رشته‌ علوم کامپیوتر، افرادی با دید ریاضی نسبت به مسائل منطقی در حوزه‌های مختلف مرتبط و غیر مرتبط با کامپیوتر است. نگرش فارغ التحصیلان این رشته به صورت پایه‌ای نسبت به موضوعات است و به عنوان مثال در آن، علاوه بر اموختن زبان‌های برنامه‌نویسی، نحوه‌ ساخت آن‌ها (زبان‌های برنامه‌نویسی) هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایه و اساس رشته‌ علوم کامپیوتر علاقه به ریاضیات است. دانشجوی این رشته باید علاوه بر مباحث ریاضی به ساخت استدلال و اثبات موضوعات مختلف با دید منطقی و عددی اشتیاق داشته باشد (حتی مسائل روزمره‌ جهان پیرامون). واژگان علوم کامپیوتر و گرایش‌های مربوطه بر خلاف معنا‌شناسی، برای انجام محاسبات، بیشتر نیازمند قلم و کاغذ هستند تا کامپیوتر.

کلید واژه‌ اصلی در این رشته ریاضیات است و با توجه به دو دسته‌ کلی افراد (در باور عموم) که یا به ریاضیات علاقه دارند یا ندارند، انتخاب و عدم انتخاب این رشته و تحصیل در آن تا حدی قابل تشخیص است. البته تلاش زیاد در تمام کارها باعث رفع نقایص موجود و حتی به وجود آمدن علاقه در حوزه‌‌ای خاصی می‌شود که شاید تا پیش از آن هیچ جذابیتی در آن برای شخص وجود نداشته است.

توانایی‌های‌ لازم

تسلط‌ و علاقه‌ به‌ ریاضیات‌ شرط‌ اول‌ موفقیت‌ در رشته‌ علوم‌ کامپیوتر است‌ و دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید بتواند با استدلال‌ ریاضی‌ با مسائل‌ برخورد نماید. در ضمن‌ باید اطلاعات‌ عمومی‌ خوبی‌ داشته‌ و حتی‌ پس‌ از فارغ‌التحصیلی‌ به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ پشت‌ نکند چون‌ در طی‌ تحصیل‌ تنها اطلاعات‌ پایه‌ای‌ و کلی‌ را فرا می‌گیرد و برای‌ حضور در بازار کار باید خود تلاش‌ کند و اهل‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ باشد.

دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ مشترک‌ در گرایش‌های مختلف علوم کامپیوتر

ریاضی‌ عمومی‌، فیزیک‌ پایه‌، آمار و احتمال‌، اصول‌ کامپیوتر، اصول‌ سیستم‌های‌ کامپیوتری‌، جبر خطی‌ عددی‌، ریاضیات‌ گسسته‌، آنالیز عددی‌، ساختمان‌ داده‌ها و الگوریتم‌ها، نظریه‌ اتوماتا و زبان‌ها، کامپایلر، نظریه‌ محاسبات‌، اصول‌ طراحی‌ نرم‌افزار، منطق‌، ذخیره‌ و بازیابی‌ اطلاعات‌، پایگاه‌ داده‌ها، اصول‌ سیستم‌های‌ عامل‌، شبیه‌سازی‌ کامپیوتری‌، زبان‌های‌ برنامه‌سازی‌، اصول‌ مدیریت‌، مبانی‌ اقتصاد.

توسعه‌دهنده‌ی وب

توسعه‌دهنده وب، نیازهای کاربران برای منابع اطلاعاتی را ارزیابی و ساختار فنی وب سایت‌ها را ایجاد می‌کند؛ در عین حال مطمئن می‌شود که صفحات وب به راحتی قابل دسترس و دانلود از طریق مرورگرها و رابط‌های مختلف هستند.

توسعه‌دهندگان وب، همچنین می توانند ساختار سایت‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنند تا به کمک آن‌ها میزان بازدید و ترافیک کاربران به حداکثر مقدار ممکن برسد. این قشر باید از خلاقیت بالایی برخوردار باشند و بتوانند سایت‌های اینترنتی در جهت رفع نیازهای گوناگون کاربران ایجاد کنند.

توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌های نرم افزاری برای انواع پلتفرم‌ها تولید می‌کنند؛ این برنامه‌ها بر اساس نیاز کاربران، کاربردهای مختلفی را پوشش می‌دهند. یک توسعه‌دهنده مسئول تمام فرایندهای توسعه، تست و نگهداری محصول نرم‌افزاری است.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار باید با خلاقیت خود بتواند نیاز کاربران را شناسایی کرده، سپس برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کند و در نهایت با به کارگیری دانش فنی‌ و تجربی در زمینه کدنویسی، اقدام به تولید نرم‌افزار در همین راستا کند.

تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتر

تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری، سیستم‌های سازمان را ارزیابی و با اعمال تغییرات لازم در سخت‌افزار و نرم‌افزار، بهینه سازی و افزایش کارایی سیستم ها را تضمین می کنند.

یک تحلیل گر سیستم های کامپیوتری باید ارتباط منظمی با مدیران و کارکنان داشته باشد، به همین دلیل نیاز به مهارت‌های ارتباطی قوی دارد تا بتواند کارکنان و مدیران را برای قبول راه‌ حل‌های ارائه شده توجیه کند.

تحلیلگران سیستم باید در مورد تکنولوژی و سیستم‌های به روز و پیشرفته به صورت مداوم در حال تحقیق و یادگیری باشند.

تفاوت علوم کامپیوتر با مهندسی کامپیوتر

بسیاری از اشخاص مهندسی نرم افزار را با علم کامپیوتر یکی می دانند. این دید بسیار محدود کننده و غلط است. در واقع مهندسی نرم افزار را می توان مستقل از علم کامپیوتر دانست. هر چند پیش نیاز کاری مهندسین نرم افزار آشنایی با علوم کامپیوتری است اما اساسا، علم کامپیوتر با تئوریها و روش هایی سر و کار دارد که به کامپیوترها و سیستم های نرم افزاری مربوط می شود، در حالی که مهندسی نرم افزار با مسائل عملی تعیین مشخصات، تحلیل، پیاده سازی و تولید نرم افزار سر و کار دارد. البته بدیهی است که مهندسی نرم افزار و علم کامپیوتر رابطه تنگاتنگی با هم دارند و پیشرفت در علم کامپیوتر نیاز به پیشرفت علم نرم افزار را می طلبد. داشتن برخی از علوم کامپیوتر برای مهندسین نرم افزار ضروری است(همان طور که دانش فیزیک برای مهندسین الکترونیک ضرروی است).

در حالت ایده آل، کل مهندسی نرم افزار از تئوری های علم کامپیوتر ساخته می شود، اما واقعیت چیز دیگری است. مهندسین نرم افزار اغلب باید از رهیافت های ذهنی برای توسعه نرم افزار استفاده کنند و احتمالا ایده ای که تا به حال شکل نگرفته را عملی کنند. تئوری های علم کامپیوتر را همیشه نمی توان به مسائل واقعی پیچیده ای اعمال کرد که نیازمند راه حل های نرم افزاری اند.

دانشگاه فلیندرز

دانشگاه فلیندرز یکی از دانشگاه ها در کشور استرالیا است در رشته های مختلف از جمله ی رشته فناوری اطلاعات ( IT ) در آن تدریس می شود. در ادامه ما شما را با این داشنگاه بیشتر آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

دانشگاه فلیندرز (Flinders University) استرالیا یک دانشگاه عمومی در استرالیا است که سال 1966 تاسیس شد و نام خود را از دریانورد انگلیسی ماتیو فلیندرز، که در سال 1802 به کشف و بررسی خط ساحل جنوبی استرالیا پرداخته بود، گرفته است. این دانشگاه در استرالیای جنوبی در شهر آدلاید واقع است و دارای سه پردیس می باشد. پردیس اصلی در پارک بدفورد دقیقا در جنوب منطقه ی مرکزی کسب و کار قرار دارد. این دانشگاه در 10 مرکز منطقه ای دیگر نیز حضور دارد. دانشگاه فلیندرز پردیسی خارج از ایالت در Northern Territory و پردیس هایی در اندونزی و چین نیز در اختیار دارد. از زمان تاسیس دانشگاه به موفقیت های بسیاری در زمینه ی تحقیقات مبتکرانه، آموزش با کیفیت بالا و مشارکت اجتماعی نائل شده است و در حال حاضر با بیش از 160 دوره ی لیسانس و فوق لیسانس یک هیئت دانشجویی متشکل از 26000 دانشجو اکثریت از استرالیا و حدود 4000 نفر دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان در آن حال تحصیل هستند.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های استرالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور استرالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در استرالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، بورسیه تحصیلی استرالیا و تحصیل در دانشگاه های استرالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد. تمامی پروسه ویزای تحصیلی کشور استرالیا توسط مشاور رسمی تحصیل در استرالیا و عضو انجمن MARA انجام میپذیرد.

رنکینگ دانشگاه فلیندرز استرالیا

  • رتبه ی 318 ام در میان بهترین مراکز تحقیقاتی جهان
  • رتبه ی 400-351 ام جهانی در رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2017
  • در 1٪ بهترین دانشگاه های جهان
  • رتبه ی 46 ام در رتبه بندی دانشگاه های با قدمت کمتر از 150 سال آموزش عالی تایمز (50 under 50 QS)/ 2016

90٪ از تحقیقات دانشگاه فلیندرز در ارزیابی جدیدترین برتری های تحقیقات استرالیا (ERA) ، در حد استاندارد های جهانی و یا بالاتر از آن رتبه بندی شده اند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *